Fitness Seller

Schaamteloze beginnerslog (edit) 4Xpw fullbody/upperlower

• Topic Starter Topic Starter
Je hoeft je nergens voor je schamen he. We zijn allemaal met lage gewichten begonnen. Ik kom regelmatig mensen tegen die ‘zwak’ zijn. Mede door zitten werk of gewoon nog nooit een sportschool van binnen gezien. Je kan alleen maar groeien zo!
Thanks man 🙏🏽
Ik raak hier ook goed gemotiveerd van het lezen, dus ben blij dit forum gevonden te hebben 😊

Legday morgen,
Begint me steeds meer plezier op te leveren, waar ik eerder deze dag liever snel doorheenkwam.

Naarmate ik ouder word veranderd mijn smaak ook. het lijkt wel alsof de meeste om me heen veel focus leggen op armen trainen, en dat ziet er ook goed uit, maar die ken ik nu wel.. nu ik al wat langer om me heenkijk krijg ik steeds meer bewondering en respect voor de mensen met mooie gespierde benen!

Dat zijn de échte 😁

Maar goed, ik heb daar nog een lange weg in te gaan met de dunne beentjes die mijn genen meegegeven hebben, dus ik houd het nog wel even bij de basisoefeningen waarmee ik mijn best zal doen om zo volledig mogelijk alle grote spieren in mijn benen sterker te maken.

Alle tips of feedback hierin zijn welkom, zowel in oefeningen, aantal reps of whatever.

Na een warming up begin ik met:

(Ge-edit naar wat ik werkelijk gedaan heb)

Smith machine squats
8 reps 50k
10 reps 40k
12 reps 30k
15 reps 20k
Smith machine split squats
10 reps 0k
8 reps 10k
6 reps 15k

Leg curls
10 reps 45k
12 reps 39k
15 reps 32k

Leg extensions
10 reps 45k
12 reps 39k
15 reps 32k

Calve raise machine
20 reps 100k
15 reps 107k
10 reps 113k
Hipthrusts
15 reps 0k
12 reps 10k
10 reps 15k
10 reps 20k

(Abs)
Leg raises
15 reps
15 reps
15 reps

Abdominal crunch
10 reps 54k
12 reps 54k
15 reps 50k

Cardio: 13 min door tijdnood, jammer want had door kunnen gaan.

Wat specifieke vragen:

Voor de squats vraag ik me af of lower back opwarmen nodig is? Of is een riem ook een goed idee, of is dat beter voor later als het écht zwaar word?

Ik experimenteer met de rusttijden tussen sets en houd de tijd bij. 2 minuten of langer is lang op de hele training, maar geeft me genoeg rust om de volgende set met volle moed te doen. 1 minuut of minder krijg ik meer gedaan binnen de tijd, maar voelt niet echt optimaal omdat ik vermoeid ben.

Hoeveel maakt de rusttijd tussen sets uit? Wat is het meest effectief om te groeien?

🙏🏽

Laatst bewerkt:
Meer omdat je aangeeft dat een pt'er te duur is. Dan zul je hier filmpjes moeten posten als je feedback op de uitvoering wil.
Hoi! Ik heb wat filmpjes geplaatst, Heb je misschien wat feedback op de uitvoering voor me? 😊🙏🏽

Licht gewicht lukt het goed om mijn rugspieren te voelen en aanspannen, maar na een bepaalde punt van gewicht zijn mijn armen alleen maar aan het trekken.
Moet ik onder dit gewicht blijven om te blijven voelen dat de trek uit mijn rug komt?

en is de (rug)beweging en grip goed?

Ochtend ritueeltje nakomen is voor mij ook essentieel om optimaal te functioneren ✌🏽

Ik las mascara.. ik denk heh? 😅 maar er komen hier natuurlijk niet alleen maar jongetjes 🤦🏽‍♂️ helemaal niet aan gedacht, excuses voor mijn sexisme 🙃 ik ben nieuw hier.. maar ik vind powergirls wel supercool! 💪🏽😎

Haha excuus niet nodig hoor. We zijn allemaal wat seksistisch hier 😁 geen idee of ik onder powergirls val maar in de toekomst zeker 💪

Je hebt een leuke manier van schrijven trouwens. Enthousiasme spat er van af 😎

Mascara laten tatoeëren 😋 kan je langer koffie drinken
Hahaah dit is precies de reden waarom ik m'n wenkbrauwen en eyeliner (boven en onder) heb laten tatoeëren!
Overigens kan mascara tatoeëren niet denk ik, dat is namelijk op je wimpers. Wimper extensions ken ik overigens wel maar vind ik te veel gedoe omdat dat regelmatig bijgewerkt moet worden.

Sorry voor off topic!

Oke, dit was de planning, maar de uitvoering heb ik toch anders gedaan. Rommelen met nieuwe oefeningen is misschien voor later, (na de stang een paar keer tegen mn kale hoofd getikt te hebben)

dus ik besloot toch eerst maar even de aandacht op normale front wide grip latpulldown en normale vbar(?) seated row te doen.

en heb na moed verzamelen (en daad bij het woord schaamteloos te zetten) de eerste 3 oefeningen kunnen filmen met hulp van een vriendelijke meneer in de gym!

lat pulldown 3 sets
15 reps 32k
12 reps 39k
10 reps 45k
Bekijk bijlage 632804
Seated row 3 sets
15 reps 25k
12 reps 32k
10 reps 39k
Bekijk bijlage 632805
Face pulls 4 sets
15 reps 7.9k
12 reps 10.2k
10 reps 14.
10reps 17k
Bekijk bijlage 632806

Shrugs 4 sets (meer reps dan geplant)
18 reps 14k (staand)
18 reps 16k (staand)
15 reps 18k (zittend)
12 reps 20k (zittend)
Bicep curls 3 sets (hier vond ik een pyramide gepast, van de curls naar preacher curls)
15 reps 12k
12 reps 16k
10 reps 18k
Single arm preacher curls 3 sets
8 reps 14k
10 reps 12k
12 reps 10k

Ik heb mijn rug wel meer gevoeld dan normaal, maar niet genoeg om de komende dagen mijn rug ook te voelen, dat zal waarschijnlijk door het lage gewicht komen. Maar goed, stap voor stap denk ik dan maar. Ik voelde me in ieder geval los van mijn ego vandaag en dat is ook vooruitgang.

Wel na het zien van mezelf en mijn buikje in de filmpjes toch maar cardio gedaan… 🤷🏽‍♂️
Zoals ik het kan zien kan je er aardig wat kilootjes bij, gaat je te makkelijk af🔥🔥

Haha excuus niet nodig hoor. We zijn allemaal wat seksistisch hier 😁 geen idee of ik onder powergirls val maar in de toekomst zeker 💪

Je hebt een leuke manier van schrijven trouwens. Enthousiasme spat er van af 😎
Dankje! 😊🙏🏽
De enthousiasme zit er zeker in bij me!

Powergirl is in mijn ogen meer een mindset dan een fysiek, maar ik heb je profiel bekeken en je hebt het in mijn ogen allebei 💪🏽😎

Zoals ik het kan zien kan je er aardig wat kilootjes bij, gaat je te makkelijk af🔥🔥
Ja dat klopt, maar er is een punt dat ik echt aan het trekken ben met me armen, volgens mij ga ik mijn rugdoel dan voorbij.. of is het zo dat de armen eerst aansterken en daarna mijn rug een grotere rol gaat spelen?

Gewoon doorgaan zo en steeds wat gewicht erbij pakken?

Ja dat klopt, maar er is een punt dat ik echt aan het trekken ben met me armen, volgens mij ga ik mijn rugdoel dan voorbij.. of is het zo dat de armen eerst aansterken en daarna mijn rug een grotere rol gaat spelen?

Gewoon doorgaan zo en steeds wat gewicht erbij pakken?
Ga met je gedachten in de spiergroep zitten die je wilt trainen. Bijv bij lat pulldown. Focus dat je de bar vanuit je lats trekt, je armen komen wel mee🤗

Dankje! 😊🙏🏽
De enthousiasme zit er zeker in bij me!

Powergirl is in mijn ogen meer een mindset dan een fysiek, maar ik heb je profiel bekeken en je hebt het in mijn ogen allebei 💪🏽😎
So sweet 🥰

Ga met je gedachten in de spiergroep zitten die je wilt trainen. Bijv bij lat pulldown. Focus dat je de bar vanuit je lats trekt, je armen komen wel mee🤗

Dit precies doe ik ook inderdaad. Dacht even dat het weer een raar hersenspinsel van mij was 👌

Mijn eten vandaag, helaas weinig tijd om uit te pluizen, dus ik doe maar wat vandaag, de helft zit al in mn buik:

06:00 haver/lijnzaad/banaan 3xgek. Eiwit
08:30 2xwaldcorn kalkoen, proteïnedrankje
11:00 500 magere kwark
12:30 kiwi en banaan
14:00 kip/rijst/spitskool on the go
15:00 kiwi
18:00 zoete aardappelpuree (probeersel)
20:00 tonijn

IMG_4141.jpeg

Dat dit ‘zomaar wat doen’ is, is ook al vooruitgang van het creëren van een levenstijl zal ik maar zeggen 😅

Misschien een idee om de avond ervoor al in te vullen? Dan kan je nog spelen met combinaties en hoef je er niet over na te denken tijdens het maken van de maaltijden?

Je pakt de stang veel te breed vast. Pak hem meer richting de knik vast. En doe alsjeblieft die handschoenen uit. :o
Verder is het tempo prima, ziet er nog wat statisch hakkelig uit, maar als beginner is dat niet zo erg. Je moet namelijk nog een beetje gevoel krijgen bij de oefeningen en dan is zo rustig uitvoeren het beste.
Je gaat bij elke herhaling veel te ver naar voren met je gehele bovenlichaam. Probeer je lats zo veel mogelijk op rek te brengen zonder helemaal mee naar voren te bewegen. Schouders zo veel mogelijk gelocked naar achter houden om zo geen spanning in je lats te verliezen.
Dit is een oefening die ik zelf nooit programmeer bij klanten. Ik zou het touw eerder andersom vastpakken met je duimen van je af.

Verder ligt trainingsintensiteit (afgaande op alleen het laatste filmpje omdat die tot het einde is) erg laag.

Ik kan niet beloven dat ik voor al je filmpjes tijd heb, maar gelukkig zijn er voldoende ervaren leden hier die ook kunnen helpen.

seated row is geen biceps row, maar voor je lats. dus lager trekken, onderarm horizontaal en bovenlichaam meer stil houden. borst goed vooruit en je kont naar achter

Misschien een idee om de avond ervoor al in te vullen? Dan kan je nog spelen met combinaties en hoef je er niet over na te denken tijdens het maken van de maaltijden?
Dat is wel een goed idee ja, ik ga voor bedtijd er ook even voor zitten voortaan, ben de komende dagen gelukkig vrij dus kan wat inplannen 🙏🏽😊

Dat is wel een goed idee ja, ik ga voor bedtijd er ook even voor zitten voortaan, ben de komende dagen gelukkig vrij dus kan wat inplannen 🙏🏽😊
Geeft mij op de dag zelf ook veel rust, zeker als ik druk ben met werk, dan weet ik gewoon wat ik mag eten.
Succes!

Terug
Naar boven