Sunz
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 7
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 71kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
eerste D1 training zit erop
begonnen met vrij lage gewichten, volgende keer alles verhogenIk ben benieuwd naar de spierpijn morgen lol
enkel dips waren zwaar, als je 10RM dips doet met BW, moet je dan volgende keer extra gewicht gebruiken?
Ah ok, kan er normaal wel 12 uitpersen maar voor de eerste keer bij 10 gehouden.
Bij dips krijg ik toch snel last van mijn re schouder voel ik, iemand hier ervaring mee?
Pullups kan ik er normaal 7-8, moet ik dan ook nog vermenigvuldigen met 5? Dan kom ik op meer dan 30 reps uiteindelijk.
.
dus enkel opvullen met reps tot 30 dan in mijn geval 
Ah okdus enkel opvullen met reps tot 30 dan in mijn geval
Maar reken je je eiwitten dan door naar 0,32 kcal? of houd je gewoon 1gr eiwit = 4kcal aan?
Maakt wel een groot verschil in totaal kcal uiteindelijk
In afgelopen cut verhoogde ik mijn eiwitten namelijk naar 2,8 a 3gr/kg, vetten 1,5 en rest carbs.
Op rustdagen ging ik nog lager in carbs, beetje high/lowcarb eig
. Ik weet niet goed wie ik daar over moet geloven. Ik zou gewoon denk ik toch 4 kcal aanhouden, en dan kijken naar de weegschaal/spiegel en zo je koolhydraten/eiwitten/vetten aanpassen
. Ik weet zelf te weinig over het metabolisme. Heel interessant. Jammer dat ik aan het cutten ben... waaaaah. Wil weer groeien!
Heeft er trouwens iemand een excel file of iets dergelijk waar hij zijn progress bij houdt?
Heeft er trouwens iemand een excel file of iets dergelijk waar hij zijn progress bij houdt?
Ah okdus enkel opvullen met reps tot 30 dan in mijn geval
Maar reken je je eiwitten dan door naar 0,32 kcal? of houd je gewoon 1gr eiwit = 4kcal aan?
Maakt wel een groot verschil in totaal kcal uiteindelijk
In afgelopen cut verhoogde ik mijn eiwitten namelijk naar 2,8 a 3gr/kg, vetten 1,5 en rest carbs.
Op rustdagen ging ik nog lager in carbs, beetje high/lowcarb eig
Heb je mijn post gelezen?
Oefening: Gewicht X 10RM toen : Gewicht X 10RM nu (na 5 weken)
Dag 1
Bench press 70x10 : 85x10
Incline bench press 50x10 : 60x10
Tricep rope pushdown 25x10 : 30x10
db one arm tricep extension 10x10 : 12x10
db lateral raise 10x10 : 12x10
(Haal de 50 reps meestal niet met benchpress op 85, eindig soms op 80, heel soms 75)[\B]
Dag 2
Chin ups BW+7,5 kg X 10 : BW+12,5kg x 10
Lat pulldown 67x10 : 67x10
Seated machine row 62,5X10 : 67x10
Rear cable crossover 7,5X10 : 12 x 10
Preacher curl 32,5x10 : 32x10
Dag 3
RDL 50x10 : 60 x10 (zwakke onderrug)
Barbell Squat 50x10 : 65x10 (ass to grass)
Leg curl 55x10 : 65 x10
Leg extensions 55 x10 : 65x10
Standing calf raises 80x10 : 100 x 10
gebruik de app JeFit, is echt briljant...
Heb je mijn post gelezen?
Oefening: Gewicht X 10RM toen : Gewicht X 10RM nu (na 5 weken)
Dag 1
Bench press 70x10 : 85x10
Incline bench press 50x10 : 60x10
Tricep rope pushdown 25x10 : 30x10
db one arm tricep extension 10x10 : 12x10
db lateral raise 10x10 : 12x10
(Haal de 50 reps meestal niet met benchpress op 85, eindig soms op 80, heel soms 75)
Dag 2
Chin ups BW+7,5 kg X 10 : BW+12,5kg x 10
Lat pulldown 67x10 : 67x10
Seated machine row 62,5X10 : 67x10
Rear cable crossover 7,5X10 : 12 x 10
Preacher curl 32,5x10 : 32x10
Dag 3
RDL 50x10 : 60 x10 (zwakke onderrug)
Barbell Squat 50x10 : 65x10 (ass to grass)
Leg curl 55x10 : 65 x10
Leg extensions 55 x10 : 65x10
Standing calf raises 80x10 : 100 x 10
gebruik de app JeFit, is echt briljant...

Heb ik. Kan wel een lege voor je maken, inclusief grafieken/diagrammen. Hebben?
---------- Post toegevoegd 18 September 2013 om 23:01 ----------
Eiwitten tel ik gewoon niet meer. Voor het gemak kan je eiwitten in een voedingsschema gewoon voor 4 kcal aanhouden. Ik vul zelf gewoon 0 in, dus mijn kcal komen puur uit vetten en koolhydraten. Eiwitten maken zo'n klein verschil in het totaal... Niet waard om ze te tellen. Ik zorg er gewoon voor dat ik minimaal 1,8 gr/kg lichaamsgewicht binnenkrijg uit kwalitatief goede bronnen (ei, melk, kwark, vet vlees) en de rest is mooi meegenomen.
---------- Post toegevoegd 18 September 2013 om 23:03 ----------
Gewicht nooit verlagen, alleen langer rusten tussen de sets door.
altijd handig 

)
Iemand een beter alternatief voor deze oefening? Of moet ik er nog ff aan wennen?

Jefit ff gebruikt maar vind het niet zo handig, werk liever met excel
Ja stuur maar dooraltijd handig
Ga gewoon eiwitten aanhouden als 4 kcal zijnde, kom uit cut dus ff nu eerst terug wat op onderhoud en daarna weer cleanbulken.
Gewoon de spiegel goed in de gaten houden
Vandaag D2 training gedaan, man heb nog altijd spierpijn van D1 lol
Begonnen met chinups tot 10 reps en dan telkens 3 reps tot 30, ging wel goed. Volgende keer voor 12 gaan en dan beginnen met extra gewicht.
Pullups maar 5 reps kunnen doen, denk dat die chinups mij wat verdoet hebben
Rear Delt Rows gingen goed maar moet techniek wat bijschafen
http://exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBRearDeltRow.html
Is dit zo'n een beetje goed kwa uitvoering zoals Kalei het beschrijft?
Hoe doen jullie jullie External Rotations, liggend of staand? Ik doe ze al staand met dumbell (is k*t op de grond)
http://www.exrx.net/WeightExercises/Infraspinatus/DBUprightExternalRotation.html
Wel beetje last van rotator cuff bij uitvoeren van deze oefeningIemand een beter alternatief voor deze oefening? Of moet ik er nog ff aan wennen?
Ow nog vergeten,
ik heb thuis geen glute ham raise machine, ik kan wel mijn benen knellen onder mijn bed maar kan dan niet volledige ROM maken (moet op mijn handen landen en terug afstoten via mijn handen)
Met extra gewicht gaat ook niet lukken dus
Nog steeds aan te raden of andere oefening zoeken?
60 frontsquats en 60 Romanian deadlifts lijkt me dan weer wat te veel van het goede
Dacht anders aan:
-Romanian Deadlifts
-Front Squats
-Walking Lunges
-Good Mornings ipv LegCurl-Glute Ham Raise
-2XStanding Barbell Calf Raise of Barbell Seated Calf Raise met handoek onder barbell?
, hoe doen jullie ze? Ik doe ze momenteel cross-armed (ga mss straps gebruiken volgende keer)
Voelde wel goed opzich maar denk dit een oefening waar ik snel ga op een plateau zitten.Vandaag D3 training gedaan, beetje teleurgesteld na de training..
Vandaag toonde grotendeels de nadelen van thuis te trainen (gebrek aan specifiek materiaal)
Romanian Deadlifts waren OK, volgende keer verhogen
Front Squats waren een echte killer, hoe doen jullie ze? Ik doe ze momenteel cross-armed (ga mss straps gebruiken volgende keer)
Mijn gym heeft geen squat rack -_-
Moet 't met de leg press doen, en god wat haat ik doe oefening. Met rest-pause is het helemaal k*t op het eind, alleen wegdrukken in het begin is al zwaar vertyfd.
Ga overigens volgende training hack squats met een barbell proberen, verder alles al geprobeerd. Zercher squats doen pijn, FS met clean is k*t want te licht gewicht, verder zie ik ook niet echt mogelijkheden.

Ik zit op 't moment nog bij een uitermate k*t gym, er is geen squat rack (ook geen smith)(tegen hun beleid, heb 't een keer gevraagd)(Nergens een plaats waar je de barbell op kan leggen? Op dip bars ofzo? Als je FS doet moet de barbell toch al iets minder zwaar zijn dan met gewone squat. Maar wanneer je met een degelijk gewicht gaat squatten zul je toch moeten veranderen van gym![]()

), geen pull-up ding, geen dip ding, bench press kan niet op incline,