XXL Nutrition

Shredded in 8 weken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dat van 2X pw deadlifts klopt niet man, die doen ze vaak ook gewoon 6X (net als ik ze elke training doe)

• Topic Starter Topic Starter
Dat wordt ook genoemd; "Sometimes the frequency and volume of the deadlift is increased by adding some variations like block pulls or deficit deadlifts. Or you can add some resistance bands."

Of bedoel je wat anders?

Ja maar het is niet sometimes, maar eerder altijd. Deficit, reverse band deficit, rackpulls met chains, stifflegged deficit, stifflegged met kont tegen de muur, toes up, met pauze etc zit vrijwel altijd wat van in.

Ah zo bedoel je. Zo begrijp/bedoel ik het ook, alleen staat het er wat ongelukkig inderdaad.

deadlift 180: damnd, nice!
Mooi artikel trouwens, gefeliciteerd ermee

Laatst bewerkt:
Goed in kaart gebracht zo. Nog maar afwachten wanneer er meer resultaten zijn van dit soort onderzoeken. Zoals Lyle ook wel aangeeft en mij ook eerder was opgevallen is dat de progressie bij de 3x per week groep wel maf is verlopen. Misschien was het te standaard voor adaptatie. De atrofie is ook wel apart. Het verdelen resulteerde gauw in adaptatie.

deadlift 180: damnd, nice!
Mooi artikel trouwens, gefeliciteerd ermee

180 + die bands he! ;) Ach het was even pittig ja. Bedankt.

Goed in kaart gebracht zo. Nog maar afwachten wanneer er meer resultaten zijn van dit soort onderzoeken. Zoals Lyle ook wel aangeeft en mij ook eerder was opgevallen is dat de progressie bij de 3x per week groep wel maf is verlopen. Misschien was het te standaard voor adaptatie. De atrofie is ook wel apart. Het verdelen resulteerde gauw in adaptatie.

Jij ook bedankt Victor. Er zijn wel meer onderzoeken die aantonen dat frequenter trainen een positief effect heeft. Er zitten inderdaad wat haken en ogen aan, te meer omdat we het volledige programma niet kennen. Wie weet was de 3/week 4u bezig per training en waren ze ernstig aan het overtrainen. Of misschien was de prikkel juist niet genoeg.

Het gaat mij meer om een hogere frequentie aan te stippen en dat dit wel degelijk een positief effect kan hebben als je het goed programmeerd.

Trouwens, ik was al lang blij dat Lyle het artikel niet de grond in bashte zoals die gewoon is te doen :p

---------- Toegevoegd om 15:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:07 ----------

Mijn artikel heeft het gehaald op Reddit. http://www.reddit.com/r/weightroom/comments/1yapy5/high_frequency_training_for_a_bigger_total/

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nice! Ik ga hem van de week even lezen :)

Kende de studie wel al overigens.

Laat je me weten wat je er van vindt FTIO? Ik heb begrepen dat het op de website van Greg inmiddels de meeste views op een dag ooit heeft :D

Gisteren ook getraind!

Volume dag
Squat
115kg x 5
115kg x 5
115kg x 5
115kg x 5
115kg x 5

OH Press
55kg x 5
55kg x 5
50kg x 5
50kg x 5
50kg x 5

Power clean
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3

Comment
De gewichten worden wat zwaar op de SQ en OH Press. Misschien volgende week even wat gewicht er af doen en op nieuw omhoog gaan :) Ik ben dan ook al 6 weken bezig. Ik denk trouwens dat ik het nog wel een aantal door trek de cut :)

Verder ok getraind! :thumb:

Sterke training heb je neergezet! Ik zal laten weten wat ik ervan vind.

Wel super natuurlijk dat je het record aantal bezichtigingen op een dag hebt verbroken :thumb:

---------- Toegevoegd om 18:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:49 ----------

Leuk en uitgebreid beschreven artikel Martijn!

Wat ik alleen nog mis is een summary. Het is een erg lang artikel, ook door de vele tussenruimtes die tientallen alinea's creëren.

Maar overall goed geschreven en ook duidelijk voor mensen die minder kennis hebben van wetenschaplijk onderzoek, denk ik :)

Ik wist trouwens niet dat jij bij de top Powerlifters van Nederland behoorde? :D

Wow sterke deadlifts :thumbup:

Sterke training heb je neergezet! Ik zal laten weten wat ik ervan vind.

Wel super natuurlijk dat je het record aantal bezichtigingen op een dag hebt verbroken :thumb:

---------- Toegevoegd om 18:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:49 ----------

Leuk en uitgebreid beschreven artikel Martijn!

Wat ik alleen nog mis is een summary. Het is een erg lang artikel, ook door de vele tussenruimtes die tientallen alinea's creëren.

Maar overall goed geschreven en ook duidelijk voor mensen die minder kennis hebben van wetenschaplijk onderzoek, denk ik :)

Ik wist trouwens niet dat jij bij de top Powerlifters van Nederland behoorde? :D

Bedankt FTIO! En top powerlifters is wellicht wat veel eer voor mij inderdaad. :)

Bedankt!

Verder hebben jullie nog een aantal trainingen te goed. Ik doe het even uit mijn hoofd.

Volume dag
Squat
115kg x 5
115kg x 5
115kg x 5
115kg x 5
115kg x 5

OH Press
55kg x 5
55kg x 5
55kg x 5
55kg x 5
55kg x 5

Power cleans
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3

Comment
Zware squats! Ik had al het idee dat ik aan het overtrainen was....

Recovery Training
Squats
100kg x 5
100kg x 5

Bench
85kg x 5
85kg x 5
85kg x 5

GHR
8
8
8
8

Chins
10kg x 8
10kg x 8
10kg x 8
10kg x 8

Comment
Squats trokken op niets, en de bench was ook zwaar. Ik moest eigenlijk een stapje terug doen, maar omdat ik zaterdag met Victor ging trainen wilde ik nog even doorzetten.

Intensity Day
Squats
120kg x 1
120kg x 1

Bench
102.5kg x 1

Deadlift
140kg x 5
140kg x 5
140kg x 5

Comment
Haha, ik ging kapot met squats, de 2e single was al een redelijke grinder. Bij benchen failde ik met de 2e rep. Een week terug deed ik nog 2 3's met 130kg op de squat en 100kg voor 2 3's op de bench.

Te lang te hard getraind! Even wat gas terug dus, overduidelijk.

Volume day
Squats
102,5kg x 5
102,5kg x 5
102,5kg x 5
102,5kg x 5
102,5kg x 5

OH Press
50kg x 5
50kg x 5
50kg x 5
50kg x 5
50kg x 5

Sumo Deadlift, plates on 1 mat
120kg + dbl mini x 3
140kg + dbl mini x 3
120kg + dbl mini x 3

Comment
Well, i didn't kill myself. Dus lekkere pomp en lekker getraind. Nu eens kijken wanneer ik weer gewicht erbij kan doen ;)

Laatst bewerkt:
Volume day en ik zie alleen maar vijfjes??

Zou je niet ook in wat andere repranges trainen?

In de cut vind ik dat niet nodig. Alles is gericht op spierbehoud en krachtbehoud.

Als ik over een paar weken ga gainen dan zal ik ook wat 8'jes gaan doen.

Misschien wat 10'jes, maar omdat ik voornamelijk voor kracht train zie ik daar niet snel het nut van in.

Behalve voor eventuele back off sets. Maar die doe ik dan vaak nog hoger dan 10 reps.

Oh ja, jij bent natuurlijk aan het cutten :)

Hoe pak jij precies de cut aan qua voeding?

Ik eet op een trainingsdag ca. 2000kcal en op niet trainingsdagen ca. 1850Kcal. Dat is een vrij groot tekort van 20% en 25% op het moment. Ik houd elke week goed in de gaten hoe de trainingen gaan.

Ik doe geen cardio.

Ik eet gewoon wat ik wil, als het maar in mijn macro's past. Dat gezegd hebbende, kies ik 99% voor 'gezonde' producten.

Gisteren ook weer getrained.

Recovery day
Squats
90kg x 5
90kg x 5

Wide Benchpress
75kg x 5
75kg x 5
75kg x 5

Safety Squat Bar
80kg x 8
80kg x 8
80kg x 8
80kg x 8

Chins
10kg x 8
10kg x 8
10kg x 6
10kg x 5

Comment
Lekker getraind! :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven