MuscleMeat

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Bezoekers in dit topic

Fijn dat je weer een beetje kunt benchen. Zag hem net al voorbij komen op insta!
 
Beknelde zenuw klinkt niet fijn.... :(
Bench weer opgepakt is wel weer goed nieuws.
 
Het heeft even (ok heel erg lang) geduurd, maar ik ben eindelijk onder behandeling bij de fysiotherapeut in het ziekenhuis.

Dit zijn de dingen die hem zijn opgevallen
- de rechterkant vd ribben op het borstbeen zijn erg stug
- rechter schouderblad beweegt bij bepaalde bewegingen niet of te laat mee
- de romboids en teres minor zijn overbelast rechts
- de rechter serratus is zwak vergeleken met links


Alles bij elkaar beweegt mijn scapula rechts niet zoals het hoort. Dit zou kunnen verklaren waarom ik de HAGL heb gekregen. De fysio denkt ook eerder aan een gevolg van bovenstaande klachten en niet persé als de oorzaak.

Het kraken vd schouderblad kon hij voorkomen door ergens op het borstbeen te drukken en ook het knapje in mijn schouderklop verdween als hij de schouderblad geforceerd in een andere positie zet.

Eerste behandeling is gericht op het anders bewegen van het schouderblad. Hier heb ik een oefening voor mee gekregen. Hierna zijn er nog een paar dingen die we kunnen proberen.

Als dit alles niet helpt dan stuurt hij mij terug naar de orthopeed voor een OP
 
Belangrijke stap gezet. Zou mooi zijn als je het met oefeningen zelf kan corrigeren.
 
Als de behandeling aanslaat zou je dus niet onder het mes hoeven?
 
Dat klinkt in ieder geval positief.
Dus nu eerst verder hiermee en dan zien of OK nog nodig is?
 
Ooo ik hoop dat die oefeningen en behandelingen helpen joh, scheelt weer gehak en getjsak in je lichaam:(
 
Belangrijke stap gezet. Zou mooi zijn als je het met oefeningen zelf kan corrigeren.

Als de behandeling aanslaat zou je dus niet onder het mes hoeven?

Dat klinkt in ieder geval positief.
Dus nu eerst verder hiermee en dan zien of OK nog nodig is?

Ooo ik hoop dat die oefeningen en behandelingen helpen joh, scheelt weer gehak en getjsak in je lichaam:(

Ff in 1 bericht!

Het is een beetje de vraag wat de oorzaak is geweest en wat het gevolg. De assistent physician zei dat het goed mogelijk is dat de klachten zijn veroorzaakt door een gescheurd ligament. De fysiotherapeut zegt nu dat het ook kan zijn dat het gescheurde ligament het gevolg kan zijn van een het verkeerd bewegen van de scapula. Omdat het schouderblad niet goed beweegt zit er weinig ruimte in de schouderkop.

Feitelijk is nu het gewoon wegstrepen vd opties.

Met name met facepull merkte ik op dat rechts lager hangt (net als bench). Dit lag dus niet persé aan instabiliteit, maar meer aan mijn schouderblad die niet mee wil zoals ik het nu begrijp.
 
SQUAT
5X70
5X80
5X80
5X80
2X90
2X90
5X80
Kan nog steeds ophogen dus dat is fijn:)


LEGPRESS
12X175
12X175
12X175

LEGEXTENSION
12X76
10X82
10X82

+
ARMEN

vandaag GLUTES/RUG/ABS
de kijken of dl wel weer gaat ivm die beknelling, maar sowieso gaat een vriendin mee dus desnoods alleen lichte sets dl.
 
Laatst bewerkt:
Deadlift ging helaas nog niet. 100 kg gaf al pijn dus moet het toch langer laten herstellen. Dl is momenteel ook de enige oefening die pijnklachten geeft, gelukkig kan ik de rest nog wel gewoon doen.

Ik was vooral bezig om een vriendin van mij de deadlift te leren. Dat ging vrij snel goed dus dat is leuk om te zien! Natuurlijk wel gestart met 30 kg om rustig te kunnen wennen aan meer belasting. Voor haar is het sterker maken van haar buik, rug, billen erg belangrijk ivm klachten.

Voor ik begon met trainen had ik vaak bekkenpijn en lage rug pijn, dat is nu 100% verdwenen:D

PULLUPS (GROEN)
8X
8X
8X

HIP THRUST DOUBLE BANDED
15X
15X
15X

CLOSEGRIP PULLDOWN
8X57 MEH..
10X53
10X53

GHR
15X
15X
15X

HANGING KNEE RAISE
3 SETS

De tijd ging wel veel sneller dan anders. Ik mis die aanmoediging wel voor extra reps dus dit was wel ff leuk:)
 
Ik heb donderdag gebencht. Ging niet heel lekker, had weer erg veel moeite om de stang recht te houden. Het is wat t is!
Heb volgens mij 5x55 en 3x7x50 gedaan.

Ik heb gisteren gesquat, ging ook niet zo soepel als de vorige treen maar wel te doen.

SQUAT BELTLESS
5X70
5X80
5X80
5X80
3X90
2X90

LEGPRESS
12X175
12X175
12X175

LEGEXTENSION
12X75
12X75
10X75

+

ARMEN

----
Training vandaag

Nog steeds last van een zenuw?? pijn in mijn rug. Gaat wel steeds iets beter, maar het zit er nog steeds:/ 70 kg kon ik nog wel hebben dus heb maar een shitload conventional dl reps gedaan.

CONVENTIONAL DEADS
12X70
12X70
12X70
12X70
Conditioneel gezien vrij pittig:p Daarna een flinke glute en ham pomp

PULLUPS GROEN
8X75
8X75
7X75

GHR + 5 KG
12X
12X
12X

BOR CABLE
12X77
12X77
12X77

REVERSE LUNGES (NIEUW)
16X20
16X20
16X20

+
FYSIO OEFENINGEN
 
Laatst bewerkt:
wat doe jij eigenlijk als warming up?
 
Sinds de scooter 5 min op de roeitrainer, maar sowieso 3-4 sets voor de compounds
Maar verder geen stretches etc? Andere lichte oefeningen om de boel op te warmen naast de compounds?
 
Maar verder geen stretches etc? Andere lichte oefeningen om de boel op te warmen naast de compounds?
Stretchen tussendoor, maar pas als het warm is en alleen voor mijn schouder/schouderblad. Sowieso pak ik de foamrol voor elke training, omdat mijn ruggenwervels standaard vast zitten. Voor UB training vaak ook elastiekfacepull (met name voor t benchen en rug). Dat laatste doe ik tussen de wu sets

Thuis die ik ook nog wat oefeningen omdat ik elke avond last heb. Vooral stretches voor mijn rug iig.
 
Training van gisteren.

BENCH
5X52.5
4X56
4X56
4X56
4X56

DB SH PRESS
10x2x14
10x2x14
10x2x14

SIDE RAISES DB ONE ARM
18X6
18X6
16X6

UPRIGHT ROWS
12X35
12X35
12X35

REAR DELT MACHINE FLYS (normaal superset ik dit, maar het was steeds bezet)
15x28.5
15x28.5
15x28.5

+ fysio oefeningen

----------

Sinds gisteren ben ik overgestapt op een vast schema (beetje a la sheiko)
Nu dus 3 x bench ipv 2 x. 12-15 werksters ipv ca 8-10.
Ik merk dat ik nu wat blijf hangen en mijn bench ging afgelopen jaar pas goed vooruit toen ik meer ben gaan benchen (niet persé een hogere freq, maar vooral meer volume). Ik hou het voor nu nog even basic, maar ik ben wel van plan om weer de slingshot bp toe te voegen en wellicht ook weer incline bp. Eerst even kijken hoe dit gaat qua herstel.
 
Je squat vorm ben ik jaloers op, zakt zo makkelijk gwoon
 
Back
Naar boven