AndroidHealthClinic

Schuine schouders (Grote Traps)

We proberen je alleen maar te behoeden voor een fout.
Geloof me als je traps niet in verhouding staan met de rest van je lichaam ziet dat er knap lullig uit.

Daar komt bij dat je schouderpositie ook voor een groot deel bepaald wordt door je bouw en houding.
Sommige mensen hebben nou eenmaal aflopende schouders en daar kan je niks aan doen.

vision1 zei:
ik train wel benen zoals velen van jullie willen weten maar ik zo ver ik weet is dit een forum om dingen te vragen niet om mensen af te kraken of af te zeiken en ook al zijn er mensen die hun benen niet trainen dan is dat altijd nog hun beslissing dus geef gewoon antwoord op de vragen die gesteld worden. als je dat niet kunt ben je zelf gewoon niet professioneel genoeg en dan heb ik het niet over het trainen zelf

:eyes:

Als je op een bb - forum word ook veronderstelt serieus bezig te zijn met het vak, en niet loopt te zeiken van ik train m'n benen al genoeg met naar de school te wandelen, dan krijg je natuurlijk de volle laag naar gelang de personen die antwoorden.

Wat jou vraag betreft, heb je die zelf nu al eens herlezen?

Ik wil geen traps = geen rug trainen = geen fysiek = niet trainen

• Topic Starter Topic Starter
Santino88 zei:
:eyes:

Als je op een bb - forum word ook veronderstelt serieus bezig te zijn met het vak, en niet loopt te zeiken van ik train m'n benen al genoeg met naar de school te wandelen, dan krijg je natuurlijk de volle laag naar gelang de personen die antwoorden.

Wat jou vraag betreft, heb je die zelf nu al eens herlezen?

Ik wil geen traps = geen rug trainen = geen fysiek = niet trainen

Waarom je steeds de benen mee neemt in je posts is mij een raadsel want ik heb nooit gezegd dat ik ze niet train of dat ik ze genoeg heb getraint
en wat betreft mijn post, ik heb ook gezegd dat ik de bovenkant traps bedoel en niet de achterkant (zie post een stukje terug waar ik naar een link heb geplaatst)

In het begin zijn de traps lelijk als je ze klein hebt en als je nog niet zo gespierd bent, dat is zo.. maar naarmate je langer traint worden je traps wat ronder heb ik het idee ... dat is zeeeeer nice.

Laatst bewerkt:
als je de traps nie wild trainen kun je bijna alle schouder en bepaalde rug oefeningen laten liggen.

Je zal het bovenste gedeelte van de traps bedoelen denk ik. Deze kun je inderdaad proberen te vermijden Frank Zane deed dit ook. In zijn tijd dacht men dat wannneer je de traps niet mee zou trainen het lijkt alsof je bredere schouders hebt. Arnold was het hier niet mee eens. Het bovenste gedeelte van de trapezius geeft je schouders juist een veel massievere en grotere indruk. Arnold Won de Olympia. Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat hij jou is, maar kijk eens naar de verschillen tussen deze twee fysieken en kijk dan of je nog steeds kleinere traps wilt. Vooral ook in een shirtje lijk je met goeie traps veel groter. Feit is dat je schouders veel groter lijken als je grote traps hebt. En wie wil nou niet grotere schouders.

wanneer je echt die traps niet wil mis je idd. ook een stel erg goeie oefeningen zoals deadliften.

succes!

Zane16.jpg

Frank Zane is de man:cool:

OMG :roflol:

Als je geen Traps wilt, dan kun je zoals al gezegt ook je rug en sommige delen van je schouders niet trainen. En als je geen traps hebt waar ga je dan die stang opleggen bij het squaten..................... :no: :D

• Topic Starter Topic Starter
ded.cop zei:
Je zal het bovenste gedeelte van de traps bedoelen denk ik. Deze kun je inderdaad proberen te vermijden Frank Zane deed dit ook. In zijn tijd dacht men dat wannneer je de traps niet mee zou trainen het lijkt alsof je bredere schouders hebt. Arnold was het hier niet mee eens. Het bovenste gedeelte van de trapezius geeft je schouders juist een veel massievere en grotere indruk. Arnold Won de Olympia. Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat hij jou is, maar kijk eens naar de verschillen tussen deze twee fysieken en kijk dan of je nog steeds kleinere traps wilt. Vooral ook in een shirtje lijk je met goeie traps veel groter. Feit is dat je schouders veel groter lijken als je grote traps hebt. En wie wil nou niet grotere schouders.

wanneer je echt die traps niet wil mis je idd. ook een stel erg goeie oefeningen zoals deadliften.

succes!

thnx kijk daar heb ik wat aan. nette uitleg en een mening geven hoe hij erover denkt. ik zal ze langs elkaar leggen zoals jij vermeld in je post.

quadeback.jpg

:hedbang:

TRAIN DIE TRAPS, ROAARR

:hedbang:

vision1 zei:
thnx kijk daar heb ik wat aan. nette uitleg en een mening geven hoe hij erover denkt. ik zal ze langs elkaar leggen zoals jij vermeld in je post.

:scratch: Volgens mij zegt hij juist hetzeflde als wij al hadden gezegt :dunno:

vision1 zei:
ik persoonlijk vind dat een grote trapezius niet mooi is omdat je dan zeg maar van die schouders van +/- 45 grade schuin krijgt. ik vind het namelijk veel mooier als je schouders recht zijn en dan breed maar wat zijn nu goeie oefeningen die helpen hier bij zonder dus de trapezius te trainen en dan heb ik het eingelijk over de boven kant trapezius

Het is voor een deel ook genetisch bepaald, waar je zelf dus niet zoveel grip op hebt. Ook zie je bij bij veel juicers dat de traps relatief groot zijn. Meen een keer iets gelezen te hebben dat deze spier(en) samen met de borst spier relatief het meest groeien op dbol. Maar goed om niet in die discussie te verzanden. Ik vind het zelf ook niet zo mooi, van die traps die overlopen in het laatste stukje schouder / \ ... turtle necks noemen ze die gasten ook wel.

Probeer het een beetje in verhouding te laten zijn, helemaal de traps uitsluiten is niet mogelijk en ook niet gewenst (kippennek e.d.). Train zoveel mogelijk de achterkant en voorkant van de schouders en doe dumbbell presses zodat je goede controle hebt. Zelf train ik schouders niet zo erg zwaar, maar zoek het meer in de isolatie oefeningen en in de uitvoering daarvan (goede spier controle). Heeft bij mij meer spieren en definitie tot gevolg ... kan bij jou natuurlijk wel weer anders uitpakken .... vervelend soms die genen.

Santino88 zei:
:scratch: Volgens mij zegt hij juist hetzeflde als wij al hadden gezegt :dunno:

Misschien wel, maar hij zegt het op een normale manier en geeft uitleg (=je kunt niet deadliften zonder traps te trainen). Jij en anderen beginnen gelijk over dat hij zijn benen niet traint, terwijl je die persoon niet kent, zonder aan te geven dat het moeilijk wordt om je rug goed te trainen als je je traps niet wilt meepakken. Dit komt pas een paar posts verder op.

MAW je kunt best normaal reageren op iemand die het iets anders wilt doen als de kudde. Ik bedoel, ded. cop geeft aan dat Zane ook zijn traps niet trainde en die vindt je de man....

Het ligt volgens mij aan de verhouding tussen traps en delts.
Als je grote traps hebt en je delts zijn te klein dan overheerst de schuine look.
Als je traps goed zijn en je hebt kanonskogels van schouders dan overheerst de vierkante look. Dus ik zou traps blijven trainen, maar er uit alle macht aan werken dat je delts flink groot worden.

Persoonlijk vind ik de vierkante look (Jay Cutler bv) mooier dan de schuine.

Te kleine delts de schuine look overheerst.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Te kleine traps (kan ook de pose zijn) het koppie staat er zo klein bovenop.

Precies goede verhouding traps/delts:
bodybuilder.jpg

waar je hier mee zit op dit forum.. is een groepje die hards.. die vinden dat je het hele lichaam moet trainen.. en dat je niks over moet slaan..

ik vind dat ook..

maar dat is precies de reden waarom zij een mening hebben die jij niet zo waardeerd.. aangezien jij een deel van je lichaam niet wilt trainen..

traps maken je massief.. daaraan zien mensen dat je bezig bent met trainen..

wat mij betreft mag je het doen hoor, je traps niet trainen.. gewoon oefeningen als shrugs en rows en pull downs achterwege laten.. ik ben benieuwd naar de foto's die je gaat posten..

jay9.jpg

Jay Culter

Terug
Naar boven