XXL Nutrition

Schaamteloze beginnerslog (edit) 4Xpw fullbody/upperlower

• Topic Starter Topic Starter
Je pakt de stang veel te breed vast. Pak hem meer richting de knik vast. En doe alsjeblieft die handschoenen uit. :o
Verder is het tempo prima, ziet er nog wat statisch hakkelig uit, maar als beginner is dat niet zo erg. Je moet namelijk nog een beetje gevoel krijgen bij de oefeningen en dan is zo rustig uitvoeren het beste.

Je gaat bij elke herhaling veel te ver naar voren met je gehele bovenlichaam. Probeer je lats zo veel mogelijk op rek te brengen zonder helemaal mee naar voren te bewegen. Schouders zo veel mogelijk gelocked naar achter houden om zo geen spanning in je lats te verliezen.

Dit is een oefening die ik zelf nooit programmeer bij klanten. Ik zou het touw eerder andersom vastpakken met je duimen van je af.

Verder ligt trainingsintensiteit (afgaande op alleen het laatste filmpje omdat die tot het einde is) erg laag.

Ik kan niet beloven dat ik voor al je filmpjes tijd heb, maar gelukkig zijn er voldoende ervaren leden hier die ook kunnen helpen.
Dit is superbehulpzaam, hardstikke bedankt daarvoor! 😊🙏🏽 ik zal het de volgende rugdag nog even een keer goed doornemen en goed kijken naar wat filmpjes!

kan er iemand wat aanraden van youtubers of bodybuilders die goede filmpjes hebben van uitvoeringen?

Mijn eten morgen:

IMG_4143.jpeg

Nog geen perfectie.. maar wel mijn beste kunnen voor nu.

06:00 havermout/lijnzaad/3eiwitten
08:30 3sneetjes Waldkorn kalkoen
12:00 rijst/kip/edamame boontjes (eiwit=wow)
14:30 kwark
17:30 carbonara vega met paddestoelen
20:00 tonijn en ergens een banaan

Vraagje: de rijst/kip/edamame heeft bizar veel eiwit: 70+grammen, is dit wel oke? Of heeft het geen zin zoveel eiwit in 1 gerecht (t was een verassing voor me)

En morgen pushday!😃
Ik pak een tikje zwaarder dan de vorige training en post het resultaat morgen.

Laatst bewerkt:
Is toch al een heel goed begin!!

Vwb die combinatie rijst/kip/edamame boontjes. Ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe dat zit met de inname eiwitten. Ik meen dat je +/- 30 gram per maaltijd moet eten, maar ik weet dus niet hoe het zit als je meer eet (anderen vast wel!!)
Edamame boontjes zijn sojabonen dus bevatten relatief veel eiwitten voor een 'groente'.
Heb je de sojaboontjes met of zonder schil gewogen en ingevoerd? Je eet namelijk alleen het binnenste (die kleine erwtjes). Of heb je een kant en klare zak gekocht?

Wel een goed idee trouwens edamameboontjes!

Ik vind dat je goed op weg bent! Op dit punt is het denk ik vooral belangrijk om lekker aan de slag te gaan! 'Perfectie' komt wel, zeker met jouw vastberadenheid!

Fijne dag!

Vwb die combinatie rijst/kip/edamame boontjes. Ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe dat zit met de inname eiwitten. Ik meen dat je +/- 30 gram per maaltijd moet eten, maar ik weet dus niet hoe het zit als je meer eet (anderen vast wel!!)
Edamame boontjes zijn sojabonen dus bevatten relatief veel eiwitten voor een 'groente'.
Heb je de sojaboontjes met of zonder schil gewogen en ingevoerd? Je eet namelijk alleen het binnenste (die kleine erwtjes). Of heb je een kant en klare zak gekocht?

Ik vind dat je goed op weg bent! Op dit punt is het denk ik vooral belangrijk om lekker aan de slag te gaan! 'Perfectie' komt wel, zeker met jouw vastberadenheid!

Fijne dag!
Goedemorgen,

Ik las via google weer tegenstrijdige dingen over eiwitopname, maar rond 20/30 gram zou ‘gangbaar’ zijn idd. Maar misschien is het bij krachtsporters weer anders omdat de behoefte ook weer anders is?

Ik vraag me ook af waar dierlijk en plantaardig eiwit ook nog een rol speelt.

De boontjes zijn uit een diepvrieszak van de ah, ik pak altijd (ááál die dagen in de laatste 2 maanden ja) maar weer wat nieuws uit de diepvries om te proberen. Dit wok ik dan met knoflook, gekookte zilvervliesrijst en 180gr kip die ik voorgemarineerd/ingevroren/geportioneerd heb, áltijd een lekker en gezond gerecht 😊
Maar was (wel leuk) verast toen ik zag dat er teringveel eiwit in zat 😄

Super bedankt voor je woorden!! 😊🙏🏽 geeft me nét dat beetje extra voor de training zometeen! 💪🏽😎

Mijn eten morgen:

IMG_4143.jpeg

Nog geen perfectie.. maar wel mijn beste kunnen voor nu.

06:00 havermout/lijnzaad/3eiwitten
08:30 3sneetjes Waldkorn kalkoen
12:00 rijst/kip/edamame boontjes (eiwit=wow)
14:30 kwark
17:30 carbonara vega met paddestoelen
20:00 tonijn en ergens een banaan

Vraagje: de rijst/kip/edamame heeft bizar veel eiwit: 70+grammen, is dit wel oke? Of heeft het geen zin zoveel eiwit in 1 gerecht (t was een verassing voor me)

En morgen pushday!😃
Ik pak een tikje zwaarder dan de vorige training en post het resultaat morgen.
Schrijf die maaltijd eens uit als je wil :)
Er staan ook nergens grammen bij, zo is het lastig te helpen. De kwark sowieso voor het slapen nemen met een handje amandelen oid

Schrijf die maaltijd eens uit als je wil :)
Er staan ook nergens grammen bij, zo is het lastig te helpen. De kwark sowieso voor het slapen nemen met een handje amandelen oid
Ah thanks, dat is misschien wel handig ja, mijn andere hobbys in het leven kunnen wel wachten 🫡 serieus bedankt dat je even de moeite wilt nemen om te kijken voor me 🫶🏽😊

De kwark sowieso voor het slapen nemen met een handje amandelen oid

Ik heb het nu alweer een beetje omgegooid omdat ik iets eiwitrijkers miste na de training, en nieuwe granola met kwark wilde proberen.
Die zit dus al in mijn buik, maar morgen zal ik hem in de avond pakken dan.

En waarom is kwark met amandelen goed voor in avond? Is dit beter dan tonijn?

En de edamame maar gehalveerd, volgens mij heb ik ook een foutje gemaakt met het berekenen van de eiwit erin.
Maargoed dit is een realistische planning voor het eten vandaag:

06:00
40 gr havermout
200 gr Halfvolle melk
10 grLijnzaad
3 gekookte ei zonder dooier
IMG_4144.jpeg

08:30
500 gr Kwark
40 gr Granola proteïne crunch van holie’s
Eetlepel honing
IMG_4145.jpeg

11:30
170 gr kippedijen
75 gr gekookte zilvervliesrijst
50 gr edamame
IMG_4146.jpeg

14:30
Banaan
kiwi
IMG_4147.jpeg

18:30
100 gr volkoren spaghetti
35 gr grana padano kaas
200 gr champignons gebakken
1 eidooier
IMG_4148.jpeg

20:00
105 gr uitgelekte tonijn op water
IMG_4149.jpeg

IMG_4150.jpeg

Oke, dit is mijn beste kunnen,
Mijn handen ruiken naar staal omdat ik geen handschoenen aanhad (ieuw)
en ik ben de kiwi vergeten, nou en 🫶🏽🫶🏽😊

Laatst bewerkt:

Fijne dag!
Hey kloontje, vraagje;
Ik zie dat je elite member bent, zag dat ebooks daarbij horen, is dat een beetje interessant? 😊🙏🏽

Hey kloontje, vraagje;
Ik zie dat je elite member bent, zag dat ebooks daarbij horen, is dat een beetje interessant? 😊🙏🏽
Tbh geen idee!
Ik ben elite member geworden om zo een kleine financiële bijdrage te kunnen doen 😇 oh ja en om mn naam aan te kunnen passen 😆

Ik weet dat @wovano En @Wengstertje ook elite members zijn. Misschien kunnen zij er iets over zeggen...

Vandaag pushday1,
superlekker getraint, bijna alles kon een tikkie zwaarder dan de vorige keer en ik was aardig binnen de tijd; uurtje kracht, 20 cardio, daar ging ik wel lekker op! 😁

Gebruik nu ook de app ironnotes, ziet er handig en simpel uit tot nu toe.

Ik weet niet of dit handig is maar:
IMG_4161.jpeg

Yo,
Ik wil even een post maken voor mezelf als herinnering aan mezelf waar ik mee bezig ben, waar ik vandaan kom en waarom ik hier nu ben.

Ik doe dit omdat anabolen etc. Nooit echt mijn pad gekruist heeft.
Tot nu.
en zeer waarschijnlijk vaker voor gaat komen.

Wat dagen geleden kwam ik een verre kennis tegen in de gym, normaal zeggen we alleen hoi, nu kwam hij een praatje maken. Hele goede kans dat hij hier op het forum zit.

De kern van het praatje was, dat als ik iets nodig had, of wou weten over bodybuilding, ik hem kon bellen, “het is allemaal niet zo duur als de meeste denken, en spuiten hoeft ook niet perse, je kan ook met pillen aan de gang”. Zonder het beestje bij naam te noemen. Hij gaf me zijn kaartje.

Ook was ik hier een log aan het lezen totdat er allemaal termen als blasten en cruisen voorbij kwamen die ik niet kende maar toch nieuwsgierig bleef lezen.

Goed.
Dat maakte allemaal dat ik even stil moest staan bij alles.
Waar ik vandaan kom; ik ben zo goed als heel mijn volwassen leven een fulltime kok geweest in restaurants, wat betekent dat ik min of meer leefde in de horeca want ik deed daar bijna alles.
Geld verdienen, feesten, zuipen, vreten, bijna alles! maar niet slapen, want daar snoof ik teveel voor.

Ik heb zoveel uren besteed hiermee, dat gewoon thuis zitten, normale dingen doen of op normale tijden slapen leeg, saai, somber en onnatuurlijk voelde.

Na het verliezen van al mijn liefdesrelaties en me steeds meer een eenling te gaan voelen wist ik dat ik een verkeerde afslag in het leven heb gepakt, en ik probeer nu mijn weg terug te vinden.
Dit is een proces van jaren, want het gedrag wat ik mezelf aangeleerd heb is hardnekkig, omdat het zich vanaf mijn puberteit tot ergens in de 30 ontwikkeld heeft, en dat gaan we dan natuurlijk ook niet in een dag een week of een jaar afgeleerd hebben, de banen zijn al gevormd in mijn hersenen om de snelste weg te zoeken naar happiness.
Dat is heel simpel gezegd mijn verslavingsprobleem.
Ik ben zo slecht met mijn lichaam omgegaan door er van alles in te gooien, dat mijn lichaam alleen maar signalen heeft gekregen dat ik hem haat, en als heilige gelover in karma kun je raden wat ik daaruit kreeg.

Dus waar ik nu mee bezig ben is een signaal van liefde geven naar mijn lichaam, gezonde eten erin stoppen, trainen om hem sterk en mooier te maken, genoeg slaap gunnen die hij nodig heeft, maar ook streng en gedisciplineerd zijn wanneer dat moet, allemaal voor het goede doel.
Deze praktische manier van liefde geven aan mezelf is zijn vruchten af aan het werpen, want ik ben nog lang geen beest, maar ik ben zeker aan het genieten van dit leven nu. Daar kan geen roes van welke drugs dan ook tegenop!

Ik verloor bijna even het punt wat ik wou maken, maar anyway

Anabolen-dingen klinkt verleidelijk, maar als ik daaraan begin neem ik volledig afstand van alle pijnlijk verkregen lessen.
En ik zie mijn ego al groeien waarbij niks ooit genoeg zal zijn, en ik constant meer zal willen alsof ik altijd bij de volgende kuur bereikt zal hebben wat ik wil bereiken.

Ik wil dus helemaal niks bereiken, want dat zou betekenen dat er een eindpunt is, en die is er gewoon niet voor me (tot ik doodga).

ik wil gewoon kunnen genieten van de dans, en niet van het einde van de dans, daar is geen reet aan.

Dit vond ik nodig om te zeggen als reminder aan mezelf, want mijn hoofd speelt soms spelletjes met me, want ik heb al van alles gegoogled over anabolen.
maar ik wil mijn uitgangspunt van gezondheid en goed zorgen voor het lichaam altijd blijven respecteren om niet meer terug te gaan naar mijn oude gedrag.🫶🏽🫶🏽🫶🏽

Verder gun ik anderen die wel kunnen genieten van hun groei mét anabolen hun zeker hun plezier in het leven, tis gewoon niet voor iedereen.

🙃🙏🏽

Ik kan je maar èèn advies geven en dat is je eigen kop volgen. Zo te lezen ben je daar goed mee op weg! 🤗

Ik kan je maar èèn advies geven en dat is je eigen kop volgen. Zo te lezen ben je daar goed mee op weg! 🤗
Thanks man! 😊 ik doe mijn best! maar soms moet ik gewoon even een uitgesproken punt maken om even weer te weten waar ik sta, dit leek me ook wel een goede plek 😊

Na een rommelige dag heb ik even mijn momentje aan de eettafel voor het eten morgen.

Ik heb lekker de tijd, dus ga alles even goed voorbereiden en mentaal even door de voorbereiding heen alsof ik dit in mijn doordeweekse leven moet voorbereiden.

Ook ga ik even tijd nemen om op zoek te gaan naar leeswerk over voeding en sport. Tips zijn welkom!

Ik heb in ieder geval wat kleine veranderingen gemaakt zoals de porties ietsjes groter gemaakt omdat ik het idee heb dat mijn koolhydraten te laag zitten.

Ook morgen een zoete aardappel stamppot met champignons en prei (en waarschijnlijk knoflook) uitproberen.

Ben benieuwd

06:00
40 gr havermout
10 gr lijnzaad
200gr volle melk
Banaan
3x gekookte eiwit

Na trainen rond 08:30
105 gr tonijn uit blik
3xwaldkorn sneetjes
Beetje hummus

11:30
170 gr kippedijen
100 gr zilvervliesrijst
100 gr edamame

14:30
50 gr Tutti frutti
250gr magere kwark

17:30
250 gr zoete aardappel
100 gr prei
200 gr champignons

20:00
250 gr magere kwark
50 gr elitehaver (amandel, paranoten, hazelnoten, walnoten, rozijnen)

Ik denk dat de scores best oke zijn, maar ga nog echt even verder op zoek naar het antwoord over hoe hoog de koolhydraten nou moeten zijn. Want ik wil minder vet zijn en wel spieren goed onderhouden.

IMG_0625.jpeg

Terug
Naar boven