Fitness Seller

Sticky Schouderproblemen?... Lees deze artikels eens!

Bezoekers in dit topic

Je moet hem gewoon zo wijd pakken als dat nodig is :) Al heb je je bezemsteel helemaal aan het einde vast, het maakt niet uit, als het voor jou maar zo smal mogelijk is.

Ik snap het niet echt, heb het geprobeerd maar lukt me niet. Zou je een foto kunnen posten of weet je toevallig de bron met foto's?

In december 2006 was mn schouder uit de kom (minimale luxatie ofzo) en ga nu naar de fysio, maar dat helpt niet echt. Ik mag wel weer trainen, maar ik kan niet alle oefeningen doen en ook niet naar mn max.
 
Heb geen foto's, maar zo moeilijk is het niet. Gewoon een bezemsteel beetpakken met een wijde grip en gestrekte armen. Je armen gewoon naar beneden houden zodat de steel op je bovenbenen rust. Vanuit die positie ga je je armen omhoog bewegen zodat de bezemsteel boven je hoofd komt, je maakt dus zeg maar een halve cirkel. Als hij boven je hoofd is, ga je verder naar achteren met je armen, net zolang tot je bij je onderrug bent gekomen. Dit alles met gestrekte armen. Als je een bezemsteel pakt en je probeert wat ik net heb getypt, dan zal je zien dat het echt niet moeilijk is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd met een bezemsteel, maar doordat de positie van mijn handen verandert, kan ik niet tot aan mijn onderrug komen. Elastiek biedt uitkomst zie ik.
 
Ik heb het geprobeerd met een bezemsteel, maar doordat de positie van mijn handen verandert, kan ik niet tot aan mijn onderrug komen. Elastiek biedt uitkomst zie ik.

Handdoek/Elastiek is idd comfortabeler dan een bezemsteel..
 
Ik heb het geprobeerd met een bezemsteel, maar doordat de positie van mijn handen verandert, kan ik niet tot aan mijn onderrug komen. Elastiek biedt uitkomst zie ik.

Ik deed het zelf in het begin met een grote handdoek. Dat is in het begin beter ja.
 
Thanks, morgen maar eens serieus gaan doen dan. De huisarts kon me verder niet helpen, en zei dat ik minder moest belasten. haha my ass :rolleyes:
 
ik kon het eerst ook niet met een bezemsteel, en deed het met een elastiek. Werkte goed, maar nu ik een bezemsteel gebruik, ben ik toch van mening dat je hier het beste naar toe kan werken, omdat je met het elastiek het jezelf makkelijk kan maken door de afstand te vergroten tussen je handen.
 
Thanks, morgen maar eens serieus gaan doen dan. De huisarts kon me verder niet helpen, en zei dat ik minder moest belasten. haha my ass :rolleyes:

Hahaha blijven pompen;)
 
ik kon het eerst ook niet met een bezemsteel, en deed het met een elastiek. Werkte goed, maar nu ik een bezemsteel gebruik, ben ik toch van mening dat je hier het beste naar toe kan werken, omdat je met het elastiek het jezelf makkelijk kan maken door de afstand te vergroten tussen je handen.

Ga van elastiek anders eerst naar een touw, dan kun je niet de afstand vergroten, maar wel een beetje met je handen draaien (zo flexibel zijn die polsen van mij nu ook weer niet). Bezemsteel moet wel het einddoel zijn inderdaad (lijkt me).
 
Bedankt The Rock voor je reactie!
En Jesaja, bedankt voor je filmpje! Ik ga het vandaag proberen, hoop dat ik over een maandje ofzo geen last meer heb van mn schouder. Ik heb al sinds december last van mn schouder. Ik kan nu eindelijk weer trainen, maar ik merk wel dat wanneer ik zwaarder til, dat ik dan nog wel last krijg ('na-pijn').

Ook bijv shoulder press met stang kan ik niet wijd pakken, ik moet het smal pakken.
 
als ik die beweging maak voel ik het kraken in mn linkerschouders, maar het doet geen pijn.
 
badankt man echt je leest je ogen uit weer informatie!!! tnx karma volgt
 
shouder

Ik hadt en heb dit ook,ik werdt geopereerd,één dag verblijf,ze maken meer plaats voor het gewricht,dan kiné,maar ik ben er niet van af.
 
The rock..met die oefening train je daar spieren mee of is dat puur voor flexabiliteit ?
 
Relaxte sticky, goeie dingen gebreuren wanneer je weg bent haha

Ik wil zelf even toevoegen dat ik een heel eind ben gekomen met hgh. Ik had eerst veel pijn alleen al als ik ik mijn arm optilde en na die paar maanden hgh was het weg. Toen ik het probleem structureel met de bezem oefening (ook in dit topic beschreven) en met cesar therapie aanpakte had ik op een gegeven moment nagenoeg geen last meer van mijn schouder.
Ik voel nu bij benchen en schouder oefeningen of gewoon tussendoor zonder oorzaak nog weleens lichtelijke pijn in mijn schouder en ga dat binnenkort bij een accupuncturist laten behandelen (schijnt goed te werken), maar daar ben ik nog wel redelijk sceptisch over en laat ik nog wel weten of het wat wordt of niet.

trouwens, voor schouder problemenkan je beter niet naar een fysio te gaan, heeft weinig zin
ik raad je aan om de bezemoefening te doen en/of cesar therapie te doen (met of zonder hgh)
en geloof me, ik ben een veteraan wat betreft een schouder blessure
 
The rock..met die oefening train je daar spieren mee of is dat puur voor flexabiliteit ?

Vooral flexabiliteit, maar ik merkte in het begin ook dat me spieren erg moe waren na deze oefening wat uitwijst dat de spieren ook een soort van training krijgen. Me schouder voelde na een tijdje wat steviger doch flexibeler in elkaar te zitten.
 
Back
Naar boven