Fitness Seller

Sanne's log

Ik houd er eentje in de koelkast voor morgen, de rest in de vriezer en dan haal ik het de avond van te voren uit..
Dacht eerlijk gezegd dat gebakken ei en dergelijke in de vriezer wel te doen was? Wat is jouw mening daarover?
Ja zo doe ik het meestal als ik iets maak.
Het is niet schadelijk ofzo. Ik doe het nooit, maar zal gerust wel kunnen.

• Topic Starter Topic Starter
Even een snelle, zeer korte update..

Wow, de eerste twee dagen van stage waren toch al wel erg lang en vooral erg heftig. Dit is erg omschakelen. Sinds zaterdagnacht geen goede nachtrust kunnen hebben wat inmiddels resulteert in flinke hoofdpijn en heb een algeheel stressgevoel. Krijg maar geen rust in mijn hoofd en dat slaat nu op mijn lijf. Ik hoop dat ik snel een ritme kan vinden en met meer vertrouwen mijn stage kan voortzetten.

Wilde vanavond echt, cht gaan trainen, maar was werkelijk waar dus al gesloopt.. Heb mezelf de belofte gedaan me voor de volle 100 in te blijven zetten voor bodybuilding, want dat is gewoon iets dat van "mij" is. Uiteindelijk dus toch later op de dag met een bonkend hoofd en een zeer opgejaagd lijf vol met zenuwen en stress naar de sportschool gegaan. Kon mijn gedachten niet goed bij de training houden, maar ben blij dat ik in ieder geval geweest ben.

Ik hoop dat ik vrijdagochtend en zondagochtend meer van mijn training kan genieten en betere resultaten kan neerzetten.

Voeding gaat goed. Vind het nu met de drukte wel lastig alles netjes binnen te krijgen. Zoals vandaag, direct na mijn avondmaal een bak muesli/rozijnen/amandelmelk naar binnen moeten werken, en moet eigenlijk nu al mijn bak kwark met verse meloen naar binnen schuiven omdat ik naar bed moet :').
Het valt me zwaar 2400kcal te eten. Voel me sinds gisteren ook weer "dikkig", ben af en toe weer bang om aan te komen en het niet goed te doen. Ik hoop dat ik met 3 keer in de week KT en licht boven onderhoud eten ik alsnog effectief spiermassa kan aanzetten. Ineens weer twijfels alom.. Het zal wel met de stress, twijfels en onzekerheid in het algemeen te maken hebben, wat nu nog eens versterkt wordt door deze spannende eerst stageperiode :).

Training van vandaag: full body

MP
5 x 5 x 20

BP
2 x 27.5
3 x 30

BOR
5 x 5 x 34

Leg press 45o (voetenstand breed)
4 x 10 x 45
Sinds gisteren regelmatig fietsen voor stage. Af en toe knieklachten hierdoor.. Eerste set was gevoelig voor mijn knieen, durfde daarom niet zwaarder. Heb me vooral geconcentreerd op een langzame oefening waarbij ik alles zo goed mogelijk aanspan en vasthoud.

Bb curls
10 x 16
10 x 16
10 x 18

Cable triceps pushdown
10 x 14
10 x 14
7 x 14

Wat is jullie mening over dit schema als een full-body dag zijnde? Voldoende oefeningen met voldoende volume? Zijn er dingen die jullie anders zouden doen?

Ik doe de hipthrust met een corebag. Voelt prettig aan en blijft goed liggen.

---------- Toegevoegd om 21:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:26 ----------

Even een snelle, zeer korte update..

Wow, de eerste twee dagen van stage waren toch al wel erg lang en vooral erg heftig. Dit is erg omschakelen. Sinds zaterdagnacht geen goede nachtrust kunnen hebben wat inmiddels resulteert in flinke hoofdpijn en heb een algeheel stressgevoel. Krijg maar geen rust in mijn hoofd en dat slaat nu op mijn lijf. Ik hoop dat ik snel een ritme kan vinden en met meer vertrouwen mijn stage kan voortzetten.

Wilde vanavond echt, cht gaan trainen, maar was werkelijk waar dus al gesloopt.. Heb mezelf de belofte gedaan me voor de volle 100 in te blijven zetten voor bodybuilding, want dat is gewoon iets dat van "mij" is. Uiteindelijk dus toch later op de dag met een bonkend hoofd en een zeer opgejaagd lijf vol met zenuwen en stress naar de sportschool gegaan. Kon mijn gedachten niet goed bij de training houden, maar ben blij dat ik in ieder geval geweest ben.

Ik hoop dat ik vrijdagochtend en zondagochtend meer van mijn training kan genieten en betere resultaten kan neerzetten.

Voeding gaat goed. Vind het nu met de drukte wel lastig alles netjes binnen te krijgen. Zoals vandaag, direct na mijn avondmaal een bak muesli/rozijnen/amandelmelk naar binnen moeten werken, en moet eigenlijk nu al mijn bak kwark met verse meloen naar binnen schuiven omdat ik naar bed moet :').
Het valt me zwaar 2400kcal te eten. Voel me sinds gisteren ook weer "dikkig", ben af en toe weer bang om aan te komen en het niet goed te doen. Ik hoop dat ik met 3 keer in de week KT en licht boven onderhoud eten ik alsnog effectief spiermassa kan aanzetten. Ineens weer twijfels alom.. Het zal wel met de stress, twijfels en onzekerheid in het algemeen te maken hebben, wat nu nog eens versterkt wordt door deze spannende eerst stageperiode :).

Training van vandaag: full body

MP
5 x 5 x 20

BP
2 x 27.5
3 x 30

BOR
5 x 5 x 34

Leg press 45o (voetenstand breed)
4 x 10 x 45
Sinds gisteren regelmatig fietsen voor stage. Af en toe knieklachten hierdoor.. Eerste set was gevoelig voor mijn knieen, durfde daarom niet zwaarder. Heb me vooral geconcentreerd op een langzame oefening waarbij ik alles zo goed mogelijk aanspan en vasthoud.

Bb curls
10 x 16
10 x 16
10 x 18

Cable triceps pushdown
10 x 14
10 x 14
7 x 14

Wat is jullie mening over dit schema als een full-body dag zijnde? Voldoende oefeningen met voldoende volume? Zijn er dingen die jullie anders zouden doen?
Knieklachten door fietsen ontstaan vaak doordat het fietszadel te laag staat. Misschien helpt het om je zadel iets hoger te zetten.

Stage is altijd even wennen, trainen kan dan wel even wat minder gaan maar helpt wel om je stress even te vergeten.
Komt goed, even doorbijten

Ik doe de hipthrust met een corebag. Voelt prettig aan en blijft goed liggen.

---------- Toegevoegd om 21:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:26 ----------

Knieklachten door fietsen ontstaan vaak doordat het fietszadel te laag staat. Misschien helpt het om je zadel iets hoger te zetten.

Thanks voor de tip voor de hip thrust!
Krijg zaterdag een nieuwe fiets, wordtdan ook gelijk goed afgesteld enzo. Hoop dat het helpt, zeker aangezien ik weet dat ik zal blijven tobben met knieen. Zou erg balen zijn als ik ook al last heb bij fietsen.. Hopen dus dat het zadel verstellen helpt, laten we daar maar even vanuit gaan!

Stage is altijd even wennen, trainen kan dan wel even wat minder gaan maar helpt wel om je stress even te vergeten.
Komt goed, even doorbijten

Thanks, dat had ik even nodig :).
Moest mezelf een grote schop onder mijn kont geven, maar hoop inderdaad dat het gewoon even tijd nodig heeft om aan te passen.

Je hele ritme is omgegooid dus je moet gewoon even wennen. Dat kost je misschien 1 a 2 weken maar niet twijfelen aan jezelf. Wordt je alleen maar onzekerder van. ;)

Ik weet nog goed toen ik weer ging werken na lange tijd. In ene van rustige ochtend en na de lunch trainen overgaan naar hele dagen werken en daarna trainen. dat was me een omschakeling. maar met 1 a 2 weken begon het ook weer te wennen en kwam ik weer beter in mijn vel te zitten. Je krijgt ook veel nieuwe indrukken dan. Dat heb jij ook met je stage. Het geen puf hebben ken ik nu ook nog wel hoor. Maar als je dan geweest bent ga je wel voldaan naar huis.. want je hebt het mooi wel gedaan! TOP!

lekker doorgaan en het komt zeker goed! Mooie train!

ideetje om je bb cruls met chin ups te vervangen? iets meer een compound, pittig voor je biceps maar ook wat extra rug werk? niks moet, alles mag :p

ik ben benieuwd hoe je nieuwe schema je gaat bevallen op den duur

Je hele ritme is omgegooid dus je moet gewoon even wennen. Dat kost je misschien 1 a 2 weken maar niet twijfelen aan jezelf. Wordt je alleen maar onzekerder van. ;)

Ik weet nog goed toen ik weer ging werken na lange tijd. In ene van rustige ochtend en na de lunch trainen overgaan naar hele dagen werken en daarna trainen. dat was me een omschakeling. maar met 1 a 2 weken begon het ook weer te wennen en kwam ik weer beter in mijn vel te zitten. Je krijgt ook veel nieuwe indrukken dan. Dat heb jij ook met je stage. Het geen puf hebben ken ik nu ook nog wel hoor. Maar als je dan geweest bent ga je wel voldaan naar huis.. want je hebt het mooi wel gedaan! TOP!

lekker doorgaan en het komt zeker goed! Mooie train!

Heb mezelf na dinsdag even een flinke trap onder mijn eigen kont gegeven, heb van mezelf even een dag mogen "miepen", maar nu is het weer voorbij en zet ik mijn schouders er gewoon weer onder :).
Ben nog wel onzeker maar probeer dat onzekere stemmetje gewoon weg te stoppen.. Ik houd er wel rekening dat ik een korte tijd wellicht qua kracht zal inleveren qua trainen. Heb nu sinds zaterdagnacht gemiddeld 4 a 5 uur slaap gehad, het begint me echt op te breken. Was gisteren zodanig moe dat ik om half tien al ben gaan liggen, maar dan alsnog plafondstaren tot een uur of half 1.. Frustrerend!

Ik hoop dat het ritme net als bij jou dadelijk gaat wennen. Ik geef het de tijd en totdat ik wat beter in mijn vel zit probeer ik me vooral te richten op het plezier dat trainen kan brengen :).
En tsja, toch minder proberen te twijfelen.. Stond weer op het punt minder te gaan eten uit angst dat ik toch weer "spekkig" wordt, maar ik blijf standvastig volhouden aan de 2400 kcal. Enige reden om minder te gaan eten is wanneer de weegschaal en centimeters te hard gaan :).

Ben nu alleen best een zenuwachtig voor de train van morgen (upper body), gek he? :')

ideetje om je bb cruls met chin ups te vervangen? iets meer een compound, pittig voor je biceps maar ook wat extra rug werk? niks moet, alles mag :p

ik ben benieuwd hoe je nieuwe schema je gaat bevallen op den duur

Dat is een goede tip!
Maar, meh, uh.. Denk serieus dat ik nog niet genoeg kracht heb om chin ups te kunnen doen.. Is het een rare denkkronkel om chin ups nu even te vergelijken met de close grip reverse pulldown? Die kan ik nu namelijk rond de 40 kg, en weeg zelf 65 kg..

Het te kort slapen kan je inderdaad opbreken. Maar met de tijd zal je de slaap gewoon weer vatten omdat je echt moe bent. Het kost gewoon even tijd. Gun jezelf dat ook. Vaak is accepteren dat het slapen niet lukt de sleutel tot weer kunnen slapen. Zo gek als dat klinkt. Het went echt!

en ja twijfel hebben we allemaal denk ik wel. Maar niet doen. Vasthouden aan wat je wil bereiken en je doel voor ogen houden. Dan wordt de twijfel ook vanzelf minder!

Die UB gaat je lukken!

Met chin ups.. lukt het je niet.. eerst negatives proberen en steeds weer proberen op te trekken. Lukt het niet laten vallen en weer hoog beginnen met een negative. Zo ben ik ook begonnen. Met de tijd trek je dan jezelf in eens op.
Let erop dat je je borst omhoog drukt. Dat helpt ook.

Succes met je UB train morgen!

Het te kort slapen kan je inderdaad opbreken. Maar met de tijd zal je de slaap gewoon weer vatten omdat je echt moe bent. Het kost gewoon even tijd. Gun jezelf dat ook. Vaak is accepteren dat het slapen niet lukt de sleutel tot weer kunnen slapen. Zo gek als dat klinkt. Het went echt!

en ja twijfel hebben we allemaal denk ik wel. Maar niet doen. Vasthouden aan wat je wil bereiken en je doel voor ogen houden. Dan wordt de twijfel ook vanzelf minder!

Die UB gaat je lukken!

Met chin ups.. lukt het je niet.. eerst negatives proberen en steeds weer proberen op te trekken. Lukt het niet laten vallen en weer hoog beginnen met een negative. Zo ben ik ook begonnen. Met de tijd trek je dan jezelf in eens op.
Let erop dat je je borst omhoog drukt. Dat helpt ook.

Succes met je UB train morgen!

Vannacht een goede nacht slaap te pakken, hopelijk zet dit zo door :).

Zie mijn training van vandaag wat betreft chin ups..
Wilde vandaag wellicht negatives proberen, maar wilde dat alleen als het lekker rustig was en mijn trainingsmaatje me kon helpen :').

-----------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB

Omdat ik van de week zo'n slaaptekort had was ik een beetje zenuwachtig voor vandaag.. Geheel tegen mijn eigen verwachtingen in heb ik wat mij betreft een goede training neer kunnen zetten. Heb mijn frustraties er heerlijk uit kunnen gooien en wist me weer helemaal te focussen.
Heb er van genoten!

BP
4 x 5 x 30
1 x 5 x 32,5 PR
Ha, ik wilde per sé 5 x 5 x 30 doen wat al een tijd niet lukte.. Blij met mijn laatste set! Dat ik er pas vandaag achter kwam dat de ene stang iets zwaarder is de de ander, dat vergeet ik graag snel, geen wonder dat ik niet altijd 5 x 5 x 30 kon halen :o

MP
1 x 5 x 22,5 PR
4 x 5 x 20
De uitvoering is bij 22,5 niet netjes. Trainingsmaatje heeft me met mijn houding geholpen. Nu druk ik mijn borst als het ware iets meer vooruit en omhoog en houd ik mijn rug rechter. Probeerde dit bij de laatste set uit en merkte direct dat de oefening me gemakkelijker afging. Hopelijk volgende week omhoog!

BOR
4 x 5 x 34
1 x 5 x 36,5 PR

Db curls
20 x 7
20 x 8
20 x 9 PR
Laatste set ging met een gezicht waar alleen mijn moeder van kan houden :')

Close grip reverse pulldown
10 x 39
8 x 41,3 PR
7 x 43,6 PR
Wil chinups proberen (negatives), maar wil dat graag eens met mijn trainingsmaatje doen als het lekker rustig is. Tot die tijd lijkt het me een goed idee deze oefening erin te houden waarbij ik me er ook goed op focus dat ik de spanning zo goed mogelijk vasthoud (soort vervangende negatives)

Bench dips (plaat op schoot)
3 x 10 x 5

Lat pulldown (D-Handle)
3 x 10 x 32
Nog nooit met een D-handle gedaan. Loop al wekenlang vast op deze oefening met een "rechte" stang. Even wat variatie dus.. Deze pak ik gelijk smaller, wellicht kan ik hiermee het plateau op langere termijn doorbreken.

En jawel, heb weer eens wat vraagjes.. Ben benieuwd naar jullie kijk hierop.
1) Voor een UB dag, zijn het voldoende oefeningen? Minder oefeningen of juist meer? Goede verdeling van de spiergroepen? Ik hoor graag feedback wanneer een bepaalde oefening beter voor een andere oefening geruild kan worden.
2) Aangezien ik per week 1 x FB, 1 x UB en 1 x LB doe train ik bijvoorbeeld mijn biceps 2 x per week. Als in mijn schema standaard bb curls staan maar ik heb daar bijvoorbeeld geen zin in, kan het dan kwaad om af en toe een andere oefeningen voor een bepaalde spiergroep te doen of is het beter je ten alle tijden aan je schema te houden?

Al met al: de training van vandaag had ik even nodig. Door de drukte van afgelopen week was ik weer erg aan het twijfelen geslagen. Maar ik weet nog steeds wat ik wil en houd me ten alle tijden aan mijn plan (zowel wat betreft trainingen als voeding), ook al is dat soms even lastig.
Mijn frustraties en drukte liggen nu in ieder geval in de gym, wat heerlijk is dat toch ;).

Zondag LB!

Wat vervelend dat je slecht slaapt, ik kan er helaas over mee praten >< De huisarts zei: niet meer eten na 19 uur, geen koffie/energydrink, liefst geen tv en/of laptop enz voordat je gaat slapen.

Maar ja in principe zijn dit dingen die je zelf denk ook al weet en bij mij werkt het tot nu toe nog niet helaas. Vanmiddag heb ik wel even heerlijk geslapen na het hardlopen, werkt dat bij jou niet? Dat je beter slaapt na inspanning?

---------- Toegevoegd om 17:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:37 ----------

En trouwens: wat een transformatie! Super :D

Wat vervelend dat je slecht slaapt, ik kan er helaas over mee praten >< De huisarts zei: niet meer eten na 19 uur, geen koffie/energydrink, liefst geen tv en/of laptop enz voordat je gaat slapen.

Maar ja in principe zijn dit dingen die je zelf denk ook al weet en bij mij werkt het tot nu toe nog niet helaas. Vanmiddag heb ik wel even heerlijk geslapen na het hardlopen, werkt dat bij jou niet? Dat je beter slaapt na inspanning?

---------- Toegevoegd om 17:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:37 ----------

Melatonine helpt. Neem de hoogste dosering.Het is niet verslavend.

Ugh, lange periodes niet goed kunnen slapen is inderdaad slopend..
De dingen die je noemt, die heb ik inderdaad allemaal al eens geprobeerd. Heb ook de indruk dat het voornamelijk "psychisch" is. Onbewust toch te veel piekeren en te druk in mijn hoofd. Zeker wanneer er een grote verandering in mijn leven op handen is, heb ik veel moeite met slapen. Na een aantal nachten raak je er gewoon ontzettend gefrustreerd van!

Overdag slapen (na bijvoorbeeld sporten) heb ik tot nu toe vermeden uit angst juist 's nachts dan minder goed te kunnen slapen. Ik heb melatonine besteld, ik hoop dat dit kan helpen!

En bedankt voor je compliment! Geniet nog steeds elke dag van mijn "nieuwe ik" :).

Melatonine helpt. Neem de hoogste dosering.Het is niet verslavend.

Super, ik was de optie in alle drukte glad vergeten! Heb ooit eens iets van Bional gehad, dat werkte absoluut niet.. Heb een rondje Google gedaan en nu Melatonine besteld in pilletjes van 5 gram. Zou mooi zijn als dit uitkomst kan bieden!
Heb ook wat stripjes met Zoldipemtart, maar die gebruik ik echt alleen bij "opperste nood", als ik bijvoorbeeld een week lang achter elkaar bijna niet heb geslapen. Als melatonine helpt zou dat geweldig zijn!

Nice train!

Melatonine helpt vooral goed bij inslapen merk ik. Voor doorslapen bij mij iig niet. Daar heb ik dan amytriptyline voor.
Maar zelfs dan heb ik soms nog nachten dat ik geen oog dichtdoe. Kijk gewoon wat de melatonine voor je doet.

Fijn dat je weer goed heb kunnen slapen, hoop voor je dat dit doorzet. Weinig slaap kan je echt slopen.

Nice train!

Melatonine helpt vooral goed bij inslapen merk ik. Voor doorslapen bij mij iig niet. Daar heb ik dan amytriptyline voor.
Maar zelfs dan heb ik soms nog nachten dat ik geen oog dichtdoe. Kijk gewoon wat de melatonine voor je doet.

Vind het typisch. Mijn man vertelde me vanochtend dat ik 's nachts zeer onrustig slaap, erg aan het "trappelen" ben, heel gejaagd en onrustig ademhaal en inderdaad regelmatig ineens wakker schrik waarbij ik blijkbaar zelfs een keer heb geroepen "ik ben al wakker hoor!" Denk dat ik dan toch onbewust tegen de slaap lig te "vechten" ofzo.. Ik probeer een beetje de druk er af te halen, maar kijk inmiddels wel elke keer er tegenop wanneer ik weer naar bed moet :/.

Hoe was je weekend? Ik zal het vast in je logje lezen! Hoop dat je het naar je zin hebt gehad en lekker hebt kunnen ontspannen, heerlijk om er af en toe eens tussenuit te gaan :).

Fijn dat je weer goed heb kunnen slapen, hoop voor je dat dit doorzet. Weinig slaap kan je echt slopen.

Heb inmiddels een nachtje wat beter geslapen, helaas is het nu weer hetzelfde liedje.. Zoals ik hierboven zei probeer ik de druk er af te halen en zonder verwachtingen naar bed te gaan, maar inmiddels begin ik het toch wel erg zat te worden. Moet zeggen dat het tot nu toe nog niet bijster veel effect heeft op mijn trainingen, daar ben ik erg blij mee! Ik hoop dat melatonine wat gaat helpen.. Uiterste noodoplossing is een fles Whiskey, seems legit to me ;).

---------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB

Ondanks problemen met het slapen zet ik naar mijn mening alsnog nette trainingen neer, daar ben ik erg blij mee! Net als vrijdag vandaag heerlijke training gehad. Verder goed nieuws gehad. Ik ging er vanuit dat ik alleen di/za/zo kon trainen, wat mij een beetje tegenstond omdat ik trainingen graag over de week verdeel. Inmiddels is bekend geworden dat ik vrijdagmiddag kan trainen in plaats van zaterdagochtend, dus ben van plan nu op di/vr/zo te gaan. Blij mee!

Squats
1 x 5 x 16.5
4 x 5 x 20
Eerst keer squatten sinds anderhalve maand vanwege mijn knieklachten, vond het best spannend wat hoe dit ging voelen met sleeves. Ik merk dat ze goede ondersteuning geven, toch wil ik vooral niet te snel te zwaar gaan. Dit voelde gewoon goed. Ben niet beneden parallel gegaan en heb elke squat zeer langzaam uitgevoerd zodat ik alle spieren zo goed mogelijk aangespannen kon houden.

Lunges (met plate boven hoofd)
4 x 20 x 10

Bb hip thrust
4 x 10 x 30 PR
Auw, dat is even doorzetten :o

Lying leg curl
10 x 25
7 x 25
6 x 25
Inwendig zeer vloekend omdat ik de tweede en derde set de tien reps niet haalde. Achteraf denk ik dat dit door de PR op de hip thrust komt.

Abductor
10 x 65
10 x 65
10 x 70 PR

Adductor
10 x 80
10 x 80
7 x 85 PR

Standing calf raises
10 x 70
10 x 75
10 x 75 VPR

Hanging knee raises
3 x 10

Wekelijkse update
Wegen:
Vandaag uiteraard weer mijn weegmoment gehad. Deze week heeft het me wat meer moeite gekost elke dag netjes 2400 kcal te eten (mede uit angst te snel aan te komen omdat ik van 4x per week KT naar 3x per week KT ga). Omdat ik in een lean bulk zit wil ik dus gewoon langzaam aankomen. Wat schetst mijn allergrootste verbazing vanochtend.. Een halve kilo eraf ???. Wellicht ben ik toch actiever met dit nieuwe ritme dan ik dacht. Ik fiets bijvoorbeeld wel heen en weer naar mijn stage en loop daar ook heel de dag door, maar dit had ik toch niet verwacht. Nu twijfelend over wat dit betekent. Denk dat het achterlijk is om nu panikerend te roepen dat dit wellicht verlies van spiermassa is? Maar een verlaging van vetmassa lijkt me ook niet echt kunnen? Een halve kilo kan ook prima vocht zijn, maar aangezien ik nu in mijn "feestelijke week" van de maandelijkse periode zit lijkt me dit sterk.
Hoe verder:
Wil deze week 2400 blijven eten en kijken wat de weegschaal volgende week zegt. Weeg ik dan nog steeds 64.5 (of ben ik dan wéér afgevallen), dan verhoog ik mijn dagelijkse inname naar 2500. Weeg ik dan weer 65, dan blijf ik op 2400. Mocht ik die week daarna nog steeds 65 wegen ga ik alsnog naar 2500.
Hebben jullie hier ideeën over?

Woensdag ben ik jarig en ga ik naar Shabu Shabu (all you can eat Sushi :D) dus kan in ieder geval voor mijn gevoel lekker losgaan ;). Zin in!

Verder krijg ik voor mijn verjaardag de Nike+ Fuelband. Lijkt me een erg gaaf dingetje om te hebben. Mijn budget laat het niet toe dat soort dingen aan te schaffen, dus mijn verjaardag lijkt me een goed moment om eens zo'n gadget aan te schaffen :).

Nice trains! en zo zie je maar.. ook al slaap je slecht je kan toch een lekkere train neerzetten. Had ik vandaag ook ondanks alles!

Het woelen in je slaap herken ik wel.. en onregelmatig ademen ook. Mijn man zegt dat ook wel eens tegen me... Da wordt met de tijd wel weer minder heb ik gemerkt. probeer te accepteren dat slapen niet zo lekker gaat. dan gaat het ook beter is mijn ervaring. Ga je je er druk om maken gaat het alleen maar slechter.

Wat apart he.. een lijf.. maar je beweegt wel meer als je zoveel fietst. Dus je pakt het goed aan zo!
leuk lekker sushi eten! en zooooo lekker! gaat vast een leuke dag worden!

ga zo door he! gaat lekker met je!

Nice trains! en zo zie je maar.. ook al slaap je slecht je kan toch een lekkere train neerzetten. Had ik vandaag ook ondanks alles!

Het woelen in je slaap herken ik wel.. en onregelmatig ademen ook. Mijn man zegt dat ook wel eens tegen me... Da wordt met de tijd wel weer minder heb ik gemerkt. probeer te accepteren dat slapen niet zo lekker gaat. dan gaat het ook beter is mijn ervaring. Ga je je er druk om maken gaat het alleen maar slechter.

Wat apart he.. een lijf.. maar je beweegt wel meer als je zoveel fietst. Dus je pakt het goed aan zo!
leuk lekker sushi eten! en zooooo lekker! gaat vast een leuke dag worden!

ga zo door he! gaat lekker met je!

Thanks! Vannacht toch maar Zoldipemtart (of zoiets..) genomen, deze nacht ga ik dat ook weer doen, om even wat energie aan te vullen.. Melatonine is binnen, daar ga ik morgenavond mee beginnen! Ben nog erg moe, maar gelukkig wel wat helderder nu ik even door heb kunnen slapen met de slaapillen.

Vind het inderdaad soms nog steeds verrassend wat kleine veranderingen met je lijf doen. Had een halve kilo verlies absoluut niet verwacht! Benieuwd naar wat de weegschaal zondag zegt!

Ik ga vanavond (en anders morgen) weer even goed zitten voor je logje. Nu (wederom) gehaast even snel mijn train in mijn eigen logje zetten, ik ken mezelf, anders stapelt het zich op :').

--------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: FB

Net als vorige week dinsdag kon ik me weer niet goed focussen. De training is zo slecht nog niet, maar het voelt alsof ik alleen maar aan het haasten ben waardoor de training als het ware niet "effectief" voelt. Ik hoop dat dit elke week wat minder wordt zodat ik meer op mijn gemak kan trainen.

BP
5 x 5 x 32.5 VPR
(Plateau is doorbroken, eindelijk :))

MP
5 x 5 x 20
(Al erg lang hetzelfde.. Zit er aan te twijfelen voorlopig even Db shoulder press te doen, of 5 x 3 x 20 en de week daarop hetzelfde maar dan met hoger gewicht)

T-bar row (op zo'n plateau, niet met een barbell. Geen idee hoe het ding heet..)
5 x 12,5
5 x 15
5 x 17,5
5 x 17,5
5 x 20 PR

Leg press 45o (brede voetenstand)
1 x 5 x 45
4 x 5 x 50 PR
Voelde goed aan mijn knieen. Besloten deze ook 5 x 5 te doen. Ik snap dat dit absoluut geen volwaardige vervanger voor squats is, maar meer dan eens per week squats blijkt helaas funest voor mijn knieen

Ez-bar curls
10 x 16
10 x 18
6 x 20,5 PR

Triceps cable pushdown
3 x 10 x 14 VPR
Met deze oefeningen snel de neiging te gaan cheaten.. Heb ook het idee dat lever triceps dips en bench dips mijn triceps beter "triggeren"

Morgen jarig, als traktatie/cheat "mag" ik van mezelf als tussendoortje een jodenkoek, en 's avonds onbeperkt sushi bij Shabu, zin in!!

En mijn Nike+Fuel Band is binnen, vanavond maar eens uitvogelen hoe het ding werkt :).

Alvast van harte gefeliciteerd en eet smakelijk bij Shabu Shabu.

Fijn dat het slapen je goed heeft gedaan. Ik hoop dat de melatonine je gaat helpen.

maar ej zegt je train voelt niet effectief.. maar je zet wel tig PR's neer! :D Nice hoor!!
Dat opgehaaste gevoel gaat echt wel weg. Duurt gewoon een paar weekjes tot je je ritme hebt

Terug
Naar boven