Prima recovery training.
Ga zelf die stretch oefeningen ook maar is proberen. Hopelijk kom ik zo van mijn butt wink af!
Succes! Als je nog eens hulp wilt, dan PM je maar
Interessant! Ben wel benieuwd of je kracht kunt behouden en vet verliezen.
Ben tijdens mn zomercut nog wel sterker geworden, maar ik was al niet erg sterk vantevoren
Hoeveel heeft de nummer 1 dan wel niet gelift?
Vorig jaar heb ik een half jaar gecut en heb ik vrijwel niets ingeleverd. Ook nu gaat het nog goed. Gisteren erg goede training gehad.
De nr. 1 was meteen de nr. 9 van de hele wereld... dus daar moet ik nog even voor oefenen
Ik bedoelde achtergrond qua opleiding / voorgeschiedenis
Wat over mijn voorgeschiedenis kun je hier lezen:
http://www.fortiusfitness.nl/over-fortius-fitness/ Overige intieme vragen PM je maar
lastig he, je persoonlijke squatstand vinden. Heb je genoeg kennis/kunde/ervaring om e.e.a. helemaal zelf in te kunnen schatten op basis van je anatomie, lenigheid e.d?? Of doe je het op gevoel? Ben benieuwd.
Lijkt me vooral zo lastig om te beslissen of je lenigheid inderdaad gaat trainen om een lagere, smalle(re) squat mooi uit te voeren, of dat dat zinloos is omdat bijvoorbeeld je femur te lang is, je botangle te rond, je heupkom te ondiep en het niet aan de lenigheid maar aan de anatomie ligt.
Ik vind trouwens voor de hipflexibility de squat met je nek in een dynaband die om een rack heen hangt, altijd erg helpen om de goede heuppositie te krijgen. En hoelahoepen

mag ook met een autoband ofzo (wel filmpjes dan pls haha)
Ik heb genoeg ervaring om onder hand te weten wat ik zou moeten doen

Vooral na vorig jaar smal stance met een hiel gesquat te hebben. Daarvoor deed ik ook altijd squatten op platte schoenen met een wat wijdere stand. Maar het gebrek aan discipline m.b.t. mobility gooit altijd roet in het eten...
Verder geloof ik niet heel hard in het feit dat de anatomie van gezonde mensen onderling zo erg verschilt dat basis principes bewegingsleer niet meer gelden.
Een smalle stand, op schouderbreedte of smaller, is voor geen enkele atleet optimaal.
Ik ben trouwens bezig met een ebook over dit soort zaken. Ik zal het tegen die tijd wel posten hier, het wordt gratis in ieder geval.
Ohw als jij nog een filmpje hebt over die oefening met de Dynaband, dan ben ik benieuwd. Ik weet niet zo goed hoe dat er uit ziet
En dan nu de training van gisteren!
Intensity day
Squat
60kg x 5
60kg x 6
80kg x 3
100kg x 1
115kg x 1
125kg x 5
OH Press
30kg x 5
40kg x 3
45kg x 1
50kg x 1
57.5kg x 5
Cleans
60kg x 3
65kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
Commentaar
Squats gingen zeer goed. Ik heb de nieuwe knee sleeves maar weer eens aangedaan. Ik heb op
Facebook een fotootje geplaatst, voor de geïnteresseerden
Cleans gingen ook lekker. Verder lijkt ik steeds een tikkeltje droger te worden. Het gaat niet meer zo snel, als wanneer ik op een groter calorie tekort zat. Maar dat maakt niet uit. De aders op mijn onderbuik zijn af en toe al voelbaar, al hoewel het nog wel even zal duren voordat die zich gaan vertonen