XXL Nutrition

Contest Log Skatermarvins eeuwige cutlog (2014)

Is een vast eetschema niks voor jou Marv? De dag van tevoren al weten wat je de dag erna gaat eten.
Geen verrassingen, geen "iifym" cheats en niet telkens die kcal schommelingen. Zo maak je je ook wat minder druk om het eten omdat tch alles al vast staat.

dit heeft mij idd een hoop rust gegeven.

• Topic Starter Topic Starter
Dit, ik ben ook gestopt met dat panische gedoe. Ik eet door de weeks gezond en train ook, weekend gewoon compleet los en genieten :) ik zie er nog steeds beter uit dan 95% van de gehele wereldbevolking :D
True..maar het is ook belangrijk wat ik er goed uit vind zien...:D

je weet het zelf natuurlijk het beste en het is maar een idee maar als je nou gewoon elke dag licht boven onderhoud eet zoals ook al word gezegd en dus niet in het weekend 10.000 calorieen per dag wegwerkt om de rest van de week te eten als een ethiopier want dan snap ik best dat je geen vvm meer aanzet aangezien je zo gigantisch schommelt in calorieën telkens
10.000 is wel heel overdreven...al klinkt het wel goed IMO ;)

Ja, ik denk dat wel ja. Al zal het niet meer zo veel zijn als dat nu het geval is. Er zijn genoeg voorbeelden hier op 't forum die na een flink aantal jaar trainen nog steeds sterker worden. Waar haal je die onderzoeken dan vandaan als ik vragen mag? Ik zou die wel eens willen lezen, waarin wordt bewezen dat je na vijf jaar amper meer kunt gainen.
Hmm, je hebt het wel over minimale gains...of met behulp van chemische ondersteuning of verwacht je dat ook jij 350kg kunt deadliften als je maar lang genoeg doorgaat..?

http://www.victormooren.nl/spiermassa-opbouwen-deel-3-lange-termijn-benadering/

http://www.victormooren.nl/wat-is-mijn-genetische-potentie-voor-het-opbouwen-van-spiermassa/

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html

http://www.muscleforlife.com/how-much-muscle-can-you-build-naturally/

http://www.builtlean.com/2011/03/30/how-much-muscle-can-you-gain-naturally/

http://www.guydroog.com/2013/02/21/spiermassa-opbouwen-algemene-introductie-deel-1/

Niet in allemaal staan dergelijke zaken..maar dit was na 1 google search ;)

No offence, maar ik denk dat je al een eetstoornis hebt.

Je zegt dat je door niet te "cheaten" controle hebt maar is dit echt zo? Je vervalt bijna wekelijks in bingen en snaai gedrag en erna weer wil compenseren. Waarom niet gewoon stabiel wat meer eten en je "cheats" ( ik zet het zo neer omdat als je het binnen je macro's inpast het geen cheaten is imo) gewoon in je dieet past? Je kan nu gewoon iets lekkers eten wanneer je er zin in hebt, zonder schuldig te voelen en je zal merken dat dit ook je vreetbuien zal verminderen.

En ik denk ook zeker dat je hoelang je ook traint altijd vooruit kan blijven gaan in massa of kracht, zij het trager. En het belangrijkste inderdaad is door er plezier in te houden en uitvinden wat voor jou het beste werkt.
Hmm..wil jullie toch even af helpen van de gedachte dat ik me ieder weekend vol zit te vreten, want dat is zeker niet het geval. Normaliter heb ik gewoon 1 cheatdagje en misschien 1 extra cheatmeal in een weekend. Verder eet ik dan niet mijn kip met rijst, maar probeer ik wel aan mijn eiwitten te komen. Echter ben ik wel zo dat als ik weet dat ik savonds een etentje heb dat ik overdag een stuk minder eet (vaak beperkt tot 2 of 3 shakes o.i.d)

Daarom wil ik ook graag naar mijn shoot setpoint zodat ik vanaf daar de normale kcals kan opvoeren. Ik ben bang dat als ik vanaf mijn huidige setpoint een recomp start dat dit te lang gaat duren..

Oef, zit wel lekker in de verdedigingsmodus..:o

---------- Toegevoegd om 15:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:01 ----------

Is een vast eetschema niks voor jou Marv? De dag van tevoren al weten wat je de dag erna gaat eten.
Geen verrassingen, geen "iifym" cheats en niet telkens die kcal schommelingen. Zo maak je je ook wat minder druk om het eten omdat tch alles al vast staat.

dit heeft mij idd een hoop rust gegeven.
Dat doe ik eigenlijk al. Zo wist ik gisteren al dat ik vandaag zoete aardappel uit de over zou eten en morgen prei stamppot met spekkies. Het enige waar ik dan aan hoef te rekenen is de hoeveelheden om een beetje binnen mijn macro's te blijven.

Op deze manier weet ik zelfs pizza's mijn dieet in te rekenen. Echter ging het vorige week fout omdat ik dacht: "f**k it, even helemaal nergens opletten"...tja en dat resulteerd bij een veelvraat als ik al snel in 5a6000kcals..

Van mij uit geen aanval hoor, was ook gewoon benieuwd naar de artikels die je gelezen had. :D

Zit je ook wel (redelijk) vol n je maaltijden? Ik merk aan mezelf dat wanneer ik niet redelijk verzadigd ben de hele dag ik aan "lekkere" dingen ga denken ipv de vaste meals. Zo sluipt het er een beetje in en weet je jezelf ervan te overtuigen dat die ene cheat extra geen kwaad kan.

Nee, ik verwacht geen 350 te gaan deadliften, maar ik hoop toch wel die 300 te bereiken en daarna zie ik wel verder. Snap ook niet waarom je er zo 'negatief' in zou staan.

Anyways, ik heb die eerste 'studie' even bekeken en daar zie ik dit staan;

"Na 4 jaar krachttraining heb je het grootste gedeelte van je potentie uitgemolken en kun je uitgaan van een spiermassatoename van 1-1,5kg per jaar. Na 10 jaar zal het meer een gevecht worden om alles te onderhouden."

Dit zou dan toch betekenen dat je gewoon nog massa kunt gainen, als is het niet zoveel? Hier staat overigens geen bron bij, dus heb ook geen flauw idee waarom ik dit als waarheid zou aannemen. Ik ga ze verder ook niet helemaal uitpluizen, maar wat me opvalt is dat er amper tot geen fatsoenlijke bronnen terug te vinden zijn. Waarom neem je dat dan voor waar aan? Edit, na wat verder lezen zie ik wel in elke bron die 1 - 1,5kg per jaar staan. Dat is toch mooi? Over 3 jaar heb je dan max 4,5 kg spier bij en dat gaat zeker een enorm verschil maken in je fysiek.

Van mij uit geen aanval hoor, was ook gewoon benieuwd naar de artikels die je gelezen had. :D
No probz
Zit je ook wel (redelijk) vol n je maaltijden? Ik merk aan mezelf dat wanneer ik niet redelijk verzadigd ben de hele dag ik aan "lekkere" dingen ga denken ipv de vaste meals. Zo sluipt het er een beetje in en weet je jezelf ervan te overtuigen dat die ene cheat extra geen kwaad kan.
Nee, maar zit ook zelden vol..of althans signaal komt niet door denk. Maar moet soms even een knop om zetten en gewoon weer normaal doen..
Lekkere dingen gaan er bij mij en de meesten altijd wel goed in, maar gelukkig ben ik gek op elke meal die ik eet vandaag! :) zou ook met plezier de hoeveelheden van alles verdubbelen.en daarvan genieten.

Het is ook mijn bedoeling om na reverse dieting uit te komen op 80-120g havermout en 2x200-250g rijst..en mijn fruit er overdag weer in natuurlijk :)
Nee, ik verwacht geen 350 te gaan deadliften, maar ik hoop toch wel die 300 te bereiken en daarna zie ik wel verder. Snap ook niet waarom je er zo 'negatief' in zou staan.

Anyways, ik heb die eerste 'studie' even bekeken en daar zie ik dit staan;

"Na 4 jaar krachttraining heb je het grootste gedeelte van je potentie uitgemolken en kun je uitgaan van een spiermassatoename van 1-1,5kg per jaar. Na 10 jaar zal het meer een gevecht worden om alles te onderhouden."

Dit zou dan toch betekenen dat je gewoon nog massa kunt gainen, als is het niet zoveel? Hier staat overigens geen bron bij, dus heb ook geen flauw idee waarom ik dit als waarheid zou aannemen. Ik ga ze verder ook niet helemaal uitpluizen, maar wat me opvalt is dat er amper tot geen fatsoenlijke bronnen terug te vinden zijn. Waarom neem je dat dan voor waar aan? Edit, na wat verder lezen zie ik wel in elke bron die 1 - 1,5kg per jaar staan. Dat is toch mooi? Over 3 jaar heb je dan max 4,5 kg spier bij en dat gaat zeker een enorm verschil maken in je fysiek.
Een positieve mindset is ook zeker goed gozer. Ik ga het zeker overwegen allemaal en wie weet ga ik nog wel een.keer bulken..

Maar wil nu eerst van mijn 'vachtje' af.. ;)

Hmm...sinds jij de popcorn erbij pakte liep het vast ;)

Hier nog de workout van gisteren! Ben sterk aan het overwegen om mijn schema te wijzigen, want de combi borst schouders is niet ideaal. Het daagt bij mij wel om het high volume schema een kans te geven.

Hoe schat je daarmee je gewichten in?

2 Borst, schouders & buik:
Incline bench:
20kg: 10
50kg: 12, 12 (warmup)
70kg: 6 (moeizaam!), 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 2, 2 (34 myo reps)

Seated OHP:
27.5kg: 12
47.5kg: 12
52.5kg: 12, 11 (nipt)
Dropset: 57.5kg-->47.5kg-->37.5kg: 6, 7, 7+2PP

Vertical chestpress (machine):
57kg: 12, 12
71kg: 10 (1f.), 8 (op=op)

Hammergrip alternate dumbel press:
10kg: 12 (warmup)
14kg: 12, 12 (slow controlled, maar slechte MMC)
16kg: 8 (prima)

Standing cable flys ss rope facepull:
36kg: 12, 10 (nipt) ss 27kg: 15, 15
27kg: 18 (pomp:fire:) ss 27kg: 15, 15 (:fire:)

Rope crunch:
27kg: 20+
41kg: 20+
55kg: 15+, 15+

Leg raise:
set 1: 12reps + 4 met gebogen knieen
set 2: 9reps + 6 met gebogen knieen
set 3: 5reps + 5 met gebogen knieen (lang geleden dat ik leg raises deed. Pittig zat!:thumbs:)

Lateral raise machine:
30kg: 12, 12 (single arm)

Vandaag een half dagje werken en gezien het weer lekker gaan fietsen!:D Voeding gezien de rustdag low carb, low kcals. Meal van vanavond vind ik gezien de spekkies moeilijk inschatten..

Voeding, woensdag 27-08-2014:
6:15 1 caps T5 + 1 scoop Amino-1
9:00 1L groene thee
11:00 35g whey iso + vit B + vit D
11:30 1 scoop Amino-1
12:30 150g kipfilet + 120g spinazie + blik monster energy zero
15:00 150g kipfilet + 120g spinazie + 10g BCAA
18:00 Preistamppot met opgebakken spekkies (1000kcals) + 40g casseine

~1830kcals, E/K/V = 180g (38) / 90g (20%) / 85g (42%)

Laatst bewerkt:
Klopt het dat je vorig jaar een verhaaltje had geschreven hoe je de laatste week/twee weken had gedaan?

Laatst bewerkt:
Wat

:roflol:

Daar gaan we weer met die junkfoods Marvin..

:jk: Grapje..
Ik had zelf gister ook patat met pindasaus en een mexicano
hihihihi

Dat dere liptin hormone fucking Marvin :D

:roflol:

Daar gaan we weer met die junkfoods Marvin..

:jk: Grapje..
Ik had zelf gister ook patat met pindasaus en een mexicano
hihihihi
:D:D
Dat dere liptin hormone fucking Marvin :D
Heb er geen vreet aanval van gemaakt. Dan had ik er zeker nog wat snacks en een milkshake bijgenomen.

Nu had ik nog circa 1000kcals staan voor mijn avondmaaltijd en vond ik dat een lekker dagje in de zon liggen best wat friet met kipsate gegeten kon worden.:o

Ga vandaag toch weer fietsen naar mijn werk..voeding ziet er hetzelfde uit als gisteren. Alleen zijn er wat zaken verschoven, omdat ik later begin vandaag en wel de hele dag werk.

Helaas zijn mijn gewicht en taille ondanks de cardio en low kcals vandaag nog gelijk gebleven. Ben benieuwd wat een tweede dagje opleverd..

Verder is deze week niet ideaal en doe ik mijn best me aan mijn dieet te houden. Echter is zaterdag mijn vriendin jarig en vieren we dat op een festival, waar ik vast het 1 en ander ga drinken, overdag een stukje taart pak en waarschijnlijk als avond eten een burger of patat zal eten. Mijn vriendin vond 1 dagje vieren niet genoeg, haha...dus gaan we vrijdag roti halen en s'avonds aan de shotjes in utrecht. Dat laatste zal goed meevallen gezien het feit dat ik moet bobben ;) en voor overdag heb ik perongeluk te weinig rijst bereid, dus die roti is ook wel in te fitten.

Overigens zijn beide dagen ook trainingsdagen. Maandag ga ik gewoon weer rustig verder...om vervolgens vrijdag een buurt BBQ te hebben, maar die wordt a la Marvin gewoon in de macro's gefit (zover dat kan)..:o

Sociale 'verplichtingen..'

Voeding, woensdag 27-08-2014:
8:15 1 caps T5 + 1 scoop Amino-1
11:00 35g whey iso + vit B + vit D
12:30 150g kipfilet + 120g spinazie + blik monster energy zero
15:00 150g kipfilet + 120g spinazie
16:30 1 scoop Amino-1
17:15 10g BCAA
18:30 Preistamppot met opgebakken spekkies (1000kcals) + 40g casseine

~1830kcals, E/K/V = 180g (38) / 90g (20%) / 85g (42%)

Haha wat een held ben je ook he :roflol:

Wel leuke planning in het vooruitzicht dan toch ? :) geniet ervan man !

Haha wat een held ben je ook he :roflol:
Wahaha..zal ik maar als een compliment zien..
Wel leuke planning in het vooruitzicht dan toch ? :) geniet ervan man !
Uhu..geniet ook wel hoor en cut volgende week door.

Prei stamppot was hnnng!:eating:

---------- Toegevoegd 29 August 2014 om 06:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst 28 August 2014 om 19:52 ----------

De planning voor vandaag! Erg slecht geslapen, maar gelukkig een half dagje werken!

Gym heeft nog het vakantierooster kwam ik net op tijd achter, dus heb straks een uurtje om te trainen (11:00-12:00), want die lompe tent is vanmiddag gesloten *zucht*

3 Quads, kuiten & buik:
Squat:4x8-12
Leggpress (small stance):3x12+
Leg extention:2x8-12+dropset
Abduction:3x12-15

Barbell calfraise:4x8-12
Seated calfraise:2x6-8+pompset

Ab-work 1:3 sets
Ab-work 2:3 sets

Voeding, vrijdag 29-08-2014:
9:00 50g havermout + 20g whey + 10g rozijnen + multivit + vit D
Pre-workout: 1 scoop Cellmass + 15g maximize
Intra-workout: 1 scoop Amino-1
Post-workout: 20g whey + 10g dextro
12:15 65g rijst + 150g kipfilet + 120g spinazie + 50g havermout + 20g whey + 10g rozijnen
15:00 150g kipfilet + 120g spinazie + appel
19:00 Roti kip speciaal (1000kcals?)
21:00 1 a 2 shotjes

Excl. Shotjes: ~2290kcals, E/K/V = 215g (37) / 255g (44%) / 50g (19%)

Misschien eens een goede (online) coach zoeken.. menno henselmans bijvoorbeeld.

Misschien eens een goede (online) coach zoeken.. menno henselmans bijvoorbeeld.
Is het verwegen waard. maar eerst eens kijken of ik zelf mijn shape weer in orde kan krijgen..

Mijn lichaamsgewicht is vreemd genoeg:o namelijk nog steeds stijgende...

Shotjes waren toch lekkerder als gedacht...dus 2 = 5...of 6:o

De training van gisterochtend!

3 Quads, kuiten & buik:
Squat:
60kg: 12
80kg: 10 (warmup)
100kg: 8, 8
120kg: 6 (moeizaam), 6 (nipt!)

Leggpress (small stance):
182kg: 13
224.8kg (fullstack): 16 (2f.), 14 (2f.), 12 (4f.)

Leg extention:
61.5kg: 12
68.5kg: 11 (AU!), 10 (niptt!)
Dropset: 84kg-->77kg-->71kg: 3, 4, 4

Barbell calfraise:
100kg: 14, 12
120kg: 9 (prima), 8 (niet te klagen)

Seated calfraise:
80kg: 8 (slow controlled reps/sqeez on top), 12 (4f.)
60kg: 28 (fik erin!:fire:)

Cable pull-trough:
27kg: 15
36kg: 15, 15

Swissball crunch ss swissball rollout:
Bw: 18, 12 ss Bw: 20+, 15

Pfoe, en dan nu wachten tot de gym open gaat na fucking 2 uur slaap!:o

Yo Marvin. Heb in je (oude) log terug zitten lezen n.a.v een aantal trainingen die je de laatste weken neer zet t.o.v jaren geleden. Vergeleken met je squat van gister:

3-2-2011
Squat: 5x5x160kg (Belted, laatste 2 setjes met erg veel moeite! Betwijfel ook of ze wel parallel waren..VIEL BEHOORLIJK ZWAAR!)

28-11-2011
Squat: 8x60kg, 8x100kg, 6x130kg, 5x6x160kg, 4x160kg (VPR(?))
http://forum.dutchbodybuilding.com/...g-and-beyond-215244/index299.html#post6326182

26-11-2011
Squat: 65x60kg (Vreselijk!!!)
http://forum.dutchbodybuilding.com/...g-and-beyond-215244/index246.html#post5763404

18-6-2012
Squat: 12x60kg, 12x100kg, 12x130kg, 10x150kg, 7x160kg, 10x130kg
http://forum.dutchbodybuilding.com/...g-and-beyond-215244/index345.html#post6869734

11-12-1012
Squat: 8x140kg, 2x6x160kg, 15x100kg, 17x100kg (Pff, wat voelt dat ineens licht, maar toch ook weer zo ontzettend zwaar!)
http://forum.dutchbodybuilding.com/...g-and-beyond-215244/index385.html#post7292271

Exact een jaartje terug
31-8-2013
Squat:
90kg: 8 (warmup)
110kg: 12, 12, 12 (nipt)
Dropset, 130kg-->110kg-->90kg-->60kg: 7, 6, 10, 21 (DAMN, wat een power!)
http://forum.dutchbodybuilding.com/...g-and-beyond-215244/index435.html#post7967292

Gisteren...
29-8-2014
Squat:
80kg: 10 (warmup)
100kg: 8, 8
120kg: 6 (moeizaam), 6 (nipt!)

Kom op Marvin!!! Dat oude niveau moet echt weer terug. Is het niet heerlijk om die Super Saiyan krachten weer terug te krijgen? Dan maar 10 kilootjes zwaarder, dan maar een heel klein vetrandje... gewoon doen man! BOOM!
PS: hopelijk geeft deze post je wat motivatie om terug te werken naar je oude niveau! ;)

Terug
Naar boven