AndroidHealthClinic

Shredded in 8 weken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Thnx, hou het in mijn achterhoofd, anders kom ik wel ff langs :D (zag dat je in eindhoven woonde ;))
Nee, ik wacht eerst je artikeltje wel af.

en grappig dat je schreef dat je fasted getraind had, schreef daar ook over in een topic, daar vonden ze dat een minder idee.

RPE is trouwens het aantal reps waar je naartoe werkt?

(/me gaat verder inlezen haha)

Als je wilt presteren zou ik niet fasted trainen. Dan wil je juist maximasle presteren. Maar voor fysieke doelen zie ik geen probleem.

Omdat je lichaam na een fasted training in een zeer katabole toestand verkeerd staan alle systemen klaar voor maximaal anabolisme. Je lichaam schreeuwt om voeding om alle schade te repareren.

Dus als je na je training goed eet, dan heb je daar meer profijt van :)

Ja ik ken all stars! Ik wist alleen even niet dat ze chucks heten.

Wel vrij korte workout, twee werksets voor de eerste twee oefeningen?

Verder nette powercleans!

Dat klopt feitelijk wel. Op deze dag is het volume al redelijk laag. Straks in de gain fase zal dat hoger liggen.

Laatst bewerkt:
Volume dag
Low Box Squat
100kg x 5
100kg x 5
100kg x 5, belt om
100kg x 5
100kg x 5 @ RPE 9,5

Bench
80kg x 5
80kg x 5
80kg x 5
80kg x 5
80kg x 5 @ REP 8

Deadlift
140kg x 1
140kg x 1
140kg x 1
140kg x 1
140kg x 1
140kg x 1 @ RPE 7

Curls
12 + 5 + 5 + 5, myo reps

Commentaar
De squats vielen zwaar, volgende week nog eens hetzelfde gewicht doen en kijken of het beter gaat. Verder goede training. Alleen merk ik wel dat een kleiner calorie tekort beter voor me is.

Prima training!

Hoe ziet je training opzet er globaal uit?

En waarom heb je een riem nodig bij 100kg box squats? Last van je rug?

Hoe vaak train je bij powerbase?
Sterk resultaat op de RAW wedstrijd trouwens.
Suc6 met de cut.

Prima training!

Hoe ziet je training opzet er globaal uit?

En waarom heb je een riem nodig bij 100kg box squats? Last van je rug?

Als ik cut dan is de opzet heel simpel, 3x in de week Fullbody. Veel de grote 3 + overhead. Weinig assistance, en redelijk weinig volume. Het gaat dan puur om spierbehoud. De rest is dan niet belangrijk.

Ik deed de riem om, om het iets makkelijker te maken! :p

Hoe vaak train je bij powerbase?
Sterk resultaat op de RAW wedstrijd trouwens.
Suc6 met de cut.

Ik heb daar een strippenkaart, dus meestal maar 1x in de maand ofzo. Meer voor de afwisseling dan wat anders :)

Bedankt, op de volgende wedstrijd wil ik toch wel meer. Maar ja wie niet!?

Hieronder de training van gisteren

Recovery dag
Squats
80kg x 5
80kg x 5 @ RPE 8

OH Press
45kg x 5
45kg x 5
45kg x 5 @ RPE 7

SLDL
90kg x 12
90kg x 12
90kg x 12

Chins
25 reps

Commentaar
De squats waren moeizaam! Mijn heupen zaten toch goed op slot. Zal wel door de box squats komen. Dan werken ze tenminste! Recent heb ik 130kg x 3 gedaan op de box. Ik ben benieuwd wat het zaterdag wordt. Maar eerst flink stretchen.

Verder was het een lekkere training.

Vanochtend woog ik alweer 76.6kg, morgen ook even wegen om het te controleren. Maar als het zo is dan gaat het nog relatief snel. Gelukkig gingen de Kcals al omhoog en ga ik denk ik volgende week een tekort van 10% hanteren op trainingsdagen en 15% op niet trainingsdagen.

Tof vsral!

Intensity Day
Box Squat
60kg x 6
80kg x 5
100kg x 1
115kg x 1
120kg x 5

Benchpress
60kg x 5
70kg x 5
80kg x 3
90kg x 5

Powercleans
60kg x 5
65kg x 5
65kg x 5
65kg x 5
65kg x 5
65kg x 5
70kg x 5

Abs

Commentaar
Goed getraind. Als mijn box sq getallen mijn normale sq kunnen bijhouden vind ik dat prima! Verder vanaf nu elke dag rekken en strekken, mijn squat stance moet wijder :D

Pittige boxsquats en prima cleans man!

Waarom moet je squat stance breder?

Squat stance wijder, waarom?
Verder prima training zo te zien.

Pittige boxsquats en prima cleans man!

Waarom moet je squat stance breder?

Thanks FTIO.

Squat stance wijder, waarom?
Verder prima training zo te zien.

Thanks!

BTW, mijn squat moet wijder omdat op die manier mijn heupen dichter bij het zwaartepunt blijven. Waardoor ik een betere hefbomen heb. Het zwaartepunt is de halter op mijn rug.

Ik heb relatief lange benen, dus een brede stand is logisch. Mensen met korte benen kunnen eventueel ook smal(ler) staan, maar ik denk dat vrijwel iedereen gebaat is bij een relatief brede stand. Met je voeten iets breder dan je schouders. Ik bedoel niet dat je meteen met je tenen buiten het powerrack moet gaan staan.

Nu is wijd voor mij, voor iemand anders misschien weer smal, of juist extreem wijd. Het blijft persoonsafhankelijk.

Hieronder de training van gisteren.

Volume dag
Squat
60kg x 5
60kg x 5
80kg x 3
80kg x 3
100kg x 1
105kg x 5
105kg x 5
105kg x 5
105kg x 5
105kg x 5 @ RPE 8,5

OH Press
30kg x 5
40kg x 5
47,5kg x 5
47,5kg x 5
47,5kg x 5
47,5kg x 5
47,5kg x 5 @ RPE 8

Sumo deadlift
60kg x 5
100kg x 3
140kg x 1
142,5kg x 5 @ RPE 9

Commentaar
Deze week flink aan mobility gewerkt, voor het trainen ook. Het kost nog wel even wat tijd om de in de juiste houding te komen met squats. Maar dan gaat het ook perfect :) Ik voel me echt stabiel & sterk onderin met een wat wijdere stand en mijn tenen bijna rechtuit.

Presses gingen erg goed, de sumo was ook ok.

Al met al prima training zo.

Ik heb echt geen discipline om zo aan mijn mobiliteit te werken :o Misschien omdat ik er ook nog geen last van heb.

Wat is jouw achtergrond een beetje Martijn?

Wat doe je precies aan mobility?

Al met al prima training zo.

Ik heb echt geen discipline om zo aan mijn mobiliteit te werken :o Misschien omdat ik er ook nog geen last van heb.

Wat is jouw achtergrond een beetje Martijn?

Bedankt nog. Die discipline moet ik ook echt opbrengen :)

Wat bedoel je met achtergrond? Wat wil je precies weten, vragen staat vrij!

Wat doe je precies aan mobility?

Ik doe voornamelijk veel stretchen voor mijn heupen. Couch stretch, frog stretch, hip circles, daarnaast nog de usual hamstring stretches en dorsiflexie stretches. Aangevuld met wat shoulder dislocates. :)

Gisteren recovery training gedaan.

Squat
90kg x 5
90kg x 5

Bench
80kg x 5
80kg x 5
80kg x 5

SLDL
95 x 10
95 x 10
95 x 10

Chins
10
10

Commentaar
Prima zo :)

Prima recovery training.
Ga zelf die stretch oefeningen ook maar is proberen. Hopelijk kom ik zo van mijn butt wink af!

Interessant! Ben wel benieuwd of je kracht kunt behouden en vet verliezen.
Ben tijdens mn zomercut nog wel sterker geworden, maar ik was al niet erg sterk vantevoren ;)

Hoeveel heeft de nummer 1 dan wel niet gelift? :eek:

Ik bedoelde achtergrond qua opleiding / voorgeschiedenis ;)

lastig he, je persoonlijke squatstand vinden. Heb je genoeg kennis/kunde/ervaring om e.e.a. helemaal zelf in te kunnen schatten op basis van je anatomie, lenigheid e.d?? Of doe je het op gevoel? Ben benieuwd.

Lijkt me vooral zo lastig om te beslissen of je lenigheid inderdaad gaat trainen om een lagere, smalle(re) squat mooi uit te voeren, of dat dat zinloos is omdat bijvoorbeeld je femur te lang is, je botangle te rond, je heupkom te ondiep en het niet aan de lenigheid maar aan de anatomie ligt.

Ik vind trouwens voor de hipflexibility de squat met je nek in een dynaband die om een rack heen hangt, altijd erg helpen om de goede heuppositie te krijgen. En hoelahoepen ;) mag ook met een autoband ofzo (wel filmpjes dan pls haha)

Prima recovery training.
Ga zelf die stretch oefeningen ook maar is proberen. Hopelijk kom ik zo van mijn butt wink af!

Succes! Als je nog eens hulp wilt, dan PM je maar :)

Interessant! Ben wel benieuwd of je kracht kunt behouden en vet verliezen.
Ben tijdens mn zomercut nog wel sterker geworden, maar ik was al niet erg sterk vantevoren ;)

Hoeveel heeft de nummer 1 dan wel niet gelift? :eek:

Vorig jaar heb ik een half jaar gecut en heb ik vrijwel niets ingeleverd. Ook nu gaat het nog goed. Gisteren erg goede training gehad.

De nr. 1 was meteen de nr. 9 van de hele wereld... dus daar moet ik nog even voor oefenen ;)

Ik bedoelde achtergrond qua opleiding / voorgeschiedenis ;)

Wat over mijn voorgeschiedenis kun je hier lezen: http://www.fortiusfitness.nl/over-fortius-fitness/ Overige intieme vragen PM je maar :p

lastig he, je persoonlijke squatstand vinden. Heb je genoeg kennis/kunde/ervaring om e.e.a. helemaal zelf in te kunnen schatten op basis van je anatomie, lenigheid e.d?? Of doe je het op gevoel? Ben benieuwd.

Lijkt me vooral zo lastig om te beslissen of je lenigheid inderdaad gaat trainen om een lagere, smalle(re) squat mooi uit te voeren, of dat dat zinloos is omdat bijvoorbeeld je femur te lang is, je botangle te rond, je heupkom te ondiep en het niet aan de lenigheid maar aan de anatomie ligt.

Ik vind trouwens voor de hipflexibility de squat met je nek in een dynaband die om een rack heen hangt, altijd erg helpen om de goede heuppositie te krijgen. En hoelahoepen ;) mag ook met een autoband ofzo (wel filmpjes dan pls haha)

Ik heb genoeg ervaring om onder hand te weten wat ik zou moeten doen :) Vooral na vorig jaar smal stance met een hiel gesquat te hebben. Daarvoor deed ik ook altijd squatten op platte schoenen met een wat wijdere stand. Maar het gebrek aan discipline m.b.t. mobility gooit altijd roet in het eten...

Verder geloof ik niet heel hard in het feit dat de anatomie van gezonde mensen onderling zo erg verschilt dat basis principes bewegingsleer niet meer gelden.

Een smalle stand, op schouderbreedte of smaller, is voor geen enkele atleet optimaal.

Ik ben trouwens bezig met een ebook over dit soort zaken. Ik zal het tegen die tijd wel posten hier, het wordt gratis in ieder geval.

Ohw als jij nog een filmpje hebt over die oefening met de Dynaband, dan ben ik benieuwd. Ik weet niet zo goed hoe dat er uit ziet ???

En dan nu de training van gisteren! :)

Intensity day
Squat
60kg x 5
60kg x 6
80kg x 3
100kg x 1
115kg x 1
125kg x 5

OH Press
30kg x 5
40kg x 3
45kg x 1
50kg x 1

57.5kg x 5

Cleans
60kg x 3
65kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3

Commentaar
Squats gingen zeer goed. Ik heb de nieuwe knee sleeves maar weer eens aangedaan. Ik heb op Facebook een fotootje geplaatst, voor de geïnteresseerden :)

Cleans gingen ook lekker. Verder lijkt ik steeds een tikkeltje droger te worden. Het gaat niet meer zo snel, als wanneer ik op een groter calorie tekort zat. Maar dat maakt niet uit. De aders op mijn onderbuik zijn af en toe al voelbaar, al hoewel het nog wel even zal duren voordat die zich gaan vertonen ;)

tsja, ik weet er natuurlijk ook nog maar bar weinig van, beginneling he.
Toch hoor/zie/lees je veel over die schouderbreedte

(ik vond dit bv al heel verhelderend: http://themovementfix.com/the-best-kept-secret-why-people-have-to-squat-differently/ daar zie je wel behoorlijke anatomische verschillen bij gezonde mensen)

Ik zal trouwens eens vragen of iemand t wil filmen...wellicht lukt dat dinsdag wel in de box.

Lekkere cijfers in je training en fijn dat je al voelt droger te worden.

Het is inderdaad een controversieel onderwerp.

Het artikel wat je noemt ken ik, maar de botten aan de linkerkant hebben geen normale bot vorming. Het is een misvorming; http://en.wikipedia.org/wiki/Coxa_valga

Ik besef dat er verschillen zijn tussen mensen en dat daarom niet iedereen op exact dezelfde manier kan (of hoeft) te squatten. Maar ik denk dat de verschillen tussen normale/gezonden mensen niet zo groot is dat de biomechanica van de oefening drastisch veranderd.

Het artikel zorgt ervoor dat mensen het als excuus gebruiken.

Bedankt voor de aanmoedingen :) Dat vind ik leuk.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven