XXL Nutrition

Schema van Kelei (bodybuilding.com)

Bezoekers in dit topic

Overigens, ik ben even bezig met het Excelbestandje dat ik beloofd had te maken... Ik maak 'm op basis van de nieuwe A/B set-up (daarom duurde het ook wat langer want ik wist dat dit schema kwam). Wat hebben jullie liever, qua grafieken:

A. alle oefeningen van A en B in één grafiek;
B. alle oefeningen van A en B in een gescheiden grafiek;
C. alle oefeningen in een gescheiden grafiek (let wel: dan krijg echt een shitload aan grafieken).

Dan nog de progressielijnen:

1. een gecombineerde tonnagelijn (tonnage = herhalingen x gewicht) waarbij je alleen de eerste set invult (andere sets zijn toch RP naar een vast repdoel). Voordeel is dat je één lijn per oefening krijgt;
2. een aparte lijn voor zowel reps als gewicht. Voordeel is dat je kan zien op welke variabele van een oefening je vooruitgaat.

Kies de combo (kan in het kort zoals A1, B2 etc). Zoals gezegd wil ik je waarschuwen voor keuze C, daardoor wordt het voor jezelf ook aardig lastig als je snel en overzichtelijk wil zien hoe je vooruitgaat.
B1 denk ik? Maar not sure wat je met gescheiden grafiek bedoelt
 
hieruit begrijp ik dat je nonlineare/undulized en wellicht conjugated periodisatie maar onzin vindt?
Nope. Het is maar net wat je prettiger vind en ik geloof dat die systemen ook werken. Ik denk alleen dat voor hypertrofie op langere termijn dit systeem effectiever is (tenminste, dat is wat mijn logica teweeg brengt).

B1 denk ik? Maar not sure wat je met gescheiden grafiek bedoelt
Een aparte grafiek voor A en een aparte grafiek voor B. Beide dagen gescheiden in plaats van gecombineerd.
 
B1 dan inderdaad
 
Kies ook voor B1.
 
Nope. Het is maar net wat je prettiger vind en ik geloof dat die systemen ook werken. Ik denk alleen dat voor hypertrofie op langere termijn dit systeem effectiever is (tenminste, dat is wat mijn logica teweeg brengt).

eens, beiden werken.
maar met de undulized variatie merk ik dat ik minder snel op een plateau kom en er ook sneller weer van af, dit op langere termijn vooral. kwa hypertrophy ben ik daar ook beter mee vooruit gegaan sinds ik daar ook meer kracht workouts in stop. mijn ervaring is dat dat voor veel naturals juist op termijn meer oplevert. maar dat is natuurlijk ook persoons gebonden.

ik heb in t verleden met een dergelijk schema gewerkt als kelei voorstelt, alleen heb ik daar ook lagere rep trainingen ingestopt in een bepaalde rotatie. bevalt mij, persoonlijk, beter.
 
A1 of B1
Weet niet of 18 oefeningen op één grafiek zo heel overzichtelijk gaat zijn
 
Qxx thnx alvast! Ben ook benieuwd naar je excelbestandje :) B2 btw :)

Heb nog wel wat vragen over het "nieuwe" schema van Kelei.
In het oude schema zaten twee bench press oefeningen, incline en gewoon.
Hij is nu teruggegaan naar één bench press oefening, hij zegt hiervoor slight incline.
In mijn sportschool is de incline rond de 45 graden en niet aan te passen. Daar waar er eerst twee oefeningen waren vond ik dit minder problematisch.

Vraag één:
Zal ik de incline bench press op 45 graden uitvoeren of is het verstandiger om dumbell press uit te voeren op slight incline? Op hoeveel graden voeren jullie de bench press uit?

Vraag twee:
Op dag A staat, Seated rows (wide grip, pull bar to pecs)
Op dag B staat, Chest-supported dumbbell rows (let elbows flare away from body)

Tussen deze twee oefeningen zit toch eigenlijk geen (weinig) verschil?

Wat is jullie ervaring dusver? Vind de omschakeling naar een fullbody/split schema vrij rigoreus .
 
Laatst bewerkt:
1. Dips kun je vervangen met flat bench (BB of DB). Incline op max 15 graden, kun je ook met DB's doen

2. Ik doe de seated row op een machine, zittend dus. De chest-supported row doe ik liggend op een bankje met dumbbells.


Heb er nu anderhalve week opzitten en gister training gestaakt (afgemaakt als deload) omdat helemaal kapot, had echt ff een deload nodig. Maar goed, heb sinds ik begon ben met trainen volgens Kelei zijn schema (3 maanden geleden ofzo) nog geen échte deload gehad, ik train 5 dagen per week en heb tweemaal 4 dagen (inclusief standaard weekend off) vrij gepakt. Nu ff iets langer doen.
 
Qxx thnx alvast! Ben ook benieuwd naar je excelbestandje :) B2 btw :)

Heb nog wel wat vragen over het "nieuwe" schema van Kelei.
In het oude schema zaten twee bench press oefeningen, incline en gewoon.
Hij is nu teruggegaan naar één bench press oefening, hij zegt hiervoor slight incline.
In mijn sportschool is de incline rond de 45 graden en niet aan te passen. Daar waar er eerst twee oefeningen waren vond ik dit minder problematisch.

Vraag één:
Zal ik de incline bench press op 45 graden uitvoeren of is het verstandiger om dumbell press uit te voeren op slight incline? Op hoeveel graden voeren jullie de bench press uit?

Vraag twee:
Op dag A staat, Seated rows (wide grip, pull bar to pecs)
Op dag B staat, Chest-supported dumbbell rows (let elbows flare away from body)

Tussen deze twee oefeningen zit toch eigenlijk geen (weinig) verschil?

Wat is jullie ervaring dusver? Vind de omschakeling naar een fullbody/split schema vrij rigoreus .

Ik denk dat vraag twee nog niet is beantwoord door vorige poster: het is juist de bedoeling dat er niet veel verschil tussen zit. Ofwel andere oefening voor zelfde spiergroep. Net als concentration curls op a en incl db curl op B. Chinups dag A, Pull up dag B, OH extension dag A, Rope pressdown dag B etc.
 
Ik denk dat vraag twee nog niet is beantwoord door vorige poster: het is juist de bedoeling dat er niet veel verschil tussen zit. Ofwel andere oefening voor zelfde spiergroep. Net als concentration curls op a en incl db curl op B. Chinups dag A, Pull up dag B, OH extension dag A, Rope pressdown dag B etc.

Ik begrijp je punt uiteraard, maar tussen deze twee oefeningen is zeg maar helemaal geen verschil... :)
Pak liever twee keer machine row voor een betere uitvoering...

Overigens zojuist dag A voor het eerste gedaan. Ik weet het nog niet, heb fullbody nooit echt fijn gevonden en ook nu ben ik geen liefhebber.
Voor mijn gevoel train ik de spiergroepen niet hard genoeg... Ik zou ik sets omhoog kunnen gaan maar sommige oefeningen zit ik al op 50 reps.
Inmiddels zijn het tien oefeningen (+ fly's) Bijna 2 uur met het schema bezig, dat lijkt mij wat teveel?
Uiteraard is het fullbody maar begin je niet na iets meer dan een uur cortisol aan te maken..?

Ben groot fan het kelei schema, heb nooit zoveel progressie gemaakt in een korte tijd. Dit betekent dat ik dit schema al zal uitproberen maar ik neig nu al om terug te gaan naar het oude schema...
 
Ik begrijp je punt uiteraard, maar tussen deze twee oefeningen is zeg maar helemaal geen verschil... :)
Pak liever twee keer machine row voor een betere uitvoering...

Overigens zojuist dag A voor het eerste gedaan. Ik weet het nog niet, heb fullbody nooit echt fijn gevonden en ook nu ben ik geen liefhebber.
Voor mijn gevoel train ik de spiergroepen niet hard genoeg... Ik zou ik sets omhoog kunnen gaan maar sommige oefeningen zit ik al op 50 reps.
Inmiddels zijn het tien oefeningen (+ fly's) Bijna 2 uur met het schema bezig, dat lijkt mij wat teveel?
Uiteraard is het fullbody maar begin je niet na iets meer dan een uur cortisol aan te maken..?

Ben groot fan het kelei schema, heb nooit zoveel progressie gemaakt in een korte tijd. Dit betekent dat ik dit schema al zal uitproberen maar ik neig nu al om terug te gaan naar het oude schema...
Dat van cortisol is eerder goed dan slecht, wordt gecompenseerd door stijging in testosteron, zal eerder meer gains opleveren dan minder.

En 30 reps 5/6 dagen per week is veel hoor, die dag zelf lijkt het minder, na een tijdje ga je het welk merken. Zou absoluut niet hoger gaan, gewoon zoals uitgestippeld door Kelei zelf.
 
Dat van cortisol is eerder goed dan slecht, wordt gecompenseerd door stijging in testosteron, zal eerder meer gains opleveren dan minder.

En 30 reps 5/6 dagen per week is veel hoor, die dag zelf lijkt het minder, na een tijdje ga je het welk merken. Zou absoluut niet hoger gaan, gewoon zoals uitgestippeld door Kelei zelf.

Nice.... Niet gelezen dat hij naar 30 reps is teruggegaan... :eek:

Qxx, ben jij ook teruggegaan in reps? Jij zat bij sommige oefeningen boven de 50?
 
Laatst bewerkt:
Nice.... Niet gelezen dat hij naar 30 reps is teruggegaan... :eek:

Qxx, ben jij ook teruggegaan in reps? Jij zat bij sommige oefeningen boven de 50?
Ik ben nog niet begonnen met het nieuwe schema, zit nog op het vorige schema. Binnenkort begin ik wel met het nieuwe schema, maar ik ga direct wat hoger in reps. Onder normale omstandigheden doe ik het oude schema op 100 reps zoals Kelei zelf, maar op het moment iets minder in verband met de studie. Zal nog even uit moeten vinden op hoeveel reps ik begin.

Excelbestand heeft ook even wat vertraging, want studie.
 
Ik ben nog niet begonnen met het nieuwe schema, zit nog op het vorige schema. Binnenkort begin ik wel met het nieuwe schema, maar ik ga direct wat hoger in reps. Onder normale omstandigheden doe ik het oude schema op 100 reps zoals Kelei zelf, maar op het moment iets minder in verband met de studie. Zal nog even uit moeten vinden op hoeveel reps ik begin.

Excelbestand heeft ook even wat vertraging, want studie.
Yoow, wat is jouw onderhoud op 100 reps met dat oude schema :p ?
 
Gisteren ook begonnen met het originele 6 daagse schema, nadat ik de afgelopen maanden meer met low reps getraind heb. Bevalt tot nu toe prima! Zal komende tijd ook wel eens wat updates geven hoe het schema me bevalt. De nieuwe set up van zijn schema ziet er ook interessant uit, maar die ga ik doen nadat ik het originele schema een aantal maanden heb gedaan.
 
Yoow, wat is jouw onderhoud op 100 reps met dat oude schema :p ?
Weet ik niet uit mijn hoofd, ik tel geen calorieën. Ik kijk naar de weegschaal en pas mijn voeding daar op aan. Als ik zou moeten schatten... Denk toch gauw 4000+, misschien wel 5000+. Ik begin 100 reps ook aardig zat te worden, om eerlijk te zijn. Duurt zo idioot lang...

---------- Post toegevoegd 29 October 2013 om 23:46 ----------

Gisteren ook begonnen met het originele 6 daagse schema, nadat ik de afgelopen maanden meer met low reps getraind heb. Bevalt tot nu toe prima! Zal komende tijd ook wel eens wat updates geven hoe het schema me bevalt. De nieuwe set up van zijn schema ziet er ook interessant uit, maar die ga ik doen nadat ik het originele schema een aantal maanden heb gedaan.
Stap direct over op het huidige schema en begin op 20 reps, dus je eerste set 8-12 reps gevolgd door 3 à 4 rest-pause sets.
 
Wat is de reden dat je me adviseert om meteen over te stappen op het nieuwe schema? :)
 
Wat is de reden dat je me adviseert om meteen over te stappen op het nieuwe schema? :)
Hogere frequentie per oefening = snellere progressie.
 
Zal het nog ff goed overdenken en misschien begin ik er maandag toch maar mee. :)
Je adviseert om met 20reps te beginnen, wanneer zal ik dan overstappen op 30reps? (Na een maand o.i.d.?)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven