AndroidHealthClinic

Seppie's Logje

Goede training, weer 2 repsjes meer. ;)

mooie training man !

waarom doe je eigenlijk een 2e serie ohp
en niet bijv side raises om maar eens wat te zeggen

• Topic Starter Topic Starter
waarom doe je eigenlijk een 2e serie ohp
en niet bijv side raises om maar eens wat te zeggen

Om eerlijk te zijn zo is het programma geschreven, en me niet teveel oefeningen op de hals wil halen.
Uhm daarbij heb ik geen bb doel einden, maar wil ik graag gewoon lekker trainen en wat sterker worden op de basisoefeningen.

En side raises als 2de oefening te doen vind ik persoonlijk zelf niet noodzakelijk, omdat bij de overhead press de side delts ook goed worden aangepakt. (alle 3 de koppen eigenlijk)

Dus even kort door de bocht vind ik side raises een beetje nutteloos (persoonlijk)
Tot nu toe heb ik geen klagen, dus op dit moment vind ik het geen noodzaak om ze doen, misschien later eens.

Zelfde heb ik met de biceps, train ze bijna nooit maar ze komen lekker mee.
Dat wil niet zeggen dat ik ze nutteloos vind, maar ik probeer nu gewoon meer te halen uit minder oefeningen en dat werkt tot nu toe lekker.

Ik ken mezelf nu een beetje, als ik weer 5 tot 7 oefeningen ga doen dan ben ik de motivatie zo kwijt, en dan ga ik weer hoppen van het ene naar het andere.

Of simpel gezegd het bevalt me goed zo, sterker nog ik vind dat sommigen eigenlijk veels te veel oefeningen doen voor alles.

Maar goed hoe dat later uitpakt zie ik dan wel weer. :)

Pas wel goed op hoor.
Ik ga je geen advies geven want ik ben zelf "King Hurt"... :o

http://www.youtube.com/watch?v=SmVAWKfJ4Go
Zo mooi!

Mag ik deze nog even quoten? Wat een onvoorstelbare plaat is dat toch, echt Cash' zwanenzang als je t mij vraagt, ook al is het origineel niet van hem. Dit nummer kan je ook niet luisteren zonder de videoclip erbij, zo mooi, met June Carter er ook in. Een paar weken na de opnames hiervan is ie overleden.

OT: goeie trainingen hier man.

Van dit soort training moet je gewoon sterker worden, kan niet anders! Ik neem aan dat je het ook doet om sterker te worden, PL / Strongman shizzel....

Van dit soort training moet je gewoon sterker worden, kan niet anders! Ik neem aan dat je het ook doet om sterker te worden, PL / Strongman shizzel....

Yep voornamelijk om sterker te worden, dus of dat powerlift gericht is weet ik eigenlijk niet.
Maar het bevalt donders goed ;)

---------- Post toegevoegd Mon 17 Oct 2011 om 13:57 ----------

Mag ik deze nog even quoten? Wat een onvoorstelbare plaat is dat toch, echt Cash' zwanenzang als je t mij vraagt, ook al is het origineel niet van hem. Dit nummer kan je ook niet luisteren zonder de videoclip erbij, zo mooi, met June Carter er ook in. Een paar weken na de opnames hiervan is ie overleden.

OT: goeie trainingen hier man.

Thanks man ;)

Om eerlijk te zijn zo is het programma geschreven, en me niet teveel oefeningen op de hals wil halen.
Uhm daarbij heb ik geen bb doel einden, maar wil ik graag gewoon lekker trainen en wat sterker worden op de basisoefeningen.

En side raises als 2de oefening te doen vind ik persoonlijk zelf niet noodzakelijk, omdat bij de overhead press de side delts ook goed worden aangepakt. (alle 3 de koppen eigenlijk)

Dus even kort door de bocht vind ik side raises een beetje nutteloos (persoonlijk)
Tot nu toe heb ik geen klagen, dus op dit moment vind ik het geen noodzaak om ze doen, misschien later eens.

Zelfde heb ik met de biceps, train ze bijna nooit maar ze komen lekker mee.
Dat wil niet zeggen dat ik ze nutteloos vind, maar ik probeer nu gewoon meer te halen uit minder oefeningen en dat werkt tot nu toe lekker.

Ik ken mezelf nu een beetje, als ik weer 5 tot 7 oefeningen ga doen dan ben ik de motivatie zo kwijt, en dan ga ik weer hoppen van het ene naar het andere.

Of simpel gezegd het bevalt me goed zo, sterker nog ik vind dat sommigen eigenlijk veels te veel oefeningen doen voor alles.

Maar goed hoe dat later uitpakt zie ik dan wel weer. :)

als je idd geen bb aspiraties dan kan ik me er ook iets bij voorstellen , maar t.av je aanhechtingen trainen kan het denk ik geen kwaad - ik heb die aspiraties ook niet maar ik probeer wel alles te trainen om gewoon ook het lichaam een beetje in balans te houden
:)

Squat

30 x 5 reps
40 x 5 reps
45 x 3 reps
52.5 x 5 reps
60 x 5 reps
67.5 x 12 reps (67.5 x 5 reps geen rep out)

Ging lekker

Squat

45 x 10 reps
45 x 10 reps
45 x 10 reps
45 x 10 reps
45 x 10 reps

Deze zijn dan toch wel weer zwaar, verschillende standen gedaan.

Goodmorning

35 x 10 reps
35 x 10 reps
35 x 10 reps
35 x 10 reps
35 x 10 reps

Deze met 2.5 kilo verhoogd, verschillende standen gehanteerd.

Afgesloten met 12 incline loopband sprints, begonnen op 12 km/h geëindigd op 15 km/h.

Laatst bewerkt:
Lekker die incline sprints en goodmorning altijd goed. Lekker bezig Seppe.:)

als je idd geen bb aspiraties dan kan ik me er ook iets bij voorstellen , maar t.av je aanhechtingen trainen kan het denk ik geen kwaad - ik heb die aspiraties ook niet maar ik probeer wel alles te trainen om gewoon ook het lichaam een beetje in balans te houden
:)

Voor balans kan ik het me wel voorstellen ja.
Maar eerst wil ik die gewichten eens omhoog rammen, maar kan ze altijd nog als 2de oefening eens laten mee cycelen.

Tnx voor de tip ;)

---------- Post toegevoegd Mon 17 Oct 2011 om 16:56 ----------

Lekker die incline sprints en goodmorning altijd goed. Lekker bezig Seppe.:)

Ja die zijn zeker lekker en zwaar man, mijn conditie zuigt echt :(

Kom maar langs...gaan we lekker sprinten en plyometrien.;) Ik had zelf een maandje of 4 geleden ook een hele slechte conditie.:)

mooie gewichten maat hoe was je werkdag?

Check.

Terug
Naar boven