XXL Nutrition

Sanne's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het is inderdaad tobben.. Weet nu in ieder geval precies wat het is en wat de vooruitzichten zijn. Ene kant is het erg balen dat ik er altijd rekening mee moet houden, anderzijds ben ik ook heel erg blij te weten waar ik aan toe ben!
Het is precies zoals je het zegt: als ik het voel is het vaak te laat. Het herkennen van de eerste signalen, ik denk dat ik me daar even op moet gaan richten. Ik weet niet of het mogelijk is (ga ik me nog in verdiepen), maar ik hoop dat op een gegeven moment sterkere beenspieren als het ware mijn knieën juist kunnen ontlasten, ik denk dat jij hetzelfde bedoelt.

En bedankt voor de tip, dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb! Een muur is niet mogelijk waar ik train, maar ik zit te denken om dan misschien als het ware twee bankjes achter elkaar te zetten, uiteraard mits het niet druk is, anders ben ik alleen maar asociaal aan het doen ;).
Het is inderdaad lastig om net die grens te vinden. Maar als je het voorzichtig opbouwt kan je echt voorkomen dat je te ver gaat. Dat bedoelde ik inderdaad. Ik heb dat zelf ook met mijn nek. de hernia is er nog en de beknellingen op 2 punten en de artrose ook. Maar als ik blijf trainen en mijn core spieren en nek spieren sterker maak heb ik heel veel minder pijn. Dat merk ik nu al. Ik hoop dat dat ook zo voor jouw knieën zal zijn.

Ik heb dat ook als tip gekregen. Ik zet het bankje nu gewoon tegen de benchpress aan of ik leg er een DB van 45 kg dwars achter dat scheelt ook alweer wat. :D
 
Wat een goed alternatief voor de lunges, die ga ik ook eens proberen! :)
Kan me goed voorstellen dat je de oefening daardoor beter uitoefent en je core beter gebruikt.
 
Allereerst: WAUW! wat enorm knap wat jij voor elkaar hebt gekregen zeg! Je ziet er inderdaad helemaal anders uit :D Wat ik vooral goed vind is de manier waarop, van zo ongezond naar mega gezond!

Erg leuk log, ga ik zeker volgen!


Wat verveld van je knieën :(

Ik zet mijn bench ook tegen een ander apparaat aan bij hip thrusts. Tegen het squatrek / cable machine ofzo :P (ik zit wel in een hele rustige gym waar meerdere squatreks zijn dus dat is voor mij misschien makkelijker dan voor jou)
 
Het is inderdaad lastig om net die grens te vinden. Maar als je het voorzichtig opbouwt kan je echt voorkomen dat je te ver gaat. Dat bedoelde ik inderdaad. Ik heb dat zelf ook met mijn nek. de hernia is er nog en de beknellingen op 2 punten en de artrose ook. Maar als ik blijf trainen en mijn core spieren en nek spieren sterker maak heb ik heel veel minder pijn. Dat merk ik nu al. Ik hoop dat dat ook zo voor jouw knien zal zijn.

Ik heb dat ook als tip gekregen. Ik zet het bankje nu gewoon tegen de benchpress aan of ik leg er een DB van 45 kg dwars achter dat scheelt ook alweer wat. :D

Zal mezelf af en toe streng moeten toespreken wat betreft voorzichtig opbouwen, zal niet de eerste keer zijn dat ik een blessure of iets dergelijks oploop omdat ik te graag (en vooral te zwaar) wil.. Al doende leert men, ben dan ook van plan verstandig te blijven en het rustig aan te pakken!
Mijn knieklachten zijn mijn inziens bij lange na niet te vergelijken met de pijnlijke hel waar jij regelmatig doorheen moet.. Je voorgeschiedenis en huidige ontwikkelingen vind ik erg heftig, kan niet anders dan leren van mensen zoals jij! :)

Dat is inderdaad ook een goede idee, zware DB's of plates er achter leggen! Vrijdag heb ik mijn tweede beendag (morgen borst/schouders/triceps), dus ga het dan gelijk maar eens in de praktijk brengen ^^.

Wat een goed alternatief voor de lunges, die ga ik ook eens proberen! :)
Kan me goed voorstellen dat je de oefening daardoor beter uitoefent en je core beter gebruikt.

Absoluut het proberen waard, vind het een heerlijk gevoel! Heeft mijn houding tijdens het uitvoeren van lunges ook verbeterd, ben benieuwd of jij deze variant ook zal waarderen! :)

Allereerst: WAUW! wat enorm knap wat jij voor elkaar hebt gekregen zeg! Je ziet er inderdaad helemaal anders uit :D Wat ik vooral goed vind is de manier waarop, van zo ongezond naar mega gezond!

Erg leuk log, ga ik zeker volgen!


Wat verveld van je knien :(

Ik zet mijn bench ook tegen een ander apparaat aan bij hip thrusts. Tegen het squatrek / cable machine ofzo :P (ik zit wel in een hele rustige gym waar meerdere squatreks zijn dus dat is voor mij misschien makkelijker dan voor jou)

Dankjewel Romy, wat een leuke reactie! ^^
De eerste vraag die ik van mensen krijg is of ik een maagband heb laten plaatsen, de tweede vraag is dan welk dieet ik heb gedaan.. Zo zie je maar wat je met gezonde voeding en goede beweging kunt bereiken. Als je je lichaam geeft wat het nodig heeft neemt het vanzelf de vorm aan die het behoort te hebben :).

Normaliter trainde ik altijd in de ochtend omdat mijn studie dat toeliet. Helaas is dit niet meer mogelijk omdat ik alle vijf de doordeweekse dagen 's ochtends en 's middags van huis ben.. Ontkom helaas niet meer aan de drukte in de avonduren en het weekend.. Dat zal even omschakelen worden en zal weer even mijn weg moeten vinden (ben nogal gehecht aan mijn vooraf opgestelde planning en volgorde van oefeningen). Vond het idee van Marina ook zeker het proberen waard, zware DB's/plates. Vind hip thrusts een ontzettend fijn oefening, dus ik ga hem sowieso blijven doen, ik zal eens inventief proberen te zijn ;).

Welkom, leuk dat je ook volgt!
Ik was sinds het begin van je logje een stille lezer maar ben sinds enkele dagen onder mijn steen vandaan gekropen dus zal regelmatig wat van me laten horen ;).
 
Zal mezelf af en toe streng moeten toespreken wat betreft voorzichtig opbouwen, zal niet de eerste keer zijn dat ik een blessure of iets dergelijks oploop omdat ik te graag (en vooral te zwaar) wil.. Al doende leert men, ben dan ook van plan verstandig te blijven en het rustig aan te pakken!
Mijn knieklachten zijn mijn inziens bij lange na niet te vergelijken met de pijnlijke hel waar jij regelmatig doorheen moet.. Je voorgeschiedenis en huidige ontwikkelingen vind ik erg heftig, kan niet anders dan leren van mensen zoals jij! :)

Dat is inderdaad ook een goede idee, zware DB's of plates er achter leggen! Vrijdag heb ik mijn tweede beendag (morgen borst/schouders/triceps), dus ga het dan gelijk maar eens in de praktijk brengen ^^.
Tja.. dat herken ik wel hoor. Voorzichtig opbouwen... je wil zoveel meer en liefst sneller. Verstand is soms wel even ver te zoeken. Ik moet er zelf ook om denken. Je leert ervan inderdaad. maar hopelijk zonder dat dingen erger worden.

Ik zal nooit zeggen dat een ander zijn of haar klachten minder pijnlijk/heftig zijn oid. Knieklachten zijn imo net zo erg.. want stel dat het erger wordt.. niet meer kunnen lopen is nog veel erger vind ik. Ik heb een periode in mijn ziekte gehad dat ik niet kon lopen. Dat vond ik echt vele malen erger omdat je dan aan huis gebonden bent. Pijn... soms dagen niet je bed uit kunnen komen.... ja.. het is klote.. maar je kan je pijngrens aardig verleggen.... en er zijn medicijnen en goede dagen en dan kan je wel gewoon je dingen doen. Snap je? Dus maak je eigen probleem niet klein ten opzichte van een ander probleem.
Het is beide klote en we strijden er beide voor (en vele anderen met klachten met ons) om met de training, buiten spieren opbouwen en onze gezondheid te verbeteren, ook nog onze klachten te verminderen!

Ik ben benieuwd hoe het vrijdag gaat met je hipthrusts! ik heb vrijdag ook mijn tweede been dag en morgen borst/biceps/triceps. Dus we gaan ervoor he!
 
Tja.. dat herken ik wel hoor. Voorzichtig opbouwen... je wil zoveel meer en liefst sneller. Verstand is soms wel even ver te zoeken. Ik moet er zelf ook om denken. Je leert ervan inderdaad. maar hopelijk zonder dat dingen erger worden.

Ik zal nooit zeggen dat een ander zijn of haar klachten minder pijnlijk/heftig zijn oid. Knieklachten zijn imo net zo erg.. want stel dat het erger wordt.. niet meer kunnen lopen is nog veel erger vind ik. Ik heb een periode in mijn ziekte gehad dat ik niet kon lopen. Dat vond ik echt vele malen erger omdat je dan aan huis gebonden bent. Pijn... soms dagen niet je bed uit kunnen komen.... ja.. het is klote.. maar je kan je pijngrens aardig verleggen.... en er zijn medicijnen en goede dagen en dan kan je wel gewoon je dingen doen. Snap je? Dus maak je eigen probleem niet klein ten opzichte van een ander probleem.
Het is beide klote en we strijden er beide voor (en vele anderen met klachten met ons) om met de training, buiten spieren opbouwen en onze gezondheid te verbeteren, ook nog onze klachten te verminderen!

Ik ben benieuwd hoe het vrijdag gaat met je hipthrusts! ik heb vrijdag ook mijn tweede been dag en morgen borst/biceps/triceps. Dus we gaan ervoor he!

Je wilt inderdaad altijd meer, en het liefst zo snel mogelijk..
Besef nu wel inmiddels dat ik juist door snel zwaarder te willen ik uiteindelijk een aantal weken mijn benen alleen maar heel licht kan trainen. Dus ik probeer soms te bedenken dat ik dan beter kleine stapjes kan nemen zodat ik alle beentrainingen in ieder geval enigszins "zwaar" kan uitvoeren in plaats van af en toe lekker kunnen knallen om vervolgens daarna een paar weken bijna geen beenoefeningen te kunnen doen.. Maar ja, gevoel en verstand, dat zijn helaas twee heel verschillende dingen ;).

Heb inderdaad in je logje gelezen dat je zelf een periode hebt gehad dat je niet eens kon lopen, kan me helemaal niet indenken hoe vreselijk dat wel niet moet zijn.. Ook inderdaad omdat je letterlijk geen kant op kunt en je aan huis gekluisterd ben. En dan nog die pijn, nogmaals, ik denk wanneer je dit zelf niet hebt meegemaakt je helemaal niet kunt indenken wat voor ontzettend moeilijke weg je dan af te leggen hebt..
Vind het mooi om te zien dat je nog intens kunt genieten van het trainen, ook al is het voor jouw gevoel dan soms "flut" omdat je weet dat je beter kan of beter hebt gekund. Toch weet je dan elke keer weer het oude niveau opnieuw te bereiken, en zelfs nog op een beter niveau te komen! Ik denk dat dit "overwinningsgevoel" maakt dat je als het ware niet los komt van deze sport. Ten minste, zo ervaar ik het, wellicht herken je daar ook in :).

Benieuwd naar hoe je training ging! Die van mij staat wederom hieronder.. Het was even mokken na mijn MP en BP, maar bij het invoeren van de training in Excel kwam ik erachter dat ik wellicht niet zo mag klagen omdat er blijkbaar toch ook een paar kleine PR's bij zaten :).
Ik vermoed dat je vanavond na het werkt traint, dus als je dit daarvoor nog leest: veel plezier, lekker knallen, en vergeet vooral niet te genieten!

------------------------------------------------------------

Training van vandaag: borst, schouders en triceps.

Omdat ik de compounds 5x5 doe wilde ik deze week graag de gewichten van de MP en de BP verhogen.. Helaas vond ik dat ik mezelf nog te veel moest focussen op de uitvoering van de MP waardoor ik besloten heb vandaag het gewicht nog niet omhoog te gooien. Beetje balen, maar ben nogal voorzichtig geworden wat betreft het oplopen van blessures omdat je graag hoger gewicht wilt wat dan ten koste gaat van de uitvoering.
Vervolgens wilde ik dus 5x5x30 BP doen. Zoals te zien is lukte dit niet. Dat was niet een beetje balen, maar stevig balen. Dan heb je gelijk een negatieve setting voor de rest van de training. Normaliter blijf ik al gauw in die negativiteit hangen, gelukkig heb ik het deze keer eindelijk eens opzij weten te zetten. Achteraf bekeken mag ik wellicht helemaal niet zo klagen aangezien ik toch een paar kleine PR's heb weten neer te zetten. Maar goed, mokken hoort er soms eventjes bij, als je jezelf daarna maar blijft focussen op andere oefeningen en je schouders niet laat hangen ;).

MP
5 x 5 x 20

BP
2 x 5 x 30
3 x 5 x 27.5
De tweede set met 30 kg vond ik zodanig moeizaam gaan dat ik er geen vertrouwen in had dat ik zonder spotter de overige 3 setjes met een goede uitvoering kon afmaken. Shit! Hopelijk volgende dan maar.. Kan daar dan echt zenuwachtig voor zijn, moet die mutserigheid maar eens afleren..

Db shoulder press
10 x 8
10 x 8
7 x 9 PR

Db incline chest press
10 x 9
10 x 9
10 x 9
6 x 10 PR

Plate upright row
10 x 20
7 x 20
10 x 20
Laatste set met een ontploffend hoofd omdat ik die laatste set gewoon van mezelf m.o.e.s.t. halen omdat ik niet tevreden was met de tweede set.

Bench dips (met plate op schoot)
10 x 2.5
10 x 5
10 x 5 PR

Front to side raises (side raises gecombineerd met front raises. 1 side raise + 1 front raise = 1 front to side raise) (met plates)
3 x 10 x 2.5

Cable triceps pushdown
10 x 14
10 x 14
8 x 14

Was in eerste instantie niet zo tevreden met de training, het zat me op één of andere manier echt niet lekker dat de MP en BP niet is verlopen zoals ik gepland had. Echter merkte ik tijdens het autorijden dat schakelen me moeite kosten omdat mijn armen aardig zwaar waren, en dat stemde me dan toch wel weer tevreden :).

Morgen beendag 2 van 2, en tevens de laatste dag van mijn vierdaagse split schema.
 
Het kan ook zijn dat je bench niet goed ging omdat je er geen vertrouwen in had. Zou het de volgende keer weer proberen en niet aan jezelf twijfelen (als het dan weer niet lukt resetten).
 
Top progressie! Zowel lichamelijk als geestelijk... Mag je zeer zeker trots op zijn!
 
Het kan ook zijn dat je bench niet goed ging omdat je er geen vertrouwen in had. Zou het de volgende keer weer proberen en niet aan jezelf twijfelen (als het dan weer niet lukt resetten).

Tijdens mijn eerst set dacht ik nog zo van "oeh, dit valt eigenlijk best wel tegen" in de tweede set gevolgd door een "dadelijk krijg ik de stang niet meer zelfstandig terug in het rek". Het is me een keer gebeurd dat ik dus inderdaad de stang niet meer zelf terug kon leggen, had het geluk dat iemand het toen op tijd zag :o. Mindset is inderdaad wat dat betreft soms hetgeen wat een oefening kan maken of breken. Als mijn trainingsmaatje er volgende keer bij mijn bench is vraag ik in ieder geval of hij wil spotten.

Even een noobvraagje.. (heb nog veel te leren), wat bedoel je met resetten?

Top progressie! Zowel lichamelijk als geestelijk... Mag je zeer zeker trots op zijn!

Bedankt voor het compliment! ^^
 
Je wilt inderdaad altijd meer, en het liefst zo snel mogelijk..
Besef nu wel inmiddels dat ik juist door snel zwaarder te willen ik uiteindelijk een aantal weken mijn benen alleen maar heel licht kan trainen. Dus ik probeer soms te bedenken dat ik dan beter kleine stapjes kan nemen zodat ik alle beentrainingen in ieder geval enigszins "zwaar" kan uitvoeren in plaats van af en toe lekker kunnen knallen om vervolgens daarna een paar weken bijna geen beenoefeningen te kunnen doen.. Maar ja, gevoel en verstand, dat zijn helaas twee heel verschillende dingen ;).
Tja.. dat herken ik maar al te goed. Maar goed trainen is met verstand trainen he! Net zoals je veel jongens ziet gooien met veel te zwaar gewicht en hun rug ziet vernachelen.. beter wat gewicht terug en goed uitvoeren. Heb je een veel beter resultaat van ook. Maar lastig is het zeker.. verstand en gevoel.

Heb inderdaad in je logje gelezen dat je zelf een periode hebt gehad dat je niet eens kon lopen, kan me helemaal niet indenken hoe vreselijk dat wel niet moet zijn.. Ook inderdaad omdat je letterlijk geen kant op kunt en je aan huis gekluisterd ben. En dan nog die pijn, nogmaals, ik denk wanneer je dit zelf niet hebt meegemaakt je helemaal niet kunt indenken wat voor ontzettend moeilijke weg je dan af te leggen hebt..
Vind het mooi om te zien dat je nog intens kunt genieten van het trainen, ook al is het voor jouw gevoel dan soms "flut" omdat je weet dat je beter kan of beter hebt gekund. Toch weet je dan elke keer weer het oude niveau opnieuw te bereiken, en zelfs nog op een beter niveau te komen! Ik denk dat dit "overwinningsgevoel" maakt dat je als het ware niet los komt van deze sport. Ten minste, zo ervaar ik het, wellicht herken je daar ook in :).
Dat klopt. Ik weet waar ik vandaan kom.. en ook met terugvallen dat ik er weer op klauter. Dat geeft kracht en een stukje verslaving aan KT. Zelfs thuis ziet mijn man hoe ik ervan opleef. Niet alleen door minder pijn maar ook qua uitstraling en hoe ik me voel. Maar ik moet er ook vaak aan herinnerd worden waar ik vandaan kom... want als het even niet wil krijg ik snel de neiging dat te vergeten en mezelf de grond in te trappen. ...

Benieuwd naar hoe je training ging! Die van mij staat wederom hieronder.. Het was even mokken na mijn MP en BP, maar bij het invoeren van de training in Excel kwam ik erachter dat ik wellicht niet zo mag klagen omdat er blijkbaar toch ook een paar kleine PR's bij zaten :).
Ik vermoed dat je vanavond na het werkt traint, dus als je dit daarvoor nog leest: veel plezier, lekker knallen, en vergeet vooral niet te genieten!
Die staat nu in mijn log.
Ik snap het wel met de BP hoor. Ik heb dat ook wel gehad... en roll of shame en 2 x hulp toegschoten omdat ik het niet redde ook. :o Het is soms ook gewoon de angst.. Ik vraag nu gewoon aan iemand om te spotten. Net wie er is. De een reageert leuk en de ander zo van pfff.. 30 kg maar... doe je zeker 20x?? dat soort stomme reacties. maar goed de leuke overheersen hoor. Maar zou je dat niet kunnen doen om je wat zekerder te voelen? Gewoon iemand vragen?

Ik train overigens direct na werk rond 16:00-16:15. Begin om 7:00 op werk en ed gym zit er 5 min vandaan op weg naar huis. Ik ben echt geen mens om in de avond te trainen. We eten ook pas tegen 19:30.

Lekker train hoor! en die BP. Die komt echt wel!
Succes met benen morgen. Ik ga er ook voor! met hipthrust he! :)
 
Met resetten bedoel ik terug in gewicht en dan weer 2.5 kg per keer erbij, eventueel kan je ook door gaan met 3x3 op 30 kg en ophogen tot je vast zit en dan terug in gewicht (weer naar 5x5 bv)
 
zou je eens een screenshot kunnen uploaden van je excel bestandje, ben benieuwd hoe je alles bij houdt. train geruime tijd nu maar hou in mijn hoofd bij op welk gewicht ik per oefening/apparaat zit :p Ik zit er aan te denken om ook alles bij te gaan houden als nieuwe motivatie boost.

Klasse vooruitgang by the way!
 
Leuke training, vooral die front to side raises! :)
 
Dat klopt. Ik weet waar ik vandaan kom.. en ook met terugvallen dat ik er weer op klauter. Dat geeft kracht en een stukje verslaving aan KT. Zelfs thuis ziet mijn man hoe ik ervan opleef. Niet alleen door minder pijn maar ook qua uitstraling en hoe ik me voel. Maar ik moet er ook vaak aan herinnerd worden waar ik vandaan kom... want als het even niet wil krijg ik snel de neiging dat te vergeten en mezelf de grond in te trappen. ...

Die staat nu in mijn log.
Ik snap het wel met de BP hoor. Ik heb dat ook wel gehad... en roll of shame en 2 x hulp toegschoten omdat ik het niet redde ook. :o Het is soms ook gewoon de angst.. Ik vraag nu gewoon aan iemand om te spotten. Net wie er is. De een reageert leuk en de ander zo van pfff.. 30 kg maar... doe je zeker 20x?? dat soort stomme reacties. maar goed de leuke overheersen hoor. Maar zou je dat niet kunnen doen om je wat zekerder te voelen? Gewoon iemand vragen?

Ik train overigens direct na werk rond 16:00-16:15. Begin om 7:00 op werk en ed gym zit er 5 min vandaan op weg naar huis. Ik ben echt geen mens om in de avond te trainen. We eten ook pas tegen 19:30.

Lekker train hoor! en die BP. Die komt echt wel!
Succes met benen morgen. Ik ga er ook voor! met hipthrust he! :)

Wederom herken ik weer heel veel van wat je vertelt, een stukje herkenning dat me eigenlijk wel eens goed doet! Ook precies hetzelfde wat betreft mijn man, hij zegt altijd erg te kunnen genieten mij te zien trainen omdat hij kan zien hoeveel voldoening en rust ik er uit kan halen. Ik heb het dan ook erg getroffen, hij steunt me in alle opzichten en zal bijvoorbeeld altijd zijn best doen mee te denken wanneer het er op lijkt dat ik een training of iets dergelijks moet over slaan.. Ik heb het zeer met hem getroffen, hij begrijpt precies hoe belangrijk dit voor me is en steunt me er erg goed in.
En ja, ook het vergeten van waar je vandaan komt, dat herken ik helaas heel goed.. Mijn perfectionisme komt daar nog eens bovenop, plus een aardige dosis negativisme waar ik af en toe in wegzak.. In jou vind ik dus iemand die deze aspecten herkent, herkenning alleen is soms al erg prettig :).

Heb zelf inderdaad ook (gelukkig maar eenmaal!) meegemaakt dat ik de stang niet meer zelfstandig terug kon leggen, en daar "hang" je dan met die stang, je afvragend hoe je dit gaat oplossen :rolleyes:. Gelukkig zag mijn man het op tijd en wist hij me te hulp te schieten! Wel een stukje zelfvertrouwen wat dan even weg is.. Als mijn man er is wil hij wel altijd spotten, maar als ik alleen ben durf ik het nog niet zo goed aan iemand te vragen, juist omdat ik bang ben een reactie te krijgen die jij net omschreef.. Nu moet ik zeggen dat van de mensen die 's ochtends trainen de meesten het wellicht zelfs leuk zouden vinden te spotten (gasten die ook gewoon erg serieus bezig zijn en me inmiddels kennen), maar vanaf volgende week andere tijden en dagen, dus het is nog even afwachten welke bekende gezichten ik terug zal zien..

Ik ben ook totaal geen avondmens wat betreft trainen! Ik eet momenteel rond 20.00, wil dan ook het liefst tussen 17.00-18.00 gaan trainen doordeweeks, in het weekend zodra de gym open is (10.00). Wat een overeenkomsten :o
Benieuwd naar je legday!! Ik heb het er alweer opzitten.. Kunnen knallen met de hip thrust, gaat nog altijd goed vooruit! Hoop dat je vanavond net zo'n lekkere legday hebt als ik vandaag had! :).

Met resetten bedoel ik terug in gewicht en dan weer 2.5 kg per keer erbij, eventueel kan je ook door gaan met 3x3 op 30 kg en ophogen tot je vast zit en dan terug in gewicht (weer naar 5x5 bv)

Bedankt voor de tip, dat ga ik onthouden voor wanneer ik vastloop op de compounds! 3x3, daar had ik nog niet eens aan gedacht.. Had zelf gisteren bedacht volgende keer bijvoorbeeld 3 sets van 30 te doen en de laatste 2 27.5, de week daarop dan 4 of 5 sets van 30. Maar.. Ik ga eigenlijk volgende keer alsnog voor de 5x5x30, zeker als ik een spotter heb :). Mocht het alsnog niet lukken (waar ik niet vanuit ga) lijkt 5x3x30 me een goede oplossing.
Thanks voor de hulp!

zou je eens een screenshot kunnen uploaden van je excel bestandje, ben benieuwd hoe je alles bij houdt. train geruime tijd nu maar hou in mijn hoofd bij op welk gewicht ik per oefening/apparaat zit :p Ik zit er aan te denken om ook alles bij te gaan houden als nieuwe motivatie boost.

Klasse vooruitgang by the way!

Bedankt voor je compliment! Ik heb een screenshot gemaakt, maar het stelt niet veel voor hoor.. Per trainingsschema heb ik een apart bestandje. Dan houd ik per week elke dag het aantal kcal bij, met aan het eind van de week een berekening wat ik in de cut aan tekort heb weten te scoren en in de bulk aan overschot. Verder houd ik mijn cheats er in bij en uiteraard mijn trainingen en PR's. Eventueel zet ik er ook opmerkingen bij om zo de doelen duidelijk te houden en hoe ik deze wil bereiken. Een voorbeeldje staat in de bijlage!

Leuke training, vooral die front to side raises! :)

Ja, vond het altijd een erg leuke trainingsdag, vooral omdat ik het fijn vind een dag wat meer oefeningen met minder setjes te doen..
En ben verslaafd aan de front to side raises, je slaat twee vliegen in een klap en het is gewoon een erg fijne oefening om te doen!

---------------------------------------------------------------

Training van vandaag: legday 2 van 2

De afgelopen drie nachten heb ik maar amper kunnen slapen, ben erg zenuwachtig voor aankomende week wanneer mijn stage van start gaat.. Vind het altijd lastig om me aan te passen aan nieuwe situaties. Daarnaast zal ik vanaf volgende week doordeweeks in de avond moeten trainen, en dus is het dan veel drukker en zijn er veel nieuwe gezichten.. In het weekend zal ik de ochtenden trainen, ook dan is het drukker en zijn er nieuwe gezichten. 32 uur stage plus een terugkomdag op school met andere vakken inclusief de bijbehorende opdrachten en dergelijke, trainen, het plannen van voeding, het huishouden etc., het zal weer een enorm druk jaar zijn. Daar ben ik dus even gespannen voor wat te merken is aan mijn nachtrust en netjes gezegd mijn "emotionele toestand" :').

Dus, vandaag was de allerlaatste dag van de vierdaagse split die ik 9 weken gevolgd heb. Ondanks de slechte nachtrust ben ik niet ontevreden over het resultaat van vandaag. Bewust genoten van de laatste keer doordeweeks trainen wanneer het heerlijk rustig is. En nu.. Op naar een nieuwe periode!

Lying leg curl
3 x 10 x 25 VPR

Leg press 45o (brede stand voeten)
3 x 10 x 45
1 x 10 x 50
Voor het eerst trainen met kneesleeves. Biedt wel wat ondersteuning maar het blijft aftasten.

Lunges (met plate boven hoofd)
4 x 20 x 10

Bb hip thrust
4 x 10 x 27.5 PR
Bedankt voor de tips wat betreft het schuivende bankje! Zet het bankje nu tegen een dikke pilaar, wat heerlijk dat het ding niet meer naar achter schoof, gaat veel beter zo!

Leg press 45o (smalle stand voeten, bijna tegen elkaar aan, bovenste gedeelte van de plaat)
10 x 25
10 x 30
10 x 35
10 x 40 PR
Deze oefening is erg gevoelig voor mijn knieen. 40 kg is denk ik op dit moment de max wat betreft wat mijn knieen aankunnen.

Standing calf raises
2 x 10 x 70
1 x 10 x 75 PR

Hanging knee raises
3 x 10

Terugkijkend heb ik qua benen de afgelopen 9 weken van dit schema niet veel progressie geboekt. Dit is te verklaren vanuit het feit dat ik wekenlang mijn benen niet degelijk heb kunnen trainen door mijn knieklachten.
Mijn borst is weinig vooruit gegaan qua kracht.
Mijn schouders, rug en glutes zijn wel vooruit gegaan qua kracht. Ik ben hier dan ook tevreden over.

Vanaf aankomende week:
di of wo full body
za upper body
zo lower body

Ik blijf vooralsnog in mijn lean bulk.

De bijlage hieronder is een screenshot van mijn Excel-logje, op verzoek van biertje92.

printscreen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wederom herken ik weer heel veel van wat je vertelt, een stukje herkenning dat me eigenlijk wel eens goed doet! Ook precies hetzelfde wat betreft mijn man, hij zegt altijd erg te kunnen genieten mij te zien trainen omdat hij kan zien hoeveel voldoening en rust ik er uit kan halen. Ik heb het dan ook erg getroffen, hij steunt me in alle opzichten en zal bijvoorbeeld altijd zijn best doen mee te denken wanneer het er op lijkt dat ik een training of iets dergelijks moet over slaan.. Ik heb het zeer met hem getroffen, hij begrijpt precies hoe belangrijk dit voor me is en steunt me er erg goed in.
En ja, ook het vergeten van waar je vandaan komt, dat herken ik helaas heel goed.. Mijn perfectionisme komt daar nog eens bovenop, plus een aardige dosis negativisme waar ik af en toe in wegzak.. In jou vind ik dus iemand die deze aspecten herkent, herkenning alleen is soms al erg prettig :).
Wat een herkenning he.. Apart... maar wel super fijn dat jouw man ook zo meedenkt met je. :)
En de negativiteit en het perfectionisme.. tja.. het is iets waar we mee moeten leven. Maar goed dat je ook iemand om je heen hebt om je af en toe eens even erop te wijzen he! Want je hebt al een hele weg gehad!

Heb zelf inderdaad ook (gelukkig maar eenmaal!) meegemaakt dat ik de stang niet meer zelfstandig terug kon leggen, en daar "hang" je dan met die stang, je afvragend hoe je dit gaat oplossen :rolleyes:. Gelukkig zag mijn man het op tijd en wist hij me te hulp te schieten! Wel een stukje zelfvertrouwen wat dan even weg is.. Als mijn man er is wil hij wel altijd spotten, maar als ik alleen ben durf ik het nog niet zo goed aan iemand te vragen, juist omdat ik bang ben een reactie te krijgen die jij net omschreef.. Nu moet ik zeggen dat van de mensen die 's ochtends trainen de meesten het wellicht zelfs leuk zouden vinden te spotten (gasten die ook gewoon erg serieus bezig zijn en me inmiddels kennen), maar vanaf volgende week andere tijden en dagen, dus het is nog even afwachten welke bekende gezichten ik terug zal zien..
Bij mij schoten 2 x verschillende mensen te hulp. 1x liet ik ook gewoon de schijven van de stang glijden. Ik doe BP zonder klemmen erop. Juist daarom omdat ik niet altijd en spotter heb. Wel fijn dat je man ook sport en je dan kan helpen. Mijn man heeft er niets mee. Ook door zijn ziekte waardoor hij ook niet veel inspanning kan hebben.
Met spotters vragen gewoon om je heen kijken. Er zitten echt wel mensen bij die het wel leuk vinden om je te helpen. Ik dacht eerst ook van wie wil mij nu helpen. Het ieletje daar en vaak enigste vrouw. Maar toch vergis je je daar soms in en zijn er best wel mensen bereid je te helpen.

Ik ben ook totaal geen avondmens wat betreft trainen! Ik eet momenteel rond 20.00, wil dan ook het liefst tussen 17.00-18.00 gaan trainen doordeweeks, in het weekend zodra de gym open is (10.00). Wat een overeenkomsten :o
Ik ga door de weeks na mijn werk direct. kan ik niet dan pak ik zaterdag of zondag (met wat pushen van mijn man) en dan ga ik meteen bij openen om 9:00. Ze zijn ook maar tot 14:00 open.
Leuk om te zien dat er zoveel gelijkenissen zijn!

Benieuwd naar je legday!! Ik heb het er alweer opzitten.. Kunnen knallen met de hip thrust, gaat nog altijd goed vooruit! Hoop dat je vanavond net zo'n lekkere legday hebt als ik vandaag had! :).
Je training ziet er super uit! kan me voorstellen dat dat lekker voelde! Goed dat je nu je bankje vast hebt kunnen zetten! Ik heb 2 plates van 25 kg schuin tegen de achterkant gezet dit keer.
Mijn leg day was ook weer zalig! :D

Wel spannend met je stage. Maar dat komt echt wel goed. Het is even wennen maar dan denk je met een paar weken ook ... hnngggg.. lekker trainen vanaaf!
En wisselen van schema kan ook veel goed doen voor je progressie! Dus ga ervoor! lekker genieten van het weekend en dan knallen! nieuw schema en je stage!
 
Wat een herkenning he.. Apart... maar wel super fijn dat jouw man ook zo meedenkt met je. :)
En de negativiteit en het perfectionisme.. tja.. het is iets waar we mee moeten leven. Maar goed dat je ook iemand om je heen hebt om je af en toe eens even erop te wijzen he! Want je hebt al een hele weg gehad!

Bij mij schoten 2 x verschillende mensen te hulp. 1x liet ik ook gewoon de schijven van de stang glijden. Ik doe BP zonder klemmen erop. Juist daarom omdat ik niet altijd en spotter heb. Wel fijn dat je man ook sport en je dan kan helpen. Mijn man heeft er niets mee. Ook door zijn ziekte waardoor hij ook niet veel inspanning kan hebben.
Met spotters vragen gewoon om je heen kijken. Er zitten echt wel mensen bij die het wel leuk vinden om je te helpen. Ik dacht eerst ook van wie wil mij nu helpen. Het ieletje daar en vaak enigste vrouw. Maar toch vergis je je daar soms in en zijn er best wel mensen bereid je te helpen.

Ik ga door de weeks na mijn werk direct. kan ik niet dan pak ik zaterdag of zondag (met wat pushen van mijn man) en dan ga ik meteen bij openen om 9:00. Ze zijn ook maar tot 14:00 open.
Leuk om te zien dat er zoveel gelijkenissen zijn!

Je training ziet er super uit! kan me voorstellen dat dat lekker voelde! Goed dat je nu je bankje vast hebt kunnen zetten! Ik heb 2 plates van 25 kg schuin tegen de achterkant gezet dit keer.
Mijn leg day was ook weer zalig! :D

Wel spannend met je stage. Maar dat komt echt wel goed. Het is even wennen maar dan denk je met een paar weken ook ... hnngggg.. lekker trainen vanaaf!
En wisselen van schema kan ook veel goed doen voor je progressie! Dus ga ervoor! lekker genieten van het weekend en dan knallen! nieuw schema en je stage!

Je reactie doet me weer erg goed Marina, fijn om hier eens wat dingen te kunnen relativeren, al helemaal fijn dat sommige aspecten herkenbaar voor anderen zijn!
Dankjewel :).

------------------------------------------------------------------

Ughhh, word niet helemaal blij van het uitzicht (waarschijnlijk) pas dinsdagavond weer te kunnen trainen.. Van 4x per week naar 3x keer per week KT vind ik al flink afkicken, nu zitten er dus ook 3 (in het slechtste geval 4) dagen tussen mijn laatste training en mijn volgende training.. Zal vanaf morgen wellicht ook andere dingen aan mijn hoofd hebben, dus dat houdt me vast wel bezig :).

Op zondag is altijd mijn weegmoment. Ik weeg me eens per week. Eens per maand laat ik mijn centimeters opmeten en eens per twee maanden laat ik progressiefoto's maken.
Toen ik 9 weken geleden met dit schema begon was mijn eerst doel het uitvinden waar mijn onderhoud ongeveer lag, om zodoende eindelijk eens gericht te kunnen lean bulken.
Ik begon 30 juni met 2000 kcal en heb dit elke week met 100 kcal verhoogd. 4 weken later kwam ik met 2400 kcal een kilo aan, de week daarna was daarvan weer een halve kilo weg. Toen ben ik gestart met creatine omdat ik er vanuit ga dat mijn onderhoud rond de 2300 kcal ligt (ik wilde het vaststellen van mijn onderhoud niet laten vertekenen door het vocht dat ik misschien van creatine zou gaan vasthouden).
In week 7 woog ik dus 64.5 kilo, in week 8 en 9 weeg ik met het eten van 2400 kcal 65 kg.

Ik denk dat dit betekent dat ik het best op 2400 kcal kan blijven zitten. Ik ga wel terug van 4 naar 3 keer KT per week, maar daarnaast word ik wel in het dagelijks leven actiever (fietsen naar stage, weer naar school etc.). Ik vind het lastig te bepalen hoeveel ik ongeveer maandelijks bij wil komen, zeker omdat ik moeite heb met het psychologische aspect.
68 kg vind ik voor mezelf nog wel haalbaar en voelt voor mij nog wel veilig. Een halve kilo per maand, daar ben ik eigenlijk al tevreden mee. Mocht ik het gevoel hebben kracht te verliezen in de trainingen, of het gevoel te hebben op een plateau te zitten, dan schroef ik het op naar 2500 kcal.
Ik besef me dat spiermassa aanzetten in zo'n kleine "bulk" erg traag gaat, toch wil ik het op deze manier proberen aangezien ik nog een beginner ben en hoop dat ik daarom nog wat gebruik kan maken van de zogenoemde "beginnergains".

Heb mijn eiwitten opgeschroefd van 1.7 x kg lichaamsgewicht naar 2 x kg lichaamsgewicht. Dit is voor mij ook handiger in te plannen wat betreft macro's en vind het gewoon lekker om eiwitrijke producten te eten :').
Vet blijft om en nabij 1 x kg lichaamsgewicht, rest koolhydraten.

En dan nu.. Mealpreppen voor aankomende, spannende eerste week :).

Bonusvraag:
Als mealprep maak ik standaard op zondag voor de doordeweekse lunch bakjes met rijst, scrambled eggs en groenten. Als ik dat op zondag maak, kan ik dan direct een bakje in de koelkast in plaats van vriezer zetten? Hoe lang is zoiets in de koelkast uberhaupt nog goed te eten?
 
Het makkelijkst is om het er de avond van tevoren uit te halen. 2 dagen kan wel, ik zou niet te lang doen met die eieren.
 
Ik ben blij dat ik je wat kan helpen met mijn reacties. Herkenning is gewoon erg fijn en je kan gewoon kwijt wat je wil.

Qua eten pak je het goed aan! gewoon rustig je onderhoud uitzoeken en dan verder. Echt top!

Met mealpreppen zou ik wel uitkijken met scrambled eggs. Die zou ik niet langer dan 1 a 2 dagen in de koeling bewaren. Je zou ook voor 2 dagen scrambled eggs kunnen maken en dan later in de week weer.
Of je doet de eerste 2 dagen scrambled eggs en de andere 3 dagen gekookte eieren. Eieren kan je namelijk 5-7 dagen bewaren als ze gekookt zijn ( http://rubriek.nl/koken/eieren-bewaren )

De rijst en groente kan je invriezen en de dag ervoor eruit halen. Ik vind het zelf echt beduidend minder lekker als het ingevroren is geweest. Ik kook mijn meals voor de volgende dag mee met het avondeten. Blijft imo toch het lekkerst. Doe het soms wel dat ik rijst/pasta wel alvast kook maar de groentes/vlees per dag.
 
Het makkelijkst is om het er de avond van tevoren uit te halen. 2 dagen kan wel, ik zou niet te lang doen met die eieren.

Ik houd er eentje in de koelkast voor morgen, de rest in de vriezer en dan haal ik het de avond van te voren uit..
Dacht eerlijk gezegd dat gebakken ei en dergelijke in de vriezer wel te doen was? Wat is jouw mening daarover?

Ik ben blij dat ik je wat kan helpen met mijn reacties. Herkenning is gewoon erg fijn en je kan gewoon kwijt wat je wil.

Qua eten pak je het goed aan! gewoon rustig je onderhoud uitzoeken en dan verder. Echt top!

Met mealpreppen zou ik wel uitkijken met scrambled eggs. Die zou ik niet langer dan 1 a 2 dagen in de koeling bewaren. Je zou ook voor 2 dagen scrambled eggs kunnen maken en dan later in de week weer.
Of je doet de eerste 2 dagen scrambled eggs en de andere 3 dagen gekookte eieren. Eieren kan je namelijk 5-7 dagen bewaren als ze gekookt zijn ( http://rubriek.nl/koken/eieren-bewaren )

De rijst en groente kan je invriezen en de dag ervoor eruit halen. Ik vind het zelf echt beduidend minder lekker als het ingevroren is geweest. Ik kook mijn meals voor de volgende dag mee met het avondeten. Blijft imo toch het lekkerst. Doe het soms wel dat ik rijst/pasta wel alvast kook maar de groentes/vlees per dag.

Precies, herkenning is soms al genoeg, en om hier af en toe je "grieven" te kunnen spuien is gewoon erg lekker :).

Ik vries de overige 3 maaltijden in, die haal ik dan de avond van tevoren uit de vriezer. Las op internet dat het wel te doen is, wat vind jij er van om gebakken ei/scrambled eggs in te vriezen? Doe je het liever niet omdat het minder lekker is, of is het gewoon niet goed voor je?
Gekookte eieren is inderdaad ook een goed idee, kan ik ook prima een hele trits van tegelijk maken.
Vond het wel grappig, ben gewend om maar voor 1 of 2 man te koken, nu had ik het idee dat ik voor een flink gezin aan het kokkerellen was :').
 
Ik vind zelf de smaak van gekookte groente en gebakken ei achteruitgaan in de vriezer.
Daarom ook dat als ik eieren pak ik ze gekookt doe. Smaakt dan toch beter en je kan het langer goedhouden.

Ik kook ook altijd maar voor 2 man... voor ons beide apart.. ik om aan te komen en voor mijn man om af te vallen. en dan gewoon extra bij mijn maaltijden voor de dag erna. Betekend eigenlijk dat ik 4 meals maak bij het avondeten waarvoor 1 voor de avond en 3 voor de dag erna 1 lunch en 2 tussendoor. Kost dan niet eens veel extra aan tijd.
Maar het is wel apart.. 5 meals koken in 1 keer. :D
 
Back
Naar boven