AndroidHealthClinic

Sparks log, do you even lift bro?

Hardlooptraining. 11km in 1:03 uur. Easy run met daarin 8 intervals. Gem hartslag 131. Volgende week time trial. Dan kan ik zien of ik sneller geworden ben afgelopen weken. Voelt wel zo.
Je trainingen suggereren progressie, ben benieuwd!

• Topic Starter Topic Starter
Supertraining vandaag. Na een week of 6 off ben ik sinds twee dagen weer met creatine begonnen wat een verschil!

wu; fietsen

bp:
5x5x75

sq
5x5x130

standing calf raise
3x8x135

Bor
5x5x85 (Pr)

Face pulls
3x12x45

plank/ two point plank
2x1:40/2x1:20

pushups
22-16-11xbw

skullcrushers
3x8x40

En fietsen naar huis. Lekkere training, potig maar voelt veel minder zwaar dan vorige week.

Laatst bewerkt:
Hoe en wat merk je dat?

Ik denk er ook weleens over, maar doe nooit vanwege mogelijk grotere benen door vocht.
Meer power. Vooral de eerste reps. En daarmee echt makkelijker, pakte met meer gemak hoger gewicht dan vorige week. En ik doe geen laadfase, dus het effect neemt nog een weekje licht toe.

Natuurlijk kan het ook een goede dag zijn, maar dat is wel heel toevallig dan. Toen ik stopte met creatine had ik het ook een paar weken ( 2-3 ) zwaar trouwens. Vaker fails en gewoon minder kracht.

Mooie gewichten weer :thumb:

Vandaag stukje hardlopen weer. 52 minuten in zone 1&2, uiteindelijk bijna 9 km gedaan met eerste dee hartslag 131 en tweede stuk 140. Prima en snel van hersteld. Morgen weer deadliften.

Zo. Lekker weertje, vandaag weer trainen.

sq:
5x5x130

ohp
3x5x52,5 2x5x50 (ging niet meer)

dl
1x5x132,5 (en een shitload aan 5 reppers voor de warmup)

cgbp
5x5x70

cable crossover
3x10x35

hanging leg rais
17-16-14

barbell curl
6-5-5x40

lat pulldown
3x8x75

ging goed, weer verbeterd, alleen de bb curl was lastig. Komt wel weer.

Vandaag in mijn pauze een easy run gedaan. 7km in 6m/km met hr 131. Ik zou eigenlijk langzamer moeten lopen maar dat lukt me niet. Het is echt te traag. Dit voelt prima en zou ik uren kunnen volhouden. Het lijkt of ik progressie boek. Hartslag blijft lag en tempo loopt langzaam op. Tijd om mijn cp te testen. Dan mag ik misschien wat harder gaan ...

morgen weer naar de sportschool, volumedag bovenlichaam.

Wat is CP, ander woord voor anaeroob omslagpunt?

Wanneer die time trial, ben benieuwd?
Soort van ftp. Power die je een uur kunt volhouden. Stryd berekent die automatisch, maar ik heb geen echt snelle 1,5-3-5 km gelopen afgelopen tijd. Alleen korte intervals, sprints van 30s. Maar geen 3/5 minuten voluit of 15m voluit. Voor de beste voorspelling moet je die elke drie maanden eigenlijk wel doen.

Training is op basis van de power. Dus als die omhoog gaat, ook hoger tempo lopen. Bewust nu rustig begonnen om de belasting beperkt te houden.

Soort van ftp. Power die je een uur kunt volhouden. Stryd berekent die automatisch, maar ik heb geen echt snelle 1,5-3-5 km gelopen afgelopen tijd. Alleen korte intervals, sprints van 30s. Maar geen 3/5 minuten voluit of 15m voluit. Voor de beste voorspelling moet je die elke drie maanden eigenlijk wel doen.

Training is op basis van de power. Dus als die omhoog gaat, ook hoger tempo lopen. Bewust nu rustig begonnen om de belasting beperkt te houden.
Klinkt als een andere manier van het benaderen van de Anaerobe drempel, die wordt voor HS vaak gedefineerd als het tempo van een vlakke 10k en/of wat je een uur kan volhouden.

We zien je score later deze week!

Klinkt als een andere manier van het benaderen van de Anaerobe drempel, die wordt voor HS vaak gedefineerd als het tempo van een vlakke 10k en/of wat je een uur kan volhouden.

We zien je score later deze week!
Klopt, ze zijn gerelateerd. En cp (critical power) is inderdaad wat je all out een uur kunt lopen. Alleen power is direct en hartslag stijgt langzaam/is vertraagd. In een 30s interval zie je de hartslag er pas na stijgen. Ook is power minder gevoelig voor de vorm van de dag, of andere externe factoren zoals
Adrenaline etc.

Power/hartslag is overigens ook en interessante parameter om te bekijken. Je wilt dat deze stijgt naarmate je beter getraind raakt.

Na alle discussie over ftp/cp gewoon weer trainen.

wu: fietsen

incline bp:
3x8x65 vpr

paused 1ct bp
3x8x65
11x50
15x40

assisred pullup
3x5xbw-6 (almost there, maar erg zwaar vandaag)

rdl
5x5x102,5 vpr

seated db ohp
7-8-6-6-6-x 22 vpr

Hyperextension
3x12xbw+20

db curl
1x16-te veel pijn links. Gaan we niet doen

weighted situp
21-17-13xbw+15

cooldown; fietsen.

pittige training. Progressie gaat langzaam maar zeker. Wel weer wat pijntjes, linker elleboog bij curlen.

Na de pittige training gisteren, vandaag in mijn koffiepauze hardlopen.

Wat details voor de geinteresseerdeen @Mentat . Timetrial, cq een moment om mijn snelheid te meten. Ik loop met een stryd, een powermeter die je aan je schoen vastmaakt. En het was even afzien, want ik heb 62 minuten gelopen waarvan 10 warmup, 2 warmup intervals, korte rustige stukje er tussen en dan 15 minuten snel, 10 minuten cooldown en toen moest ik nog 20 minuten naar huis, met een een brug, dus nog een intervalletje ;)

Resultaat, 15% hogere ftp/CP dan ik had. Zit nu met mijn gemiddelden boven die van de meeste gebruikers van zo'n apparaatje van mijn leeftijd en met mijn doelen. Aangezien dit niet gebruikt wordt door niet-hardlopers ben ik dik tevreden. Mijn niveau is prima en dat na een training gisteren waar ik mijn hamstrings, onderrug en glutes redelijk gefrituurd heb.

Uiteindelijk 11 kilometer gelopen in iets meer dan een uur. Lekker, maar wel pittig. Nu rustig verder trainen op basis van het nieuwe powerniveau - alles gaat vanaf nu dus 15% harder...

Na de pittige training gisteren, vandaag in mijn koffiepauze hardlopen.

Wat details voor de geinteresseerdeen @Mentat . Timetrial, cq een moment om mijn snelheid te meten. Ik loop met een stryd, een powermeter die je aan je schoen vastmaakt. En het was even afzien, want ik heb 62 minuten gelopen waarvan 10 warmup, 2 warmup intervals, korte rustige stukje er tussen en dan 15 minuten snel, 10 minuten cooldown en toen moest ik nog 20 minuten naar huis, met een een brug, dus nog een intervalletje ;)

Resultaat, 15% hogere ftp/CP dan ik had. Zit nu met mijn gemiddelden boven die van de meeste gebruikers van zo'n apparaatje van mijn leeftijd en met mijn doelen. Aangezien dit niet gebruikt wordt door niet-hardlopers ben ik dik tevreden. Mijn niveau is prima en dat na een training gisteren waar ik mijn hamstrings, onderrug en glutes redelijk gefrituurd heb.

Uiteindelijk 11 kilometer gelopen in iets meer dan een uur. Lekker, maar wel pittig. Nu rustig verder trainen op basis van het nieuwe powerniveau - alles gaat vanaf nu dus 15% harder...
Mooie progressie geboekt, ben benieuwd hoe de trainingen de komende tijd zullen voelen.

Hoe snel herstel jij van zoiets? Kan je de dag erna zwaar squatten?

Mooie progressie geboekt, ben benieuwd hoe de trainingen de komende tijd zullen voelen.

Hoe snel herstel jij van zoiets? Kan je de dag erna zwaar squatten?
Morgen squatten. 132,5 kilo denk ik. Voel ik wel, het valt zwaarder maar kan wel prima trainen. Ga niet tot failure.

Goed eten is wel belangrijk, voldoende eiwit en kcals is bij mij essentieel. Vandaag 3000, morgen wat extra fruit en carbs voor de training.

Morgen squatten. 132,5 kilo denk ik. Voel ik wel, het valt zwaarder maar kan wel prima trainen. Ga niet tot failure.

Goed eten is wel belangrijk, voldoende eiwit en kcals is bij mij essentieel. Vandaag 3000, morgen wat extra fruit en carbs voor de training.
Als ik een paar keer echt diep ga met intervallen in de avond dan ben ik de volgende ochtend niets waard met squatten, misschien komt het door de kortere tussentijd, misschien moet ik nog wennen aan die intervallen.

Mogelijk een shake na het hardlopen, ik las al iets over eiwitten.

Terug
Naar boven