MuscleMeat

Snow Cut Log 2

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ja nood breekt wet man! die rust droppen maakt het gewoon enorm pittig en pomp gegarandeerd vermoed ik :p

Pomp valt nog wel mee, meer verzuring, maar ook dat valt wel mee. Ik ben van nature erg "pomp/verzuringsresistent". Ideaal voor judo/strongman, misschien minder chill voor "bodybuilding". Ik deed het ook altijd relatief goed op truckpull, front hold etc. (events waarbij verzuring een rol speelt). Zo heb ik ooit een keer op een kwalificatie voor sterkste man van Nederland (niet -105, maar de grote kwalificatie) op het onderdeel front hold enorme kanjers als Dennis van Beusekom, Teun Moors en Enzo Tauro verslagen. Tuurlijk werd ik op totaal klassement vernietigd door deze giganten (werd toen 10e van de 12 XD) maar was toch even een glorie momentje. Idem toen ik op de kwalificatie voor het -105 NK in 2018 (Rijswijk) een stuk of 4/5 (uit mijn hoofd Wim, Willem, Joey, Brian. vast wel iemand vergeten hier) versloeg op de truckpull, ondanks dat ik net terug kwam van een nek operatie. Als ik weer terugkom in strongman, weet ik ook dat ik het daar echt van ga moeten hebben; snelheid en uithouding. Want ondanks dat ik echt nog wel krachtgains "plan" op de deadlift/squat/overhead (zeker ten opzichte van de laatste 2/3 jaar) moet ik wel accepteren dat daar bij mij niet zoveel rek meer inzit als iemand die nu een paar jaar bezig is en al op 250+/200+/120+ zit.

Echter, mijn allergrootste doel (buiten gezondheid, maar sport gerelateerd) is met een goed, gezond fysiek lekker competen in strongman weer. Niet eens per sé met een goed resultaat (als ik voor mezelf weer een degelijke wedstrijd draai ben ik meer dan tevreden, al wordt ik laatste) maar omdat ik het oprecht mis. Ook heb ik nu een hele leuke vriendin, die weliswaar geen echte fan is van de sport maar het wel mooi vind. Ik droom soms letterlijk van zoals vroeger een vol plein met toeschouwers en leuke, zware events. Alleen dit keer met mijn vriendin erbij en genietend in plaats van vol met zenuwen. Insha'Allah krijg ik die kans(en) nog :)

Sorry dat ik je niet herken aan je blote bast 🤣
haha Jaap vast wel ( @DieNase )

Ik ben zeer regelmatig bij Jaap geweest richting mijn finale -105 in 2017. Daarnaast heb ik jou volgens mij ook wel vaker gezien in Haefland. Ik ben Dominique Janssen, lange chubby strongman, als je me ziet ken je me wel denk ik :)

15-11-2020

- 1 banaan
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 500ml. halfvolle melk + 2 scoops whey + brinta
- avondeten: Cambodjaanse Hotpot:
* 3 kommetjes:
> Kippenbouilon + een shitload aan kruiden
> veel inktvis, beef, garnalen, noodles en wat groenten
- 2 koppen zwarte koffie

Comment: mijn vriendin had bij ons thuis gekookt vandaag. Heel erg lekker was het en nog redelijk voedzaam ook denk ik.

BW Update:

- start: 113.5kg
- week 1: 111.6kg
- week 2: 110.8kg
- week 3: 110.2kg
- week 4: 110.2kg
- week 5: 109.3kg
- week 6: 108.3kg
- week 7: 107.2kg
- week 8: 106.7kg !!

Comment: yeah buddy!!

16-11-2020

Concept Rower machine
- 20 min. @ stand 5:
* 5 min. rustig
* 10x 20 sec. sprint + 40 sec. rustig
* 5 sec. rustig

Comment: p*ssy me had vanmorgen geen zin in Hill Sprints in dit vieze weer. Mijn auto is nog steeds stuk, wat het wat lastiger maakt. Like I said, 10 sprints in regen is 1 ding, maar 2x 20 min. door de regen wandelen is al helemaal bout. Dit was overigens ook best pittig, niet zozeer voor mijn cardio maar wel voor mijn armen en rear delts.

Ahhhh

Die achternaam heb ik inmiddels ingewisseld voor die van jaap 🤣

Lekker dat gewicht naar beneden gaat

Proficiat nog :) Heb al vaker gecut hoor, maar nog nooit zo langzaam en consistent als nu :) Jij weer lekker bezig zie ik? Kan me niet voorstellen dat een Vink sterker wordt dan een Janssen, maar dat gaan we zien ;) :p

16-11-2020

- 1 banaan
- 2 duitse biefstukjes + 2 plakjes cheddar kaas
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1 bord rijst + sperziebonen + kipfilet + satésaus + sambal
- 2 sneden volkoren brood + kaas
- 2 koppen zwarte koffie

Comment: standaard dagje :)

16-11-2020

- 1 banaan
- 2 duitse biefstukjes + 2 plakjes cheddar kaas
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1 bord rijst + sperziebonen + kipfilet + satésaus + sambal
- 2 koppen zwarte koffie

Comment: standaard dagje :)
Track je ook kcal?

Nope :) Dat laat ik aan "jullie mannen met de echte goede fysieken over". Ik heb van mijn broertje een "template" gekregen en daar houd ik me minimaal 5/7 dagen aan. De andere 2 dagen gebruik ik gewoon common sense. Denk dat ik rond de 2500kcal zit meestal, maar zolang ik afval vind ik het prima. Ik weet dat kcal tellen beter is, maar heel eerlijk; ik heb er geen zin in en vind "gezond" eten, een goede conditie opbouwen en ook nog een klein beetje vrijheid belangrijker :) Ik weet ook wel wel/geen kcal tellen probably het verschil maakt tussen abs @ 98kg en zeg abs @ 93kg, maar dit vind ik een prima opoffering :)

17-11-2020

- w.u:
* 4 way hips: 10x each x R + L
* standing twists: 25x

heels raises narrow stance full squats (b2b met vriendin)
8x
8x
8x
8x
8x
8x
8x
8x

standing hammer grip db oh press (b2b met vriendin)
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg

db pullovers (b2b met vriendin)
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg

Comment: niks extreems, maar wel lekker getraind... Gek genoeg waren mn legs best leeg, van dit easy werk, dus benieuwd hoe het rennen morgen gaat :)

- 1 bakje rode druiven
- 1 bord kipfilet + 2 plakjes cheddar kaas
- 1.5 bord rijst + wortels + varkensfilet + casave kroepoek + babi ketjapsaus
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey + brinta
- 2 koppen zwarte koffie

Comment: gaat wel okay :) Mijn vriendin moet nu om 6u op elke dag. Ik sta als "goede man" natuurlijk mee op, maak haar boterhammen en zet haar scooter buiten. Daarna ga ik wel weer slapen tot 10-11u. Ik werk elke dag tot 17 a 19u, dus hoef nooit vroeg op, maar het probleem is dat ik niet tot amper slaap als ik "weet dat ik vroeg op moet". We gaan ons best doen om het goed vol te houden!

Is niet veel voedsel voor jou!

18-11-2020

- 1 banaan
- 1 bakje rode druiven + blauwe bessen
- 2 duitse biefstukjes + 2 plakjes kaas
- 500gr. magere kwark/yoghurt appel + kaneel smaak
- 1 bord aardappels + witlof + varkenshaas + roomsaus
- 2 koppen zwarte koffie
Comment; een beetje fruit te veel, maar dat gaat wel okay denk ik :)

- hill sprints
12 runs x Schinnen

Comment: ging eigenlijk heel erg goed! Wel totaal gesloopt (vooral legs kapot) maar minder paniekerig/kut dan de eerste paar keer. Heb wel een constante irritatie/druk links op de borst, maar die wordt eigenlijk niet tot nauwelijks erger onder inspanning. Toont dat het waarschijnlijk OF puur van de paniekaanvallen is (heb al jaren on/off druk op de borst op allerlei manieren/plaatsen, nooit wat gevonden), OF de ademhalingsspieren worden zwaar getraind nu, OF gewoon verkeerd gelegen OF (en dit is zeer waarschijnlijk) een combinatie van alledrie! Alle 12 achter elkaar gedaan trouwens, beast mode!

Flink aantal sets

19-11-2020

w.u:
- 3 min. rowing machine
- 4 way hips: 10 reps each x R + L

legs up guillotine bench press (b2b met vriendin)
8x 42.5kg
8x 42.5kg
8x 42.5kg
8x 42.5kg
8x 42.5kg
8x 42.5kg
8x 42.5kg
8x 42.5kg

db bent rows (elbows flared, b2b met vriendin)
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg

swiss ball glute bridges (b2b met vriendin)
8x 5kg
8x 5kg
8x 5kg
8x 5kg
8x 5kg
8x 5kg
8x 5kg
8x 5kg

Comment: wat last van mn linkerhamstring, dus sldl geskipt... Filmpje bijgevoegd van hoe ik die rows uitvoer. Voor mij houd dit perfect het midden tussen voordelen van de barbell row en dumbell rows. Een goede compound zoals de barbell row, maar dat met de toegevoegde range of motion en de handen in een houding waarbij mijn schouders geen pijn doen! :)

- 1 banaan
- 2 bakjes rode druiven
- 2 duitse biefstukjes + 2 gebakken eieren
- 1 bord macaroni + rundergehakt + smac + rode saus
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey + brinta
- 2 koppen zwarte koffie

Comment; weer last van keel en zuur branden, maar verder prima :)

Bijlagen

• video-1605815277.mp4
    1,4 MB
Ja eens dat bw een rol speelt, was ook niet om mezelf boven jou (of wie dan ook) te plaatsen. Bedoelde meer dat het voor een oud-strongman/judoka moeilijker is om kracht te behouden dan voor een doorsnee fatty. Ik was nooit een topper overigens, maar heb toch wel het nodige gedaan (o.a. 4x Districts Kampioen judo, finale sterkste man van NL tot 105kg). Dus ondanks dat ik moddervet ben (geef ik toe) en ik op het oog niet veel spiermassa heb, denk ik dat bepaalde spieren wel degelijk ontwikkeld zijn (anders loop je geen 400 yoke bijvoorbeeld of laad je geen 140kg stone), waardoor het relatief moeilijker is om op een lager bw kracht te behouden :)

Type als Cormier, Tyson Fury?
Sommige mensen moeten een soort van vetlaag hebben om zich optimaal te voelen, bij iedereen past een best lichaamsgewicht.
Ook spieraanhechtingen op een ongunstige positie kan zorgen voor slecht zichtbare spieren. Arnold had bijv. een zichtbare 4pack, maar de onderste abs waren zelden goed zichtbaar.

Meh, dat wil ik niet per sé zeggen, want als ik er een beetje moeite voor doe, val ik best snel af. Wel kan ik relatief explosief, handig en conditioneel okay zijn aan een best hoog bf, maar ik denk dat dat meer een judo overblijfsel is dan echt genetisch.

20-11-2020

airdyne
5 min x easy pace

4 way hips
2 sets x 10 reps each x R + L

pallof press
10x green band x R + L
10x green band x R + L
10x green band x R + L

ghr straight legged sit ups
25x
25x
25x

plate side twists
30 sec. x 10kg
30 sec. x 10kg
30 sec. x 10kg

superset: lever arm chest press + lever arm rows
2 sets x 5x achter elkaar x 10x 25kg + 10x 25kg

Comment: weer eens PT gehad van de big man. Doel is om mijn rug weer in "deadlift" shape te krijgen, middels veel core werk...

20-11-2020

- 3 bakjes rode druiven
- 2 sneden volkoren brood + pindakaas
- 1 bord kipfilet + chili bonen
- 1 bord snijbonen stampot + spekjes + braadworstjes
- 600gr. halfvolle melk + 2 scoops whey
- 2 koppen zwarte koffie
- 1 klein flesjes aquarius

Comment: wat te veel suikers, maar was ook een epic lange dag :)

Teveel suikers valt toch wel mee?

Teveel suikers valt toch wel mee?

Ja die druiven misschien? Ik heb veel keelpijn lately (combi van maagzuur en een beroep waarin ik constant praat, en dan ook nog eens in mijn vrije tijd judo les geven) en dan is s'ochtends niks zo lekker als koud fruit :)

Ja die druiven misschien? Ik heb veel keelpijn lately (combi van maagzuur en een beroep waarin ik constant praat, en dan ook nog eens in mijn vrije tijd judo les geven) en dan is s'ochtends niks zo lekker als koud fruit :)

als het anderhalve kilo druiven zijn dan is dat best veel inderdaad. Maar het is en blijft fruit, ik zou me daar niet zo druk om maken :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven