Fitness Seller

Snow Cut Log 2

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Barbells koppen, die is nieuw voor me. Wel lekker bezig.

• Topic Starter Topic Starter
11-11-2020

- 1 bord kipfilet
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 2 sneden volkoren brood + pindakaas
- 1 groot bord pasta + spinazie + hamblokjes + spekjes + roomsaus
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 1 banaan
- 2 koppen zwarte koffie

Laatst bewerkt:
11-11-2020

Hill sprints
- 10 runs x Schinnen

Comment: judomaat van me reed! Alle 10 in 1x gedaan (dus 10x achter elkaar sprint omhoog, wandelen omlaag). Legs deaud maar ben er minder slecht aan toe dan de eerste paar keren. Wel behoorlijk brandend maagzuur en bijbehorende pijn op de borst. Een Rennie of whatever zou misschien wel helpen maar ik vind dat ik (naast mijn antidepressiva en soms paracetamol) niet te snel naar medicijnen moet grijpen. Als een 30 jarigen leven op Rennie's is niet best. Ik neem het maagzuur meer als een manier van mijn lichaam om mij te vertellen dat ik minder veel/minder gekruid/vet moet eten :)

Hier een picture vanaf de zijkant. Fat as phuck natuurlijk nog. Wel redelijk tevreden over mijn triceps en chest. Die gekke shit op mijn buik is lichtinval, heb er nog wel vet maar die shit wat lijkt op een "snee" komt door het licht. Ik ben nu ongeveer 107kg. Ik denk dat ik op mijn best sta op 100kg, voor de 3 "hoofddoelen":

1) kracht: ik blijf toch een krachtsporter en relatief ben ik @ 100 a 105kg het sterkste. Om een voorbeeld te geven; mijn pr's op deadlift en log zijn 270/125 @ 122kg, 265/120 @ 105kg. Dit toont aan dat alles boven de 105kg eigenlijk vooral nodeloos vet was. Onder de 100kg merk ik dat mijn leverages gaan tegen werken (te lang om sterk te zijn @ dat bw), dus 100kg gemiddeld (met eventuele periodes richting 105kg voor een eventuele wedstrijd) is een mooi gewicht om krachtdoelen na te streven.
2) gezondheid: Toen ik aan mijn nek geopereerd werd was ik rond de 100kg en waren al mijn waardes (bloeddruk, hartslag, etc.) semi-perfect. Aan boven de 110kg zit bij mij altijd een verhoogde hartslag en bloeddruk vast. Niks ernstigs (zeker niet als je pas 30 bent) maar niet lekker voor iemand met ziektevrees.
3) esthetisch: Simpel gezegd ben ik niet buff genoeg om (natty) echt droog te staan en al helemaal niet buff genoeg om @ 120+kg te staan zonder moddervet te zijn. Mijn doel qua fysiek is dan ook 100kg met ontspannen abs. Veel meer dan dat zit er niet in, maar het is al een mooi langtermijndoel.

Al met al denk ik dat 95-105kg (95 als ik eens wat droger wil staan, 105 voor een eventuele wedstrijd) een mooi gewicht is voor mij om alles te kunnen doen waar ik zin in heb (voor de lol erbij "sporten" zoals vechtsport/balsporten etc.), gemiddeld genomen nog wel de sterkste te zijn tussen de "normale mensen" en ook een beter fysiek te hebben dan iedereen op kantoor.

124836065_788265035070949_2736464395764765843_n.jpg

Ik denk wel dat je massa hebt maar je VP doet me denken aan mezelf een paar jaar terug.
Er kan best wat van af zonder dat je echt inlevert op kracht (mijn ervaring) maar het valt niet mee om een goede cut te doen.

Het belangrijkste is hoe jij naar jezelf kijkt en waar jij het beste bij voelt. De rest is bijzaak.

Ik denk ook dat die 12kg je goed gaat doen. Heb zelf ook nog aspiraties om lager te gaan in BW, maar bij mij zijn dat jaarplannen. Ik heb zo ook bijna een jaar op 87kg gestaan tot het wel welletjes was en dan merk je wel dat je eens van de 20% richting 16% gaat je toch wel buffer lijkt vind ik zelf. Dus ben wel benieuwd jij op 95kg.

12-11-2020

- w.u:
* 30 min. fysio

db stiff legged deadlift (30 sec. rest)
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg

legs up guillotine bench press (30 sec. rest)
8x 40kg
8x 40kg
8x 40kg
8x 40kg
8x 40kg
8x 40kg
8x 40kg
8x 40kg

elbows out band rows (30 sec. rest)
12x black + blue
12x black + blue
12x black + blue
12x black + blue
12x black + blue
12x black + blue
12x black + blue
12x black + blue

Comment: geen enkele set was echt zwaar maar had het toch zwaar met "the grind". Slecht geslapen, fysio ervoor en cumulatieve vermoeidheid. Vooral mijn benen hebben het zwaar, die worden dan ook 6 dagen in de week belast attm :) Maar het is voor een goed doel :)

@Stijneke : thnx :) Ik heb wel vaker @ 95kg gestaan, maar dat was dan na een "judo crash cut"... Dan was ik wel relatief droog (beginnende abs) maar 0 spier over... Dit keer, met een langzame cut, ben ik ook benieuwd inderdaad!
@Brab0 : ook jij bedankt. Ben het wel voor het grootste gedeelte met je eens. Het enige (en nu wil ik niet arrogant doen) verschil tussen ons is wel dat ik een stuk sterker was. Ik heb best wel op niveau sport gedaan. Er kan absoluut nog veeeeeel vet vanaf (en jou fysiek is 10x beter dan het mijne) maar ik denk dat het krachtverlies niet is te vergelijken. Een 110kg bench is makkelijker vast te houden dan een 160kg bench (of een 250+ deadlift). Echter, daar zit ik momenteel zelf ook bij lange na niet, dus boeiend, ik ben toch weak as phuck nu, dan maar goed cutten, gezond worden en weer bouwen ! :)

ik zag dat je uit de buurt kwam ;)
succes met het behalen van je doelen!

@Stijneke : thnx :) Ik heb wel vaker @ 95kg gestaan, maar dat was dan na een "judo crash cut"... Dan was ik wel relatief droog (beginnende abs) maar 0 spier over... Dit keer, met een langzame cut, ben ik ook benieuwd inderdaad!
@Brab0 : ook jij bedankt. Ben het wel voor het grootste gedeelte met je eens. Het enige (en nu wil ik niet arrogant doen) verschil tussen ons is wel dat ik een stuk sterker was. Ik heb best wel op niveau sport gedaan. Er kan absoluut nog veeeeeel vet vanaf (en jou fysiek is 10x beter dan het mijne) maar ik denk dat het krachtverlies niet is te vergelijken. Een 110kg bench is makkelijker vast te houden dan een 160kg bench (of een 250+ deadlift). Echter, daar zit ik momenteel zelf ook bij lange na niet, dus boeiend, ik ben toch weak as phuck nu, dan maar goed cutten, gezond worden en weer bouwen ! :)

Als ik 95 KG weeg (ooit) en ik bench dan nog steeds 110 KG dan is er iets niet goed :roflol:
Maar ik begrijp je punt! Je sport (hopelijk) om je goed te voelen en dat is voor iedereen anders. Ik ben blij dat ik niet meer zo ‘chubby’ ben, voel me gewoon een stuk beter tegenwoordig. Maar nogmaals, dat is persoonlijke voorkeur. Bij ons in de gym loopt er ook een gast rond die obese is maar bencht wel ff 130-140 KG. Dus ja, voor ieder wat wils uiteindelijk.

Ja eens dat bw een rol speelt, was ook niet om mezelf boven jou (of wie dan ook) te plaatsen. Bedoelde meer dat het voor een oud-strongman/judoka moeilijker is om kracht te behouden dan voor een doorsnee fatty. Ik was nooit een topper overigens, maar heb toch wel het nodige gedaan (o.a. 4x Districts Kampioen judo, finale sterkste man van NL tot 105kg). Dus ondanks dat ik moddervet ben (geef ik toe) en ik op het oog niet veel spiermassa heb, denk ik dat bepaalde spieren wel degelijk ontwikkeld zijn (anders loop je geen 400 yoke bijvoorbeeld of laad je geen 140kg stone), waardoor het relatief moeilijker is om op een lager bw kracht te behouden :)

Dik, ja.
Moddervet, neen.

12-11-2020

- 1 bord pangasius filet + linzen + sambal
- 1 bord aardappels + witte bonen in tomatensaus + rundergehaktballen
- 2 koppen zwarte koffie
Comment: prima :)

13-11-2020

- Concept rower
20 min. x stand 1:
* 12 min. easy
* 4x 20 sec. snel + 40 sec. easy
* 4 min. easy

Comment: mijn ouders hebben zo'n roei apparaat aangeschaft, best leuk. Niks heftigs gedaan, maar toch ff bezig geweest :)

13-11-2020

- 1 appel
- 1 bord kipfilet + 1 plak cheddar kaas + chili bonen
- 1 groot bord gebakken aardappels + spruiten + kipfilet + kaas
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey + brinta
- 1 kop zwarte koffie
Comment: te veel carbs

@Nicky! sorry als ik de verkeerde voor me heb!

14-11-2020

- stationary bike
60 min. x easy pace

swiss ball crunches
50x
30x
20x

Comment: rustdagje, maar wilde toch wat doen. Langzaam fietsen vind ik alleen maar ontspanning, dus zal niet detracten van mn herstel. Merk dat ik weer in geweldige shape begin te komen. Ondanks nog altijd hoog bf en bw, enkele gezondheidskwaaltjes (vaak keelpijn, slokdarm en maagzuur vooral) en wat blessures die nog spelen, lijk ik fitter dan ik in jaren ben geweest. Kan weer gewoon inspringen in een judo oefening, dingen goed voordoen etc. zonder bang te zijn om moe te worden. Voor mij is dit een nog veel grotere winst dan een goed fysiek! Nu volhouden, die +-95kg bereiken en dan langzaam weer power gainen. Gezondheid zo houden en nog verbeteren. Eigenlijk had ik al wel eens bij de arts langs willen gaan voor mijn keel/maagzuur, maar ik denk dat ik in corona tijden (terrecht) niet als prio gezien wordt en probably word weggestuurd met "drink maar eens een maand geen koffie" of "pak eens een rennie". Er is prima mee te leven verder, dus geen issues, alhamduhlila!

- 1 banaan
- 1 groot broodje gerookte zalm + gekookt ei
- 1 groot broodje kipfilet + samurai saus
- 1 bord pangasius filet + linzen + sambal
- 2 koppen zwarte koffie
Comment: geen "cheat diner" dit weekend (probably), dus voor eerst in 2 maanden weer eens mijn favoriete broodjeszaak bezocht. Witte broodjes en saus bij de kip, dus verre van clean maar ook geen totale rotzooi denk ik.

15-11-2020

w.u:
* 3 min. concept rower @ stand 5 x easy pace
* 4 way hips: 10x each x R + L

flat db press (28 sec. rest)
8x 22kg
8x 22kg
8x 22kg
8x 22kg
8x 22kg
8x 22kg
8x 22kg
8x 22kg

swiss ball glute bridges (30 sec. rest)
8x 2.5kg
8x 2.5kg
8x 2.5kg
8x 2.5kg
8x 2.5kg
8x 2.5kg
8x 2.5kg
8x 2.5kg

band pull aparts (30 sec. rest)
15x black
15x black
15x black
15x black
15x black
15x black
15x black
15x black

Comment: lekkere training! Alleen nog sore aan mijn hams. Dit is geen issue voor vandaag, maar wel voor het rennen morgen. Voor mensen zich afvragen: waarom rust verlagen op die db press; op dit moment kan ik door mijn samenstelling van gewichten geen (gelijke) dumbells maken die zwaarder zijn dan 22kg. Ik kan weliswaar tot 47kg gaan op 1 dumbell, maar met 2 gelijke dumbells kan ik maar tot 22. 32kg is misschien wel een optie, als ik 1 grote schijf aan de buitenkant doe en 3 kleinere aan de binnenkant, maar attm red ik 8x8x32 met korte rust toch niet. Dit is dus een goede tussenstap en best wel pittig hoor. 22kg is niks, maar die rust periodes zijn killing. Ik laat mijn "spotter" de tijd aanzetten na mijn laatste rep en ga al klaar liggen met de dumbbels @ 24 sec. oid zodat ik letterlijk op de 28 sec. begin met pressen! Was nog best wel close bij fail ook nog, volgende week 26 sec.! :)

Ja nood breekt wet man! die rust droppen maakt het gewoon enorm pittig en pomp gegarandeerd vermoed ik :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven