XXL Nutrition

Schema van Kelei (bodybuilding.com)

Gisteren op BB.com gelezen:

Kelei
I've made my way back to a push/pull/legs split, I've tried almost every split you could possibly imagine and this seems to be the split I keep returning to. I'm in the process of building myself a new routine and I'll certainly share it with you guys once it's complete, in fact I'll probably design beginner, intermediate and advanced versions so that people can pick and choose according to their experience levels.

Ben wel blij dat er venieuwing komt, merk dat ik minder gains maak dan aan het begin.
Wel logisch maar heb het idee dat ik bijna nergens meer vooruit ga.
Er is daarom ook steeds minder zin om te trainen....

Ik stap ook zeker niet af van RP. PPL deed alweer een tijdje, dus geen significante veranderingen.

Kelei = troll

Sjah, heb ook wel een beetje hetzelfde.
Dit is een enorm verschil en volledig van zijn RP af.
Hij antwoord ook niet echt op de vraag waarom hij het heeft losgelaten.

Aangezien ik met RP geen gains meer maak ben ik teruggegaan naar een PPL.
Voor mijn idee te lang met RP bezig geweest. Ben met veel oefeningen achteruit gegaan.
Ook heb ik nu weer veel meer spierpijn dan voorheen.
Voor mij voorlopig even geen RP meer... Het is leuk voor een tijd maar 8 maanden RP is niet bevorderend....

Waarschijnlijk omdat hij, net als in de vorige "versies", mensen er jaren op heeft laten trainen. En dit daarom dus beter is. Ow wacht, contradictie? Kan toch niet waar zijn!:cool:

Hij geeft wel aan dat hij nog steeds achter het principe van RP staat.
Ik denk zelf dat het verstandig is om na 3 maanden RP terug te gaan op de "gebruikelijke" schema's.
Voor mijzelf zeker, werd gisteren goed met de neus op de feiten gedrukt...
Shoulder press van 22kg voor RP naar 14kg....
Nu zat daar ook niet echt een oefening in het RP schema voor in maar afwisseling is nooit verkeerd.

Kelei heeft nu zo'n hoge en mythische status dat alles wat hij uitkraamt niet eens meer beargumenteerd hoeft te worden blijkbaar. Mensen geloven hem toch wel en volgen hem als makke schapen. Misschien een thread openen met de grootste ongefundeerde bullshit die het 27-jarige knaapje uitkraamt?

Dingen als: "I see no use in foam rolling" en dat hele eiwitverhaal wat je nergens anders ooit terugleest of zult lezen.

Kelei heeft nu zo'n hoge en mythische status dat alles wat hij uitkraamt niet eens meer beargumenteerd hoeft te worden blijkbaar. Mensen geloven hem toch wel en volgen hem als makke schapen. Misschien een thread openen met de grootste ongefundeerde bullshit die het 27-jarige knaapje uitkraamt?

Dingen als: "I see no use in foam rolling" en dat hele eiwitverhaal wat je nergens anders ooit terugleest of zult lezen.

Is er überhaupt wel info over deze persoon als in wie hij is? Fysiek foto's, hoelang hij traint etc etc? Echter de nieuwe schema is wel interessant, ik zat zelf te denken aan een derde dag, i'm in en ik ga vandaag Advanced D1 proberen.

Laatst bewerkt:
Lol @ iedereen die in rep en roer is.

Hij is wat anders gaan proberen/doen dan rest-pause, omdat hij dingen blijft uitproberen en waarschijnlijk wat anders wou (de switch was vnl. vanwege eigen voorkeur). Vervolgens stelt hij een nieuw schema samen, een P/P/L omdat hij dit soort schema's het fijnste vindt. Vervolgens maakt hij drie varianten, beginner/intermediate/advanced, en deelt hij dit nieuwe schema.

Nergens zegt hij dat dit nieuwe schema beter is, dat de ''nieuwe'' manier van trainen beter is dan rest-pause, etc. Gewoon een nieuw schema naar eigen voorkeur dat hij deelt.

Waar maakt iedereen zich in godsnaam zo druk over? Stelletje bekrompen geesten

Mensen volgen hem omdat hij dingen logisch benadert, beredeneert, uitlegt. Omdat zijn filosofie, mits daadwerkelijk toegepast, heel goed werkt. Dat sommige van jullie hem nou niet kunnen volgen omdat jullie waarschijnlijk gewoon te dom zijn, maakt niet dat je zijn ideeën zo kan verwerpen.

En nee ik probeer niet Kelei koste wat het kost te verdedigen oid, ik lees soms ook uitleggen van hem waarvan ik denk, ja daar maak je jezelf wel makkelijk vanaf. Of dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben. Maar die posts hier weer, man man man

Mensen volgen hem omdat hij dingen logisch benadert, beredeneert, uitlegt. Omdat zijn filosofie, mits daadwerkelijk toegepast, heel goed werkt. Dat sommige van jullie hem nou niet kunnen volgen omdat jullie waarschijnlijk gewoon te dom zijn, maakt niet dat je zijn ideeën zo kan verwerpen.
Probleem is volgens mij juist dat nu niet meer duidelijk is wat zijn filosofie nou eigenlijk precies is. Dit schema heeft evenveel overeenkomsten met zijn vorige schema als elke willekeurig ander schema dat je van het internet af haalt.

Prima dat hij dingen blijft uitproberen en testen en dan beslist wat hij het beste vindt, maar als je zo drastisch van opvatting verandert verlies je gewoon geloofwaardigheid.

Niemand maakt zich druk? Bekrompen?:rolleyes:
Begrijpend lezen. Niet te letterlijk nemen. Kijk hoe iedereen reageert lol, wtf. ''Kan het niet meer serieus nemen'', ''Troll'', etc

Het enige wat Kelei gepost heeft is een nieuw schema dat wat anders is dan zijn vorige schema. Hij heeft zoveel verschillende schema's, allemaal wat anders, maar wel voornamelijk dezelfde principes, dat heeft ie ooit zelf gezegd. Maar kijk is hoe dbb reageert omdat het anders is dan ze gewend zijn van hem, anders dan ze verwachten.

Bekrompen ja.

Probleem is volgens mij juist dat nu niet meer duidelijk is wat zijn filosofie nou eigenlijk precies is. Dit schema heeft evenveel overeenkomsten met zijn vorige schema als elke willekeurig ander schema dat je van het internet af haalt.

Prima dat hij dingen blijft uitproberen en testen en dan beslist wat hij het beste vindt, maar als je zo drastisch van opvatting verandert verlies je gewoon geloofwaardigheid.

Ik snap je punt, maar ik denk dat dingen anders zitten dan zoals jij het neemt. Hij geeft aan dat het wat anders is naar aanleiding van eigen voorkeur. Nergens zegt hij dat dit beter is. Het is nog steeds op hetzelfde principe gebaseerd, namelijk in de buurt van failure blijven, waarvan rest-pause de ultieme uitvoering is. Zijn woorden ''met dit zit je nog steeds veel in de buurt van failure'' impliceert dat dit slechts een iets minder drastisch iets is, en dat rest-pause, in zijn filosofie nog steeds het meest optimale is.

Het is iets anders, voor als je iets anders wilt, dat heeft ie ook letterlijk gezegd. Hij is niet van zijn filosofie afgestapt lol.

Laatst bewerkt:
Vind het sowieso een onzinnig en onlogisch schema.

Tevens kan ik het me maar moeilijk voorstellen dat je echt plezier hebt tijdens dat soort workouts.

Vind het sowieso een onzinnig en onlogisch schema.

Tevens kan ik het me maar moeilijk voorstellen dat je echt plezier hebt tijdens dat soort workouts.

Omdat?
Beetje onderbouwing kan geen kwaad. Het is gewoon een PPL.
Het enige verschil is 5 sets tot failure.
Gisteren en vandaag gedaan, opzich wel fijn.

Omdat?
Beetje onderbouwing kan geen kwaad. Het is gewoon een PPL.
Het enige verschil is 5 sets tot failure.
Gisteren en vandaag gedaan, opzich wel fijn.

Kan nu wel dat hele schema af gaan schieten, maar daar heb ik geen zin in.

Per dag 3 oefeningen, op zich niets mis mee, maar dan niet van die totaal onzinnige (in dit stadium, misschien later zelfs ook nog wel) oefenigen. Benchpress, prima, goeie oefening. Maar waarom dan alleen nog tricep pushdowns en wat side raises? Daar heb je toch geen **** aan. En als beginner wat gaan frontsquatten en wat RDL's doen? Maar geen normale squats? En dan nog wat van die fancy oefeningen als lying cable curls. Alsjeblieft zeg.

En als kers op de taart die achterhaalde 10 reps op elke set.

Terug
Naar boven