XXL Nutrition

Sticky Schouderproblemen?... Lees deze artikels eens! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Beters man.

Ik kan nu trouwens wel weer redelijk incline werk doen, t'is gevoelig, maar te doen.
 
Een vraagje aan de mensen met schouderproblemen:

welke plaats hebben zaken als dislocates, RC oefeningen, OH squats en de verhouding tussen push en pull in jullie schema's ingenomen?
Is er ooit naar schouderbladstand en beweging gekeken?
endo- exorotatie van bovenarm in rusthouding etc...

Zijn zo gruwelijk veel factoren die van invloed kunnen zijn op de gezondheid van je schouder...

Niet om jullie op de vingers te tikken, maar aangezien ik en anderen regelmatig over dergelijke zaken als 'belangrijk' posten ben ik benieuwd of ze ook structureel afwezig zijn geweest bij mensen met schouderproblemen.

Ik heb nog nooit troubles gehad met mn schouders dus echt uit eerste hand is het advies niet. (wel op basis van anatomie en die is eigenlijk pretty straight-forward)
Schouders waren ivm turnen relatief sterk en flink mobiel (ever tried dis- en inloques? ring oefening)
Benen daarentegen.....

makes you wonder....
 
Volgens mij snap ik je vraag niet helemaal, maar ik zal proberen te antwoorden...:P

Ik doe naast mijn gebruikelijke schema nu wat opwarm RC en opdruk werk en die (bezem/handdoek) rek oefening voor de schouder. Ik probeer mijn duw en trek kracht hetzelfde te houden.
Dus kan ik liggend een dummbel van 30kg van me afduwen, dan moet ik die ook kunnen rowen.

Ik hoop dat je dit bedoelde, zo niet, even wat toelichten wat je wel bedoelde.
 
Hele mooie verzameling!
Thanks.

Voor de mensen die dan nog niet zijn uitgelezen, zag deze gisteren hier voorbij komen, weet niet meer door wie gepost (sorry, maar kredits*), ook goede read:
Ken O Neill

*(3XL hoor ik net, bij deze)
Iemand enig idee wat bedoeld wordt met:
- Neck training - 2 sets of 10-15, front, back, sides
en:
- Long cable rope pull in to neck 2-3 sets, 8-12 reps
?
 
Ik vind dit echt een zeer leerzame topic .
 
moet de truc met de handdoek ook eens proberen.

M'n rechtse schouder kraakt ook altijd sinds kort als ik bvb zijwaarts dumbbellheffen doe, heel irritant. Als ik te zwaar durf gaan, dan begint het ook allemaal pijn te doen, en kan ik bijna 2 dagen niets meer doen.

Blijk ik dus zeker niet alleen te zijn. Hier en daar zie ik dus toch al mensen die baat hebben aan de handdoek/bezem oefening.

/edit
heb nu de vorige avond en deze morgen eens de handdoekmethode geprobeerd, man man... het brandde al hevig in mijn schouders terwijl ik nog niet eens in de helft van 50reps zat

voor de rest de artikelen al eens vlug doorgenomen, en heeeel interessant
 
Laatst bewerkt:
Kan dit er ook ergens bij?
\With a large towel or broomstick I want you to hold it with straight arms for the entire time of what i describe in the following movement--a large "rolled up like a rope" beach towel works good but honestly a longer broomstick (without the bristles) works best in my opinion. Start out with it with a really wide grip (with straight arms) in front of you (on your quads) and with straight arms bring it up and overhead and then down and back to the middle of your back--STRAIGHT ARMS ALL THE WAY--this is going to be very difficult and hard the first couple times out and then will be "old hat" with time----and its going to be painful in a stretching pump kind of way---i want 50 reps each time you do this--one repetition is from in front of your face (all with straight arms) to up overhead and back, and then down all the way to the middle of your back and then back up overhead to in front of your face again (again all with straight arms)--the important part of the movement is the area overhead that is really tight--do all of this carefully/slowly---dont just whip it over and back---if your hand is slipping off the broomstick even with the widest grip, or you cant bring your arms over straight and the start bending on you, you have some serious shoulder inflexibility and need to work this hard and get up to speed (or you could just need a longer broomstick too)--again do all of these revolutions controlled and carefully--push into the stretch as you go along toward the 50 revolutions, your chest will be pushing outward and your shoulders rolling back--your shoulders are going to blow up with so much blood its going to be incredibly painfull pumpwise--Do this once a day at nite as many times a week as you can---sometimes I have people do it every single day---but every time you do it try to move your grip inward (thats the key)----its going to be very hard to do but try your best to move your grip inward for the next 2-4 weeks and your range of motion with shoulders will increase dramatically and any impingement and the majority of other problems should be gone in 2 weeks--also try to move your grip in as you are doing the 50 revolutions--start off with a stretching but relatively easy 10 to warm up some, then try to move your grip in even by a centimeter if you can for the next 20 revolutions and then at 30 try to move the grip in another centimeter--really try to push what you can do stretchwise once your warmed up here--trust me this sounds easy but your going to be muttering "**** you dante" after you get to your 25th revolution--Ive cured too many shoulder problems with this simple movement now its pretty ridiculous, and this and a menthol rub applied liberally daily and before sleep has cured alot of shoulder/bicepital tendonitis in trainees --- but remember the broomstick goes overhead and all the way back to the middle of the back.


Dit heeft mij van mijn schouderklachten afgeholpen. Ben 1,5 jaar bezig geweest met fysio en sportarts etc., maar niks hielp. Ik deed dit wat weekjes en heb nu nooit meer last.


Waarom doet dit zo verschikkelijk pijn?? Ik kom steeds bijna niet verder. Wil de greep op de handdoek inkorten.... maar het doet zo pijn... die pees scheurt zowat......... damn....
 
hallo allemaal!!!
ik heb een vraag en hoop dat iemand me kan helpen.ik heb blesures gekregen in mijn elbogen en mn schouders en daar heb ik nu al ruim 4 jaar last van. fysio docters en ziekenhuisen kunnen me niet helpen.nu heb ik van mijn nieuwe fysio te horen gekregen dat ik stanazolol winstrol (stromba) moet gebruiken om der van af te komen. hij zegt dat t een pezen/aanhechting/botten geneesmiddle is. weet er hier iemand wat meer hier over want ik wordt helemaal depresief en zo omdat ik niet meer kan trainen. HELP IK BEN WANHOPIG!!!!!thanks
 
hallo allemaal!!!
ik heb een vraag en hoop dat iemand me kan helpen.ik heb blesures gekregen in mijn elbogen en mn schouders en daar heb ik nu al ruim 4 jaar last van. fysio docters en ziekenhuisen kunnen me niet helpen.nu heb ik van mijn nieuwe fysio te horen gekregen dat ik stanazolol winstrol (stromba) moet gebruiken om der van af te komen. hij zegt dat t een pezen/aanhechting/botten geneesmiddle is. weet er hier iemand wat meer hier over want ik wordt helemaal depresief en zo omdat ik niet meer kan trainen. HELP IK BEN WANHOPIG!!!!!thanks


Winstrol is volgens mij een (vorm van) AS
 
hallo allemaal!!!
ik heb een vraag en hoop dat iemand me kan helpen.ik heb blesures gekregen in mijn elbogen en mn schouders en daar heb ik nu al ruim 4 jaar last van. fysio docters en ziekenhuisen kunnen me niet helpen.nu heb ik van mijn nieuwe fysio te horen gekregen dat ik stanazolol winstrol (stromba) moet gebruiken om der van af te komen. hij zegt dat t een pezen/aanhechting/botten geneesmiddle is. weet er hier iemand wat meer hier over want ik wordt helemaal depresief en zo omdat ik niet meer kan trainen. HELP IK BEN WANHOPIG!!!!!thanks

Dat een fysiotherapeut je anabolen aanbeveeld is toch wel erg apart.
Hij lult ook nog te erg ook want door stromba krijg je juist meer pijn in je gewrichten doordat je oestrogeen en progestrone levels zo laag worden waardoor het LIJKT alsof je gewrichten uitgedroogd zijn omdat je pezen wel groter worden de kwaliteit ervan gaat achteruit.
 
ok als stroma dan niks is, is r dan wel iets wat ik kan doen? 4 jaar fysio ect. helpt geen moer!!! dus uit wanhoop wil ik andere middelen mischien proberen, maar ik wil t natuurlijk niet erger maken. is r iemand hier die wat tips heeft??
thanks allemaal!!!!!!!!
 
ok als stroma dan niks is, is r dan wel iets wat ik kan doen? 4 jaar fysio ect. helpt geen moer!!! dus uit wanhoop wil ik andere middelen mischien proberen, maar ik wil t natuurlijk niet erger maken. is r iemand hier die wat tips heeft??
thanks allemaal!!!!!!!!

Probeer eens Welkom | Active Release dat heeft voor mij tot nu toe veel meer gedaan dan normale fysiotherapie.
 
heb ook al tijdje last van me schouder..
maar gaat de laatste tijd wel beter..
maar nou heb ik die oefening een rek stok gedaan..
schouder voelde voor de oefening goed aan,
maar nu dag erna voelt het niet goed aan.
heb 3 setjes van 25 ongeveer gedaan.
heb ik nou iets verkeerds gedaan?

bedankt alvast
 
mn buddy helpt me met rekken gedurende de training. vooral bij bankdrukken....

damn echt een wereld van verschil heerlijk
 
heb ook al tijdje last van me schouder..
maar gaat de laatste tijd wel beter..
maar nou heb ik die oefening een rek stok gedaan..
schouder voelde voor de oefening goed aan,
maar nu dag erna voelt het niet goed aan.
heb 3 setjes van 25 ongeveer gedaan.
heb ik nou iets verkeerds gedaan?

bedankt alvast

Hoeft niet persee iets verkeerd gedaan te hebben, is misschien gewoon effe wennen. Kijk de komende tijd een beetje aan hoe het gaat en mocht je het erger maken dan is deze oefening dus niet voor jou.
 
Ik heb een tijdje geleden in het ziekenhuis gezeten omdat ik mijn arm niet meer naar de zijkant kon optillen van de pijn (naar de voorkant ging ook moeilijk), er werd verwacht dat het een spierscheur was. (wtf ???) nou dit was het niet maar echt uitsluitsel wat het dan wel was kon er ook niet over gegeven worden.
Ik heb dus nu al een aantal weken dislocates opgenomen in mijn schema en dat voelt wel goed.
Alleen laatst tijdens snatchen kreeg ik weer last op dezelfde plek, (weliswaar minder erg) maar ik wil niet dat het chronisch wordt.
De pijn zit bij het naar de zijkant optillen van mijn arm, een beetje vooraan binnenin de schouder. Wat kan ik nog meer doen om mijn schouder sterker te maken?
Ik heb al 1 week complete rust gehouden en 2 weken lichte training.
 
erg handige topic, had sinds enkele maanden ook problemen met mijn schouder maar de laatste weken heb ik er niet veel last meer van, waarschijnlijk vooral door die oefening met de handdoek/borstelsteel, waarvoor dank :p

wist niet dat de schouder zo'n veel voorkomend probleem was
 
Kan dit er ook ergens bij?



Dit heeft mij van mijn schouderklachten afgeholpen. Ben 1,5 jaar bezig geweest met fysio en sportarts etc., maar niks hielp. Ik deed dit wat weekjes en heb nu nooit meer last.

Dit is idd een super oefening, pakt alleen grotendeels de voorkant van de schouders cp aanhechtingen van de borstspieren.

Weet iemand mss eenzelfde oefening maar dan gericht op de achterkant en met name de infra en supras spinatus.

Deze zijn bij mij overgevoelig krijg hier altijd last van met zware werkzaamheden. De pijn straalt ook wel eens uit naar de deltoideus

Even een kleine biografie van mij, heb 6 jaar terug krachttraining gedaan met slechte begeleiding, waardoor ik veel te snel te zwaar ben gaan trainen. Hierdoor zijn de kwalen onstaan. Maar door niet meer te trainen gaan ze niet weg. En zoals de meeste hier de hele apotheek aan artsen en deskundigen bezocht. Alle doen hun ding en zegje en helpt helemaal nada. Ben zelf van mening wanneer ik een goede oefening kan vinden voor het oprekken van de achterkant en deze dan langzaam met gerichte oefening ga versterken het in een bepaalde tijd weer beter moet gaan.

Verder vind ik dit een super Initiatief. Zeker gezien hoe enthiosiast iedereen hier reageert en elkaar wil helpen.
 
tja ontsteking in de schouder...

heb werk waar ik ook wel licht me schouder zo nu en dan moet gebruiken, antibiotica heeft beetje geholpen, ging goede kant op en nu is het van dag op dag, ene dag nergens last van dag erna weer super erg.

twijfel dus of het wel een ontsteking is, want die zou in mijn ogen toch constant aan of afwezig moeten zijn en niet dan wel en dan weer niet..
 
Nope, ontsteking is uitgesloten, heb al meerdere kuren van Diclofenac achter de rug. En hetzelfde wat jij verteld: op het moment dat je gebruikt voelt het goed omdat een ontstekingsremmer ook pijnstillend is. Heb zelfs al injecties gehad. Is ook maar een tijdelijke oplossing.
 
Back
Naar boven