MuscleMeat

Sanne's log

Bezoekers in dit topic

Een "dikke" :p maand geleden is nog te overzien toch?

Het is weer goed om lekker te knallen straks...ff nog een paar x een beetje inhouden en dan laat ze maar weer los hoor

een programma werkt voor mij ook veel beter en je kunt beter je progressie controleren

Jaaaa die compounds zijn wel de basics...voor mij ook wel een prio

Leuk om je logje weer te lezen Sanne :)
Haha, het was absoluut een dikke maand :roflol:.
Eigenlijk twee maanden.. Vanaf begin mei is het downhill gegaan :o.

Van vorige training heb ik enorme spierpijn overgehouden, na zo'n klein tijdje ben je blijkbaar al bijna niets meer gewend.. ;)

Compounds blijven mijn favo en is imo nog altijd de stevige basis waar je op verder kunt bouwen, dus kom maar op! :D

Valt tegen he, na een lange onderbreking....
Maar het komt snel terug hoor. Zet hem op :thumb:
Oef, moet zeggen dat ik er wel van schrik hoe snel je achteruit gaat na 2 maanden..
Kracht is waardeloos en spierpijn niet te harden :o.
Even de zweep eroverheen, heb het verdiend! :whip:

Lui kreng :)
Je bent lekker weer bezig en ja je lichaam zal je straf geven en protesteren in de vorm van pijn. Maar wij bikkels kunnen daar tegen...haha we lachen er om.
Zooooo ik leek even op Silvester Stalone met een motivatie speech.
Maarrr ff serieus..fijn dat je weer een doel hebt en leuk dat je er weer bent.
Haha, lui ben ik absoluut geweest! Dat is nu weer verleden tijd, heb mezelf eventjes twee maanden teruggetrokken, maar dat bevalt me eigenlijk ook niets.
Merk nu al dat sporten zoveel (positieve) energie teruggeeft, niet alleen goed voor mijn lijf, maar ook voor mijn hoofd :).
Blij om terug te zijn!

Welkom terug!!!! :D
Je kan t niet laten he!

Herkenbaar hoor die krachtafname... ik squat nu ook net aan weer 35 kg terwijl dat een jaar terug nog 55 kg was... idem met BP die 45 kg was en nu nipt 27,5.... maar gewoon rustig aan weer opbouwen! Komt helemaal goed! :thumb:
Dankjewel meid! :D
Precies, het blijft kriebelen.. En nu ik ook nog eens van die leuke reacties krijg, motiveert het me alleen nog maar veel meer!

Ben wat dat betreft wel wat illusies armer en wat ervaring rijker. Streven naar een 'x' aantal kg op compounds of streven naar een fysiek dat buiten mijn bereik ligt door factoren waar niets meer aan te veranderen is, dat streven heb ik niet meer :). Denk ook wel dat dit op lange termijn een hoop frustratie zal voorkomen.

:woot: Goed dat je er weer bent Sanne! En nu lekker doorgaan, dan komen die gewichten er weer sneller bij dan je denkt (op de barbell dan hè..:eyes:)..

Waardeloos is dat hè voor de autisten onder ons...nieuwe bankjes..de horror!:angstig:

Was je man overigens ook gestopt met sporten door alle omstandigheden, want gedeelde 'smart' blijft natuurlijk halve smart..

Wat wordt jou cheat dit weekend..:windup:
Yiehaaaa, we goan d'r weer veur!!
Wilde al zeggen, plak dat gewicht van mijn lijf maar bij de bb, lijk me een strak plan ;).

Hoor eerlijk gezegd best wel mensen zeuren over die nieuwe bankjes, ze zijn ook echt wiebelig en waardeloos..
Zie mezelf binnenkort er nog wel naast liggen :o.

Robin was ook gestopt met trainen.. Inmiddels heeft ook hij een fulltime baan kunnen vinden (YAY!), waardoor het één en ander veranderd is. Hoeft natuurlijk geen excuus te zijn, maar dat was het stiekem voor ons wel :o.
Nu gaat hij weer mee met trainen, en omdat ik thuis weer gezond eet, doet hij mee.
Wat hij op zijn werk naar binnen werkt.. .. Dat weet ik natuurlijk niet, aangezien de traktaties daar net zo belachelijk zijn als bij jou op het werk :rolleyes:.

En de cheat dit weekend? Noppes, nada! Vorige week zondag had ik patatje oorlog met kaassoufflé en frikadel speciaal op, vorige week maandag onbeperkt spareribs bij Baloe Beer en vorige week dinsdag allerlei lekkers met bedrijfsuitje :o.
.. Misschien dit weekend of volgende week uit eten, lijkt me een mooi moment om wat lekkers naar binnen te schuiven ^^.

Kracht zal altijd snel kelderen als je het niet continue bijhoudt.
VOordeel is wel dat het ook snel weer op oude nivo kan zijn, mits hard trainen/eten.

Succes met de cut.
Als je eenmaal weer in de flow zit gaat het hard, let maar op.
Het is toch harder achteruit gegaan dan ik verwacht had :o.
Aan halfslachtigheid doe ik niet, als ik iets doe, dan ga ik er ook helemaal voor.
Langzaam terug opbouwen dus en vandaar weer verder zien :).

En thanks, heb het absoluut minder zwaar dat jij en de rest die meedoet aan de contest, dus ik zal vooral niet klagen :rolleyes:.

Leuk dat je weer terug bent. Succes met het trainen en het cutten.
Thanks Natty, we gaan er weer voor!

Go go go Sanne
:flexing:

Veel succes gewenst :D
Dankjewel!! :D

Ik log niet, ben meer een lezer dan een schrijver. Wel respect voor alle loggers, als ik iets van hun discipline zou hebben.. Maar goed ben eigenlijk roeier die KT nodig heeft om zo hard mogelijk te gaan. Wel heel veel geleerd hier overigens. Wist je trouwens dat we hier een heel leuk kattenforum hebben?
Ahhh, vandaar, kon me ook niet herinneren je ergens tegengekomen te zijn.. Tof dat je wat logjes bijhoudt, leer je een hoop van!
Je hebt in ieder geval een doel: sterker worden om sneller te kunnen roeien.
En dat kattenforum, daar wist ik niets vanaf, ga zo eens snuffelen ^^.
Aaa nice dat je weer gaat loggen!:D Dat was een flinke training voor na een maandje pauze!:clap:
Raak door de reacties alleen nog maar enthousiaster ^^.
Als ik er weer voor ga, dan ga ik natuurlijk niet voor halfslachtigheid, gelijk de zweep erover ;).

Komt wel weer, voor je het weet pak je weer pr's ! En welkom terug :)
Maar.. Maar.. Ik heb niet zoveel geduld :o
En dankje! ^^

Echt hartstikke tof dat ik zoveel leuke reacties heb gekregen op mijn 'comeback'!
Dat motiveert als een tierelier, thanks! :D

Heb vandaag nog flinke spierpijn in hammies van de training van afgelopen zaterdag..
Vandaag waggelde ik dan ook weer naar de beentraining van vandaag, eigen schuld natuurlijk, al wil ik nog niet weten hoe ik morgen de dijk op moet fietsen :o.

Training van vandaag

SQ

10 x 20 ATG
5 x 25
5 x 30
5 x 32.5 Zin om er flink wat meer op te knallen, maar laat ik zoals voorgenomen maar langzaam gaan verhogen
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 32.5
10 x 32.5
Focus op stabiliteit en core goed aanspannen bij zakken zodat ik geen halve goodmorning krijg wanneer ik omhoog kom :rolleyes:

Sumo DL
8 x 40
5 x 45 Moeite met beginhouding, al snel een bolle rug, na de eerste rep is dat vreemd genoeg helemaal weg
5 x 45
5 x 45
5 x 45
5 x 45
10 x 45
Voor ik flink ga verhogen maar weer terug naar de basis zodat ik in een goede startpositie kan staan.
Moet heel bewust mijn heupen als het ware naar achter duwen omdat ik anders bij het doen van de eerste rep op een kameel lijk :o.
Vind het overigens nog steeds apart dat sumo voor mijn gevoel veel zwaarder is dan conventioneel..

Walking lunges
20 x bw
20 x bw
20 x bw
20 x bw
Ooit met minimaal 30kg gedaan, maar hoe dan? :roflol:

Superset leg extensions / seated leg curls
Komt die MMC ;)
Bij overgang van positive naar negative paar tellen vasthouden, burn!

12 x 10/15
12 x 10/15
12 x 10/15
12 x 10/15

Training ging lekker, al sta ik er nog steeds versteld van dat kracht binnen 2 maanden zo'n eind kan teruggaan.
Anderzijds maakt dat me alleen nog maar meer gemotiveerd alles weer lekker op te bouwen.
Hammies zijn in ieder geval deaud, benieuwd hoe ik morgen de dijk op kom :o.

Voeding gaat prima. Geen zin om te cheaten, maar vreemd genoeg wel weer honger.
Wanneer ik de afgelopen tijd niet cheatte, at ik de dagen om de cheat zeer weinig. Denk nu achteraf gezien misschien soms tussen de 1200 en 1400 kcal. Echter op die dagen geen hongergevoel.
Nu ben ik weer regelmatig en meer gaan eten (1900 kcal) en het hongergevoel komt ook weer terug :rolleyes:
 
SanneF
Ahhh, vandaar, kon me ook niet herinneren je ergens tegengekomen te zijn.. Tof dat je wat logjes bijhoudt, leer je een hoop van!
Je hebt in ieder geval een doel: sterker worden om sneller te kunnen roeien.
En dat kattenforum, daar wist ik niets vanaf, ga zo eens snuffelen ^^.

Om je vast te helpen: het grote KATTEN topic: net weer actief sinds een jaar. Het heeft een simpel concept, je post een foto van je kat, en dan roepen wij/ liken wij hoe we hem/ haar vinden (dat is eigenlijk altijd leuk, want zijn allemaal kattenliefhebbers), dus we vinden alle katten leuk (en terecht!) . Is vaak heel leuk dus geen druk....
 
Ai ai.... zo te zien valt het goed tegen om weer te beginnen met alles. Maar volhouden hoor :thumbs:
Succes met de spierpijn (pijn is fijn...)
 
Heb vandaag nog flinke spierpijn in hammies van de training van afgelopen zaterdag.. Nu volhouden hè! Dan wordt dat vanzelf minder...hoewel..:rolleyes:

Focus op stabiliteit en core goed aanspannen bij zakken zodat ik geen halve goodmorning krijg wanneer ik omhoog kom :rolleyes: Verstandig!


Voor ik flink ga verhogen maar weer terug naar de basis zodat ik in een goede startpositie kan staan.
Moet heel bewust mijn heupen als het ware naar achter duwen omdat ik anders bij het doen van de eerste rep op een kameel lijk :o. :roflol::roflol:
Vind het overigens nog steeds apart dat sumo voor mijn gevoel veel zwaarder is dan conventioneel..
Heeft vast met de uitvoering te maken! Ik vind SUMO's ook zwaarder dan conventioneel, maar is ook wat je gewend bent denk..

Ooit met minimaal 30kg gedaan, maar hoe dan? :roflol:
Consistency is key...

Superset leg extensions / seated leg curls
Komt die MMC ;)
Bij overgang van positive naar negative paar tellen vasthouden, burn!
I see what you did there:marvin:

Voeding gaat prima. Geen zin om te cheaten, maar vreemd genoeg wel weer honger.
Wanneer ik de afgelopen tijd niet cheatte, at ik de dagen om de cheat zeer weinig. Denk nu achteraf gezien misschien soms tussen de 1200 en 1400 kcal. Echter op die dagen geen hongergevoel.
Nu ben ik weer regelmatig en meer gaan eten (1900 kcal) en het hongergevoel komt ook weer terug :rolleyes: Meer carbs of vroeg op de dag carbs = meer honger. Probeer eens eiwit/vet-rijk te ontbijten..bacon&eggs!
Zie rood :D:D
 
Lekker getraind! Waarom dan sumo blijven doen en niet conventioneel? Sommige mensen zijn gewoon niet gemaakt om sumo te liften:p

Zo zie je maar ook weer wat regelmaat weer met lichaam kan doen hè. Is het ook echt honger gevoel of meer tussen de oren?
 
Bij mij voelen 5x5 waljing lunges met 10kg per been bijna net zo zwaar als 5x8 zonder gewicht. Lunges zijn dus gewoon zwaar, het extra gewicht heeft daar (bij mij) relatief weinig invloed op!
 
hngggg lekker om je weer terug te zien!
Krijg ook weer zin om wat te gaan doen door dit weer te lezen... Dipjes horen erbij... maar nu trek jij jezelf weer uit die dip! Topper!
waggel ze! :D
 
Ai ai.... zo te zien valt het goed tegen om weer te beginnen met alles. Maar volhouden hoor :thumbs:
Succes met de spierpijn (pijn is fijn...)
Ach, toiletbezoeken en het beklimmen van trappen is wat minder prettig, maar stiekem juist weer heerlijk om überhaupt weer wat met het lijf te doen hoor ;).

Lekker getraind! Waarom dan sumo blijven doen en niet conventioneel? Sommige mensen zijn gewoon niet gemaakt om sumo te liften:p

Zo zie je maar ook weer wat regelmaat weer met lichaam kan doen hè. Is het ook echt honger gevoel of meer tussen de oren?
Thanks Natty!
Ik probeer regelmatig een variant op DL te doen omdat ik denk dat het conventioneel uiteindelijk alleen maar goed doet. Je legt dan toch weer net de focus anders.

Heb afgelopen week wel echt honger (vooruit, 'flinke trek' :p) gehad.
Juist als ik erg laag zit in kcal heb ik op een gegeven moment gewoon helemaal geen hongergevoel meer. Wanneer ik dan weer langzaamaan meer ga eten komt de honger weer terug :rolleyes:

Bij mij voelen 5x5 waljing lunges met 10kg per been bijna net zo zwaar als 5x8 zonder gewicht. Lunges zijn dus gewoon zwaar, het extra gewicht heeft daar (bij mij) relatief weinig invloed op!
Blijf een haat-liefde-verhouding met lunges hebben.. Tijdens het doen haat ik ze intens, maar als ik ze eenmaal heb gedaan voelt het stiekem toch wel erg lekker :rolleyes:.

dikke training!
Thanks Saik!

hngggg lekker om je weer terug te zien!
Krijg ook weer zin om wat te gaan doen door dit weer te lezen... Dipjes horen erbij... maar nu trek jij jezelf weer uit die dip! Topper!
waggel ze! :D
Dankjewel Marina ^^.
We pakken de draad gewoon weer op!

Training van vandaag

DL

10 x 20 SLDL
5 x 35
5 x 50
5 x 52.5
5 x 52.5
5 x 52.5
5 x 52.5
5 x 52.5
Slow and steady ophogen :)

SQ
10 x 20
5 x 27.5
5 x 35
5 x 35
5 x 35
5 x 35
5 x 35

Lat pulldown beweging paar tellen vasthouden en slow negatives
12 x 20.3
12 x 25
12 x 25
12 x 25

Cable seated row wederom vasthouden van beweging en slow negatives
12 x 18
12 x 18
12 x 20.3
12 x 20.3

Vond het naar mijn zin een te korte training, maar vooruit, ik had maar een uurtje vanochtend.

Wekelijkse update

Week 0 75 kg 1900 kcal
Week 1 74.5 kg 1900 kcal - 0.5 kg

Ugh, muh, euh.. Had toch eigenlijk wel meer verwacht, als in: vocht kwijtraken.
We zien volgende week maar weer :).

Morgen helpen verhuizen en 's avonds tijd voor carbs: spaghetti & meatballs :heart:
 
Nice! Goed doorgewerkt in dat uurtje :)
 
Ah ok. Zie er zelf niet zo meer de meerwaarde er van in. Alleen omdat het teveel frustreert al:roflol: doe nooit sumo.

0.5kg eraf is toch netjes.
 
Zo is dat, iedere gram is er een!:) Niet gek laten maken door dat getalletje en lekker verder beuken:D
 
Yess she's back en loop ook direct achter:p Zal mn best doen om te blijven lezen:p

Kracht gaat snel weg maaarrr komt ook snel weer terug! Rustig aan weer opbouwen, dan binnen je binnen notime helemaal terug! Oja kan me wel indenken dat je best wat massa kan opbouwen nu en dat je gewicht niet heel snel naar beneden gaat.

Meet je ook cms?
 
Beter iets dan niets..


Beter iets dan niets..

:o
True :rolleyes:

Nice! Goed doorgewerkt in dat uurtje :)
Geen excuus om te lang rust te nemen tussendoor ;).

Ah ok. Zie er zelf niet zo meer de meerwaarde er van in. Alleen omdat het teveel frustreert al:roflol: doe nooit sumo.

0.5kg eraf is toch netjes.
Denk wel dat het doen van variaties de oefening an sich goed kunnen doen.
Alleen begint sumo me mateloos te frustreren waardoor de lol er wat af gaat :o.
Zal nog een paar pogingen wagen.. Mocht het alsnog niet worden, dan maar niet :p.

0.5 is inderdaad netjes, maar ben gewend dat ik pas na enkele weken steady 0.5 kg per week drop, en in het begin meer :o.

Zo is dat, iedere gram is er een!:) Niet gek laten maken door dat getalletje en lekker verder beuken:D
True Kardemompeul, minder lullen en meer doen ;).

Yess she's back en loop ook direct achter:p Zal mn best doen om te blijven lezen:p

Kracht gaat snel weg maaarrr komt ook snel weer terug! Rustig aan weer opbouwen, dan binnen je binnen notime helemaal terug! Oja kan me wel indenken dat je best wat massa kan opbouwen nu en dat je gewicht niet heel snel naar beneden gaat.

Meet je ook cms?
Voorheen was ik dagelijks op het forum te vinden, maar dat lukt me ook bij lange na niet meer :p. Ik ken de struggles dus ;).
Vind het voor nu eigenlijk al genoeg dat ik weer aan de slag wil zijn en mijn lijf weer zat ben, dat fitte is gewoon veel prettiger, niet alleen voor lijf maar ook voor hoofd :).
Als het maar langzaam gewicht verlies omdat ik toch nog wat massa aan het aanzetten ben, dan hoor je mij niet klagen :rolleyes:.

Centimeters liet ik altijd door een ander meten, wellicht dat ik het weer ga oppakken.
Voor nu probeer ik minder te focussen op cijfers, en wat meer resultaat af te leiden van hoe mijn kleding zit.
Heb nu 3 verschillende broekmaten in de kast liggen, dus het doel is om die allemaal weer te passen :roflol:

Training van vandaag

SQ

10 x 20
5 x 27.5
5 x 32.5
5 x 37.5
5 x 37.5
5 x 37.5
5 x 37.5
5 x 37.5
5 x 37.5 Extra setje voor de lekker, het ging goed vandaag :)

SLDL (of Romenian? Geen idee welke van de 2, in ieder geval met een korte stop waarbij schijven op de grond rusten :rolleyes:)
10 x 20
8 x 30
8 x 40
8 x 40
8 x 40
8 x 40

Reversed lunges
20 x bw
20 x bw
20 x bw
20 x bw

Superset leg extension / seated leg curl
10 x 15 / 20
10 x 15 / 20
10 x 15 / 20
10 x 15 / 20
Beiden ten opzichte van vorige week verzwaard, voelde goed.

Training ging lekker.
Merk nog altijd er een poos tussenuit te zijn geweest, zet die sluizen maar open :o.
Overigens vreemd dat ik alle bovenkleding nog pas, maar het erop lijkt dat ik alleen bij benen/billen/heupen vet heb aangezet.
Hopelijk zal het daar ook weer eerst eraf gaan ;).

Verder deze week #Marvinnen :marvin: aangezien ik me van het weekend weer flink heb laten gaan..
Cheat was niet gepland, maar euh.. Laten we het erop houden dat die alsnog in grote mate heeft plaatsgevonden.
Hopelijk is de weegschaal niet al te vals aanstaande zaterdag :o.
 
Die kleine broek dan niet elke week aanpassen hoor :p
 
Echt leuk dat je er weer bent Sanne! Leuk om je weer te zien knallen ook :lifter:
 
Heerlijk om je trainingen weer te zien.
Die SLDL doe ik ook zo.. zalig.. lekker die stretch in je hammies :D
 
Verder deze week #Marvinnen :marvin: aangezien ik me van het weekend weer flink heb laten gaan..
Cheat was niet gepland, maar euh.. Laten we het erop houden dat die alsnog in grote mate heeft plaatsgevonden.
Hopelijk is de weegschaal niet al te vals aanstaande zaterdag :o.
Ojee:eek!:
 
Had dit log volgens mij nog niet eerder gezien ?? Leuk om te lezen dat je weer zo gemotiveerd bent geraakt.....
 
Back
Naar boven