XXL Nutrition

Sigi's Logje

• Topic Starter Topic Starter
Donders, wat een slechte training was dit vanochtend: top3 worst workouts ever ... :(

Ik ging al een beetje lusteloos en moe naar de sportschool, waarschijnlijk door slaap- en eetgebrek en dit werd alleen maar bewaarheid bij de eerste 3 oefeningen.

Db clean & press
8x15
8x16
> Hierna gestopt, omdat ik last kreeg van m'n schouderkoppen/slijmbeurs: zelfde reden waarom ik nooit upright rows doe ...

Deadlift
6x60kg
3x100kg
2x140kg
1x160kg
> Amai, zelfs balansproblemen d.w.z. een stapje opzij bij de 160: nog nooit gebeurd! Ook last van de schouders hier.

Bankdrukken (CGBP)
10xstang
6x50kg
3x5x70kg
> Laatste 2 sets gingen zelfs met trillende armen. :eek:

Lying leg curl
> Dan maar een oefening waarbij je lekker kan liggen ...
12x20kg
12x25kg
12x30kg
> Beetje bijgekomen nu.

Squat
6xstang
5x60kg
5x80kg
5x90kg
5x100kg (niet lager dan parallel)
> Dit ging dan weer redelijk ok: toch met een tevreden gevoel naar m'n shake.

Deze training maar gauw vergeten, van het weekend bijtanken en dan een zondag even kijken wat we gaan doen. ;)

P.S. Volgorde leek natuurlijk nergens op; moet weer met een gestructureerd plan gaan trainen en stoppen met aanklooien. :rolleyes:

Snel vergeten Sigi. ;)
Volgende gaat weer beter! :thumb:

Vanochtend maar eens redelijk op volume getraind om weer een bepaalde hardheid in de trainingen te forceren ... een nieuw schemaatje moet ik nog maken. ;)

Warming-up
5 min fietsen

Squat
10xstang
8x40kg
6x60kg
5x5x80kg
> Voelde zwaarder dan vorige week donderdag toen ik squatten als laatste deed: vreemd.

OHP (strict)
10xstang
6x40kg
5x4x50kg
> 20 reps met 50kg gedaan, dus 5x4 gemiddeld.

Deadlift
2x6x60kg
5x5x100kg

Incline db flyes
3x8x15kg

Seated calf raise
3x12x50kg

Db shrugs
3x12x40kg
> Zwaarder ging niet; m'n grip was al vertieft.

Al met al kostte het me de aardige moeite, maar anders komen we niet vooruit natuurlijk. :D

Het 3x3-powerliftschema moet maar even wachten, want ik heb misschien de mogelijkheid om over een aantal weken een strongman-training te gaan doen bij Mc Chick in Dordt.

Dus heb ik wat gegoogled en een strongman training splitje gemaakt:

Dag 1:

- deadlift
- dips
- pullups
- BB curl
- side bends
- crunches

Dag 2:

- frontsquat
- CGBP
- cable/db row
- prone Y
- BB/db shrugs
- crunches

Dag 3:

- OHP/Savickas press
- hammer curl
- lying leg curl
- skullcrushers
- backsquat
- calf raise

En dan, idealiter, op zaterdag event-training.

Het zal wel zeer zwaar worden voor mij, omdat mijn gym-lifts nog niet op een noemenswaardig niveau zijn en mijn kracht-conditie ook nog niet optimaal is.

We zullen wel zien; het enige wat ik kan is m'n retebest doen. ;)

Laatst bewerkt:
Maak je niet zo druk over je niveau nu... gewoon je retebest doen zoals je zegt!
Je bent namelijk NOOIT goed genoeg :p

Wil je wedstrijden gaan doen? Anders is het imho volledig zinloos nu een ander schema te gaan volgen... alleen om geen flater te slaan in Dordt?!

Succes man.

Wanneer je strongman trainingen gaat doen moet je uiteindelijk wel je gym trainingen wat slimmer in elkaar zetten. Je zult daarbij wat minder zwaar moeten gaan om overtraining en blessures te voorkomen, zo ervaar ik het. Je hoeft verder geen speciaal schema te gaan volgen (gewoon je compounds blijven doen) in voorbereiding op dit soort trainingen omdat je er eigenlijk nooit met gym trainingen op voorbereid kunt zijn. :D

Het is heel wat anders en dus zul je rustig moeten beginnen. Dus verder niet druk maken, het komt allemaal goed wanneer we eraan gaan beginnen.

• Like
Waarderingen: Sigi
Maak je niet zo druk over je niveau nu... gewoon je retebest doen zoals je zegt!
Je bent namelijk NOOIT goed genoeg :p

Wil je wedstrijden gaan doen? Anders is het imho volledig zinloos nu een ander schema te gaan volgen... alleen om geen flater te slaan in Dordt?!

Goed punt, Dwarfie: nee, wedstrijden doen is nog veel te vroeg. Dit zou wel van een erg overschattende ambitie getuigen als je nog maar 4 maandjes squat/deadlift en 2 maandjes OHP doet ...

Ik zie het gewoon als een leuke ervaring en een soort test voor mijn functionele kracht en daarnaast volg ik al strongman sinds eind jaren '80 (op tv), dus lijkt het me gaaf om zoiets zelf eens te doen. :D

Ook hoop ik tips te krijgen of ervaringen uit te wisselen, wat nooit kwaad kan voor een beginnend krachtsporter.

leuk dat je compounds doet,zul je een pak sterker door worden.,en eens een strongman training meepakt:thumbs:
5x100,en 5x5x80,is zo slecht nog niet om nog maar zolang te squatten

Een nieuw schema, dus nieuwe kansen!

Ik ga bovenstaand splitje volgen, maar dan met de Dorian Yates methode. :D

Dit wil zeggen dat ik begin met 2 opwarmsetjes van 10-15 reps en dan 1 werkset doe tot failure, met een gewicht waarmee ik toch zeker wel 8 reps moet kunnen halen.

Ik moet zeggen, nog nooit heb ik zo'n pomp gevoeld en ik was ook nog eens binnen het uur klaar!

Warming-up
5 min fietsen

Machine shoulder press
15x30kg
12x40kg
8x75kg

Db shoulder press
15x10kg
12x11kg
9x20kg

Vertical row
15x35kg
12x45kg
8x90kg
> Cable row was bezet.

Pullups
2xBW
4xBW
8xBW

T-bar skullcrushers
12xstang
10x10kg
2x8x30kg
> Lekkere pomp, haha.

Ez-bar curl
15x10kg
12x15kg
7x30kg
> Sjit, geen 8 reps ...

Volgende keer houd ik het bij 1 schouder-oefening, maar deze workout was echt top!

Ik moet nog even bedenken of ik het gewicht van de werkset elke keer verhoog of op den duur 2 werksets tot failure ga doen ... ???

Ook ben ik wel erg snel klaar als ik vijf oefeningen doe, dus misschien kan er nog wat isolatie bij.

Laatst bewerkt:
Meer is niet beter ;)

Vandaag ME deadlift en daarna isolatie op de manier van Dorian Yates en zelfs de laatste oefeningen 2 aan 2 supersets gedaan, om op tijd klaar te zijn ... :D

Jammer dat ik weer op 180 bleef steken (4e keer al), ik had daarna 185 moeten doen, want die had waarschijnlijk wel gelukt. :mad:

Warming-up
5 min fietsen
twists (met stok)
3x10xBW hyperextensions

Deadlift
5x80kg
3x120kg
1x160kg
1x180kg
190xF
185xF
> Positief punt was dat de 190 wel van de grond ging, maar ik kreeg pijn in de rug net onder de knie. :(

Dips
12xBW
2x12xBW (failure)

CG cable row (heel strict)
15x30kg
12x35kg
12x50kg (failure, 8x was de bedoeling ...)
> Supersets met de dips.

BB curl
10xstang
8x25kg (totaal)
6x30kg
> Grip failure gek genoeg, kon geen hoger gewicht pakken.

Side bends
2x5x10kg
2x5x12kg
2x5x15kg

Machine crunches
3x15x35kg
> Supersets met side bends.

Aardige training, laatste 5 oefeningen gingen razendsnel; zelfs een beetje licht in het hoofdje. ;)

Ik had er vanochtend echt zin in, want ik zou met een nieuwe oefening beginnen en man ... wat voelde dit lekker!

Gisteren wat filmpjes gezien van mannen zoals Karlsen en Brant die effe frontsquats van 200kg-340kg laten zien op YouTube, dus flinke motivatie. ;)

Warming-up
5 min fietsen

Frontsquat
10xstang
6x30kg
5x40kg
5x50kg
5x60kg (ATG)
5x70kg
4x80kg (parallel)
2x90kg (halve squats)
> Het is even wennen, maar ik vind deze oefening eigenlijk fijner dan de backsquat ...

CGBP
10xstang
8x40kg
6x60kg (speed)
3x3x80kg
> Laatste 2 sets waren met 1s pauze.

Db rows
2x8x20kg
2x8x30kg
2x8x40kg
> Dit heb ik gedaan, leunend op een bankje op 40/50gr.

Sitting french press (ez-bar)
10x10kg
8x15kg
10x30kg (tot failure, helaas niet technisch perfect)

BB shrugs
10x60kg
10x80kg
10x100kg
8x120kg (failure, wel wat gecheat)

Machine crunches
15x35kg
12x50kg
4x70kg+4x60kg
> Supersets met BB shrugs.

Goede training en blij met de frontsquat als nieuwe exercise! :D

aardige frontsquats man,ik doe liever backsquats,maar elk zn voorkeur natuurlijk:p

Solid training man, zo doorgaan kerel!
Zijn je shrugs een beetje power shrugs?

Beste training Sigi! Die frontsquats pak je gelijk behoorlijk als nieuwe oefening:thumbs:

Beste training Sigi! Die frontsquats pak je gelijk behoorlijk als nieuwe oefening:thumbs:

Thanks, Marv: ja, als ik een oefening voor het eerst doe wil ik altijd gelijk testen hoe zwaar ik het kan - voordat de uitvoering slecht wordt.

Volgende keer ga ik setjes maken met 60kg (ATG) om de techniek goed onder de knie te krijgen. :D

Ik hoop dat dit ook een positieve uitwerking heeft op mijn backsquat(-) en deadlift(-techniek) ...

Terug
Naar boven