MuscleMeat

Samu's battle vs himself

  • Topic starter Samu
  • Startdatum
  • Reacties 921
  • Weergaven 27K
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

Maar ben je verslaafd aan het trainen en/of wedstrijden?

straks beide natuurlijk ;)
 
Ari70 zei:
Maar ben je verslaafd aan het trainen en/of wedstrijden?

straks beide natuurlijk ;)
Trainen. Zou wel elke dag 2x kunnen trainen. Misschien goed dat ik niet thuis train, anders zat ik zo tegen overtraining. :o
Of ik in de toekomst veel wedstrijden ga doen zie ik wel. Paar keer per jaar misschien.
 
Donderdag 02/02/06
Powersnatches: stuk of 5 keer 35 gedaan. Waarvan zeker 3 perfect. Beetje door knieën gebogen, hielp wel veel. :):):) Dacht nog overhead squats tussendoor te doen maar was één van m'n polsbanden vergeten.

C&J: Gingen niet zo goed. Heb 1 keer 50 geprobeerd maar techniek was maar slecht. De 47.5's waren ook maar zus en zo.

Highpulls tot 2x55

Powershrugs tot 2x5x60. Niet hoger gegaan of handen lagen open, zou niet echt handig zijn week voor m'n wedstrijd.

Frontsquats below parallel tot 5x55kg.

Lat pulldown met 50kg:
1,2,3,4,5
1,2,3,4
1,2,3
1,2
1 Die ladders helpen echt wel. :)

Zal na volgende week wel m'n trainingen terug voluit schrijven, behalve de snatches/C&J's. Daar wissel ik zovaak af dat het onbegonnen werk is om alles perfect te noteren. Zal enkel de hoogtepunten vermelden.
 
Training is gepost maar topic wordt niet gebumped? ???
 
jawel hoor bij mij. waarom niet chinnen op die ladder???
 
punani zei:
jawel hoor bij mij. waarom niet chinnen op die ladder???
Ja nu is het in orde. Daarnet stond topic nog op datum van gisteren in de log-lijst. Vast iets met database.
Chinnen gaat nog niet goed. Eerst maar es serieus lat pulldowns doen zodat ik een goed volume kan nemen op deze beweging. En ik had ook last van schouders bij chinnen, heb ik nu niet.
 
Heb je zo weinig eelt dat je handen open liggen na een paar setjes shrugs? of komt dit omdat je gewent bent altijd met Handschoentjes(polsbandjes) te trainen?
 
hehe heb gisteren ook clean en jerk geporbeerd, tips voor de clean?
 
Ari70 zei:
Heb je zo weinig eelt dat je handen open liggen na een paar setjes shrugs? of komt dit omdat je gewent bent altijd met Handschoentjes(polsbandjes) te trainen?
M'n eelt is weer vermindert. Train nooit met handschoentjes, da's gay. :D Aan m'n pink begon vel al te scheuren...
Maar van die oly-lifts kunnen je handen vrij vlug openliggen denk ik. Gymeigenaar heeft er ook last van, of zou dat komen omdat hij ze 5x per week doet? :p

18fitie zei:
hehe heb gisteren ook clean en jerk geporbeerd, tips voor de clean?
Ja, goed de lift bestuderen en denken wat je moet doen. Visueel voorstellen. Als je de stang van de grond neemt traag genoeg doen, kan je nog es rustig nadenken over wat je vervolgens moet doen. Het is pas je 2e lift die explosief moet zijn. Gewoon goeie snok aan die stang geven (shrugbeweging) en tegelijk met je bovenbenen een stamp ertegen. Dan vlug frontsquat-beweging zodat je er onder zit. En ellebogen hoog genoeg of stang flikkert zo van je schouders.
 
Goed concentreren!! alvoor je begint!!

het moet gebeuren vanuit de benen dus gooi je KONT/BIPS/AARS maar zo snel hard maar gecontroleerd mogelijk omhoog.. dan volgt de rest vanzelf
 
Ok thx, ik gaf er geen stamp met mn bovenbenen tegen
 
18fitie zei:
Ok thx, ik gaf er geen stamp met mn bovenbenen tegen
Ja doe je eigenlijk automatisch als je die calve-raise beweging doet. Het is wel even zoeken om dit op het juiste moment te doen, net als die shrug-beweging. But hey, nobody said it was easy. :p
 
Méér volume nemen op die lat pulldown.. Die loopt verschrikkelijk achter en je moet er dus veel meer moeite insteken. Goed het was wel een redelijk aantal reps, maar met een ladder kan je der al meer aan dus moet een halve extra ladder er MINSTENS bijkunnen.

En zou je niet beter ook wat aan je squat en bench werken, die lopen ook achter??? Maar je bereidt je voor op de wedstrijd zeker! Scoren!
 
wimmos zei:
Méér volume nemen op die lat pulldown.. Die loopt verschrikkelijk achter en je moet er dus veel meer moeite insteken. Goed het was wel een redelijk aantal reps, maar met een ladder kan je der al meer aan dus moet een halve extra ladder er MINSTENS bijkunnen.
Volgende keer ga ik tot 6 met 50kg. Dan tot 7... dan zie ik wel.

En zou je niet beter ook wat aan je squat en bench werken, die lopen ook achter??? Maar je bereidt je voor op de wedstrijd zeker! Scoren!
Aan squat gaat na wedstrijd gewerkt worden, bench vind ik niet zo belangrijk.
 
Maandag 06/02/06
Ok vandaag heb ik een paar keer die 35 kunnen snatchen, 37.5 was slecht uitgevoerd. Moet dieper kunnen zakken (oefenen op overhead squat) en dan lukt het wel. Nog paar snatchpulls gedaan, weet gewicht niet meer. Hopelijk haal ik die 35 ook op wedstrijd, denk het wel aangezien ik dan genoeg gegeten/geslapen heb. :D
50kg clean and jerk is ook een paar keer gelukt. Nog 2 singles met 52.5 geprobeerd maar die drukte ik uit. Niet geldig op wedstrijd, dus telt nu ook niet. Dan nog es gedaan wat ik op wedstrijd denk te doen: 40-45-50, ging lekker. Dan nog wat pulls, dacht tot 3x55 ofzo.
Nog beetje deadlift/chins, maar niet veel zin meer. Verwaarloosbaar.
 
Ok het strijden met jezelf lukt al aardig jah :D

op die wedstrijd gaat het vast helemaal goed komen joh :)
 
Ari70 zei:
Ok het strijden met jezelf lukt al aardig jah :D

op die wedstrijd gaat het vast helemaal goed komen joh :)
Hehe dat zien we dan wel. Andere sfeer/stang, maar langs de andere kant wel uitgerust en niet ondervoed. :o Ochja, smijten met die baarkes! :cool:
 
Yep! :)
 
sluit me aan bij youri suc6
 
Back
Naar boven