Geen energie ondanks een PWO? Misschien moet je eens afkicken.

Ik merk dat, ondanks het weer en ondanks dat ik op het werk best gaar en loom ben, als ik eenmaal in de gym ben ik vanzelf wel weer een goeie pomp krijg, zonder PWO, enkel met een kop koffie en banaan. Soms een blikje zero energy drink. Koptelefoon met stevige muziek waar je een pomp van krijgt helpt ook wel (bijv. hardcore, als je daar van houdt; gezien de festivals waar je heen gaat verwacht ik van wel

), althans, is mijn ervaring.
Of is het omdat je klaar ben met de contest dat je niet een doel hebt om vol voor te gaan? Misschien even een rustweekje inplannen en weer even goed eten. Een maandje zonder PWO kan ook geen kwaad.
Tja, preworout of niet. Mijn lichaam is gewoon op door de warmte..lig iedere avond zwetend op de bank te slapen. Draai korte nachten en ondanks dat ik gister echt zin had om te trainen zat het er gewoonweg niet in. Ik SLDL normaal gerust 120-140kg..als dan 60kg al aanvoelt als 100kg..dan ben je gewoon op. Verder moet je er niet invergissen dat ik dag in, dag uit 1700 tot max 1900kcals eet. Tuurlijk komt er wel eens een dagje gevreet tussendoor, maar dat laadt blijkbaar de batterij niet genoeg op.
Verder ben ik blij voor je dat je zonder preworkouts traint. Lekker houden zo, want eenmaal eraan begonnen kan ik je vertellen dat je er niet snel mee zult stoppen. Ik doe deze week al een rustiger aan week..van een absolute rustweek wordt ik enkel onrustiger.
Vandaag een dagje vrij om bij de bruiloft locatie nog de laatste dingen te bespreken en dan ook lekker uit lunchen en verder nog niks gepland qua prep..
Oja, het doel is trouwens geen issue. Ik trouw 25 augustus en ga de 28e op honeymoon

Ik wilde even twee weken iets rustiger aan doen qua cutten, maar heb zoveel social events en etentjes dat ik toch flink moet compenseren. De laatste twee weken even maximaal gas erop en dan ben ik voor mijn vakantie weer waar ik zaterdag ook was
Ik denk eerder gewoon dat je nogal moe word als je aan het cutten bent. Heb ik ook last van, daarbovenop consumeert hij ook elke dag genoeg caffeïne dus zal een pwo niet zoveel doen als je de standaard neemt.

Cafeine werkt bij mij soms inmiddels averechts..ik ben weleens na een feestje (overdag) om 21:00uur in slaap gevallen na 6 blikjes redbull
Cutten in deze hitte put inderdaad nogal uit ja.
Dit..
Maar had gister ook die Poll gedaan op IG en zag gewoonweg dat ik niet de enige was die zich zo lamlendig voelt nu. Het was uiteindelijk een beetje 50/50. Dus betekent blijkbaar dat ongeveer de helft wel tegen die hitte kan...en/of airco in de gym heeft (want dat zal ook wel schelen

)
Eigenlijk zitten we gewoon te wachten tot Marvin gewoon eens een smerige bulk van 8 maanden neerzet, zonder compensatiedagen en strafcardio. En dan gelijk goed, dus aan de AAS en niet een beginnerskuurtje test/deca ofzo, maar gelijk aan de tren.

I wish! Maar dat gaat gewoonweg niet gebeuren..misschien ooit TRT als ik wat ouder ben..
Smerig bulken overigens ook niet. Hooguit gewoon bulken..die vlaag komt nog weleens voorbij in mijn hoofd
Ik ben ook aan het cutten (sorry
@JochemB, ik wilde er eingelijk niet over beginnen), maar toch kun je lekker trainen in een deficit zonder PWO. Mindset doet zoveel en als je een doel hebt om naartoe te trainen kun je heerlijk knallen. Na de training ben je dan wel goed leeg en gaar, maar dan maakt het niet meer uit en is de voldoening des te groter. Ik weet ook niet hoelang iedereen het cutten is, maar na een paar maanden lijkt het mij ook verstandig om weer even op onderhoud te gaan eten.
Mindset is prima hoor. Blijkbaar cut jij in een kleiner deficit of heb je uberhaupt minder moeite met cutten? En heeft jouw gym misschien gewoon airco ipv een binnentemperatuur van 30°C?
Ik ben vsn mezelf echt een enorme vreetzak..dus cutten valt me hoe dan ook altijd mega zwaar
Mindset is alles helemaal mee eens, ik ben ook aan het cutten en de gewichten/trainingen gaan echt wel goed. Maar ik ben wel echt heel moe tijdens de training na een low carb dagje (75% van de tijd gaat het goed qua energie).
Door een goeie mindset kun je daar wel weer doorheen trainen maar dat neemt niet weg dat je moe bent.
edit: ik gebruik helemaal geen pwo by the way, alleen soms wat koffie en een goeie meal.
True, true. Ik heb er ook echt geen andere verklaring voor dan de aanhoudende warmte en dan voornamelijk in huis (~27-30°C), maar ook zeker in de gym en ook nog eens op werk soms (airco is stuk)