mr3000
Cool Novice
- Waardering
- 15
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 17%
Goedeavond,
Twijfelde waar te plaatsen maar leek me de beste oplossing.
Ik ben 4/4.5 jaar geleden begonnen met trainen en met mij toen 32 jaar had ik 0fitness evaring. begon dus echt met 6kg dumbell bicep curls. en 30kg bench press bijvoorbeeld.
Nu in meerdere cycles van afvallen vooral 1e 2 jaar veel cutting nu echt voor de 3e keer bezig aan een lean bulk. Maar merk dat ik moeilijk goeie massa aan kom.
Het kan natuurlijk heel goed tijd kosten maar valt me ook op dat ik niet zo snel in kracht toeneem.
In mijn bulk kom ik zo'n 200 tot 300 gram per week aan.
Eet 150gram eitwitten minimaal 80gram vetten en de rest carbs.
Verder train ik 4 a 5x per week gemiddels 10/12 sets per spiergroep.
Train consistent, in al die ruim 4 jaar zitten er misschien 2 of 3x 2 weken tussen dat ik vanwege zomervakantie niet getraind heb. Maar zelfs in de zomervakantie probeer ik door te trainen. vind het gewoon lekker die ritme.
Afgelopen 1.5 jaar weinig barbell en verschillende coaches hebben naar mn uitvoering gekeken en op hele kleine details en cue's na altijd wel goed en naar tevreden.
Benen zijn vooral zwak. Maar ter beeldvorming dit zijn wat reps en gewichten van oefeningen de afgelopen week
Flat db press 2x 22.5kg db reps: 8-7-5
Pull-ups 6-5-3 (ik ben zelf nu 69kg)
Smith machine bulgarian split squat 35kg 8-7-7
Chest support T-bar row 35kg 8-8-6
Lat raise db 2x 9kg 14-13-11
Romanian deadlift 60kg 11-10-9
Lastig om jezelf met andere te vergelijken ook gezien leeftijd en ervaring.
Maar heb het idee dat er mensen zijn die veel sneller / betere progressie maakt.
Tuurlijk ziek ik sygnificant verschil. ik begon op zo'n beetje zelf Body weight maar is nu veel leaner en meet spiermassa. heb continue een redelijke sixpack maar aankomen is lastig.
Afvallen gaat me makkelijk en goed af.
Ik wil nu 20 weken weer eens een nieuw schema maken.
Maar hier komt de concrete vraag. Zal ik gewoon doorgaan met Bodybuild schema of is het misschien slimmer om eens wat meer te focussen op wat ruwe strength met een 5x5 schema.
of gewoon weer wat meer compounds te doen en daar progressie op te boeken (aangevuld met wat schouder, arm, abs werk)
Of is het gewoon kwestie van tijd en gewoon door blijven grinden.
Ik merk dat ik deze bulk niet zo snel chubby meer wordt misschien meer eten ;-)
Twijfelde waar te plaatsen maar leek me de beste oplossing.
Ik ben 4/4.5 jaar geleden begonnen met trainen en met mij toen 32 jaar had ik 0fitness evaring. begon dus echt met 6kg dumbell bicep curls. en 30kg bench press bijvoorbeeld.
Nu in meerdere cycles van afvallen vooral 1e 2 jaar veel cutting nu echt voor de 3e keer bezig aan een lean bulk. Maar merk dat ik moeilijk goeie massa aan kom.
Het kan natuurlijk heel goed tijd kosten maar valt me ook op dat ik niet zo snel in kracht toeneem.
In mijn bulk kom ik zo'n 200 tot 300 gram per week aan.
Eet 150gram eitwitten minimaal 80gram vetten en de rest carbs.
Verder train ik 4 a 5x per week gemiddels 10/12 sets per spiergroep.
Train consistent, in al die ruim 4 jaar zitten er misschien 2 of 3x 2 weken tussen dat ik vanwege zomervakantie niet getraind heb. Maar zelfs in de zomervakantie probeer ik door te trainen. vind het gewoon lekker die ritme.
Afgelopen 1.5 jaar weinig barbell en verschillende coaches hebben naar mn uitvoering gekeken en op hele kleine details en cue's na altijd wel goed en naar tevreden.
Benen zijn vooral zwak. Maar ter beeldvorming dit zijn wat reps en gewichten van oefeningen de afgelopen week
Flat db press 2x 22.5kg db reps: 8-7-5
Pull-ups 6-5-3 (ik ben zelf nu 69kg)
Smith machine bulgarian split squat 35kg 8-7-7
Chest support T-bar row 35kg 8-8-6
Lat raise db 2x 9kg 14-13-11
Romanian deadlift 60kg 11-10-9
Lastig om jezelf met andere te vergelijken ook gezien leeftijd en ervaring.
Maar heb het idee dat er mensen zijn die veel sneller / betere progressie maakt.
Tuurlijk ziek ik sygnificant verschil. ik begon op zo'n beetje zelf Body weight maar is nu veel leaner en meet spiermassa. heb continue een redelijke sixpack maar aankomen is lastig.
Afvallen gaat me makkelijk en goed af.
Ik wil nu 20 weken weer eens een nieuw schema maken.
Maar hier komt de concrete vraag. Zal ik gewoon doorgaan met Bodybuild schema of is het misschien slimmer om eens wat meer te focussen op wat ruwe strength met een 5x5 schema.
of gewoon weer wat meer compounds te doen en daar progressie op te boeken (aangevuld met wat schouder, arm, abs werk)
Of is het gewoon kwestie van tijd en gewoon door blijven grinden.
Ik merk dat ik deze bulk niet zo snel chubby meer wordt misschien meer eten ;-)
Laatst bewerkt: