Fitness Seller

Sanne's log

Bezoekers in dit topic

Ook van hier gefeliciteerd alvast:)

Ziet er goed allemaal uit! Luister naar je lichaam, stage vond ik de 1e week ook altijd heel zwaar en als je eenmaal in t ritme zit gaat t veel beter. Al die nieuwe indrukken en informatie kost enorm veel energie. Ik denk dat je slaap daarna ook wat rustiger wordt.

Ik zelf heb altijd slecht geslapen en merk dat door kwark bijv ik elke nacht sowieso 1-2x naar de wc moet.
 
Alvast van harte gefeliciteerd en eet smakelijk bij Shabu Shabu.
Dankjewel! Gaat helemaal lukken, dol op sushi!!

Fijn dat het slapen je goed heeft gedaan. Ik hoop dat de melatonine je gaat helpen. maar ej zegt je train voelt niet effectief.. maar je zet wel tig PR's neer! :D Nice hoor!! Dat opgehaaste gevoel gaat echt wel weg. Duurt gewoon een paar weekjes tot je je ritme hebt
Haha, het voelt inderdaad niet effectief, maar als ik terugkijk op de resultaten mag ik niet eens zo klagen! Gevoel en verstand zijn 2 verschillende dingen die bij mij nog al eens ver uit elkaar liggen ;).

Ook van hier gefeliciteerd alvast:) Ziet er goed allemaal uit! Luister naar je lichaam, stage vond ik de 1e week ook altijd heel zwaar en als je eenmaal in t ritme zit gaat t veel beter. Al die nieuwe indrukken en informatie kost enorm veel energie. Ik denk dat je slaap daarna ook wat rustiger wordt. Ik zelf heb altijd slecht geslapen en merk dat door kwark bijv ik elke nacht sowieso 1-2x naar de wc moet.
Dankjewel!! :)
Hoop dat het ritme maar snel komt, wat meer rust in lijf en hoofd zou welkom zijn.
Echt, door kwark in de nacht naar de wc? Heb het vooral als ik 's avonds nog groene thee drink, en heb dan geen zin om uit mijn warme bed te moeten kruipen, dus ben maar gewoon gestopt met het drinken van groene thee in de avond :o.
 
Gefeliciteerd he! geniet van je all you can eat sushi!!!
 
Gefeliciteerd, leuke verjaardag gehad?
 
Gefeliciteerd he! geniet van je all you can eat sushi!!!

Dankjewel!! Het was echt heerlijk, sushi verveelt mij nooit, en kan meer eten dan normaal, bizar hoe je maag blijkbaar als het ware "meerekt" en "krimpt" in bulk en cut! In ieder geval erg genoten!

Gefeliciteerd, leuke verjaardag gehad?

Thanks! Verjaardag was top, lekkere dag stage gehad en heerlijk ontspannen bij etentje met mijn man. Ben al snel tevreden :). Op naar de volgende kwart-eeuw ;).
 
Fijn dat het zo leuk en lekker was! Met sushi kan ik me ook ongans eten! vooral in de sashimi! nog veel lekkerder! hahahah. geniet maar even lekker na!
 
Training van vandaag: UB

Heb nu op aanraden van de huisarts drie nachten achter elkaar een slaappil genomen om zo hopelijk als het ware te "resetten. Vannacht de eerste nacht op Melatonine gehad. Het in slaap vallen duurde wat langer en was al erg vroeg wakker, schat dat ik een uur of 6 geslapen heb, nog altijd beter dan de 3 a 4 uur die ik vorige week elke nacht had!

Vandaag heerlijk kunnen trainen. De beentjes voelen nu aardig moe en mijn hoofd is ook weer een stuk rustiger, trainen blijft gelukkig een ontzettend fijne uitlaatklep :).

Squats
5 x 5 x 22.5 "PR" (bekeken vanaf het moment dat ik weer ben gaan opbouwen
Knieen blijven gevoelig.. Balen.. Wellicht mezelf er op voorbereiden dat het lichte gewichten zullen blijven en ik me vooral focus op een zeer langzame, geconcentreerde uitvoering?

Walking lunges
1 x 20 x 10
3 x 20 x 12 PR

Bb hip thrust
3 x 10 x 30
1 x 10 x 32.5 PR

Lying leg curl
10 x 25
10 x 25
8 x 25

Adductor
10 x 80
10 x 85
10 x 85 VPR

Abductor
10 x 65
10 x 70
10 x 70 VPR

Standing calf raises
3 x 10 x 75 VPR

Hanging knee raises
3 x 10

Nu moe maar voldaan :).
 
Mooie beentreen hoor ;)
Alleen je noemt het UB training? :x Ik zie geen UB :p
 
Ik vind het een hele mooie training! Ik heb ook soms wat last van squats terwijl ik daar vroeger voor mijn gevoel t best in was :P Maar als het op hogere gewichten aankomt blijf ik juist bij squats achter.

Iemand zei mij dat het ook kan dat bepaalde soort squats je beter liggen. Ik ben nu Zercher squats aan het doen die toevallig in m'n schema van het boek zitten. Maar die bevallen me heel goed nu, misschien wordt ik met die wel sterker.

Ik zou me daar niet te druk om maken als ik jou was , als je maar je best doet toch ;) En bij sommige oefeningen zoals lunges voel ik bijv meer in m'n benen met lichter gewicht dan met zwaarder gewicht omdat ik dan armpijn krijg en niet meer goed kan focussen, dus soms is lichter beter vind ik. Als ik graag een burn wil voelen doe ik meer reps en minder gewicht.

Of jump lunges, jump squats etc , die branden ook lekker (maar of dat met een pijnlijke knie mogelijk / aan te raden is weet ik niet )
 
Lekker he even bijtanken met slapen!
Wel super dat ej 6 uur haalt met melatonine.
Ik ben al blij als ik 4 uur haal met melatonine + 3 ZMA + amitryptiline :o

Nice train! lekker sterk ook en gaat goed!
 
Mooie beentreen hoor ;)
Alleen je noemt het UB training? :x Ik zie geen UB :p

Thanks!
Haha, zie het inderdaad nu pas.. Was uiteraard een volledige LB training :o.

Ik vind het een hele mooie training! Ik heb ook soms wat last van squats terwijl ik daar vroeger voor mijn gevoel t best in was :P Maar als het op hogere gewichten aankomt blijf ik juist bij squats achter.

Iemand zei mij dat het ook kan dat bepaalde soort squats je beter liggen. Ik ben nu Zercher squats aan het doen die toevallig in m'n schema van het boek zitten. Maar die bevallen me heel goed nu, misschien wordt ik met die wel sterker.

Ik zou me daar niet te druk om maken als ik jou was , als je maar je best doet toch ;) En bij sommige oefeningen zoals lunges voel ik bijv meer in m'n benen met lichter gewicht dan met zwaarder gewicht omdat ik dan armpijn krijg en niet meer goed kan focussen, dus soms is lichter beter vind ik. Als ik graag een burn wil voelen doe ik meer reps en minder gewicht.

Of jump lunges, jump squats etc , die branden ook lekker (maar of dat met een pijnlijke knie mogelijk / aan te raden is weet ik niet )

Dankjewel! Het is nog erg zoeken naar hoe ik de squats moet gaan aanpakken.. Misschien inderdaad handig als ik mezelf eens meer ga verdiepen in verschillende soorten vormen van squats. Zercher squats, weet ik eigenlijk niets van, ik ga eens Googelen! Goed punt van je om te gaan experimenteren met verschillende soorten squats, wellicht heb ik bij een andere vorm inderdaad veel minder last en gaat mijn kracht er ook mee vooruit!

Mijn best doe ik inderdaad altijd, ben er zowat aan verslaafd geraakt om een volgende train altijd meer/zwaarder te kunnen dan de train daarvoor.. Als ik 2 trainingen blijf hangen op "hetzelfde" raak ik gefrustreerd en zoek ik naar een manier om het (kleine) plateau te doorbreken!

Tot nu toe heb ik het idee vooral veel te voelen bij walking lunges en hip thrusts, dus die houd ik er sowieso in! Jump lunges en single leg lunges (zo heet dat geloof ik) lijken me fantastisch, maar durf ik eerlijk gezegd nog niet te proberen uit angst wat dat met mijn knieen gaat doen..

Toen ik geblesseerd was, was ik genoodzaakt langere tijd op licht gewicht en meer reps te doen, had toen wel een veel flinkere burn dan dat ik met meer gewicht maar minder reps heb.
Goh, je zet me aan het denken.. Misschien toch maar weer eens gaan kijken of het wellicht voor mij effectiever is om met weinig gewicht en meer reps te gaan werken. Heb begrepen dat bij iedereen beenspieren op een andere manier getriggerd worden en op een andere manier "groeien", wellicht dus toch maar even mijn plan wat betreft LB wijzigen :).

Lekker he even bijtanken met slapen!
Wel super dat ej 6 uur haalt met melatonine.
Ik ben al blij als ik 4 uur haal met melatonine + 3 ZMA + amitryptiline :o

Nice train! lekker sterk ook en gaat goed!

Het voelde echt heerlijk, na de tweede nacht goede slaap was ik al ontzettend opgeknapt!
Prrfft, serieus, 4 uur maar? :eek:
Dan mag ik eigenlijk niet klagen.. Tob je al lang met slaapproblemen? En vind het dan eigenlijk echt ontzettend knap dat je dan nog goed functioneert op werk en in trainingen, geeft maar weer eens aan wat voor doorzetter je bent, echt top! Daar neem ik wederom weer een voorbeeld aan :).

Thanks, ik vond het ook een lekkere train! Het gaat nog altijd gestaag vooruit. Voorheen lukte dat langere tijd niet, nu eet ik op/licht boven onderhoud en het is aan de trainingen af te lezen!
 
op en boven onderhoud eten maakt trainen echt zo lekker! Dat merk je gewoon goed!

Tja.. mijn slapen is al heel lang slecht.. 12 jaar lang 1 a 2 uur op een nacht soms 3 a 4 uur... maar steeds in halve uurtjes. Nu ben ik blij met 3 a 4 uur achter elkaar. Maar laatste dagen is het weer ellende door mijn nek.
vanaaf toch maar een diazepam erbij nemen en hopen op een nachtje van 5 uurtje een beetje pijnarm.
Maar ik merk wel als je gewend bent aan weinig slaap.. ja.. dan ga je ook gewoon door.. dat is het rare. Maar eens in ed zoveel tijd heb ik dan een weekend echt een dip en slaap ik wat meer. Dan knap ik op.. het blijft soms wel lastig. Maar ik accepteer gewoon dat ik slecht slaap. dan lijkt het ook wel beter te gaan overdag ofzo.. klinkt misschien gek...
 
Van morbide obees naar morbide obeest. Ga zo door;d
 
op en boven onderhoud eten maakt trainen echt zo lekker! Dat merk je gewoon goed!

Tja.. mijn slapen is al heel lang slecht.. 12 jaar lang 1 a 2 uur op een nacht soms 3 a 4 uur... maar steeds in halve uurtjes. Nu ben ik blij met 3 a 4 uur achter elkaar. Maar laatste dagen is het weer ellende door mijn nek.
vanaaf toch maar een diazepam erbij nemen en hopen op een nachtje van 5 uurtje een beetje pijnarm.
Maar ik merk wel als je gewend bent aan weinig slaap.. ja.. dan ga je ook gewoon door.. dat is het rare. Maar eens in ed zoveel tijd heb ik dan een weekend echt een dip en slaap ik wat meer. Dan knap ik op.. het blijft soms wel lastig. Maar ik accepteer gewoon dat ik slecht slaap. dan lijkt het ook wel beter te gaan overdag ofzo.. klinkt misschien gek...

Ja, had er zojuist nog met iemand over omdat ik wederom na mijn training weer met een grote grijns rondliep omdat mijn gewichten omhoog gaan. Het gaat maar langzaam en gestaag, maar ze gaan in ieder geval omhoog. Vind het trainen echt veel leuker nu ik meer eet en zodoende meer kracht heb! Vrees dat ik (clean) bulken en bouwen leuker ga vinden dan droogtrainen :o.

Meen je dat nou joh, al zo lang zo slecht slapen.. Echt bizar, dan mag ik eigenlijk niet zo klagen vind ik! Heb het met je te doen, ik heb namelijk op een gegeven moment het idee dat de ene dag als het ware niet meer gescheiden is van de andere dag, dat alles maar doorloopt en de hele week uiteindelijk maar een heel grote, lange dag is, als je begrijpt wat ik bedoel..
Acceptatie is inderdaad vaak de sleutel tot om kunnen gaan met lastige dingen. Alleen dat heeft soms tijd nodig.. Vind het wederom knap hoe je het oppakt :).

Van morbide obees naar morbide obeest. Ga zo door;d

Haha, dankje Rosta! ^^

-----------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB

Voor mijn gevoel een lekkere training. Vannacht om en nabij drie uurtjes slaap kunnen pakken. Was er erg vroeg uit en de gym was pas om 10.00 open.. Dan maar alvast de mealprep gedaan en oatmeal cookies gebakken, de tijd in ieder geval nuttig besteed. Gelukkig was de slechte nacht slaap weer niet van mijn training af te lezen, blij mee!
Aan het eind van de training nog met een vrouw gepraat die al een paar jaar in dit "vak" meedraait. Met haar er over gehad dat ik nu eindelijk begin te accepteren dat ik tot de zomer van 2015 gewoon een speklaag zal hebben. Mijn lichaam was gewoon op van een anderhalf jaar lang durende cut en deze clean bulk doet zowel lichaam als geest erg goed. Begin alleen nu al nieuwsgierig te worden naar hoe het eruit komt te zien als ik mijn vetpercentage weer ga verlagen, wat zal er dan onder die speklaag naar voren komen? Zal nog flink lang geduld moeten hebben voor ik dat weet :o.

BP
4 x 5 x 32.5
1 x 5 x 35 PR
Eindelijk, het plateau lijkt doorbroken te zijn! Laatste set met 35 kg, daarvan gingen de laatste 2 reps absoluut niet netjes, maar wel zonder hulp van spotter, blij mee! :)

BOR
5 x 5 x 37,5 PR

Db shoulder press
10 x 8
10 x 9
10 x 9
6 x 9 VPR
Zit al wekenlang op hetzelfde gewicht met de MP. Ik hoop door deze afwisseling over een tijdje eindelijk omhoog te kunnen met de MP. Jammer genoeg zijn mijn polsen erg zwak. Qua kracht in mijn schouder denk ik wel 10 of 11 kilo te kunnen, maar mijn polsen houden dat gewicht (nog) niet..

Close grip reverse pulldown
10 x 39
10 x 41,3
10 x 43,6 Laatste 3 reps erg persen, maar met een ongetwijfeld uiterst lelijk gezicht toch maar mooi gered :o PR

Bench dips (met plates op schoot)
10 x 5
10 x 5
10 x 7.5 PR

Db curls
20 x 8
20 x 9
20 x 9 VPR

Lat pulldown met D-handle
10 x 32
10 x 34,3
10 x 36,6 PR

Wekelijkse update
Wegen:
De halve kilo die er vorige week af is gegaan, is er nu weer bij. Momenteel weeg ik weer 65 kg. Denk dat de cheat bij Shabu me goed heeft gedaan. Vrijdag werd ik onverwachts ook nog op een heerlijk etentje getrakteerd om mijn verjaardag te vieren, Cheat viel mee, wat stukjes kaas, toastjes met zalm en een flinke biefstuk met aardappels en boontjes/sla. Heerlijk gegeten, met een flinke portie fruitsalade met een klein stukje cake als toetje. Vind het nog steeds lastig om goed om te gaan met "onverwachte" etentjes en dergelijke.
Hoe verder:
Mocht ik volgende week nog 65 kg wegen verhoog ik mijn kcal-inname naar 2500. Ik weeg dan namelijk 4 weken achtereen 65 kg (met die halve kg die ik opeens kwijt was daargelaten). Dat lijkt me een goed moment omhoog te gaan?
 
Nice die bench
 
Lekker he dat alles wat omhoog gaat met je kracht als je goed eet!
Voorlopig gewoon lekker zo doorgaan! Dat droogtrainen komt later wel. Nu eerst genieten! :D
Over een half jaartje zal jij er echt toppie bijstaan!

Met slapen. ach ja.. het went ook wel enigzins. Ik zeg meestal gewoon als het echt nodig is zal het vast wel weer lukken. Berust me er wat in nu.

Nice PR's!! gaat lekker he!
je pakt het goed aan met je eten. Lekker doorgaan!zo te horen komt die ophoging er wel aan.
 
Nice die bench

Thanks ^^

Lekker he dat alles wat omhoog gaat met je kracht als je goed eet!
Voorlopig gewoon lekker zo doorgaan! Dat droogtrainen komt later wel. Nu eerst genieten! :D
Over een half jaartje zal jij er echt toppie bijstaan!

Met slapen. ach ja.. het went ook wel enigzins. Ik zeg meestal gewoon als het echt nodig is zal het vast wel weer lukken. Berust me er wat in nu.

Nice PR's!! gaat lekker he!
je pakt het goed aan met je eten. Lekker doorgaan!zo te horen komt die ophoging er wel aan.

Ben echt benieuwd hoe het er over een halfjaar uitziet, vind het in ieder geval tot nu toe erg lekker gaan! :D

Ga maar eens een voorbeeld aan jou nemen en maar proberen te accepteren dat het nu even prut is en dat het vast vanzelf wel weer komt. Remco Campert had er een mooie uitspraak over waar ik nog wel eens aan moet denken: "Soms slaat de slaap een nachtje over, niet iets om wakker over te liggen" :).

Nieuwsgierig naar de weegschaal volgende week. Vind het ophogen van voeding telkens weer lastig, maar ik heb het "geluk" dat als ik iets met "mezelf afspreek" ik het ook echt doe. Dus door elke week alvast vooruit te blikken en te anticiperen op wat gaat komen ("als dit gebeurt, dan ga ik dit en dat doen..") houd ik het goed vol. Ik weet waar ik het voor doe :).
 
Goede train hoor! :) Congrats met al je PR'tjes!
En wat lekker dat BP gelukt is... (vreugdedansje gedaan van binnen?!)

Ik snap zo wat je bedoelt met onverwachtse etentjes, zeker nu ik aan het cutten ben.. Ik probeer het te accepteren en daarna een balansdag in te plannen.
 
Je zal zien wat je progressie is over een half jaar.
Ophogen mag eng zijn! maar als je je doel voor ogen houdt lukt het je zeker!

Slaap je nog een beetje goed?
 
Goede train hoor! :) Congrats met al je PR'tjes!
En wat lekker dat BP gelukt is... (vreugdedansje gedaan van binnen?!)

Ik snap zo wat je bedoelt met onverwachtse etentjes, zeker nu ik aan het cutten ben.. Ik probeer het te accepteren en daarna een balansdag in te plannen.

Thanks! Weet dat een effectieve training niet altijd per se PR's nodig heeft, maar het geeft toch altijd wel de meeste voldoening en kick ;).
En jaaaaa, absoluut een vreugdedansje, en een grijns die niet van mijn gezicht te slaan was :D. Zat er al zo lang op vast!

Muh, ja, het is lastig dat je niet altijd alles kunt incalculeren. Weet heus wel dat het zelf ietwat ongezond is om je altijd strikt aan je voedingsschema te houden, maar streef daar toch wel altijd naar :').

Je zal zien wat je progressie is over een half jaar.
Ophogen mag eng zijn! maar als je je doel voor ogen houdt lukt het je zeker!

Slaap je nog een beetje goed?

Als ik mezelf een belofte doe, dan houd ik me daar ook aan! .. Toch hoop ik stiekem dat ik zondag gewoon netjes ben aangekomen :o.

Het slapen wil nog niet echt vlotten.. Vannacht vermoedelijk wel wat meer slaap gepakt, ik schat een uur of 5-6, nog altijd beter dan een nacht overslaan of een uur of 2. Merkte vandaag ook dat ik dan meteen een stuk fitter ben. Hopelijk lukt het vannacht weer om beter te slapen!

------------------------------------------------

Vandaag was eigenlijk mijn FB dag..
Door omstandigheden kan ik vanavond niet naar de gym, flink balen :(.
Fiets ging onverwachts kapot (met een bloedgang door hobbelige straatjes in een drukke stad rijden waarbij je zadel er ineens afschiet is niet echt bevorderlijk voor je gemoedstoestand) en die moest ik nu echt laten maken in verband met vervoer naar stage.
Besloten om een afspraak van morgen naar vanavond te plaatsen zodat ik morgenavond kan trainen, hopelijk op tijd thuis van stage!
Getver, als ik me in heb gesteld te gaan trainen en het gaat niet door, daar kan ik echt nukkig van worden :o.

Ook leuk nieuws: een post-verjaardagscadeau is binnen gekomen! "Krachttraining: een anatomische benadering" van Frederic Delavier.
Het boek ziet er prachtig uit, benieuwd naar wat ik er allemaal uit kan halen!
 
Back
Naar boven