snowke90
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 3.731
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 110kg
- Vetpercentage
- 30%
Ja nood breekt wet man! die rust droppen maakt het gewoon enorm pittig en pomp gegarandeerd vermoed ik![]()
Pomp valt nog wel mee, meer verzuring, maar ook dat valt wel mee. Ik ben van nature erg "pomp/verzuringsresistent". Ideaal voor judo/strongman, misschien minder chill voor "bodybuilding". Ik deed het ook altijd relatief goed op truckpull, front hold etc. (events waarbij verzuring een rol speelt). Zo heb ik ooit een keer op een kwalificatie voor sterkste man van Nederland (niet -105, maar de grote kwalificatie) op het onderdeel front hold enorme kanjers als Dennis van Beusekom, Teun Moors en Enzo Tauro verslagen. Tuurlijk werd ik op totaal klassement vernietigd door deze giganten (werd toen 10e van de 12 XD) maar was toch even een glorie momentje. Idem toen ik op de kwalificatie voor het -105 NK in 2018 (Rijswijk) een stuk of 4/5 (uit mijn hoofd Wim, Willem, Joey, Brian. vast wel iemand vergeten hier) versloeg op de truckpull, ondanks dat ik net terug kwam van een nek operatie. Als ik weer terugkom in strongman, weet ik ook dat ik het daar echt van ga moeten hebben; snelheid en uithouding. Want ondanks dat ik echt nog wel krachtgains "plan" op de deadlift/squat/overhead (zeker ten opzichte van de laatste 2/3 jaar) moet ik wel accepteren dat daar bij mij niet zoveel rek meer inzit als iemand die nu een paar jaar bezig is en al op 250+/200+/120+ zit.
Echter, mijn allergrootste doel (buiten gezondheid, maar sport gerelateerd) is met een goed, gezond fysiek lekker competen in strongman weer. Niet eens per sé met een goed resultaat (als ik voor mezelf weer een degelijke wedstrijd draai ben ik meer dan tevreden, al wordt ik laatste) maar omdat ik het oprecht mis. Ook heb ik nu een hele leuke vriendin, die weliswaar geen echte fan is van de sport maar het wel mooi vind. Ik droom soms letterlijk van zoals vroeger een vol plein met toeschouwers en leuke, zware events. Alleen dit keer met mijn vriendin erbij en genietend in plaats van vol met zenuwen. Insha'Allah krijg ik die kans(en) nog