Fitness Seller

Contest Log Skatermarvins eeuwige cutlog (2014)

• Topic Starter Topic Starter
No bad feelings.. Ik junk al heel de maand.. Pizza, friet, feestjes.. Moet me dringend herpakken. Heb iets te diep gecut (dieet) op de verkeerde manier. En nu grabbel ik bijna naar alles wat ik maar kan. + al een maand niet meer deftig trainen door het klooien met mijn gewrichten en volgens de dokter zou het wel eens reuma kunnen zijn...
Pfoe, ik zou mezelf niet meer aan kunnen kijken als ik een maand zo zou doen. Gelukkig weet ik me wel weer te herpakken en zal vandaag er gewoon normaal uitzien...

Wel zwaar klote als het echt reama is kerel! Ik hoop met je mee dat het mee valt!

Ben echt benieuwd naar je contest collage Marvin!
Misschien ook cool om je collages van de afgelopen jaar in dit topic te plaatsen (of elders) zodat jij (en wij als DBB leden) het kunnen vergelijken!

Wat betreft je plannen voor het pakken van massa: waarom ga je niet 3-4 maanden in een reprange trainen van 25-20-18 herhalingen? In een soort circuit stijl een PushPull schema? Ik noem maar iets hoor. Hoge reps kunnen (zeker na jarenlang getraind te hebben in de 5-12reprange) heel wat massa en conditie geven!

Bijv: Dag 1
1) Pullups - Dips - Core
2) Overhead Press - Barbell Row - Core
3) Barbell Curl - Close grip bench press - Core
Tussen elk circuit rust je 2 minuten (3 sets 25-20-18 reps)

Voor benen: Dag 2
1) Front Squat - Stiff deads - Calves
2) Leg Press - Leg Curls - Calves

Dan weer een Upperbody: Dag 3
1) Bench Press - T Bar Row/DB Row - Core
2) DB Overhead Press - Hammer Curl - Core
3) DB fly incline - Skullcrusher - DB Curl incline

Tis maar een optie hoor :( Ik ga in oktober aan zoiets dergelijks beginnen. Reps 20-25 Circuits enz!
Op dag 4 en 7 pak je rust en dag 5 en 6 start je weer met dag 1 en 2 etc...
Voordelen: hoge frequentie, tijdsbesparend, 90 compound oefeningen

Nogmaals ben benieuwd naar je collage. Ik wil je (tenminste) een 8 kunnen geven!
Koek, als eerst bedankt voor de support en altijd uitgebreide reply's!:thumbs: Ik had mijn vorige collages al in een spoiler aan de OP toegevoegd en zal daar zo mijn nieuwe collage aan toevoegen.

Hmm, misschien wel een idee om eens met een dergelijk schema te gaan werken. Is weer eens totaal wat anders, heeft een hoog volume en hoge intensiteit. Met name die laatste is erg belangrijk! Echter is mijn gym wel klein en worden circuitjes vaak lastig, maar het valt zeker te proberen!

Ik sla het schema in ieder geval even op in een file!:thumbs:

Marv ik denk dat je altijd wel iets hebt zoals vakantie in vooruitzicht of iets waar je wat droger voor wilt staan, denk dat dit je resultaten alleen wel erg in de weg zit zeker als je iedere keer de weer voor gaat cutten etc . niks mis met year round droog staan , maar ik zou naar 1 "groot" goal toe werken en niet iedere keer kleine goals zoals vakantie etc want dit schiet niet op natuurlijk. Veder idd miss meer flexibiliteit erin gooien kwa voeding, niet alleen op de brofoods op normale dagen laat maar zeggen ;) een paar tips van mijn kant hoe ik het zou doen ;) ! En miss wat koekie hier boven kwa schema laat zien , doe is wat geks :D
Klopt...maar wat als mijn grote doel is om het hele jaar droog te staan? Ik heb nu al meerdere (semi)-proffesionele begeleiders gesproken om te kijken of ze mijn nog wat VVM kunnen leveren op naturel basis en de meesten zijn daarin zeer sceptisch. De eerste begeleider die mij kan garanderen dat er in een jaar nog 2kg VVM bij kan zal ik dan ook direct volgen.

Tot die tijd jojo ik waarschijnlijk een beetje op en neer tussen stricte en minder stricte periodes.
Heb me afgelopen week gewoon misdragen en dat betaald zich uit in een smerige taille toename en in mijn optiek behoorlijke vocht retentie.

Daartoe besloten deze week (ook een beetje dammage control) nog even lekker rustig aan te doen. Ik zeg dammage control omdat zaterdag mijn vriendin jarig is en we mogelijk de dag ervoor uit eten gaan en de dag zelf een festival hebben.

Ik wil gewoon dat eerst mijn taille weer 2 cm minder is dan nu..

En wat betreft de brofoods...ik ben daar gek op. Mijn kip met rijst en spinazie en mijn havermout vind ik oprecht fucking lekker!:o

+1!! Ochtendshake met 60g havermout neemt mijn zin suikers voor de rest van de dag compleet weg.
Zeg je nu niet precies het tegenovergestelde ;):o

Yo Marvin. Ik heb nog even een aantekening opgesnort naar aanleiding van Koekies opmerking.

Zoals je kan zien lijkt wat Koek beschrijft op accumulatie training en dit kan inderdaad een welkome afwisseling zijn op intensificatie training, waar Wendler imo onder valt.

Je zei alleen ook high intensity en dat gaat je niet lukken met de frequentie en het volume hoog. Tenzij je trucjes toe gaat passen zoals cluster sets, maar met die frequentie en dat volume ben je binnen no-time opgebrand gok ik.

De aantekening: (Uit maximum Muscle V1 - Matthew Perryman)

Twee manieren van trainen. Geen van beide is beter. Gewoon afwisselen als het kan.
1. Accumulatie training. High rep, high volume, high frequency, low intensity training
2. Intensification training. Lower reps, lower volume, lower frequency, high intensity

Yo Marvin. Ik heb nog even een aantekening opgesnort naar aanleiding van Koekies opmerking.

Zoals je kan zien lijkt wat Koek beschrijft op accumulatie training en dit kan inderdaad een welkome afwisseling zijn op intensificatie training, waar Wendler imo onder valt.

Je zei alleen ook high intensity en dat gaat je niet lukken met de frequentie en het volume hoog. Tenzij je trucjes toe gaat passen zoals cluster sets, maar met die frequentie en dat volume ben je binnen no-time opgebrand gok ik.

De aantekening: (Uit maximum Muscle V1 - Matthew Perryman)

Twee manieren van trainen. Geen van beide is beter. Gewoon afwisselen als het kan.
1. Accumulatie training. High rep, high volume, high frequency, low intensity training
2. Intensification training. Lower reps, lower volume, lower frequency, high intensity
Dat betekend dus dat je bij high frequency/high volume het tempo niet moordend hoog moet gaan houden?

Nog even een weekend update. Gisteren enigsinds rustig aangedaan qua voeding. En in de ochtend nog een 5km gesnelwandeld met tussendoor 172 stappen bw walking lunges...omdat het kon.

Voeding zondag 24-08-2014:
8:30 1 caps T5
10:00 1 scoop amino-1
12:00 125g kipfilet + 1 caps T5
14:00 ~200g kip met satesaus
15:30 1 scoop amino-1
18:00 Tagliatelle met roerbak spinazie, 200g hamblokjes en knoflookcroutons
21:00 klein bordje friet met mayo..:o

En dan nu weer back-on-track..

Stats vorige week (na een dag carbloaden):
Gewicht: 75.9kg
Taille: 71.0cm
Vochtretentie: weinig

Stats deze week (na abnormaal eetgedrag):
Gewicht: 80.1kg
Taille: 74.5cm
Vochtretentie: veel:o

De planning voor vandaag!

1 Rug, hamstrings & kuiten:
Dumbell row:3x6-12
Chin-up:
Reverse grip pulldown:2x6-8+dropset
Cable row (V-grip):3x8-12+pompset

SLDL:4x8-12
Standing legcurl:3x8-12+pompset

Toepress/seated calfraise:

Voeding, maandag 25-08-2014:
9:00 1L groene thee
11:00 80g havermout + 30g whey iso + 20g rozijnen + multivit + vit D
12:30 150g rijst + 125g kipfilet + 120g spinazie
15:00 150g rijst + 125g kipfilet + 120g spinazie
Pre-workout: 1 scoop Cellmass + 1 scoop Jack3d
Post-workout: Banaan + 30g whey + 20g dextro
19:00 Avondeten (~750kcals) + 20g casseine

~2345kcals, E/K/V = 190g (32) / 290g (50%) / 50g (18%)

Ik zou een andere definitie hanteren voor intensiteit.

De meeste mensen koppelen intensiteit volgens mij aan van 1RM. Hoe groter het percentage van je 1RM, hoe groter de intensiteit.

Ik kan er een beetje naast zitten, maar ik kan het nu even niet dubbel checken.

Heb je trouwens al eens aan Victor gevraagd of hij je verder kan helpen met VVM pakken?

Ik vind het zelf lastig te geloven dat jij aan je maximaal haalbare VVM zit, niet lullig bedoeld uiteraard.

Hahah, ben benieuwd hoe lang het je kost om terug te gaan naar 75kg/71cm taille :D

Klopt wat FTIO zegt:
Of men doet een accumulation phase (high frequency, high volume, moderate intensity, weinig rust tussen sets)
Of men doet een intensityfication phase (moderate to low frequency, low volume, very high intensity, rest as need as possible)

''Meestal'' gaat een accumulation phase (4-6 weken) voorafgaand aan een intensityfication phase (4-6 weken).
Hoe dan ook, reps rond de 20-25 (waarbij je een pull oefeningen afwisseld met een push oefening, zodat de push spieren rusten terwijl je pull spieren gebruikt en vice versa) (kunnen) een enorme boost geven aan je metabolisme en je muscle growth!

Succes ermee, mocht je het inderdaad (gaan) gebruiken! :thumb:

PS: wanneer gaat die stemgallerij open! :D

Ik zou een andere definitie hanteren voor intensiteit.

De meeste mensen koppelen intensiteit volgens mij aan van 1RM. Hoe groter het percentage van je 1RM, hoe groter de intensiteit.

Ik kan er een beetje naast zitten, maar ik kan het nu even niet dubbel checken.

Heb je trouwens al eens aan Victor gevraagd of hij je verder kan helpen met VVM pakken?

Ik vind het zelf lastig te geloven dat jij aan je maximaal haalbare VVM zit, niet lullig bedoeld uiteraard.
Zo is niet hoe ik intensiteit bekijk (tov 1 RM's). Intensiteit kun je op veel manieren bereiken..dan wel door zware gewichten, hoog tempo of hoog volume of een combinatie.

Heb Victor nog nooit gecontact, maar het probleem zit ehm denk ook dat ik niet echt meer wil bulken. Howel mijn gedachtes ook daarover weleens wisselen. Als ik iets droger ben dan nu (en dat hoeft geen 6-7% te zijn) ben ik eigenlijk best tevreden met mijn shape. Voor de echt brute massa op bijvoorbeeld mijn wheels en armen moet ik waarschijnlijk toch naar de AAS grijpen..

Hahah, ben benieuwd hoe lang het je kost om terug te gaan naar 75kg/71cm taille :D

Klopt wat FTIO zegt:
Of men doet een accumulation phase (high frequency, high volume, moderate intensity, weinig rust tussen sets)
Of men doet een intensityfication phase (moderate to low frequency, low volume, very high intensity, rest as need as possible)

''Meestal'' gaat een accumulation phase (4-6 weken) voorafgaand aan een intensityfication phase (4-6 weken).
Hoe dan ook, reps rond de 20-25 (waarbij je een pull oefeningen afwisseld met een push oefening, zodat de push spieren rusten terwijl je pull spieren gebruikt en vice versa) (kunnen) een enorme boost geven aan je metabolisme en je muscle growth!

Succes ermee, mocht je het inderdaad (gaan) gebruiken! :thumb:

PS: wanneer gaat die stemgallerij open! :D
Ik hoef niet terug naar 75kg, maar mijn taille wil ik toch zeker 2cm vanaf, want die ziet er IMO momenteel niet uit.

Nogmaals, ik ga een dergelijk schema zeker in overweging nemen!:thumbs:

De stemgallerij gaat vandaag open...wel grappig om te zien hoe een aantal deelnemers, waaronder ikzelf als waakse honden liggen te wachten tot het begint..:o

Zo is niet hoe ik intensiteit bekijk (tov 1 RM's). Intensiteit kun je op veel manieren bereiken..dan wel door zware gewichten, hoog tempo of hoog volume of een combinatie.

Heb Victor nog nooit gecontact, maar het probleem zit ehm denk ook dat ik niet echt meer wil bulken. Howel mijn gedachtes ook daarover weleens wisselen. Als ik iets droger ben dan nu (en dat hoeft geen 6-7% te zijn) ben ik eigenlijk best tevreden met mijn shape. Voor de echt brute massa op bijvoorbeeld mijn wheels en armen moet ik waarschijnlijk toch naar de AAS grijpen..

Ik hoef niet terug naar 75kg, maar mijn taille wil ik toch zeker 2cm vanaf, want die ziet er IMO momenteel niet uit.

Nogmaals, ik ga een dergelijk schema zeker in overweging nemen!:thumbs:

De stemgallerij gaat vandaag open...wel grappig om te zien hoe een aantal deelnemers, waaronder ikzelf als waakse honden liggen te wachten tot het begint..:o

Super!

Haha, inderdaad.... ik zit nu aan de koffie... over een uurtje een lekkere leg training op het programma (at home, as usual)... wellicht voor die tijd nog ff stemmen! Maar ben bang dat dat pas vanavond gaat worden

Congrats met je fysiek/resultaat man.
Resultaat mag er zeker zijn. Mijn stem heb je :thumb:

Congrats met je fysiek/resultaat man.
Resultaat mag er zeker zijn. Mijn stem heb je :thumb:
Thanks Massive!:D

Nou..tot nu toe pakt het herpakken van mijn dieet lekker uit:mad: Taille en gewicht weer gestegen..
Ach vandaag nog een trainingsdag en morgen en overmorgen rustdagen (lower carb/low kcals), hopelijk laat dat de boel weer een beetje zakken.

Hier nog de workout van gisteren! Daarover heb ik eigenlijk niks te klagen!:thumbs:

1 Rug, hamstrings & kuiten:
Dumbell row:
22kg: 12 (warmup)
30kg: 8 (warmup)
40kg: 14, 14 (2f.), 12 (2f.)

Reverse grip pulldown:
73kg: 9 (1f.), 8 (lekker!)
Dropset: 86kg-->82kg-->77kg: 4, 3, 5 (2f.)

Chin-up:
Bw: 3, 3, 3, 3 (Pff, daar was ook niet veel meer van te verwachten na die dropset)

Cable row (V-grip):
136kg: 12 (2f.), 10 (2f.), 9 (2f.)
100kg: 16 :fire:

SLDL:
100kg: 12, 12 (prima, slow controlled reps)
120kg: 10 (t*ring! Super MMC), 8 (nipt!)

Standing legcurl:
30kg: 12
23kg: 12, 12
16kg: 26 (pumpin')

Seated calfraise:
60kg: 21 (super controlled/sqeez on top), 21 (closer stance)
80kg: 11, 10 (niet te klagen!)

Het stemmen is begonnen!
Dus niet vergeten te stemmen! Een motivatie bij jullie cijfers wordt gewaardeerd. :D

[Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 07:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:12 ----------

En de planning voor vandaag!

2 Borst, schouders & buik:
Incline bench:30-40 myo-reps
Vertical chestpress (machine):3x6-12

Seated OHP:3x8-12+dropset
Arnoldpress/Hammergrip alternate dumbel press:3x6-10

Bent over lateral raise/Lateral raise:3x8-12
Standing cable flys:2x6-10+pompset

Ab-work 1:3 sets
Ab-work 2:3 sets

Voeding, dinsdag 26-08-2014:
9:00 1L groene thee
11:00 80g havermout + 30g whey iso + 20g rozijnen + multivit + vit D
12:30 150g rijst + 125g kipfilet + 120g spinazie
15:00 150g rijst + 125g kipfilet + 120g spinazie
Pre-workout: 0.5 scoop Amino-1
Post-workout: 30g whey + 20g dextro
18:00 halve bevroren banaan + 30g bevroren aardbeien + 20g casseine (proteinfluff)
19:45 250g zoete aardappel uit de oven + 140g schnitzel + 225g sperziebonen

~2235kcals, E/K/V = 190g (34) / 250g (44%) / 55g (22%)

Tijdje niet geweest maar je staat al aardig droog man!

Volgens mij niet heel veel veranderd te opzichte van vorig jaar?

Tijdje niet geweest maar je staat al aardig droog man!
Je zou me nu moeten zien...ga maar even door met cutten. Deze keer echter niet gevolgd door een idote vreetaanval...
Het stemmen is overigens al begonnen..
Volgens mij niet heel veel veranderd te opzichte van vorig jaar?
Iets minder droog tov vorig jaar..
Ben het hier eerlijk gezegd toch ook wel mee eens.
Wat verwachten jullie dan van mij al naturel en eeuwige cutter?

Je zou me nu moeten zien...ga maar even door met cutten. Deze keer echter niet gevolgd door een idote vreetaanval...
Het stemmen is overigens al begonnen..

Iets minder droog tov vorig jaar..

Wat verwachten jullie dan van mij al naturel en eeuwige cutter?

5kg VVM per jaar :mad:

Marv ik vind zelf ook de brofoods het lekkerst , havermout , rijstwafels , kwark :o dus op dat punt begrijp ik je wel ;) ik ga is kijken naar de contest resultaten :) !

Ik heb gestemd op je Marvin ;)

Wel Determination op een, sorry, het verschil was nét iets te groot :trollface:

Moet het dan per se in één jaar? Waarom niet in 2 of 3 jaar?

Terug
Naar boven