MuscleMeat

Schouders. Groeien met alleen presses!

KoekieMonster

Huge Freak
15 jaar lid
10 media-items
Waardering
533
Lengte
1m84
Ik heb een hekel aan isolatie oefeningen voor de schouders. Op de 1 of andere manier voel ik ze gewoon niet goed, en heb ik het gevoel dat ik geen goede spiercontractie krijg met side raises of bent over raises.

Nu dacht ik eraan om voor de schouders gewoon 2/3 press oefeningen te doen per training, dus een totaal van 12-15 setjes met 8-12 reps.

Hierna volgt er nog een oefening voor de traps.

Iemand?

imo moet je shouders juist isoleren , die hebben juist geen zwaar werk nodig althans bij mij

doei

Goed plan. Je kan ook alleen MP doen voor schouders en dan zoveel setjes. Zou de reps wat lager houden (5), niet te zwaar starten in de eerste week en langzaam aan gewicht toevoegen.
Ik zou er dan wel rekening mee houden dat je met oefeningen als bench e.d. wel oplet dat je niet in de knoop komt met je herstel. Als je je schouders aandacht wilt geven zwaar gaan voor schouders en lichter voor bench.

voor zijkant/voorkant doe ik tegenwoordig 3sets dbpress, 3sets seated behind neck press en 3 sets side raise.
Persoonlijk vind ik een tweede press ook veel fijner dan een extra isolatie oefening zoals upright row ofzo

front press (mp)
neckpress
lateral raise

en zo komen alle koppen aan de pas

Deed eerst te veel oefeningen voor de schouders waardoor ze nauwelijks groeiden. Nu doe ik gewoon 3 oefeningen:

Dumbbel presses: voel ik beter dan stang
side raises : niet te zwaar gaan, en ff vasthouden bij het omhoogbrengen van de dumbbells. kostte me wel wat tijd om deze oefening onder de knie te krijgen en ook te voelen.
bent over raise ; deze heb ik wel moeite mee..moet hem nog onder de knie krijgen

Facepulls toevoegen?

als zegt dat raises niet werken voor schouders heb je het echt mis hoor. en dat je ze niet voelt lijkt me sterk. het ligt dan wss aan je uitvoering. probeer lichte gewichten te pakken en de uitvoering goed en langzaam. en als je een side raise machine hebt moet je die zeker doen wat mij betreft, heel je schouders branden weg als je deze langzaam uitvoert

voor zijkant/voorkant doe ik tegenwoordig 3sets dbpress, 3sets seated behind neck press en 3 sets side raise.
Persoonlijk vind ik een tweede press ook veel fijner dan een extra isolatie oefening zoals upright row ofzo

Upright row is compound ;)

upright row is een compound oefening.

Ken er nog wel wat hoor die dit zouden aanraden ;)
Met misschien 1 a 2 oefeningen meer erbij.

• Topic Starter Topic Starter
Inmiddels heb ik me schouders weer getraind afgelopen woensdag:

10 setjes seated MP (niet tot failure)
3 setjes behined the neck press (smithmachine) 1 set failure
3 setjes clean and press
3 setjes upright row met kabel/stangetje

Ging goed!

Volgende week gewicht toevoegen.

volgens mij doe je gewoon iets fout als je bij bijvoorbeeld side raises niks voelt.
misschien lager gewicht nemen en stricter uitvoeren? dus zonder swing en boven even vasthouden, zo doe ik ze in ieder geval :)

Je schouders niet voelen bij side raises :O Man, na 3 setjes side raises voelt het alsof ik geen schouders meer aan m`n lijf heb zitten :O

als zegt dat raises niet werken voor schouders heb je het echt mis hoor. en dat je ze niet voelt lijkt me sterk. het ligt dan wss aan je uitvoering. probeer lichte gewichten te pakken en de uitvoering goed en langzaam. en als je een side raise machine hebt moet je die zeker doen wat mij betreft, heel je schouders branden weg als je deze langzaam uitvoert

yup.. drop the ego and lower the weight.
ga maar eens zittend side raises doen, en goed je schouders/armen aanspannen.. wedden dat je ze gaat voelen, beste schouder training voor mij naast soldier presses of barbell/smith press

Probeer anders eens wat shoulder bombs. Voel je ook erg goed in je schouders.

Maar bij side raises voel ik mijn schouders net het meest... Bent over rear delt raises zijn gewoon een noodzakelijk kwaad.

Terug
Naar boven