Fitness Seller

Schouders trainen met Roelly Winklaar

Geweldige atleet (waarschijnlijk het grootste Nederlandse talent sinds jaren) maar het idee achter deze traingsmethodiek ontgaat me. Met dergelijke lage gewichten en in zo'n tempo trainen bereik je mijns insziens vooral dat je de glycogeendepots leeg trekt. Dat heeft bij het depleten zijn nut maar daarvoor zou ik dezelfde traingmethode gebruiken als off-season om zo min mogelijk spiermassa tijdens het dieten te verliezen. Hoogstens 1-2 reps voor failure stoppen ivm het toegenomen blessuregevaar door het dieet.

En voor degenen die met het "can't argue with results" argument aankomen: vele bodybuilders als Dorian Yates en Ronnie Coleman trainen in de wedstrijdvoorbereiding net zo als off-season. Vetverbranden en het bereiken van definitie doen zij niet dmv krachttraining maar door cardio en dieet.

hij kan nog wat experimenteren ... hij zal in alle geval niet veel spiermassa verloren zijn, toen hij de NK won was ie nog geen 100kg :)
denkt nog een kg of 5-6 op de juiste plaatsen en we hebben een toppertje in de maak :) (als hij zichzelf voldoende weet te verkopen/promoten :))

de intensiteit is op deze manier continue hoog... op die manier boek je resultaat met minder gewicht, dit zijn willem jonkman trainingen. gelukkig is sibil iemand die het net als willem snapt...

Het is maar net hoe je intensiteit definieert. Als je daaronder verstaat "naar adem happen en verzuren", ja dan is deze methode intensief. Als je onder intensiteit verstaat het maximale aantal motorunits aanspreken en daarmee de spier de maximale prikkel geven dan is deze methode zeker niet intensief.

Het klopt dat Jonkman deze methode ook hanteert. Met alle respect voor Jonkman maar deze trainingsmethode is niet meer van deze tijd. De methode stamt uit de tijd dat Jonkman zelf nog wedstrijden deed. Inmiddels heeft de kennis over training niet stil gestaan en weet men wel beter.

hij kan nog wat experimenteren ... hij zal in alle geval niet veel spiermassa verloren zijn, toen hij de NK won was ie nog geen 100kg :)
denkt nog een kg of 5-6 op de juiste plaatsen en we hebben een toppertje in de maak :) (als hij zichzelf voldoende weet te verkopen/promoten :))

Al gezegd:
Hij is met 109kg en 3-3.5% BF de Arnold classic ingegaan :)

Het is maar net hoe je intensiteit definieert. Als je daaronder verstaat "naar adem happen en verzuren", ja dan is deze methode intensief. Als je onder intensiteit verstaat het maximale aantal motorunits aanspreken en daarmee de spier de maximale prikkel geven dan is deze methode zeker niet intensief.

Het klopt dat Jonkman deze methode ook hanteert. Met alle respect voor Jonkman maar deze trainingsmethode is niet meer van deze tijd. De methode stamt uit de tijd dat Jonkman zelf nog wedstrijden deed. Inmiddels heeft de kennis over training niet stil gestaan en weet men wel beter.

Ga jij even vertellen hoe het moet...wat heb jij al gepresteert?? Juist, totaal niks. Sibil die deze trainingsmethode ook hanteert heeft mede daardoor jongens die het NK winnen, en nu ook nog Roellie die de AC wint. Dus wat ben je nu aan het lullen?

theorie is leuk.... praktijk is belangrijker.

blijf jij op je theorie zitten... dr levendesteen

Ga jij even vertellen hoe het moet...wat heb jij al gepresteert?? Juist, totaal niks. Sibil die deze trainingsmethode ook hanteert heeft mede daardoor jongens die het NK winnen, en nu ook nog Roellie die de AC wint. Dus wat ben je nu aan het lullen?

train jij ook op deze manier?

Geweldige atleet (waarschijnlijk het grootste Nederlandse talent sinds jaren) maar het idee achter deze traingsmethodiek ontgaat me. Met dergelijke lage gewichten en in zo'n tempo trainen bereik je mijns insziens vooral dat je de glycogeendepots leeg trekt. Dat heeft bij het depleten zijn nut maar daarvoor zou ik dezelfde traingmethode gebruiken als off-season om zo min mogelijk spiermassa tijdens het dieten te verliezen. Hoogstens 1-2 reps voor failure stoppen ivm het toegenomen blessuregevaar door het dieet.

En voor degenen die met het "can't argue with results" argument aankomen: vele bodybuilders als Dorian Yates en Ronnie Coleman trainen in de wedstrijdvoorbereiding net zo als off-season. Vetverbranden en het bereiken van definitie doen zij niet dmv krachttraining maar door cardio en dieet.

Ik ga helemaal met je mee. Ik zie weinig logica in deze methodiek.
Maargoed een bijzonder goed fysiek en zeker een streven, alleen de training niet.

Ja en Ja. Het gaat erom, dat je in de praktijk altijd uitz. op de regel hebt. Maar doorgaans, zeg 95% de theorie zeer zeker van toepassing is.

de theorie dat dit soort trainen niet goed is heb ik nog nooit gezien...

en hij traint off season niet zo.... alleen in voorbereiding, als ik goed begreep van sibil

Beste GFG,

Ik vertel niet hoe het moet. Ik geef mijn kijk op de zaak. Dat lijkt me het doel van een forum....discussie, weet je wel? Het lijkt me niet nodig om te gaan schelden en op de man te gaan spelen. Als jij goede argumenten aandraagt waarom dit wel de juiste trainingsmethode is dan stel ik graag mijn mening bij.

Wat hij heeft gepresteert??dat hij niet aan wedstrijden meedoet betekent niet dat hij niets heeft gepresteert. Geloof me dr. Livingstone heeft een fysiek waar je u tegen zegt. Een beetje respect voor zijn mening is wel op z'n plaats.

Wat hij heeft gepresteert??dat hij niet aan wedstrijden meedoet betekent niet dat hij niets heeft gepresteert. Geloof me dr. Livingstone heeft een fysiek waar je u tegen zegt. Een beetje respect voor zijn mening is wel op z'n plaats.

Hehe, die avatar van dr Livingstone is hijzelf :D Monster!

:roflol:

Hij zegt net zelf ga er geen resultaten bij halen, je hebt wss 10 bodybuilders die allemaal een belangrijke wedstrijd winnen met 10 verschillende trainings methoden, die je allemaal gaan vertellen dat het zo "moet".

Het doel van een forum is die dingen te bespreken, analyseren en of we (ik iig) kunnen kijken of je er zelf ook iets mee kan.

Ik denk tijdens de cut om zo'n circuitje aan het einde te doen zeer goed is , maar om alle sets als natural zo te gaan doen schiet gewoon niet op imo.

En voor degenen die met het "can't argue with results" argument aankomen: vele bodybuilders als Dorian Yates en Ronnie Coleman trainen in de wedstrijdvoorbereiding net zo als off-season.

Conclusie...? ;)

Vetverbranden en het bereiken van definitie doen zij niet dmv krachttraining maar door cardio en dieet.

Heeft Roelly of Sibil gezegd waarom hij zo traint en of hij altijd zo traint?

de trainingen van willem jonkman en sibil zijn gewoon goed... hoge intensiteit, tempo hoog, supersets enz... zo bouw je ook een goede conditie op en je traint automatisch met minder gewicht zdat je de oefeningen beter controleert maar toch je spieren tot het uiterste drijft, en de kans op blessures is ook een stuk minder. de wereld beroemde dvd heet niet voor niks PUMPING IRON.... pompen moeten we!!!

vin... 103 bij weging en na laden 107kg

Terug
Naar boven