AndroidHealthClinic

Schouders zijn kleiner dan armen/groeien niet zo goed

Bezoekers in dit topic

Je geeft aan dat ts niet voldoende kracht heeft gegainend zonder iets van trainingen of cijfers gezien te hebben. Dit link je aan een gebrek aan massa, terwijl je eerder aangeeft dat ts het nog niet eens mag hebben over achterliggende spiergroepen.
Ik had inderdaad (nog) geen cijfers gezien, maar hij heeft gewoon zijn "schouderdag" gepost. En als beginner betekend meer kracht ook meer massa. Ik vind dat geen raar uitgangspunt.

Dus het ‘gebrek aan massa’ had voorkomen kunnen worden door een bestaand schema te volgen, want volgens jouw woorden kan je alleen ‘meer gewicht toevoegen/progressief laden’ door gebruik te maken van een bestaand schema. Raar verhaal.
Ja, de TS had naar mijn mening vrijwel zeker meer massa gehad als hij een goed beginnersschema had gevolgd, zeker in combinatie met een goed dieet. Ik heb nergens letterlijk beweerd dat je alleen progressief kunt laden op een bestaand schema, dat zou wel een beetje mal zijn.

Eens met tweede stuk, maar om andere redenen. Een dergelijke routine is vaak niet nodig omdat een beginner makkelijk vooruit gaat, dus in die zin is veel isolatiewerk overbodig. Wanneer heb je eigenlijk een fatsoenlijke kracht basis opgebouwd volgens jou?
Dat zijn dus exact dezelfde redenen die ik ook heb gegeven. Een fatsoenlijke krachtbasis draait naar mijn mening niet om specifieke cijfers. Maar zodra je geen lineaire progressie meer kunt maken op de grote compounds, dan kan je eens gaan kijken naar andere manieren dan alleen LP om specifieke fysieke doelen te realiseren.

Verder zie ik nog steeds niet in wat instagram, prof bb, etc te maken hebben met deze discussie..nu link je dat ineens aan trainingsroutines terwijl dat over iets heel anders ging, namelijk mijn stelling waar ik aangaf dat de meeste naturals meer uit verhouding zijn in vergelijking met juicers.
Ugh, ik had een heel verhaal getikt over perceptie en verwachtingspatronen, maar dat gaat allemaal veel te ver.

Je gaat van het een naar het ander, vind het eigenlijk een discussie van niks worden op deze manier. Let’s agree to disagree?!
Laten we het daar dan maar op houden.
 
Had mijn post nog iets aangepast maar je was mij voor haha.

Oké, genoeg! :klink:
 
Omdat hij er sowieso al geen resultaten uit haalt. Zo te zien volgt ie een soort bodypart split. Als ie een normaal beginnersprogramma had gevolgd dan hadden OH presses en bench hem al een stuk grotere schouders gegeven dan deze bijeengeraapte verzameling oefeningen na een jaar trainen.
Kan dit beamen!
Dacht eerst, ja maar alle bodybuilders trainen toch 2 spiergroepen per dag want alleen dan kun je echt nadruk leggen op spiergroepen.
Ook jarenlang met split schema getraind dus.

Toen ik hier een keer mijn split schema poste en luisterde naar feedback, 5x5 ging toepassen en UB/LB ben ik veel en veel meer gegaind.
Had ik dat maar eerder gedaan :(
Schouders lopen nu ook een stuk minder achter, terwijl ik ze met minder oefeningen pak.
 
Wat doe je moeilijk doe gewoon UB/LB en dan 1x pweek 3x9-12 MP en 1x pweek 3x9-12 Pushpress.
5x5 kan ook
 
Maakt dus niet uit of je setjes van 10 doet of van 5?
 
Back
Naar boven