MuscleMeat

Schokkend filmpje, vrouw neergestoken op straat in Rotterdam

Wat een gekken lopen er toch op deze wereld rond. Vrouw zal wel behoorlijk wat littekens overhouden aan deze daad. :(

Best dat die vrouw nog leeft en kan stappen, maar dat komt enkel doordat het een klein mesje is volgens mij.

En ze heeft uiteraard een behoorlijke beschermlaag. ;-)

t*ring wat schokkend. Sowieso al goed dat medestanders in grijpen. Ik denk dat je in dit geval niet veel risico loopt omdat de agressie totaal op die vrouw gericht is en hij bijna geen oog heeft voor andere. Iig respekt als je probeert te helpen als er een ****ing psychopaat met een mes op iemand probeert in te steken. Jammer idd dat niet eerder en harder werd ingegrepen. Ik weet niet wat ik zou doen als ik zo'n uiterst lugubere situatie zou zien.

Zo eenvoudig is het helaas niet. Als je te hard mept en hij houdt er wat aan over ben je in Nederland (of België) mogelijk zelf agressor en kan je veroordeeld worden voor slagen en verwondingen.

Eenvoudigste lijkt mij gewoon met 2 of 3 personen de man langs achteren aan de armen vasthouden en het wapen uit de hand proberen halen. Alleen de meeste omstanders lijken te dom of angstig om hieraan te denken.

tis een stuk moeilijker en gevaarlijker om hem dat wapen af te nemen dan gewoon een flinke schop tegen ze kop te geven

lijkt me meer een oostblokker ,tjech ofzo ,nederlander is niet zo lelijk

Zo eenvoudig is het helaas niet. Als je te hard mept ben je in Nederland (of België) mogelijk zelf agressor en kan je veroordeeld worden voor slagen en verwondingen.

Bwa, dat denk ik niet. Als je het type persoon bent dat zichzelf die bedenking maakt, dan was je in de eerste plaats al niet van plan om je handen vuil te maken. Menselijke natuur is niet gebonden aan geschreven wetten.

En daarbij, je kan altijd tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid pleiten, geen mens die je erop zal aankijken of je er een veroordeling voor op je nek zal halen. Mss krijg je wel een leuke medaille.

EY WAAROM STAAT DIT NIET OP TELEGRAAF.NL??
het is een nederlander
btw het zijn wel de allochtonen die er iets tegen proberen te doen

Nee man.. de het is de schuld van de mocros die niet goed genoeg ingrijpen... onze dbb.com 'helden' zouden die gozer in twee seconden en een houtgreep zo overmeesteren.

tis een stuk moeilijker en gevaarlijker om hem dat wapen af te nemen dan gewoon een flinke schop tegen ze kop te geven
Lijkt me niet perse zo te zijn. Als je met twee mensen bent kan je hem aan de armen toch vasthouden? Ik weet wel zeker dat ik in die situatie eerder zou proberen langs achteren wat uit te halen dan in zijn gezichtsveld waar hij je ziet aankomen. Een goede schop uitdelen bleek overigens niet zo eenvoudig te zijn, getuige dit filmpje.

Is al gebeurd hoor in NL...

Dit is een filmpje van een jaar oud toch op z'n minst?

lijkt me meer een oostblokker ,tjech ofzo ,nederlander is niet zo lelijk

eerst komt de schok en daarna treedt het natuurlijk aversiemechanisme in waarbij men een zondebok gaat zoeken buiten zijn eigen sociale groep
helaas is dit gewoon een nederlander vriend

In zo'n situatie lijkt mij denk ik het beste snel om te overleggen met de medestander, elkaar in de ogen aan te kijken en een plan bedenken om hem te overmeesteren. Iig zorgen dat je weet iedereen elkaar helpt.

En dan geen kopje thee en een koekje tijdens het overleggen natuurlijk.

die kerel stond stijf van de drugs en had allene maar oog voor die vrouw.. kon makkelijk hem een schop op ze kop geven,al sta je dan in zijn gezichtsveld

ik zou zeker wel ingrijpen, gewoon die gast onverwachts slaan of zijn mes afpakken.
Zelfs als je bang en klein bent kun je altijd een baksteen of een stok pakken.

Het is zeker goed om de vrouw proberen te helpen. Maar zelf beginnen te meppen met een wapen lijkt me geen goed plan. Grote kans dat je hier in Nederland zelf aangeklaagd wordt.

Het is zeker goed om de vrouw proberen te helpen. Maar zelf beginnen te meppen met een wapen lijkt me geen goed plan. Grote kans dat je hier in Nederland zelf aangeklaagd wordt.

Denk dat je de wet altijd mag overtreden als de dood dreigt, Mr. Lawyer.

eerst komt de schok en daarna treedt het natuurlijk aversiemechanisme in waarbij men een zondebok gaat zoeken buiten zijn eigen sociale groep
helaas is dit gewoon een nederlander vriend

ok:my bad dan,maar wel onder invloed van drugs,dus hij wist niet 100percent wat hij deed .Maar al een allochtoon iemand neersteekt is het in gezonde toestand ,met rede .Allebei even erg maar ik benadruk maar enkele feiten,triestige feiten

Real life, heel wat anders dan Hollywood films

'Jij pakt zijn linker arm, en ik pak de rechterarm met het mes vast. We pakken het mes af, leggen hem met z'n bek op de grond en de 3e persoon trapt hem even op zijn schedel.'

Vraag me af of iemand die er niet op getraind is zo zou kunnen handelen. Je geeft een bewapend iemand liever een goede trap en neemt afstand en herhaalt. Tenminste, dat zou ik doen. Liever niet te dicht in de buurt van het mes ook al heeft hij alleen oog voor de vrouw.

Terug
Naar boven