MuscleMeat

Schouders zijn kleiner dan armen/groeien niet zo goed

Ik snap niet echt waar je naartoe wilt met je verhaal, kan ook aan mij liggen..is bedtijd voor mij :o

Ik probeerde duidelijk te maken dat volume beperkt zal zijn als de intensiteit erg hoog ligt. En dacht dat iedereen hier Wesley Vissers kende (van reputatie dan). Truste.

Ik probeerde duidelijk te maken dat volume beperkt zal zijn als de intensiteit erg hoog ligt. En dacht dat iedereen hier Wesley Vissers kende (van reputatie dan). Truste.

Owzo :) Ik kan mij nog herinneren dat ik in het begin zo enorm verzuurde in de schouders...dan ben je zo uitgeteld ja!

Maar waar vermeld hij dat? ‘Progressie op gewichten’

Maar verder eens hoor, ik ben ook van mening dat het te vroeg is om te beweren dat iets achterloopt..

En wat betreft aas natty verhaal, ik zie in mijn omgeving toch echt dat de armen vaak stukken voller staan in verhouding tot de schouders.. snap verder je opmerking niet over weerspiegelen met juicers..het gaat om verhoudingen niet om bovennatuurlijke massa
Ik zei dan ook: "ik ga ervan uit dat...". Al lijkt dit me een vrij veilige aanname in dit geval. Of geloof je dat de TS een programma als Stronglifts 5x5 of Starting Strength op zijn minst een beetje heeft uitgemolken? Als ik me hierin vergis dan hoor ik het wel van de TS.

Misschien zijn sommigen meer verzot op hun setjes bicep curls en tricep pushdowns dan op serieus schouderwerk? Bij mij is het net andersom, maar ik doe soms hele periodes dan ook nauwelijks direct armwerk.

Er zijn ook hier wat topics geweest van mensen met "achterlopende" schouders die vervolgens vrolijk foto's van juicers met kanonskogels als schouders laten zien als wat ze graag zouden willen hebben. De meesten hebben gewoon onredelijke verwachtingen en dat komt mede door de vele fake natty's op YT en Instagram. Als het alleen om verhoudingen zou gaan en het niet om "bovennatuurlijke massa" gaat, waarom zijn er in het topsegment van BB-ing dan vrijwel geen natty's te bekennen?

Ik zei dan ook: "ik ga ervan uit dat...". Al lijkt dit me een vrij veilige aanname in dit geval. Of geloof je dat de TS een programma als Stronglifts 5x5 of Starting Strength op zijn minst een beetje heeft uitgemolken? Als ik me hierin vergis dan hoor ik het wel van de TS.

Je zei wat anders, je had het over progressie op gewichten maar ik zie ts het nergens over kracht hebben

Misschien zijn sommigen meer verzot op hun setjes bicep curls en tricep pushdowns dan op serieus schouderwerk? Bij mij is het net andersom, maar ik doe soms hele periodes dan ook nauwelijks direct armwerk.

Je zou idd kunnen stellen dat ze meer isolaties doen voor de armen, maar dan spreek je jezelf wel wat tegen

Er zijn ook hier wat topics geweest van mensen met "achterlopende" schouders die vervolgens vrolijk foto's van juicers met kanonskogels als schouders laten zien als wat ze graag zouden willen hebben. De meesten hebben gewoon onredelijke verwachtingen en dat komt mede door de vele fake natty's op YT en Instagram. Als het alleen om verhoudingen zou gaan en het niet om "bovennatuurlijke massa" gaat, waarom zijn er in het topsegment van BB-ing dan vrijwel geen natty's te bekennen?

Waarom beginnen over topics van andere mensen? Ik ben het die deze mening nu met jullie deelt...waarom deze link leggen? Als verhoudingen ergens belangrijk zijn dan is het aan de top van bb. Ik heb het idee dat we een beetje afdwalen Haha. Het valt mij gewoon op dat juicers vaak een betere arm/schouder verhouding hebben in vergelijking met naturals.. wat jij er vervolgens allemaal bijhaalt aan weerspiegelen, verwachtingen van anderen, Instagram, topsegment bb..is in deze niet relevant[/QUOTE]

Ik zei helemaal niets anders, maar misschien was ik niet duidelijk. Meer gewicht toevoegen voor een beginner is voor mij synoniem aan een bewezen programma volgen met progressive overload, omdat dit op een structurele en logische manier gebeurd. Het is dus gewoon een (zo te zien terechte) aanname van mijn kant dat er nauwelijks voldoende progressie op het gewicht is geweest, waardoor er ook weinig groei is geweest.

We dwalen inderdaad af. Maar alles wat ik zeg is dus nou juist wel relevant: in plaats van een goed programma te doen dat geschikt is voor hun niveau apen beginners de BB routines van gevorderden na. Als je nog geen fatsoenlijke kracht en massabasis hebt hoef je helemaal niet allerlei raises en upright rows te doen. En hoef je dus zeker niet te verwachten dat je schouders flink gaan groeien.

De meeste androgene receptoren bevinden zich in de schoudergordel/trapezius, daarom heeft een juicer die "betere" verhouding tussen arm en schouder. Heus niet omdat een juicer ineens met een slimmere aanpak traint dan een natural iemand, integendeel vaak.

@ts, ik zou een standaard beginner schema aanraden dat focust op lineaire progressie op een 5-tal compound oefeningen eventueel als toevoeging daar op een paar setjes face pulls en wat side raises. De focus moet nu in ieder geval nog helemaal niet liggen op isolatie en pomp oefeningen.

Ik zei helemaal niets anders, maar misschien was ik niet duidelijk. Meer gewicht toevoegen voor een beginner is voor mij synoniem aan een bewezen programma volgen met progressive overload, omdat dit op een structurele en logische manier gebeurd. Het is dus gewoon een (zo te zien terechte) aanname van mijn kant dat er nauwelijks voldoende progressie op het gewicht is geweest, waardoor er ook weinig groei is geweest.

We dwalen inderdaad af. Maar alles wat ik zeg is dus nou juist wel relevant: in plaats van een goed programma te doen dat geschikt is voor hun niveau apen beginners de BB routines van gevorderden na. Als je nog geen fatsoenlijke kracht en massabasis hebt hoef je helemaal niet allerlei raises en upright rows te doen. En hoef je dus zeker niet te verwachten dat je schouders flink gaan groeien.

De meeste androgene receptoren bevinden zich in de schoudergordel/trapezius, daarom heeft een juicer die "betere" verhouding tussen arm en schouder. Heus niet omdat een juicer ineens met een slimmere aanpak traint dan een natural iemand, integendeel vaak.

@ts, ik zou een standaard beginner schema aanraden dat focust op lineaire progressie op een 5-tal compound oefeningen eventueel als toevoeging daar op een paar setjes face pulls en wat side raises. De focus moet nu in ieder geval nog helemaal niet liggen op isolatie en pomp oefeningen.

Deze kant probeerde ik ook op te gaan met het advies voor TS. Als voormalig powerlifter kan ik, paradoxaal misschien, op een persoonlijke noot eraan toevoegen dat voor een bodybuilder de squat en de deadlift niet echt belangrijker zijn dan de row, de curl, de extensie en de pullups/downs. En dan inderdaad aansluitend nog wat face pulls en side raises om specifiek de schouders te triggeren.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn complete schema :
Borst & Biceps

Bench press 1warmup. 4sets 10-6

Incline dumbell press 4sets 12-10-8-8

Incline dumbell fly 4sets 15-12-10-10

Cable fly 4sets 12-12-10-10

Barbell curl 4sets 10-8-8-8

Hammer curl 4sets 12-12-10-8

Cable curl 4sets 10reps

Rug & Triceps

Lat pulldown 4sets 12-10-10-8

Underhand lat pulldown 4sets 4sets 10-8

Underhand barbell row 4sets 10-8

HS pulldown 4sets 10-10-8-8

Cable/dumbell row 4sets 10-10-8-8

Skullcrushers 4sets 12-10-10-8

Cable rope extension 4sets 10-8

Rope pushdown 4sets 10-8

Benen

Squats 4sets 12-10-8-8

Leg press 4sets 10-6

Stiff leg deadlift (hamstring 4sets 12-8

Leg extension 4sets 12-10

Leg curls 4sets 12-10

Ab/ad ductor 3sets 12

Calf raise 4sets 20-15

Schouders

Dumbell side raise 4sets 12-12-10-8

Wide grip upright rows 4sets 10-8

military press 4sets 20-12-10-8

Front dumbell raise 4sets 10

Reverse pec deck 4sets 15-12-10-8

Dumbell shrugs 4sets 10-8

Dat is geen goed schema, wie doet er nou zijn military press na raises en upright rows?

Hoeveel press je en hoeveel bench je?

Dat is geen goed schema, wie doet er nou zijn military press na raises en upright rows?

De raises en upright rows staan mss eerst maar normaal doe ik altijd eerst press, tenzij het niet vrij is. Press 40kg bench 70kg 6reps alleen, 80kg 2-4reps met spotter

Wat is dan wel een goed schema? ik doe dit soort al van in het begin ,heb ook wel eens fullbody gedaan, maar vind dit fijner. ik denk wel dat ik er redelijk goed op ga behalve mn schouders, hier een foto van mn rug. Tips en criteria zijn welkom

26803709_10209063541424655_1300578404_n.jpg

Gaat me dat iets opbrengen? nu ben ik een split gewoon met veel volume en met die 5x5 zou ik maar 1oef doen per spiergroep? of hoe zit dat? leg me dat eens uit aub

ja oke maar nu ik een jaar en 3maand split doe en ik ga naar dit 5x5 met 3oef per training gaat mij dat toch niet veel gains opleveren? kan ik daarbij nog wat pull ups en dips bijvoegen?

Dan ga je ICF volgen, dat staat ook in het topic van @Starx6673

Wat is dan wel een goed schema? ik doe dit soort al van in het begin ,heb ook wel eens fullbody gedaan, maar vind dit fijner. ik denk wel dat ik er redelijk goed op ga behalve mn schouders, hier een foto van mn rug. Tips en criteria zijn welkom

26803709_10209063541424655_1300578404_n.jpg

Niet slecht, maar als je grotere schouders wilt bouwen, kan je beter minder oefeningen doen. Ik zou niet eens de helft van je programma kunnen uitvoeren en dat geldt ook voor de andere spiergroepen.

Je geeft aan dat ts niet voldoende kracht heeft gegainend zonder iets van trainingen of cijfers gezien te hebben. Dit link je aan een gebrek aan massa, terwijl je eerder aangeeft dat ts het nog niet eens mag hebben over achterliggende spiergroepen. Dus het ‘gebrek aan massa’ had voorkomen kunnen worden door een bestaand schema te volgen, want volgens jouw woorden kan je alleen ‘meer gewicht toevoegen/progressief laden’ door gebruik te maken van een bestaand schema. Ik vind het zo een raar verhaal, of ik lees alles verkeerd of je spreekt jezelf soms tegen, of een bietje van beiden :)

Eens met tweede stuk, maar om andere redenen. Een dergelijke routine is vaak niet nodig omdat een beginner makkelijk vooruit gaat, dus in die zin is veel isolatiewerk overbodig.

Verder zie ik nog steeds niet in wat instagram, prof bb, etc te maken hebben met deze discussie..nu link je dat ineens aan trainingsroutines terwijl dat over iets heel anders ging, namelijk mijn stelling waar ik aangaf dat de meeste naturals meer uit verhouding zijn in vergelijking met juicers.

Laten we het hier maar bij houden, heb het idee dat we langs elkaar heen praten. No hard feelings het is allemaal goed bedoelt. Let’s agree to disagree?!

Laatst bewerkt:

Jij snapt um!

Terug
Naar boven