MuscleMeat

Scheeld het veel of je straps gebruikt?

Bezoekers in dit topic

Anoniem8600

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
14 okt 2004
Berichten
7.785
Waardering
499
Lengte
1m76
Massa
101kg
Vetpercentage
11%
Ik deadlift sinds kort en ik had een vraagje!
Kan je meer deadliften met straps om dan zonder? Als ik nu m'n setjes doe kan ik de stang wel vasthouden maar m'n onderarmen worden wel lam. Is het dan verstandig straps aan te schaffen? Zo ja, waar kan ik ze het beste kopen?

groeten..
 
Als ik nu m'n setjes doe kan ik de stang wel vasthouden maar m'n onderarmen worden wel lam

Goh :rolleyes: Das wel erg of niet, stel je voor dat je iets van je spieren voelt joh :eek:
 
logica wijst erop dat je langer een grip hebt dus ja.. tenzij je geen kracht meer hebt, maar dan heb je die extra reps mbv die straps er wel uit..
 
Zoals een welbekende PL-er op dit board zei:
If you can't hold it, you can't lift it!
Tuurlijk kun je langer door met straps, maar doe je het zonder, dan train je ook je grip-strength en onderarmen. De keus is aan jou, maar ik blijf van die straps af.
Trouwens, hoe pak je de stang vast? Alleen bovenhands (pronated) of ook om-en-om (supinated). Dit laatste kan je ook helpen namelijk.
 
Ik kon de stang eerst ook niet vasthouden, maar door het NIET gebruiken van straps, zijn ze nu sterker en kan ik steeds zwaarder en langer doorgaan met de deadlift... dus ik raad je ook aal om zo lang mogelijk zonder 'hulpmiddelen' te trainen. Zelfde geld voor een riem :D

Zijn er trouwens lui die 150+ deadliften zonder riem?
 
huckfinn zei:
Ik kon de stang eerst ook niet vasthouden, maar door het NIET gebruiken van straps, zijn ze nu sterker en kan ik steeds zwaarder en langer doorgaan met de deadlift... dus ik raad je ook aal om zo lang mogelijk zonder 'hulpmiddelen' te trainen. Zelfde geld voor een riem :D

Zijn er trouwens lui die 150+ deadliften zonder riem?

hetzelfde geldt voor mij...eerst kon ik niet 6 reps maken met 130 kilo doordat mijn grip het niet hield. Maar ik ben gewoon door blijven gaan zonder straps. Nu kan ik setjes van 180 volmaken zonder dat mijn onderarmen eerder opgeven dan mijn rug.

Ik deadlift trouwens 200+ zonder riem....(damn wat ben ik toch stoer :P)
 
Ben er zelf nog niet uit.
Zonder straps schiet de baar bij belachelijk weinig gewicht uit (110 kg +). Maar wat ben je met een dl van 200+ als je het niet kan vasthouden?! Dus train ik maar niets, grip trainen (farmer, static hold, bar hang etc.) heeft nog niet veel uitgehaald en heb van nature kleine handjes...
 
Ik wissel het af de ene keer train ik met straps en ga ik lekker zwaar! (de lichtere setjes nog steeds zonder straps)
De andere keer doe ik het zonder straps en ga ik iets lichter!
 
ik heb zelf ook iets tegen straps op het eerste gezicht...
no hold, no lift...

upright rows werken lekker voor mijn onderarmen...

maar ik heb dan ook nog nooit straps gebruikt, kan voordelen hebben misschien
 
Met straps kan je je veel focussen op de doelspieren. Je grip kan je apart trainen dmv static holds bijvoorbeeld.

Tenzij je een powerlifter bent is er niets mis met straps!
 
huckfinn zei:
Ik kon de stang eerst ook niet vasthouden, maar door het NIET gebruiken van straps, zijn ze nu sterker en kan ik steeds zwaarder en langer doorgaan met de deadlift... dus ik raad je ook aal om zo lang mogelijk zonder 'hulpmiddelen' te trainen. Zelfde geld voor een riem :D

Zijn er trouwens lui die 150+ deadliften zonder riem?


Welleens gedaan ja, 6 reps... geen last van gehad, wel een goeie pomp :D
 
huckfinn zei:
Ik kon de stang eerst ook niet vasthouden, maar door het NIET gebruiken van straps, zijn ze nu sterker en kan ik steeds zwaarder en langer doorgaan met de deadlift... dus ik raad je ook aal om zo lang mogelijk zonder 'hulpmiddelen' te trainen. Zelfde geld voor een riem :D

Zijn er trouwens lui die 150+ deadliften zonder riem?

ik deadlift altijd zonder riem, heb er geen :p Ik deadlift nu m'n laatste setje met 160, dus nog niet zo heel veel. deadlift nu pas sinds 6-8 weken ofzo.

straps gebruik ik wel. op m'n rugdag wil ik ook echt m'n rug trainen en die tot de max laten gaan. onderarmen train ik wel apart. Ik gebruik ook alleen m'n straps bij de laatste set.

Ik vindt straps wel ideaal. Ik kan echt langer doorgaan met deadliften omdat m'n onderarmen het niet meer opgeven.
 
Mans zei:
Met straps kan je je veel focussen op de doelspieren. Je grip kan je apart trainen dmv static holds bijvoorbeeld.

Tenzij je een powerlifter bent is er niets mis met straps!


Volkomen mee eens. Niks mis met straps voor bodybuilding.
 
Het is met straps net zoals met kniebanden, riemen en dat soort hulpmiddelen. Als je ze wil gebruiken, gebruik ze dan alleen bij de laatste en zwaarste sets. Je ziet vaak genoeg van die gasten die de hele training hun halterriem dragen. Of mensen die bicepscurls doen met straps (wat daar het nut van is weet ik ook niet).

Ik vind het zelf wel ideaal om straps te gebruiken, anders kan ik die gewichten in mijn laatste sets gewoon niet aan. En ik vind het toch belangrijker dat mijn rug getraind wordt en niet dat ik moet opgeven omdat mijn onderarmen het niet redden.

Maar het mooiste is natuurlijk als je alles zonder doet. Ik heb onlangs met een gast benen getrained en die gebruikte geen riem, geen straps en geen kniebanden. Toen ik op een gegeven moment voor de zwaarste set squats ging, zei hij "laat die banden nou eens weg, man". Voor de veilingheid verlaagde ik wel het gewicht met tien kilo, maar het ging dus heel erg goed. Had er een goed gevoel bij. Alsof je een nieuw record hebt gezet.
 
ja, dat herken ik wel. Het is op de een of andere manier wel tof zo'n no-nonsense manier van trainen. Alleen een handoek en een bidon en gewoon lekker bikkelen.

Maar ik zit ook al een jaar te k*tten met mijn grip. Elke maand denk ik weleens: nu ga ik straps aanschaffen. Ik denk nl echt dat mijn DL en Rug oef drastisch vooruit gaan (en dus ook mijn massa aldaar). Aan de andere kant wordt mijn grip wel steeds beter. En dat zou ik met straps dus niet meer hebben. Tja,...wat is wijsheid. Eigenlijk is de oplossing: gewoon je grip trainen! Maar op de een of andere manier is het geen prio of zo.

Maar goed, om op de vraag terug te komen: als ik jouw verhaal lees, red jij het nog prima zonder straps. Dus ik zou ze sowiezo niet eerder gebruiken dan dat je halverwege je set het gewicht uit je klauwen laat vallen, omdat je het niet meer houdt.
 
ik heb ze gister aangeschaft, ga ze vandaag proberen.
ik train nu 3 maanden en de 4e week kon ik 110 dl nu nog steeds 110.
het gaat niet omhoog omdat mijn handen telkens roet in het eten gooien, maar ik heb ook bijna opvallend kleine handen dus daar zou het aan kunnen liggen.
 
Ik denk er ook hard aan om ze aan te schaffen, ik heb namelijk zoiezo vaak last van pijn in mijn handen(onderste knokkels)en ook last van krachtverlies.
Met rugtraining moet ik wel erge lage gewichten gebruiken omdat mijn handen het niet meer trekken(letterlijk) :o
 
Waar kan ik je het beste halen?
 
3kneedead zei:
Ik deadlift trouwens 200+ zonder riem....(damn wat ben ik toch stoer :P)
So do I :p stel ruige kerels zijn we ;)
 
Back
Naar boven