MuscleMeat

Schema van Kelei (bodybuilding.com)

Vandaag ook gestart om het eens uit te proberen, alles uit proberen en bijna overal al gelijk 12 reps gehaald, dus het is nog even aftasten..

Wel heb ik een probleem met de bench press (incline), heb 'm in het squat rack geprobeerd maar dat ging niet echt :p (aangezien er geen incline press is)
Is de dumbel variant of uitvoeren in de smith-machine een goede optie? Ben benieuwd naar jullie mening!

Vandaag ook gestart om het eens uit te proberen, alles uit proberen en bijna overal al gelijk 12 reps gehaald, dus het is nog even aftasten..

Wel heb ik een probleem met de bench press (incline), heb 'm in het squat rack geprobeerd maar dat ging niet echt :p (aangezien er geen incline press is)
Is de dumbel variant of uitvoeren in de smith-machine een goede optie? Ben benieuwd naar jullie mening!

Wat je ook doet; niet benchen in de smith! Je zou dumbell inclines kunnen doen, of eventueel gewoon de normale bench indien dumbells problemen gaan geven tegen het einde van een oefening.

Je kan ook dumbbell incline bp doen op 15 graden, of gewoon elke dat flat benchen.

Ik vind het zelf een oefening die weinig toevoegt. Ten eerste voor mijn gevoel, aangezien zwaar gewicht ten koste gaat van m'n techniek en bij lichter gewicht voel ik er weinig van.

Daarnaast moet jij je afvragen waarom je een overhead variant doet. Dit heeft te maken met de activatie van de long head van je triceps. Bij overhead varianten wordt die maximaal aangesproken. Tenminste, dat is volgens mij de reden waarom je overhead oefeningen doet. Correct me if I'm wrong anyone..

Ja je hebt volledig gelijk betreft dat laatste maar zelf heb ik enorm last van mijn pols bij overhead (single als double) extensions. Dus eigenlijk is mijn vraag of je met deze oefening de long head even zeer aanspreekt als bij overhead? Op google vond ik verscheidene sites die beweren van wel, maar zelf zie ik het graag hier nog eens bevestigd.

Goede vraag, daar kan ik je helaas niet bij helpen qua antwoord.

Heb mijn 2de dag opzitten, vind het echt een lekker schema.
Voor de rest heb ik nog altijd hetzelfde probleem dat ik bv: net 10 reps 60kg bench kan doen en dat ik erg weinig rust nodig heb om er dan constant 3 te doen. (heb dit met veel oefeningen)

Heb mijn 2de dag opzitten, vind het echt een lekker schema.
Voor de rest heb ik nog altijd hetzelfde probleem dat ik bv: net 10 reps 60kg bench kan doen en dat ik erg weinig rust nodig heb om er dan constant 3 te doen. (heb dit met veel oefeningen)

'nog altijd hetzelfde probleem' je bent net tweede dag bezig...

Maar dan heb je gewoon niet je juiste 10RM lijkt me, ook heb je meer rust nodig wanneer je bijv maar 8/9 herhalingen haalt en daarnaast verschilt het per persoon en per oefening. Op het begin deed ik maar uur over de training omdat ik niet de juiste 10RM had maar nu doe ik er langer over.

'nog altijd hetzelfde probleem' je bent net tweede dag bezig...

Maar dan heb je gewoon niet je juiste 10RM lijkt me, ook heb je meer rust nodig wanneer je bijv maar 8/9 herhalingen haalt en daarnaast verschilt het per persoon en per oefening. Op het begin deed ik maar uur over de training omdat ik niet de juiste 10RM had maar nu doe ik er langer over.

Wat raad je mij dan aan? Gewoon bench verhogen tot ik 8-9 reps kan doen en dan heel de tijd 3? Wat ik snap het nog niet :p.

Verder doe ik er ook wel 1u-1u30 over.

Wat raad je mij dan aan? Gewoon bench verhogen tot ik 8-9 reps kan doen en dan heel de tijd 3? Wat ik snap het nog niet :p.

Verder doe ik er ook wel 1u-1u30 over.

Verhogen met zo min mogelijk in gewicht raadt Kelei zelf aan, maar aangezien jij in het beginfase zit kan je wel met meer verhogen om de juiste 10RM te zoeken. Ik heb geen idee wat je krachtstats zijn maar probeer volgende training eens 65kg.

Maar nogmaals, het kan best dat je voor een oefening minder rust nodig hebt dan 30 seconde. Verkijk je niet te veel op die rust het is slechts een getal.

Verhogen met zo min mogelijk in gewicht raadt Kelei zelf aan, maar aangezien jij in het beginfase zit kan je wel met meer verhogen om de juiste 10RM te zoeken. Ik heb geen idee wat je krachtstats zijn maar probeer volgende training eens 65kg.

Maar nogmaals, het kan best dat je voor een oefening minder rust nodig hebt dan 30 seconde. Verkijk je niet te veel op die rust het is slechts een getal.

Oke, ik heb bij elke oefening toch sowieso minder dan 30 seconden rust nodig. Hopelijk als ik 65kg doe kan ik meer dan 7 reps eruit halen want max dat ik ooit gedaan heb is 5x65 :p

Ik zit met nog een vraagje,

Ik heb vandaag 9x85kg gedeadlift, ik kon nog veel meer reps doen maar mijn voorarmen laten het niet toe.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn grip kan verbeteren?

Ik zie vaak kerels met fijnere voorarmen dan mij en easy 100kg+ deadliften..

Straps geprobeerd?

Bedoel je RDL overigens? DL zit niet in Kelei.

RDL doe je voor je hamstrings, niet je voorarmen.

Tja, grip issues heeft vrijwel iedereen als je high-rep DL-varianten doet.

Straps en/of grip trainen.

Al die kerels met fijne voorarmen doen waarschijnlijk de DL op low reps en is grip niet zo'n issue.

Terug
Naar boven