MuscleMeat

Schema van Kelei (bodybuilding.com)

Bezoekers in dit topic

Indien je de nieuwe variant doet (de fullbody), lekker op 30 reps blijven als je 5 a 6x per week gaat. Tenzij je meer aan kan, maar doe in beginsel maar gewoon 30.

Ik ging in het begin de andere proberen (push, pull, legs) maar ik zie dat iedereen dit schema probeert/doet.
 
Ik ging in het begin de andere proberen (push, pull, legs) maar ik zie dat iedereen dit schema probeert/doet.

Ik doe nog de push, pull, legs variant, maar het maar net wat je prettig vindt trainen.
In Kelei's topic zijn ook aardig wat mensen teruggegaan naar PPL.

Nadeel van de PPL variant is wel dat je aardig wat tijd kwijt bent elke training.
 
Hoe doen jullie dit schema i.v.m veel volk? Normaal train ik om 9 uur 's avonds maar omdat ik meer zou willen rusten/slapen zou ik vroeger willen gaan maar dan is de drukte soms te erg. Bv onze chin-up bar staat in het midden van de oefening waar je cable crossover etc kan doen. Dus dan word het wel moeilijk als je om de 20-30 seconden er tussen moet springen?
 
Als het heel druk is kijk ik vaak waar ik wel bij kan en zo deel ik mijn schema in. Zodra die spot van mij is, blijft iedereen maar lekker weg! Voor een stuk of 8/9 setjes is die dan van mij. Het makkelijke is dat je kan spelen met de volgorde van oefeningen. Alhoewel ik de compounds toch aan het begin pak voor de vermoeidheid, logische opbouw ook.

Maar liever wat meer rust tussen 2 oefeningen in als je moet wachten, dan je rest/pause systeem naar de klote helpen tijdens een oefening.
 
Indien je de nieuwe variant doet (de fullbody), lekker op 30 reps blijven als je 5 a 6x per week gaat. Tenzij je meer aan kan, maar doe in beginsel maar gewoon 30.

Dit, dit en nog eens dit.

---------- Toegevoegd om 23:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:40 ----------

Ik ging in het begin de andere proberen (push, pull, legs) maar ik zie dat iedereen dit schema probeert/doet.

Ik doe, afhankelijk van beschikbare tijd, ook nog vaak PPL.
 
Ik zou ook voor 5-6x per week gaan en dan 30 reps. Ikzelf doe 4x 45 reps omdat ik niet anders kan ivm 2 basketball dagen. Maar is wel veel, had liever 5-6x 30 gedaan.

Ikzelf heb een eigen homegym dus ik heb geen last van tijdsdruk of drukte gelukkig.
 
Kan ik ook bv D1 de maandag of dinsdag doen, D2 donderdag en D3 op zondag?

Dien ik dan de reps op te drijven? Zo ja, naar hoeveel?

Bouwen jullie hiermee vele massa op?


Thx
 
Kan ik ook bv D1 de maandag of dinsdag doen, D2 donderdag en D3 op zondag?

Dien ik dan de reps op te drijven? Zo ja, naar hoeveel?

Bouwen jullie hiermee vele massa op?


Thx

Jij gebruikt nog de oude variant. Is dat bewust?

De nieuwe variant van Kelei is op basis van een FB schema ipv split.
 
Hoe ziet het nieuwe schema er dan wel uit?

Ofwel moet ik trainen op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag?

Ik kan namelijk niet alle dagen gaan trainen


Gr
 
Hoe ziet het nieuwe schema er dan wel uit?

Ofwel moet ik trainen op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag?

Ik kan namelijk niet alle dagen gaan trainen


Gr

Een aantal pagina's terug vind je de nieuwe opzet van het schema. Origineel train je 6 dagen fb met een 30 reps per oefening op de kuiten na. Bij 4 trainingen word het aangeraden 45 reps per oefening te doen.
 
Een aantal pagina's terug vind je de nieuwe opzet van het schema. Origineel train je 6 dagen fb met een 30 reps per oefening op de kuiten na. Bij 4 trainingen word het aangeraden 45 reps per oefening te doen.

Dit.

Uiteindelijk is volgens Kelei het ideale week volume 180 per oefening. Daar zijn de getallen op gebaseerd. Met 6 dagen dus 6x30. met 4 dagen 4x45 enz.
 
En groeien jullie hier goed mee?

Dus bv voor borst alleen is dit dus 45 reps benchpress, 45 reps incline press.. als ik maar 4x per week kan trainen hé?!?


Zal moeilijker zijn dan ik denk vrees ik :-)


Gr
 
En groeien jullie hier goed mee?

Dus bv voor borst alleen is dit dus 45 reps benchpress, 45 reps incline press.. als ik maar 4x per week kan trainen hé?!?


Zal moeilijker zijn dan ik denk vrees ik :-)


Gr

In elke schema (A en B) zitten oefening voor dezelfde spiergroep. In A doe je bijv Bench press en in B doe je Dips voor je borst. Samen moet je per week 180 herhalingen maken. Ofwel 45 per oefening.

Dus niet 180 dips, 180 bench presses. Maar 180 BORST reps, zo moet je het zien.
 
Thx Cman! Zo moet et wel lukken :-). Kzag het niet direct zitten om bv 180 bp per week te doen :-)


Grtz
 
Ben vandaag voor het eerst gestart. Ik zit wel met enkele vragen:

-Is het erg dat ik soms TUSSEN de oefeningen lang rust heb? Want als ik van chins naar de squat rack wil gaan is die altijd bezet dus moet ik 'lang' wachten.

- Toen ik concentration curls deed ging het net om 10 reps te halen met 14 kg, maar toen ik 5 seconden rust nam kon ik al derickt 3 reps doen. Is het dan mogelijk om voor die 3 reps naar 16 kg te gaan of moet ik bij die 14 kg blijven?

- Heeft iemand een goed alternatief voor concentration curls? Want ik heb het gevoel dat ik te veel cheat en dat ik te weinig mijn biceps gebruik bij de 10 reps.

- Er zitten ook maar 2 echte schouder oefening in, is dit niet wat weinig?

En als laatste, kan ik front squat vervangen door gewone squat?
 
1. Maakt niet uit, je kunt ook een andere oefening gaan doen, volgorde maakt ook niet zoveel uit
2. Lijkt me sterk dat je maar 5 seconde nodig hebt op je 10RM bij bicep curls, maar nee, blijf bij hetzelfde gewicht, en verhoog als je 12 reps kan doen
3. Kies gewoon een bicep curl die je chill vindt
4. Bench, dips, twee rows, upright row, lateral raises. Dat zijn er 6. Ik voel meestal m'n schouder beter de dag na het benchen dan m'n borst.
5. Als je de high bar back squat variant kiest ja, maar probeer eerst een tijdje front squats te leren
 
1. Maakt niet uit, je kunt ook een andere oefening gaan doen, volgorde maakt ook niet zoveel uit
2. Lijkt me sterk dat je maar 5 seconde nodig hebt op je 10RM bij bicep curls, maar nee, blijf bij hetzelfde gewicht, en verhoog als je 12 reps kan doen
3. Kies gewoon een bicep curl die je chill vindt
4. Bench, dips, twee rows, upright row, lateral raises. Dat zijn er 6. Ik voel meestal m'n schouder beter de dag na het benchen dan m'n borst.
5. Als je de high bar back squat variant kiest ja, maar probeer eerst een tijdje front squats te leren

Thanks voor je snelle antwoord! Hier heb ik veel aan. Waarom ik front squat wil veranderen is omdat ik veel pijn heb aan mijn voorste schouders omdat ik hem denkik verkeerd houd ofso.
 
Thanks voor je snelle antwoord! Hier heb ik veel aan. Waarom ik front squat wil veranderen is omdat ik veel pijn heb aan mijn voorste schouders omdat ik hem denkik verkeerd houd ofso.

IMO, wanneer je nog teveel twijfelt bij uitvoering van oefeningen moet je niet een schema als deze gaan doen.
Eerder een schema waarmee je de focus op een paar basics legt.
 
IMO, wanneer je nog teveel twijfelt bij uitvoering van oefeningen moet je niet een schema als deze gaan doen.
Eerder een schema waarmee je de focus op een paar basics legt.

Het ligt alleen aan mijn front squats, deed ze al die tijd al verkeerd. Voor de rest is de uitvoering volgens mij prima misschien ook op de concentration curls na. Ik ga gewoon om de week veranderen van front naar back squat.
 
Het ligt alleen aan mijn front squats, deed ze al die tijd al verkeerd. Voor de rest is de uitvoering volgens mij prima misschien ook op de concentration curls na. Ik ga gewoon om de week veranderen van front naar back squat.

If you say so. Wat imo dan wel beter is, is om gewoon backsquat in 1 sessie te doen en de front in de andere.
Je werkt dan meteen aan je front techniek terwijl je benen genoeg stimulatie krijgen van de back squats.
Dit doe ik zelf ook, mede omdat vanaf 2-3 keer squaten per week de omschakeling naar 6-7 keer geen zachte is. Dus zie ik dit als een goede periode om aan de techniek te werken terwijl je went aan de frequentie.
 
Back
Naar boven