16/06/2019 Atlas pure strength day #1
Nachtje slecht geslapen, 1-2u maar de slaap gevat, toch wel 5u in bed gelegen dus wel uitgerust.. Op naar Breda voor eerste competitiedag van Atlas Pure Strength. We waren maar met 6 in de rookie +105kg categorie.
Eerste onderdeel was stone race, 80, 90, 100kg stones over 1m60 yoke en dan 90, 100, 110kg schouderen.
Dit was zonder tacky en ik heb al redelijk wat last van men bicepaanhechting dus maar op safe gespeeld. Stones over yoke gingen vrij easy, schouderen lukte vlot tot 100kg. De stones waren precies nog niet veel gebruikt, voelden nieuw en stofferig aan, enorm glad dus. De 110kg kwam los van de grond maar voelde men rechterarm/schouder en maar gelaten voor wat het was. 2de plek hier normaal op.
Tweede onderdeel was de medley, 110kg farmers voor 2x10m, 90kg bierfust en dan 110kg zandzak voor 20m.
De farmers en bierfust waren easy shit, lag stukje voor op de andere 2 in men heat. De zandzak heeft me genakt ( nog nooit gedaan ), kreeg em niet hoog genoeg getild ( kut schouder/bicep ) en heb em dan maar half als duckwalk gedaan, kwam over de halfweg-streep en men onderrug en hamstrings waren super verzuurd, Nedim kwam aangelopen met de zandzak dus maar doorgebeten en terug in gang geschoten. Kon em net niet bijhouden, denk hier 2de of 3rde plek
Met een verzuurde onderrug en wankele benen mochten we de logladder doen daarna! 97,5kg / 105kg / 112,5kg / 120kg / 127,5kg, niemand kwam verder dan 112,5kg behalve Nedim, met 3 man gefaald op 112,5kg.. Loglift in open lucht ook nog niet gedaan en de wankele benen hielpen ook niet, was moeilijk om de balans te vinden. Werkpuntje dus, met 3 man gedeelde 2de plaats?
Goed kapot mochten we dan aan het 4de onderdeel beginnen, 220kg axle deadlift op reps, 1 minuut tijd. Voor mij was het meeste 7 reps, heb er 8 kunnen uitsleuren. Ondanks ik al goed naar de klote was enorm blij mee!.
Dit onderdeel had ik gewonnen, Nedim haalde hier 7 reps maar de jury ( de ene telde 8 reps, de andere 9

) gaf em 8 of 9 reps waardoor hij dit ook won. 2de plek hier op dus ... Alle athleten, ook Nedim zelf, gaven aan dat er 7 reps gedaan werden maar de jury wou het niet geweten hebben... Bizar maar whatever.
Overal na 2de / 2de of 3rde / gedeelde 2de plek / 2de plek of 1ste? wie weet ben ik 3rde geworden...

Maakt nu niet echt uit, de organisatie was over het algemeen goed georganiseerd, het materiaal was top en de athleten waren super vriendelijk en behulpzaam. Was aangenaam dus de uitslag boeit niet zo hard, ik heb gedaan waar ik voor kwam en in september is de 2de competitie dag.
Filmpje: