AndroidHealthClinic

Schokkend filmpje, vrouw neergestoken op straat in Rotterdam

in een beschaafd land als nederland ,zou zoiets zowiezo niet mogen voorvallen....

ja kijk maar naar die moord op tjoelker(?) in groningen, in het drukke uitgaanscentrum, niemand die ook maar een krimp gaf
paar jaar terug dat voorval in venlo, gewoon in front of aldi supermarkt, niemand die ook maar een vinger uitstak
kom nou junge..als je in zon situatie belandt dan spelen zoveel factoren mee dat je helemaal verstijft en maar weinige zijn zo koelbloedig om onder zulke omstandigheden ook daadwerkelijk hulp te kunnen bieden, maar de meeste zullen gewoon weglopen in de trant van 'bemoei je niet met je eigen zaken' wat wijdverbreid geldt in de geindividualiseerde maatschappijg die Nederland vandaag de dag is

Hoe meer mensen erop staan te kijken, hoe kleiner de kans dat er geholpen wordt. Gedeelde verantwoordelijkheid of zoiets. Op zulke momenten is het maar hopen dat er een alpha-male voorbij wandelt, anders kan je het wel schudden.

en het is wederom een vrienden-,familedrama tussen vreemdelingen ,raar?

ja ok,ben ik het mee eens,maar als je en 100kilo lichaamsgewicht hebt en je geeft hem dan een trap tegen zijn kop,denk dan maar niet dat hiij nog terug zal opstaan

Hoe zeker weet je dat? Durf je op dat moment het risico te nemen? Onder invloed van welke drug is die gozer? PCP? Coke? Zou die echt niet opstaan als je hem trapt? En je hem trapt en hij gaat achter jou aan, wat dan? Deze vragen ga je jezelf stellen op zo'n moment. Weinig mensen die impulsief zullen reageren hoor.

Allemaal een grote mond. Wacht maar als je het zelf eens meemaakt. Ik kan in ieder geval van mezelf niet zeggen of en hoe ik in zou grijpen. Ligt volledig aan de omstandigheden.

@boforli

Vreemdelingen?

ja kijk maar naar die moord op tjoelker(?) in groningen, in het drukke uitgaanscentrum, niemand die ook maar een krimp gaf
paar jaar terug dat voorval in venlo, gewoon in front of aldi supermarkt, niemand die ook maar een vinger uitstak
kom nou junge..als je in zon situatie belandt dan spelen zoveel factoren mee dat je helemaal verstijft en maar weinige zijn zo koelbloedig om onder zulke omstandigheden ook daadwerkelijk hulp te kunnen bieden, maar de meeste zullen gewoon weglopen in de trant van 'bemoei je niet met je eigen zaken' wat wijdverbreid geldt in de geindividualiseerde maatschappijg die Nederland vandaag de dag is

Je bent ook niet verplicht,dit is het werk van de politie.Maar die komen te laat aan.Van mij mag de politie zo'n iemand meteen doodschieten.

trouwens die gozer die het gefilmd heeft is ook dieptriest, waarschijnlijk ook zon internet hero die elke dag op geensT vertoeft en gal spuwt op alles en nog wat vooral moslims), maar als het grote moment daar is doet ie geen fl**ker maar gaat ie met zn telefoon het tragische geneuren filmen. heel triest

en terecht, zou voor de zoveelste keer zijn dan..

nou wat nederlandersr betreft zou het ook de zoveelste keer zijn.. laatste gruwelijk voorval was met die ngast in den haag die neergestoken werd en van zn dak viel.. de nederlandse buurvrouw staat er bij en doet geen reet, maar haalt de was van de touwen in de tuin en gaat weer met haar mandje naar binnen..

Schop die kerel dan gelijk vol in zijn bek, onbegrijpelijk dat ze hem aanvallen alsof ze hem willen aaien.
Zo eenvoudig is het helaas niet. Als je te hard mept en hij houdt er wat aan over ben je in Nederland (of België) mogelijk zelf agressor en kan je veroordeeld worden voor slagen en verwondingen.

Eenvoudigste lijkt mij gewoon met 2 of 3 personen de man langs achteren aan de armen vasthouden en het wapen uit de hand proberen halen. Alleen de meeste omstanders lijken te dom of angstig om hieraan te denken.

Ik zou ingrijpen. Zeker met zoveel mensen erbij en een dader die te lam is om zijn hand op te tillen.

Tuurlijk, makkelijk praten... maar ik zou wel ingrijpen :p

Terug
Naar boven