AndroidHealthClinic

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.041
  • #2.042
Treen

SKWOTS BELTLESS
5X70
5X80
5X80
5X80
5X80
5X80
Ondanks de spierpijn wel alle setjes afgemaakt met 3 a 4 min rust.

LEGPRESS
13X175
13Z175
10X195

LEG EXTENSION
10X82
10X82
10X82

+

ARMEN

• #2.043
Ik kom net bij de fysio vandaan dus dacht ik log het meteen ff.. dan vergeet ik zo min mogelijk!

Advies nu is het opnieuw aanleren van mijn rechter arm en schouder om normaal te bewegen (voor mij is dat dus geen automatisme). Gewoon bij alledaagse activiteiten.

Ik moet dagelijks 1 rek oefening doen, specifiek voor de schouder (daarbij lig ik op mijn zij op mijn bovenarm en moet ik de arm gebogen naar beneden duwen.. Kan het niet heel goed uitleggen:p)

Daarbij moet ik bij het bankdrukken niet op de pl manier meer benchen (met de schouderbladen naar achteren), maar juist op de bb manier. Dan wel op 75% van het huidige gewicht om het op te bouwen. Incline mag ook.

Niet omdat dat slecht is, maar om mijn schouderblad weer naar voren te krijgen.

Eigen conclusie is dat mijn schouder an sich een ondergeschoven kindje is. Oefeningen als front raise heb ik altijd al erg lastig gevonden, wellicht omdat ik bij deze oefening de voorkant schouder grotendeels isoleer en bij andere oefeningen gebruik ik waarschijnlijk meer traps wat een sterker punt is. Mijn voorkant schouder voelt erg zwak (zit ook nauwelijks spiermassa). Staat misschien los van de klachten, maar wel iets om mee te nemen. Ik moet nmlk van de fysio front raises doen en ik merk dan hoe zwak ik dan ben. Doel is juist om mijn schouder naar voren te zetten met de front raises (niet om mijn schouder sterk te maken), maar dit viel mij op.

Focus ligt momenteel ff om gezond te sporten en niet persé om zware gewichten te tillen, al is dat super verleidelijk. Het pl-en oppakken ken ook pas goed als dit allemaal weer ok is!

Waarschijnlijk komt die pijnlijke plek in mijn rug als ik dl ook doordat mijn schouder niet goed functioneert, al moet ik er wel bij zeggen dat ik dit nog nooit eerder heb gehad. Verder ook nog nooit erge blessures, kon altijd nog gewoon trainen.

Volgende sessie gaat hij wat doen aan mijn stijve ribben (voorkant borstbeen) en nog iets wat ik dus al wel ben vergeten:p

Laatst bewerkt:
Ha ha, volgens mij wordt je hele bovenlijf gereset :)

Nou op zich valt het wel mee, als het hier mee op te lossen is.
En misschien is je front delt niet zwak maar de rest te dominant sterk :D,oefeningen
valt ook wel mee, kost je een paar minuutjes per dag.

Dan toch maar meer bodybuilding doen, een shredded Lootje haha

Ik zelf merk wel dat heavy weights lekker zijn, maar toch ook wel overal aan vreten, niet dat ik
zoveel pak, maar dan bedoel ik lage rep sets met een zo hoog mogelijk gewicht:rolleyes: voor mij

In ieder geval succes, je mag in ieder geval trainen, dus dat is toch wel lekker haha

• #2.046
Ha ha, volgens mij wordt je hele bovenlijf gereset :)
Zoiets ja:p
Nou op zich valt het wel mee, als het hier mee op te lossen is.
En misschien is je front delt niet zwak maar de rest te dominant sterk :D,oefeningen
valt ook wel mee, kost je een paar minuutjes per dag.

Dan toch maar meer bodybuilding doen, een shredded Lootje haha

Ik zelf merk wel dat heavy weights lekker zijn, maar toch ook wel overal aan vreten, niet dat ik
zoveel pak, maar dan bedoel ik lage rep sets met een zo hoog mogelijk gewicht:rolleyes: voor mij

In ieder geval succes, je mag in ieder geval trainen, dus dat is toch wel lekker haha
Onder het mom van het glas is halfvol:D

Waarschijnlijk inderdaad weer bodybuilding:p Kans op blessures is dan al vele malen kleiner. Alleen was ik net weer op weg met mijn bench:treuren:
Moeilijk moeilijk..
Nu ik niet kan deadliften blijft alleen squat over, dat motiveert echt totaal niet.

Vandaag overigens wel heerlijk benen getraind:D Alles hoog in de reps!!

Lekker verzuren en dan als mallepietje rondlopen:D
Ik vindt het alleen net altijd cardio die been trainingen op hoge volume, gebrek aan conditie laten
we het daar maar op houden haha

En die bench komt van eigens weer, eerst goed herstellen nu.

• #2.048
Beetje gedeload afgelopen week. Was niet fit (verkouden) en was vooral met een vriendin aan het trainen. Pas me dan toch enigszins aan dus alleen sinds de laatste sq training setjes van 8 gedaan met 70 kg en dl setjes van 8 met 80 kg.
eregisteren heb ik 4x5x90 kg gedeadlift (conventional). Voelde heerlijk weer!

Alles nog steeds beltless en doe ook steeds meer core training. Voelt voor nu goed om niet afhankelijk te zijn.

Had eigenlijk een zware sq training verwacht, maar ging easy! Alles op rpe 6 ongeveer. BOXSQ is ook wel weer een fijne toevoeging, ik doe dat nu ipv LEGPRESS.

SQUAT BELTLESS
5X70
5X80
5X80
5X80
5X80

BOXSQ
5X100
5X100
5X100
Voor t eerst weer sinds een half jaar

LEGEXTENSION
10X75
10X75
10X75

+

ARMEN

Motivatie zit iig helemaal goed weer ondanks dat het nog niet beter gaat met mijn schouderblad (Ik volg wel trouw alle fysio efeningen).

Filmpje van donderdag

Laatst bewerkt:
  • #2.051
Treen

BENCH
6X50
6X50
6X50
6X50

SLINGSHOT BP (NIEUW)
8X60
8X60
8X60

PULLUPS
7X
7X
7X

BOR CABLE
12X77
10X84
10X84

UPRIGHT ROWS (NIEUW) SUPERSET FRONTRAISE CABLE
8X35 / 14X10
8X35 / 14X10
7X35 / 12X10

REARDELT FLYS MACHINE
12X33
11X33
11X33

• #2.052
SKWAATS EN BENCH

SQUATS BELTLESS
3X85
3X85
3X85
3X85
3X85
Rpe 6-7
Ik merk dat mijn kracht langzaam aan terug komt aangezien 80 kg een maand terug vrij zwaar voelde en 85 kg nu niet echt. Binnenkort wil ik weer sbd kneesleeves kopen, ik merk bij de beargrips weinig compressie en wil mijn knie zoveel mogelijk ontlasten.

BENCH LIGHT
nu 3 sessies p week ipv 2, waarvan 1 sessie met extra slingshot bench. Ik merkte ook al op dat ik nog licht spierpijn had, maar dit easy verder
5x50
5x50
5x50
Rpe 6

LEGEXTENSION SS HIPADDUCTION
12X75 / 12X89
12X75 / 12X89
10X75 / 12X89

SCHOUDER DB PRESS
12X2X12
12X2X12
12X2X12

UPRIGHT ROWS
10X35
10X35
12X35

REARDELT MACHINE FLYS
12X33
12X33
12X33

FRONT RAISE MET PLATE
25X5
20X5
12X10

+ FYSIO OEFENINGEN

SQUAT vid

• #2.053
DEADS (CONVENTIONAL BELTLESS)
5X95 +5 KG
5X95
5X95
5X95
Ging vrij easy, alleen merk ik wel tov sumo dat mijn lage rugspieren op een gegeven moment moe zijn.

GHR
12X
12X
12X

HIPTHRUST DOUBLE BANDED
12X
12X
12X

PULLUPS (GROENE BAND) SS KNEE RAISES
8X
8X
8X

+

ARMEN

Ik had nog een rug oefening gepland, maar training duurde al veel te lang (trainde samen nmlk..)

• #2.054
Treen

BENCH
5X50
3X55
3X55
3X55
3X55
5X55
Techniek is iig weer on point. Grip is iets smaller nu en arch ook minder. Stabiliteit lijkt beter te zijn.

DB SHOULDER PRESS
14X2X12
12X2X14
10X2X16
voelde goed vandaag!

UPRIGHT ROWS
12X35
12X35
12X35

REARDELT MACHINE FLYS
12X33
12X33
12X33

LATERAL RAISES SS FRONT CABLE RAISE
18X2X4 / 12X10
18X2X4 / 12X10
18X2X4 / 12X10

Met mijn schouderblad gaat het trouwens nog niet goed. Helaas zit daar geen progressie in. Gisteravond had ik zo'n last dat ik er niet van kon slapen, heel frustrerend. Maandag moet ik lig weer naar de fysio.

De mobiliteitsoefening gaat steeds beter, dat wel! Het heeft alleen geen effect op mijn schouderblad, die kraakt nog steeds behoorlijk.

Jammer van je schouder nog altijd. Verder gaat het lekker geloof ik :)

• #2.057
Squats voelde zwaar vandaag. Ik dacht lekker te gaan fietsen (want de zon schijnt!!!), maar dat viel toch ff flink tegen. Ik moest tegen de wind en dan is 7 km best een eind (plus mijn conditie is echt bagger vergeleken met een paar maanden terug).

Gevolg was dat ik met een te hoge hartslag moest squatten. Is niet anders! Wel alle setjes gedaan en opgehoogd.

SQUATS BELTLESS
5X70
5X82.5 +2.5KG
5X82.
5X82.
5X82.5

BOXSQUATS
5X105 + 5KG
5X105
5X105

LEGEXTENSION SS HIPADDUCTION
11X75 / 11X96
10X75 / 10X96
10X75 / 10X96

+

ARMEN

Ik begin nu wel mijn lage rug te voelen tijdens het squatten. Waarschijnlijk omdat ik lichte spierpijn heb door de conventional deads.

Misschien is nu een belt wel handig, maar zal ook gewenning zijn aangezien ik meer dan 2 jaar niet meer conventional heb gedeadlift en vanaf januari geen deadlifts vanaf de grond.

Laatst bewerkt:
  • #2.058
En toen was ik weer bij de fysio...

Mobiliteit is goed verbeterd, iets gevoeliger dan rechts maar qua mobiliteit is er nauwelijks een verschil meer te bekennen.

Rechter serratus is volgens de fysio een flink stuk sterker geworden.

Oftewel, de oefeningen hebben gedaan wat ze moeten doen echter zijn de klachten niet afgenomen.

Nu verder met plan B -> de bewegelijkheid in de ribben vergroten. Ik heb hier 2 oefeningen voor meegekregen.

Over 2 weken heb ik iig een nieuwe afspraak, dan zou hij nog iets aan de bewegelijkheid van de voorste ribben kunnen doen.

Mocht dit geen resultaat opleveren dan verwijst hij mij weer door naar de assistent physician of de orthopeed (zal wel eerst naar de AP zijn gok ik zo).

Lekker bezig, mooie gewicht met squat :bow:
En ik lees vooruit gang, dus hou vol:thumb:

• #2.060
Terug
Naar boven