AndroidHealthClinic

Serieus

Euhm, ik gaf toch ook aan dat ze minimaal 3000 kcal moeten eten? Mits ze willen groeien uiteraard...
Jij zegt bijna hetzelfde :P

EN ik denk inderdaad dat je beter op 4000kcal kunt gaan eten. Ik neem hierbij namelijk aan dat je je vetpercentage in de gaten blijft houden en bijvoorbeeld niet tot 80% laat oplopen ;-)
Bulken moet je niet op basis van tijd doen, maar op basis van je figuur en je vetpercentage naar mijn mening.

Mee eens ;)

euhm, ik gaf toch ook aan dat ze minimaal 3000 kcal moeten eten? Mits ze willen groeien uiteraard...
Jij zegt bijna hetzelfde :p

en ik denk inderdaad dat je beter op 4000kcal kunt gaan eten. Ik neem hierbij namelijk aan dat je je vetpercentage in de gaten blijft houden en bijvoorbeeld niet tot 80% laat oplopen ;-)
bulken moet je niet op basis van tijd doen, maar op basis van je figuur en je vetpercentage naar mijn mening.

+1

• Topic Starter Topic Starter
Is het trouwens belangrijk om elke spier apart 'op te warmen'?
Normaal deed ik altijd 10 minuten cardio, daarna gewoon mijn schema afwerken.
Maar hier zie ik toch veel mensen die eerst een setje doen om op te warmen.
Wat is beter?

Ik denk niet zozeer dat er een "dit is beter"-iets is.

Onthoud alleen dat opwarming nooit verkeerd is.
Ik prefereer daarom om een goede opwarming te doen.

Ik doe 5 tot 15 minuten conditietraining gevolgd door (voor elke spiergroep inderdaad) 3x5 op te warmen.

Ik denk niet zozeer dat er een "dit is beter"-iets is.

Onthoud alleen dat opwarming nooit verkeerd is.
Ik prefereer daarom om een goede opwarming te doen.

Ik doe 5 tot 15 minuten conditietraining gevolgd door (voor elke spiergroep inderdaad) 3x5 op te warmen.

3x5? Dat bedoel ik, ik deed normaal 3x10 voor een hele oefening....
Ik denk dat ik 1 a 2 setjes warming up doe ( met oplopend gewicht) en dan 2 setjes echt knallen.

Er is niemand die jou een werkend schema gaat geven. Wat anderen kunnen doen is een indicatie geven om zelf een passend schema te maken. Zorg alleen wel dat je een schema ongeveer 6 tot 8 weken aan houdt. Dan gaat je lichaam er aan wennen en is het, het perfecte moment om van schema te switchen.

Nee, daarom vraag ik alleen om advies. Ik weet dat ik het uiteindelijk toch zelf moet doen.
Maar je zegt zelf 'na 6 tot 8 weken wisselen', Maar in je log zeg je dat je elke week van oefening wisselt?

Vandaag lekker getrained! Borst en biceps. Borst heb ik rustig aan gedaan, bij biceps kon ik de verleiding niet weerstaan.
Het voelt goed om weer te beginnen!

Edit: Dag erna, lekker spierpijn aan borst en armen!

Laatst bewerkt:
Net Schouders en benen getrained!
Ben ik niks gewend of verwacht ik gewoon te veel? Squat met 20kg, 7 reps was echt dodelijk voor mijn benen ( terwijl ik 3 weken geleden toch echt 109kgx10 leg press deed).
Voor de rest rustig aan gedaan, ik voel de spierpijn nu al.

Net Schouders en benen getrained!
Ben ik niks gewend of verwacht ik gewoon te veel? Squat met 20kg, 7 reps was echt dodelijk voor mijn benen ( terwijl ik 3 weken geleden toch echt 109kgx10 leg press deed).
Voor de rest rustig aan gedaan, ik voel de spierpijn nu al.

Squaten met 20kg? alleen de stang dus? of 20kg er bij?

Is de stang niet maar 5 kilo? Al zou 20 kilo wel verklaren waarom alles zo zwaar gaat...
Ik squat trouwens in zo'n soort smith rack.

Gisteren rug-triceps getrained.
Volgens mij deed ik de DL verkeerd, want ik voel er nu vrijwel niks van...Ik denk dat ik het teveel uit de benen doe.
Training:
Deadlifts (Rug): 5x5 met max 35kg
Cable pulldown wide grip(Rug): 5x5 met max 60kg*
Dumbbell rows(Rug): 5x5 met max 15 kg
Shrugs (lats): 5x5 met max 22,5kg
cable pull-down (triceps): 5x5 met max 50kg

Een beetje een rare training. Ik voelde de deadlifts niet zo goed, ik was de shrugs vergeten(die heb ik dus na 10minuten cardio gedaan), cable pulldown wide grip oefening is niks voor me ( voelde totaal niks in mijn rug), terwijl de triceps oefening wel goed ging.
Voor de rest had ik nog last van de vorige training, enorme spierpijn in de benen.

Laatst bewerkt:
Mja je moet gewoon nog de oefeningen onder de knie zien te krijgen
neem hier de tijd voor, en probeer de smith te laten voor wat het is.. vrij squatten is veel beter. Vergeet niet bij oefeningen de spier ook echt samen te knijpen, bv bij cable pulldown moet je echt je schouderbladen samen drukken. Deadlift is misschien nog te laag gewicht, toen ik voor het eerst deadliften begon ik met 60 op aanraden van instructeur (aan de uni, deze weten wel waar ze het over hebben heb ik het idee), wat goed te doen was.

Succes!

Mja je moet gewoon nog de oefeningen onder de knie zien te krijgen
neem hier de tijd voor, en probeer de smith te laten voor wat het is.. vrij squatten is veel beter. Vergeet niet bij oefeningen de spier ook echt samen te knijpen, bv bij cable pulldown moet je echt je schouderbladen samen drukken. Deadlift is misschien nog te laag gewicht, toen ik voor het eerst deadliften begon ik met 60 op aanraden van instructeur (aan de uni, deze weten wel waar ze het over hebben heb ik het idee), wat goed te doen was.

Succes!

Bedankt voor de reactie!
De enige stang die we nog in de gym hebben zijn die van de bench en die met zo'n rare vorm (kom niet op naam). Dus zal wel in de smith moeten...

Zal volgende keer de deadlift eens flink verhogen, misschien dat dat helpt!

EZ - stang bedoel je.

Eerst techniek flink beoefenen en goed onder controle hebben.

Squaten met 20kg zou je eventueel nog in je nek kunnen leggen en vrij kunnen doen, of iemand kunnen vragen.

Succes!

EZ - stang bedoel je.

Eerst techniek flink beoefenen en goed onder controle hebben.

Squaten met 20kg zou je eventueel nog in je nek kunnen leggen en vrij kunnen doen, of iemand kunnen vragen.

Succes!

Yep, dat woord zocht ik.

Dat lukt wel redelijk, zal proberen niet te snel omhoog te gaan in gewicht.

Ja, maar squaten met 20kg lijkt me ook niet veel aan... ga volgende keer toch iets van 45kg halen.

Net lekker getrained!

Borst en biceps
-Bench press 5x30, 5x35, 5x40,5x50! ,5x45
- Dumbbell flyes 5x7, 5x9, 3x10, 5x8
-Incline bench press 5x30, 5x35, 5x40, 5x35
- Dumbbell curl 5x10 , 5x12,5 ,5x15! , 5x12,5
- Preacher curl(machinaal) 5x20, 5x25, 5x30, 5x40!

Voelde wel lekker aan, jammer dat ik geen spotter heb en dus niet tot failure kan gaan op de BP.

Training gisteren ging wel redelijk:

Squat:5x20, 5x30, 5x35, 5x50!, 5x30
Leg curl: 5x20, 5x30, 5x35, 5x45!, 5x30
Leg stretch:5x15, 5x20, 5x25, 5x35, 5x30
MP : 5x10, 5x15, 5x20!, 5x15
Dumbbell lateral raise: 5x7, 5x8, 2x9, 5x7

Misschien wat te weinig oefeningen... Zal eens nadenken over nog een schouderoefening.

Training gisteren ging wel redelijk:

Squat:5x20, 5x30, 5x35, 5x50!, 5x30
Leg curl: 5x20, 5x30, 5x35, 5x45!, 5x30
Leg stretch:5x15, 5x20, 5x25, 5x35, 5x30
MP : 5x10, 5x15, 5x20!, 5x15
Dumbbell lateral raise: 5x7, 5x8, 2x9, 5x7

Misschien wat te weinig oefeningen... Zal eens nadenken over nog een schouderoefening.

Ligt eraan hoe lang je er over doet, zorg dat je training maximaal 1 uur duurt.

Terug
Naar boven