MuscleMeat

Schaamteloze beginnerslog (edit) 4Xpw fullbody/upperlower

Bezoekers in dit topic

Als jij sessie na sessie na sessie op dezelfde oefening geen vooruitgang boekt wordt het tijd die oefening te vervangen.
Ik moet de persoon nog zien die zijn bench elke week kan verhogen. Uiteraard kan ik dit ook dmv kortere rom of slechtere uitvoering, maar niemand kan elke oefening progressie boeken als je behoorlijk pusht elke workout. Zou dit wel kunnen had iedereen wel een 200kg bench na paar jaar.

Van de 15/20 werksets mag ik blij zijn als ik bij alle reps in totaal opgeteld 5 reps meer kan pakken dan vorige sessie, mits omstandigheden hetzelfde zijn oa timing vd training en eventueel verkouden kan hier al flink impact op hebben.

Ik moet de persoon nog zien die zijn bench elke week kan verhogen. Uiteraard kan ik dit ook dmv kortere rom of slechtere uitvoering, maar niemand kan elke oefening progressie boeken als je behoorlijk pusht elke workout. Zou dit wel kunnen had iedereen wel een 200kg bench na paar jaar.

Van de 15/20 werksets mag ik blij zijn als ik bij alle reps in totaal opgeteld 5 reps meer kan pakken dan vorige sessie, mits omstandigheden hetzelfde zijn oa timing vd training en eventueel verkouden kan hier al flink impact op hebben.
Om die reden wordt ook zoveel geadviseerd om bij een schema waarbij men bovenlichaam/onderlichaam/rust/herhaal hanteert een drietal verschillende trainingen in te richten met gelijke, maar niet dezelfde oefeningen. Mits voeding, programmering en rust in orde zijn is het op die wijze goed mogelijk een langere periode progressie te boeken in elke training.

Overigens gaan er meerdere wegen naar Rome maar gezien ik jou TBJP telkens zie aanhalen achtte ik dit wel waardevol.

Thanks! Kun je misschien een beetje vertellen waarom dit goed is? Is dit voor een zogenaamde “pomp” wat ik af en toe lees..? Of zeg ik nu iets doms 😅
De laatste, moeilijke reps van een set zijn het belangrijkst voor spiergroei. En zeker de 1e en 2e ben je nog redelijk fris. Zonde om dan eerder te stoppen dan je eigenlijk kan, laat je stimulus liggen

Denk dat op dit moment het belangrijkste voor jou is structuur en discipline leren. Eet adhv je weekdata en train intensief alsof elke set de laatste is van je workout.
Het is een marathon, resultaten komen 100% als je jezelf aan het plan houd. Het kost gewoon tijd, meer is het niet.
En dit. Helemaal mee eens

Om die reden wordt ook zoveel geadviseerd om bij een schema waarbij men bovenlichaam/onderlichaam/rust/herhaal hanteert een drietal verschillende trainingen in te richten met gelijke, maar niet dezelfde oefeningen. Mits voeding, programmering en rust in orde zijn is het op die wijze goed mogelijk een langere periode progressie te boeken in elke training.

Overigens gaan er meerdere wegen naar Rome maar gezien ik jou TBJP telkens zie aanhalen achtte ik dit wel waardevol.
Ik train zelf echt zeer eentonig en houd oefeningen zeer langdurig erin, mits volume wat speelt word hierin wat gedraaid. Oefening die ik doe zijn oefeningen die ik goed voel en goed kan uitvoeren. Nu in health fase/cruise verwacht ik zeer weinig kracht progressie en neem krachtbehoud voor komende weken al voor lief.
Ik ben voorstander van jp zijn methode en gewoon intensief de basics doen en herhalen herhalen herhalen. 3/4/5 sleeps max voor zelfde spiergroep aan de beurt is.

drukke dag, maar wel voldaan.

Ik ben vandaag in de middag gaan trainen ipv de ochtend,wat ik een beetje ongemakkelijk vond vanwege de drukte.
Maar na een slechte nacht was het wel een goede keuze om later op de dag te gaan.
ik heb gepushed om bij elke oefening een zwaarder gewicht te pakken, en dat ging me wel lekker af!
Ook wat filmpjes kunnen maken voor de coach, waarvan ik goede aanwijzingen heb gehad om wat dingen anders te doen.

Ook de metingen ben ik wel aardig tevreden over; 6 cm van mijn buik af, dus mijn minder dikke gevoel klopte 😊
gewicht zakt alleen niet erg snel dus deze week word de cardio opgevoerd en ga ik wat meer fietstochtjes inplannen, Mijn kcal iets lager en stabiel houden, en geen heftige cheats, op een ijsje van de italiaan vandaag voor mijn verjaardag na dan.. 😇
Misschien een lekkere steak ergens in de week of een stuk verse tonijn om toch even iets lekkers tussendoor te hebben.

Het had eigenlijk tijdens de training zo moeten zijn dat ik nu wist welke gewicht ik aankon, maar ik zat vol zelfvertrouwen en heb vaak toch een hoger gewicht gepakt na een set, en bij sommige oefeningen de volgende set nog een gewicht hoger. Dat gaf me wel een aardige boost toen het ook lukte om de reprange te halen 😁.

IMG_0655.jpeg

Mijn noteblok is een beetje rommelig geworden, maar de vooruitgang in gewicht is geworden:
Squat van (totaalgewicht) 60 naar 80kg
Leg press van 86 naar 107kg (ik deed de machine leg press, maar kreeg het advies de leg press met gewichten te pakken voor diepere stretch)
Dumbell press van 2x22 kg naar 2x26 kg
Diverging Pulldown van 45 kg naar 52 kg
Bent over row, eerste keer ‘goed’ gedaan met barbell, totale gewicht 40kg
Cable side raise opgebouwd naar 7,2 kg, lekker gevoeld 😁

Dat was hem voor vandaag, morgen cardio, en de lekkere motivatie zit erin 😊✌🏽
image.jpg

Gefeliciteerd met je verjaardag! 🥳

Ik lees het nu pas dus bij deze nog van harte gefeliciteerd!😘

Gefeliciteerd nog en vele gezonde en sportieve jaren toegewenst!
Dat je maar een grote jongen mag worden :D

Danku! 😊 💪🏽

Vandaag weer een goeie dag, netjes aan mijn eten gehouden en ondanks nog een verjaardag, waar taart was, zat ik ondertussen aan mijn kip rijst, broccoli. 😎
Ik had wat goed te maken aan mezelf na een ongeplande cheat gister.. 🫡

Maar ik ben tevreden met de ochtend krachttraining, en kickbokslesje later op de dag. Ik had tijd om tussendoor rust te pakken met een yoga nidra, of yogaslaap van een uurtje. Dat heeft me wel geholpen aan wat nieuwe energie!

Wat de krachttraining betreft waren mijn prestaties niet optimaal in de ochtend, de vorige training overdag voelde ik me toch wel sterker.
Dus ik wil wel gaan kijken of ik daar een betere weg in kan gaan vinden.
Ik heb wel mijn uiterste best gedaan om de oefeningen goed uit te voeren, vooral omdat sommige nog best nieuw zijn voor me zoals de romanian deadlift.

IMG_0659.jpeg

image.jpg

Al met al ben ik eerlijk gezegd best tevreden omdat ik steeds meer verschil ga zien in de spiegel. 😁
Het word steeds leuker om te kijken naar mijn schouders en armen, alleen die buik zit er nog altijd… 😅
Ik wilde in het begin ook weer niet te veel afvallen, omdat ik bang was voor een ingevallen gezicht, maar ikzag een foto van een jaar geleden, en vergeleken met nu lijk ik daar een beetje op een soort bruine hamstertje.

Dus de les is dat het uiterlijk wel went, en ik ga zeker de goede kant op!
Met veel dank aan de coach die me erg veel zelfvertrouwen geeft 😁🙏🏽 KevvL

Laatst bewerkt:
deze week heb ik een beetje gestruggled met wat frustratie, een paar cheats (die ik gelukkig wel in mijn schema heb kunnen werken) en energie tekort. Ik ben eigenlijk al blij dat ik alle dagen ben gaan trainen en alle geplande cardio heb gedaan, ookal waren ze niet optimaal.

De lessen neem ik mee de volgende week in; beter plannen, meer rust, meer voorbereiding met eten. Morgen neem ik even een uurtje om mijn maaltijden voor de 3 dagen erna te preppen om de risico’s met eten te verminderen en plan ik tijd in voor ontspanning en meditatie, misschien een massage of saunatje.

Ook voor het volgende weekend moet ik me goed voorbereiden met eten, want ik sta dan een hele dag op een bodypaint evenement waar ik al een tijdje naar uitkijk.
Niet als model uiteraard… Maar misschien is die optie er ooit 😅
Op dit evenement wil ik niet in verleiding komen van junkfood, dus zorgen dat ik mijn eten meeneem, en op tijd ga eten om honger te voorkomen!

ik ben blij dat deze week voorbij is en dat morgen de nieuwe week weer begint. Ik ben uitgerust en heb alles voor morgen voorbereid.

Dus laat maar komen die nieuwe week 👍🏽😁

truste 🍀

Back
Naar boven