AndroidHealthClinic

Spoken?

Zoals ik al eens zei. Mijn buurmeisje en ook klasgenoot van mij, haar broer is in februari overleden...
Zij en haar moeder zijn naar een medium geweest. Ik heb altijd al het gedacht gehad dat dit dikke zeveraars en afzetters zijn.
Ze hebben een afspraak gemaakt enzo, en ook heel veel moeten betalen (zijn toch rijk...)

Dat medium vertelde echt rare dingen. Bv. dat het meisje geen rechten moest gaan studeren maar dat ze iets met management moest gaan doen omdat het haar meer ligt. Ook dat ze van zijn laptop af moest blijven (toen hij overleden is is ze zich sterk gaan vastklampen aan zijn gsm en laptop...) omdat het privé is. Hij vroeg zich ook af wat er gebeurd was (plots auto-accident) en zei ook dat het huis niet mooi ingericht was (ze hadden net alles vernieuwd) en dat hij het vroeger beter vond. Hij zei ook dat hij bij zijn opa was (die was nog niet zo lang overleden) en dat er nog een kindje bij was ook (de moeder van het meisje zou ooit een broer gekregen hebben maar het kindje is dood geboren) hier wist zelfs het meisje niet van af...
Ik ben vast nog heel wat vergeten, maar het was echt indrukwekkend man... Kreeg de daver op het lijf toen ze me dit vertelden.
Verder had hij nog te vertellen dat alles goed was, en dat ze moesten verder doen zoals ze bezig waren.

Hoe the **** kan een medium dit allemaal weten?

Oh ja, ik kon er ook nog uit afleiden dat hij nog in het huis rondhangt, dat hij tussen hen is.

char doet niets anders en iedereen weet toch wel dat zij een grote oplichtster is? Dat is gewoon cold reading.

char doet niets anders en iedereen weet toch wel dat zij een grote oplichtster is? Dat is gewoon cold reading.

heeft eigenlijk totaal geen nut dat we hier nog posten, mensen die erin willen geloven blijven er toch in geloven terwijl het 100% zeker is dat ze fout zitten

maar als een geest een tafel doet bewegen, dan is dat toch bewust, bijgevolg moet die persoon in het verleden weten dat hij in een toekomstdimensie zat...
moet ik nog verder gaan of zie je in hoe absurd jou bewering is?

Beetje onzin om mekaars beweringen absurd te noemen, aangezien elke verklaring voor zulke soort zaken wel absurd zal zijn. Ik denk zelf niet dat je zelf een verklaring hebt die minder absurd is.

Beetje onzin om mekaars beweringen absurd te noemen, aangezien elke verklaring voor zulke soort zaken wel absurd zal zijn. Ik denk zelf niet dat je zelf een verklaring hebt die minder absurd is.

voor ELKE situatie heb ik een verklaring die minder absurd is;)
wil je het uittesten, geef me een voorbeeld van een geestenontmoeting en ik haal ze dadelijk onderuit

wil je het uittesten, geef me een voorbeeld van een geestenontmoeting en ik haal ze dadelijk onderuit

Maar dan gaan we ervanuit dat het fake is, daar ik ga nu vanuit, maar wil ook mn research doen om zeker te zijn.

Maar dan gaan we ervanuit dat het fake is, daar ik ga nu vanuit, maar wil ook mn research doen om zeker te zijn.

oké, we zullen er eens vanuit gaan dat het niet fake is.

Je wou een verklaring die MINDER absurd was dan geesten van andere dimensies of overleden mensen.

Wel... een bepaald iemand heeft bovennatuurlijke krachten en laat die dingen verschijnen om je met jouw kloten te spelen;)

dat is nog minder vergezocht dan het effectief bestaan van geesten.

medium: ik vang iets op over studies

meisje: ja ik twijfel tussen rechten en management

medium: ja hij zegt duidelijk dat je voor management moet gaan omdat dat beter bij je past

meisje: oh jah? daar wordt mn poesje helemaal nat van.

medium: ook krijg ik iets binnen dat om zijn privacy gaat

meisje: ja ik gebruik zijn laptop sinds zijn overlijden

medium: ja, hij wil je duidelijk maken dat hij het niet op prijs stelt omdat het privé is

medium: ook vang ik op dat er een bepaalde verandering is gebeurd aan de thuissituatie.

meisje: ja dat kan wel, we hebben heel het huis opnieuw ingericht

medium: hij geeft door dat hij het vroeger veel mooier vond

medium: verder voel ik dat hij gelukkig is waar hij is, hij is omringd door een... grootouder?

meisje: ja, opa is enkele maanden geleden overleden

medium: ja hij zit er samen met je opa en ik ook nog een kindje?

meisje: hmm, dat is raar, ik ken geen kindjes die overleden zijn...

medium: :fuu: nou tijd om af te sluiten, je broer gaat naar de hemelgym

meisje komt thuis, medium zei iets van een kindje, dat vond ik vreemd. Oh, jaren geleden ben ik een kind verloren, toevallig...

Dude ja, dat is net wat ik bedoel met die oplichters. Je kan heel wat gewoon raden of verder ingaan op wat personen zeggen, maar dat was niet het geval.

Zijn gewoon puur dingen die ze los vertelde.

Dude ja, dat is net wat ik bedoel met die oplichters. Je kan heel wat gewoon raden of verder ingaan op wat personen zeggen, maar dat was niet het geval.

lol mijn voorbeeld was een extreem voorbeeld;)

de meer bedreven 'mediums' kunnen zo rond de pot draaien zodat het lijkt dat zij alles hebben gezegd terwijl in werkelijkheid je toch genoeg informatie hebt doorgegeven aan hen.

Ik heb ook wel vaker dan eens vage dingen meegemaakt. Ik zal een voorbeeld geven, maar ga hier niet alles beschrijven omdat ik sommige dingen gewoon te persoonlijk vind.

Ik werkte 5 jaar geleden als podiumbouwer bij een poppodium en dat betekent dat je altijd 's middags samen met een collega (tevens beste vriend) regelmatig als enige in een heel groot pand bevind.
We hadden onze koffie achter de kiezen en liepen na het laatste meisje uitgezwaaid te hebben naar beneden om te beginnen met ons werk. We wisten op dat moment 100% zeker dat er niemand anders in het pand was.

Toen we door de embalage hokken liepen waar het vrij donker en schimmig was liep ik achter die maat van mij. Op eens hoorde ik heel kort een zeer drukkende toon, alsof een vrouwe stem van heel dicht bij een harde schelle toon aan hield. Het zong rond en ik zei op dat moment gelijk tegen die maat van mij, "he stop eens, hoor jij dat ook?". Hij hoorde het niet en ik beschreef hem wat ik had ervaren. Daar konden we niet veel mee, maar we waren tijdens onze werkzaamheden wel extra alert.

Je moet je voorstellen dat je daar in een vrij ruime half verlichte zaal met z'n tweeen staat te werken terwijl je sommige randen niet kan zien door hoe het licht daar viel. Het was er erg duister en koud.

Toen hoorde we geluiden vanuit de hal, ik keek nu naar mijn maat en zag direct dat hij het ook hoorde. We waren even stil en stelde vast dat het op voetstappen leek die op de trap klonken. Hij besloot even te gaan kijken en ik bleef gespannen achter in de grote zaal. Hij kwam al snel terug en had rond geroepen in de ruimtes en verdiepingen boven. Maar hij had zoals we al hadden verwacht geen reactie ontvangen, er was niemand.

Toen we bijna klaar waren met het podium, werd ons werk nogmaals onderbroken. Dit maal ging de bel van het pand. Gewoon het normale geluid als iemand aanbeld bij de voordeur. Dus toen is mijn maat weer naar bovengegaan om via de intercom te vragen wie daar was. Hij kwam terug en was behoorlijk spooked. Hij vertelde me dat het een meisjes stem was die hij niet herkende of begreep. Hij had haar gevraagt of ze binnen wou komen maar daar kreeg hij geen goeie duidelijk reactie op en toen heeft hij niet open gedaan. Wel heeft hij direct nog uit het raam gekeken maar opstraat stond er niemand bij de voordeur.

We hebben het hier nog vaak over gehad door de jaren heen, omdat je zoiets echt niet vergeet. Helemaal niet als er later in je leven nog vaker vage dingen gebeuren.

Ik ben wel benieuwd naar je verklaring.

Ik weet zeker dat er meer is dan deze wereld die wij zien...

Ik heb een redelijk ver familielid, maar die we toch nog frequent zien. Is de man van een nicht van mijn moeder. Was vroeger altijd bezig met boeken erover lezen en dergelijke, en dingen op zoeken op internet. Op familiefeesten altijd aan het vertellen over geesten enzo, weet ik nog van toen ik klein was. Hij woonde hier niet zo ver van maar begon last te krijgen van erge nachtmerries en overdag constant hoofdpijn. Vanalle dokters bezocht, behandelingen gekregen. Niets hielp... Ze konden het niet verklaren.
Is dan in de ardennen gaan wonen, en woont er nu al een jaar of 4. Is een enorm groot huis met 4 verdiepen. Mijn moeder heeft nog 2 broers en een zus, die er allemaal al blijven slapen zijn (het is anders de moeite niet om 1 dag op bezoek te komen en het huis is toch groot genoeg). Allemaal zijn ze er één keer geweest, maar willen geen tweede keer blijven. Verschrikkelijke nachtmerries enzo krijgen ze er.
Die man heeft ook van zijn vrouw alle boeken moeten weggooien, en als hij er nog over praat met mensen wordt ze kwaad :D
Het is er niet meer uit te houden nu en heeft het huis voor nog niet de helft van de aankoopprijs verkocht, gewoon omdat hij niet langer wou wachten... Hij moest er weg.
Gaat nu ergens aan de zee gaan wonen.

[Link niet meer beschikbaar]
Ook leuke verhalen hier...

http://www.yourghoststories.com/real-ghost-story.php?story=7135

:roflol:

Even voor de goede orde.

Spoken/aliens, enz bestaan niet. Ze zijn verzinselen van onszelf omdat wij graag zoeken naar het 'mysterieuze', dat zit in de mens.

Het gebeurt altijd in de nacht, als je niks hoort, als je alleen bent. Dat geeft al aan dat het van de mens zelf komt.

Wat wel bestaat is slaapparalyse en ik lijdt er helaas ook aan. Ik ontdekte dat mijn vader en zus het ook hadden. Dus het is erfelijk.

Slaapparalyse is niks anders dan dat je lichaam nog niet helemaal gereed is om op te staan maar je bewustzijn juist wel. Je bent dus wakker, maar je lichaam loopt daarin achter. Dit heeft te maken met de receptoren in de spieren die nog niet aangevuurd worden zeg maar.
De enige spieren die wel werken zijn je oogspieren (vandaar dat als je droomt, je ogen ook bewegen).
Resultaat:
Je ogen gaan open, je bent wakker, maar je kan geen kant op. Je bent helemaal verlamt. Fysiologisch gezien ben je dat ook. Nu komt het bizarre. Je bent wel wakker, maar je hersenen staan nog op slaapactiviteit, de REM slaap. Resultaat:
Erger dan een nachtmerrie, je gaat dromen in je kamer waar je ogen open staan. Deze dromen uiten zich in verschillende vormen waarvan deze het meest voorkomen:
Het gevoel dat je gestikt word door iemand (je ziet die persoon ook letterlijk voor je staan en zijn handen tegen je keel drukken)
Je voelt dat iemand over je dekens loopt
Je voelt dat iemand je dekens omhoog trekt
Je hoort rare geluiden: grommend, knarsend, gillend, gorgelend
Je ziet schimmen: meestal is dit een zwart donker gestalte met lang donker haar die je het liefst niet wil aankijken (geloof me, het is ontzettend eng)

Het rare van dit alles is: als je tijdens die droom denkt aan bepaalde dingen, dan zie je die ook. Dus als je denkt dat iemand in je kamer is, een mes pakt en op je afkomt, dan zie je dat.

Ik vraag me af wat een buitenstaander zal zien aan jezelf (die dit meemaakt) als jij in deze fase verkeerd.

Voor degenen die hier lacherig over doen, het is echt ontzettend eng. Maar het is gelukkig alleen fantasie.

Idd, zo is het.

Die slaapparalyse heb ik denk ik wel eens gehad tijdens m'n drugsperiode. Had toen altijd de Zoem, precies of je aan je bed geplakt bent (of in je bed gezogen wordt), alles hoort ronken en je dus niet kan bewegen maar wel je ogen open zijn. Dat op zich is wss geen slaapparalyse, maar iets minder gezonds, maar een keer toen ik in de zetel lag en in slaap was gevallen (was 1 van de eerste keren toen ik die zoem had), waren m'n ogen ook open, kon ik niet bewegen, en zag ik ook een zwart gekleede man (met ook zwart haar of een zwarte kap) staan schuin links voor mij, en een soort scherp geluid, als van in een metaalindustrie. Ik meen me ook te herinneren dat hij precies een soort gouden haak of jack the ripper ding in z'n hand had.. Ben er in ieder geval wel 20 minuten compleet van slag door geweest en enorm angstig.

Geloof het niet. Die mensen willen zo graag geloven dat ze zelf dingen (on)bewust hebben verteld. Die oplichters zijn daar erg goed in. Kijk maar zo'n uitzending van char of Derek Oglivie(?)

Geloof het niet. Die mensen willen zo graag geloven dat ze zelf dingen (on)bewust hebben verteld. Die oplichters zijn daar erg goed in. Kijk maar zo'n uitzending van char of Derek Oglivie(?)

Bij derek ogilvie is zeker geen sprake van cold reading, als het fake is dan weet hij alles van op voorhand al.

Kijk gwn naar zo'n aflevering, van cold reading is onmogenlijk sprake, van oplichterij wel, en dan is de enige mogenlijk gwn dat hij met op voorhand bepaalde mensen praat ofzo. Sommige dingen kan je niet met cold reading weten (heb het dan niet over die show met die baby's).

Kijk gwn naar zo'n aflevering, van cold reading is onmogenlijk sprake, van oplichterij wel, en dan is de enige mogenlijk gwn dat hij met op voorhand bepaalde mensen praat ofzo. Sommige dingen kan je niet met cold reading weten (heb het dan niet over die show met die baby's).

:roflol:

Kijk gewoon eens naar het filmpje dat ik gepost heb. Als hij werkelijk zou kunnen wat hij zegt te kunnen, dan was ie ook wel voor de test geslaagd.

Ook wel opmerklijk dat er nog niemand die zak met geld heeft kunnen innen. Ze hoeven er enkel voor te doen wat ze altijd beweren te doen.

Terug
Naar boven