Fitness Seller

Sigi's Logje

Ik kan ook niet met m'n kont naar achter zakken, dan val ik om... (Enne Dwarf, no offence hoor, maar had jij daar zelf niet ook wat last van? Daardoor hing/hang je toch te ver voorover met je rug?)
Full-squat kan ik idd ook niet zonder om te vallen (korte pezen, banden etc), maar uitgangspositie is wel om kont naar achteren te duwen - niet zoals de meeste mannen die ik zie die echt in hun billen knijpen en zo recht naar beneden gaan (overdreven gesteld dan).

• Topic Starter Topic Starter
Een dinsdag dacht ik dus 130kg gesquat te hebben, terwijl dat dus helemaal op een verkeerde manier was!

Het ergste vind ik nog dat mijn zelfvertrouwen een knauw heeft gekregen; ik had net genoeg vertrouwen en agressie opgebouwd om die 130 zonder bankje te doen ... :(

Nu moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.

Zoals de 'echte bodybuilder' zal beamen is het veel belangrijker om de oefening juist en strikt te doen dan met veel gewicht...
Om je gerust te stellen: ik train een stukje langer dan jij, en kan nog steeds niet mijn eigen gewicht squatten ;)

Oh, dat squatten komt wel goed als ik de techniek onder de knie heb, want dan is het gewoon een kwestie van power. :D

Deze ochtend naar de sportschool voor de core-training met als voorproefje wat press-oefeningen op DE/speed:

CGBP
10xstang
8x50kg
3x5x60kg (zo explosief mogelijk geprobeerd: ging goed)

Schuin bankdrukken
8xstang
6x40kg
3x5x60kg (ging met meer moeite, maar ok)

Side twists
5x20 elke kant
> Deze oefening gedaan als 'supersets' met de eerste drie exercises.

Hyperextensions
10xBW
10xBW+10kg
10xBW+20kg

Suitcase deadlift
50kg, L+R
70kg, L+R
90kg, L+R
100kg, R
> Met de balans ging het veel beter dan de laatste keer; slechts bij 1 beurt helde de bar achterover. Alleen de grip was niet zo erg goed vandaag ... ;)

Side bends (1 db, onderin even vasthouden)
8x7kg, L+R
8x8kg, L+R
8x9kg, L+R

Machine crunches
3x12x50kg

Tricep overhead extensions
3x8x13kg, per arm

Wel tevreden over deze workout: volgende keer eens twisting crunches proberen. :cool:

Ik had vandaag echt een off-day, waarschijnlijk omdat dit de 5e training in 8 dagen was. :(

Niettemin wel een PR gezet op de OHP, leuk hoor. :D

Warming-up
5 min fietsen

Squat
6xstang
5x40kg
5x60kg
3x5x80kg
> Ik blijf het moeilijk vinden om de knietjes niet voor de voeten te laten eindigen, want qua gewicht moet dit niet al te zwaar zijn ...

(Sumo-)Deadlift
5x60kg
3x100kg
1x120kg (hmm, voelde het al in de hamstrings + liezen)
140kgxF
1x140kg (normale deadlift)
3x3x120kg
> Nee, dat sumo-deadlift is niks voor mij; ik heb ook lange benen en dito torso.

OHP (strict)
10xstang
5x40kg
3x50kg
1x60kg
1x65kg
1x70kg (PR, moeite met de lockout, dat wel)
72.5kgxF
> Goede vooruitgang; nog geen 5 weken geleden toen ik begon tilde ik nog 60kg met evenveel moeite.

Pullups (wijd)
7xBW
2x6xBW

Db shrugs
3x8x40kg

Side twists (stok)
3x15 per kant

Machine crunches
3x12x40kg

Misschien is vijf keer trainen in 8 dagen teveel voor me, maar desondanks toch tevreden over mijn pr op de OHP!

5x trainen in 8 daen kan wel hoor, als je fit bent! :D
3 dagen trainen, 1 dagje rust, en herhalen is wel te doen als je nog niet (te?) oud bent. ;)
Mooie progressie hoor. :thumb:

kom effe kijken hier
helemaal geen verkeerde training hoor
je pakt veel compounds , dus dat is altijd behoorlijk zwaar
t.a.v de squat , misschien je voetjes iets schuiner zetten

• Like
Waarderingen: Sigi
5x trainen in 8 daen kan wel hoor, als je fit bent! :D
3 dagen trainen, 1 dagje rust, en herhalen is wel te doen als je nog niet (te?) oud bent. ;)
Mooie progressie hoor. :thumb:

Dat is nou juist het toverwoord: tien jaar geleden was ik nog zo fit dat ik gewoon kon gaan hardlopen toen het 30 graden was ... dat is nu wel anders.

Ook is mijn voedingspatroon nog steeds bar slecht heb ik het idee. :(

Ik kom natuurlijk nu op een punt - na een maand of 8 serieus trainen - dat ik niet meer elke week progressie kan boeken!

Post je voeding eens misschien kunnen wij je een beetje (op weg) helpen..

Voor de eerste keer sinds lange tijd tot failure getraind bij het bankdrukken; wel natuurlijk met een goede spotter erbij! :D

Vandaag vooral borst gepakt, 1x rug en 4x isolatie voor de benen: vrij intensief gedaan, maar ook nog tijd gehad voor een praatje hier en daar ...

Bankdrukken (CGBP)
10xstang
6x60kg
3x3x80kg (paused: eerste set ging moeizaam, daarna steeds beter)
8x90kg (PR: forced reps en spotter erbij gehaald, na de 5e keer moest hij ietsje helpen bij de liftoff, lockout ging prima!)

Incline db press
8x20kg
8x24kg
8x20kg
>Ik merkte echt dat ik niet hoger kon na het zware bankdrukken. :(

Dips
10xBW
2x7xBW
> Ook al niet top.

Seated calf raise
3x12x50kg

Pendlay row
3x10x60kg
> Echt strict uitgevoerd en langzame excentrische beweging gemaakt.

Lying leg curl
3x12x25kg (volume-PR)

Adductor
3x12x35kg

Abductor
3x12x35kg

Vooral content over mijn BP: niet gedacht dat het zo goed kon gaan na mijn eerste setje paused ... :)

P.S. Ik bedenk me nu net dat dit de zesde training in 12 dagen was: ongekend voor mijn doen!

Laatst bewerkt:
tot failure, of forced reps?

nette trainingen sigi, en geloof me...een dagje rust is vaak beter als een extra training:)

tot failure, of forced reps?

Nee, echt tot failure: ik ben nog nooit zo diep gegaan met bankdrukken, maar ik had dus toch een goeie dag kennelijk ... :D

---------- Toegevoegd om 10:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:15 ----------

nette trainingen sigi, en geloof me...een dagje rust is vaak beter als een extra training:)

Ja, het was eerst de bedoeling om woensdag gelijk na dinsdag weer te trainen ... maar nu dus een dag overgeslagen: het ging dus aardig!

Laatst bewerkt:
Nee, echt tot failure: ik ben nog nooit zo diep gegaan met bankdrukken, maar ik had dus toch een goeie dag kennelijk ... :D

---------- Toegevoegd om 10:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:15 ----------

Ja, het was eerst de bedoeling om woensdag gelijk na dinsdag weer te trainen ... maar nu dus een dag overgeslagen: het ging dus aardig!

heb het ook vaak, nog ff een extra training of wat langer door trainen....maar valt dan vaak tegen. heb een tijdje met een gozer getraind...die trainde 30 min per training. en die zag er echt goed uit!

Ok, wist ik niet: maar mijn spotter hielp me niet, hoor ...

Failure: de bar niet meer explosief uit kunnen stoten
Forced reps: tot volledige falen trainen (met pijn en moeite reps maken tot het écht niet meer lukt) (heeft niks met hulp van spotter te maken)

Failure: de bar niet meer explosief uit kunnen stoten
Forced reps: tot volledige falen trainen (met pijn en moeite reps maken tot het écht niet meer lukt) (heeft niks met hulp van spotter te maken)

Ok, bedankt voor de uitleg, Dwarfie! :)

Antwoord gehad van mijn spotter vanochtend: ik heb die 90kg acht keer getild, maar na de vijfde keer moest hij ietsje helpen, echt miniem (vooral vanaf de borst; de lockout ging prima!)

Ok, bedankt voor de uitleg, Dwarfie! :)

Antwoord gehad van mijn spotter vanochtend: ik heb die 90kg acht keer getild, maar na de vijfde keer moest hij ietsje helpen, echt miniem (vooral vanaf de borst; de lockout ging prima!)

:thumb: no prob

Ik mag van Andrew alleen nog maar tot failure trainen, en ab-so-luut geen forced reps... (voorlopig, kan over een tijdje anders zijn)

Terug
Naar boven