MuscleMeat

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Verloopt dus lekker, niet veel kg meer te gaan :).
Al duidelijk wat je daarna wilt gaan doen, tijdje rond onderhoud zitten?

• Topic Starter Topic Starter
Verloopt dus lekker, niet veel kg meer te gaan :).
Al duidelijk wat je daarna wilt gaan doen, tijdje rond onderhoud zitten?
Klopt, gaat prima zo. Nu wel 100 kcal omlaag (nu max 2500 op trainingsdagen)
Ja sowieso op onderhoud hierna. Na de meet misschien ligt er boven (max 200 ofzo), maar ik ga hoe dan ook macro's tellen. Dan ergens tegen de zomer denk ik nog een keer een maand op dieet, want ik wil graag weer lijnen in mn benen en dat gaat nu niet gebeuren:p Langer op dieet nu gaat me teveel kracht kosten. Merk nu al dat ik een stuk slechter herstel:(

Peaking plan is klaar is voor de aankomende 5 weken. Bench is ff afwachten, want heb blijkbaar een schouderblessure:( (irritatie in de rotator cuff). Het is niet vreselijk (nog niet), maar ook aanwezig tijdens aankleden etc dus dat is geen goede zaak. Van de week maar ff naar de fysio (heb ik nu in mijn zorgverzekering gelukkig!)

Ik weet nu in ieder geval wel waarom mijn bench zo instabiel voelde. Ik had nu achteraf even een flinke stap terug moeten zetten, dan had ik weer rustig kunnen opbouwen. Nu moet ik een grotere stap terug doen, wat dus kan betekenen dat ik een tijdje niet kan benchen. Ik kijk het eerst nog even aan. Het is niet heel pijnlijk, maar omdat ik hier al eerder mee heb gekloot 2 jaar terug weet ik wel dat dit super snel kan verergeren.

Ik wil mij er verder niet druk om maken. Als ik niet kan halen wat ik had gehoopt met de meet dan is het zo. Eerst weer normaal pijnvrij benchen. Maar goed, hopelijk ben io er op tijd bij en is het snel weg. Aankomende dagen alleen pull en legs dan maar.

Laatst bewerkt:
Klik altijd via emailmeldingen naar topics door, maar heb die van jou denk ik in de prullenbak gegooid haha. Vroeg me al af waarom je niks meer geupdate had (in mijn ogen).

Nog gefeliciteerd met je PR, sterk!
Wel jammer van je bench... Hopen dat het snel overgaat als je je schouder rust gunt.

Cut gaat ook heerlijk zo te zien, netjes! Op hoeveel weken zit je nu?

Klik altijd via emailmeldingen naar topics door, maar heb die van jou denk ik in de prullenbak gegooid haha. Vroeg me al af waarom je niks meer geupdate had (in mijn ogen).

Nog gefeliciteerd met je PR, sterk!
Wel jammer van je bench... Hopen dat het snel overgaat als je je schouder rust gunt.

Cut gaat ook heerlijk zo te zien, netjes! Op hoeveel weken zit je nu?

Ik voel vandaag al bijna geen irritatie meer (gisteren niet getraind, want een extra rustdag kon ik wel gebruiken). Alsnog wacht ik met benchen tot het 100% weg is. Is wel erg balen indd! Ik boekte eindelijk weer een mooie progressie met mijn bench.

Ik ben in feite 17 dec begonnen, alleen heb ik de eerste week van mijn vakantie (incl kerst en oud & nieuw) gewoon gegeten. Uiteindelijk dus 1 januari echt begonnen en heb ook nog geen enkele dag geen macro's geteld dus dat gaat mooi:) Vandaag zag ik nieuwe lijnen (oa blokjes komen meer door weer) dus ik ben benieuwd naar de meting/weging dit weekend!
Qua kcal zak ik naar 2500 kcal op trainingsdagen en 2200 op niet trainingsdagen. Gisteren wel 2500, want ik was eerst wel van plan om te gaan.

Goed rust nemen ja. Die bankptogressie ga je echt niet door een aantal dagen niet trainen verliezen, komt gewoon goed!

Gaat dan al helemaal lekker het cutten. Fijn dat je nog aardige kcals hebt om op te cutten, hoewel dat voor iedereen alsnog anders aanvoelt. Lijnen zien is ook altijd leuk :)

Ben benieuwd naar progressie foto's.

Goed rusten... die schouders heb je echt wel nodig!!

Rusten is imo inderdaad beter dan wat 'aan rommelen' en eromheen zien te trainen.
Zelf heb ik van het jaar ook een schouderblessure gehad welke na rust binnen 2 weken over was. Ik herken de pijn, en modderde er voorheen ongeveer een maand mee aan, door rust te geven is het erg snel hersteld :).

Goed rust nemen ja. Die bankptogressie ga je echt niet door een aantal dagen niet trainen verliezen, komt gewoon goed!

Gaat dan al helemaal lekker het cutten. Fijn dat je nog aardige kcals hebt om op te cutten, hoewel dat voor iedereen alsnog anders aanvoelt. Lijnen zien is ook altijd leuk :)

Ben benieuwd naar progressie foto's.
Inmiddels wel al 1.5 week van aanmodderen:( Maar goed, nu dus ff verstandig doen enzo:)

Ja het voelt helaas hetzelfde als 1500 kcal waar ik 6 jaar terug mee op dieet ging haha. Voordeel is dat ik nu veel meer ruimte heb om wat lekkers in te calculeren en ik kan alsnog mijn vezeldoel etc halen.

Goed rusten... die schouders heb je echt wel nodig!!
Ja doe ik nu heel braaf hihi:) Wel heel moeilijk:/

Rusten is imo inderdaad beter dan wat 'aan rommelen' en eromheen zien te trainen.
Zelf heb ik van het jaar ook een schouderblessure gehad welke na rust binnen 2 weken over was. Ik herken de pijn, en modderde er voorheen ongeveer een maand mee aan, door rust te geven is het erg snel hersteld :).
Heb je helemaal gelijk in! Ik heb alleen maar frustrerende bench trainingen gehad, terwijl ik beter een week niet had kunnen benchen (de horror, maarja).

Wel klote zo vlak voor de meet:(

Maar goed, precies wat je zegt. Liever even extra herstel pakken dan dat ik er een maand mee aan modder. Ik ben wel er op tijd bij denk ik. Nu geen pijn meer iig.

Treen van gisteren.

Squats
6 x 92.5
6 x 92.5
6 x 92.5
6 x 92.5 rpe 8
Laatste sets gingen wat moeizaam, maar wel 2.5kg omhoog met gelijk aantal reps tov vorige week:) Volgende week 5x5x95

Sumo dl en conventional. Puur vorm check. Conventional is alweer half jaar geleden. Heb nu gewoon spierpijn in mijn hams ondanks de lage gewichten :p Mijn hams train ik eigenlijk nooit (al pak je wel iets mee met sumo/squats).
Heel veel sets met 60 kg
Kunnen nog steeds wel dingen beter..

Leg extension
8 x 95
8 x 95
8 x 95
8 x 95 @10

Korte treen van gisteren. Schouder voelt weer goed, alleen rug niet (beknelling ergens bij het rechterschouderblad).

Assistance heb ik vrij licht gehouden.

Bench bezet dus eerst rug
4x3 strict bw pullups (circa 73 kg gym gewicht). Laatste rep vd laatate set niet strict.

Lat pulldown
8 x 41
8 x 41
8 x 41
8 x 41

Bench
8 x 50
8 x 50
8 x 50 @8
Voelt een stuk zwaarder dan het was, maar heb ook 1.5 week niet meer normaal kunnen benchen.
Ipv dup, ga ik per 2 trainingen lineair omhoog (rpe hou ik op 7-8 max). Volgende training 1 set erbij. Hoop op deze manier weer langzamerhand terug te komen waar ik was gebleven.

Schouder drukken
8 x 2 x 12
8 x 2 x 12
8 x 2 x 12

Daarna door naar de fysio. Voor maandagavond een afspraak, maar hij liet mij toch al 1 oefening doen. Hij had al vrij snel door wat er was dus kreeg het ook snel te horen.

Blijkbaar heb ik een scheefstand in de bekken, wat heel veel klachten (oa. nekspanning) kan verklaren.

Hij had het over bekken rechtzetten.. uhh wait.. whut??? Maargoed, de rest hoor ik maandag:p 30 jan waarschijnlijk een rugscan (nooit gedaan dus ben benieuwd!).

Heb iig wel weer energie terug vandaag! Verkoudheid is ook grotendeels weg. Ben helaas deze week niet echt afgevallen (aan de hand van cms+weegschaal), maar heb ook geen reet verbrand en heb mijn kcal niet aangepast op het niets doen:p Normaal ben ik hele week actief buiten werk om, maar ik lag vrijwel elke avond op de bank.

Door dit alles wel enorm zitten twijfelen of ik niet beter kan wachten met cutten tot na de meet en nu even op onderhoud. Wat zouden jullie doen? Vandaag 71.4 (hou wel wat vocht vast).

Heb zelf ook scheefstand van bekken, echter heb ik er nooit iets aan laten doen omdat ikzelf er weinig klachten door heb.. Ben overigens wel erg benieuwd hoe ze dat dan eventueel recht kunnen zetten, dus keep me posted :p.

Op onderhoud kan imo nooit kwaad, zeker niet als je nu bijvoorbeeld bezig bent met het opnieuw uitbouwen van je bench. Daarnaast ben je net van je verkoudheid af.. Tijdens cutten ben je toch wat minder weerbaar tegen virusjes en dergelijke.
Maarrrr... Je moet vooral doen waar jij je het beste bij voelt :)

PL-ers hebben toch altijd wel assistance oef als rdl/sldl/goodmornigs?

Volgens mij heeft dit echt wel carry-over naar bv dl/squat.

Ik zou alleen cutten als je je gewichtsklasse niet haalt. Anders pas cutten na je contest. cut en kracht winst gaat never nooit gebeuren als natural vrouw.

Niet verder gaan cutten, iig niet lager gaan als wat je nu doet. Je geeft al een tijdje vermoeidheid klachten aan, slecht herstel en je weerstand lijkt me ook niet 100% de laatste tijd. (Griep verkouden etc)
Als je zo door gaat haal je het zeker wel wbt gewichtsklasse.

Hoeveel zit je trouwens onder je behoefte met je voeding?

Wbt je rug etc. Stretch je ook goed voor en eventueel na je training?

Heb zelf ook scheefstand van bekken, echter heb ik er nooit iets aan laten doen omdat ikzelf er weinig klachten door heb.. Ben overigens wel erg benieuwd hoe ze dat dan eventueel recht kunnen zetten, dus keep me posted :p.

Op onderhoud kan imo nooit kwaad, zeker niet als je nu bijvoorbeeld bezig bent met het opnieuw uitbouwen van je bench. Daarnaast ben je net van je verkoudheid af.. Tijdens cutten ben je toch wat minder weerbaar tegen virusjes en dergelijke.
Maarrrr... Je moet vooral doen waar jij je het beste bij voelt :)
Daar ben ik ook benieuwd naar! Ook nooit geweten dat dat kan. Uiteraard zal ik daar volgende week over posten:)

Op onderhoud is denk ik nu een goed plan, ook nav jullie reacties.

PL-ers hebben toch altijd wel assistance oef als rdl/sldl/goodmornigs?

Volgens mij heeft dit echt wel carry-over naar bv dl/squat.

Ik zou alleen cutten als je je gewichtsklasse niet haalt. Anders pas cutten na je contest. cut en kracht winst gaat never nooit gebeuren als natural vrouw.
Dat denk ik ook wel dat dat carry-over heeft.

Denk indd dat het beter is na de meet te cutten. Ik weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat massa/kracht makkelijker vast te houden is in een high volume fase (daar wil ik mij nog in gaan verdiepen).

Niet verder gaan cutten, iig niet lager gaan als wat je nu doet. Je geeft al een tijdje vermoeidheid klachten aan, slecht herstel en je weerstand lijkt me ook niet 100% de laatste tijd. (Griep verkouden etc)
Als je zo door gaat haal je het zeker wel wbt gewichtsklasse.

Hoeveel zit je trouwens onder je behoefte met je voeding?

Wbt je rug etc. Stretch je ook goed voor en eventueel na je training?
Ik ga inderdaad even op onderhoud. Heb ik mede besloten door jullie reacties.

Ik denk dat mijn onderhoud inmiddels wat omlaag is gegaan, maar dat zal ongeveer tussen de 2800-2900 kcal liggen. Dus ongeveer 400 kcal onder onderhoud. Ik ga aankomende week op trainingsdagen 2900 als max aanhouden en op niet-trainingsdagen 2500. Even kijken hoe dat gaat.

Rug stretchen doe ik regelmatig, vooral als er spanning zit. Meestal gewoon tussen de training door bij de pullupbar de boel oprekken.

Vandaag squats ingeruild voor dagje naar grunn met de fam. Betekent wel dat ik morgen zwaar moet squaten EN deadliften + bench + assistance. Pittige treen dus. Maar goed, deze week ontzettend veel rust gehad en voel me weer fit dus heb er zin in!!!

Training van gisteren ging erg lekker weer:)

Resultaat van 3 weken cutten
Taille 70 - 67.5
Buik 86 - 84
Bovenbeen 62 - 60.5
Nu dit vasthouden!! Zo goed als mogelijk iig.

Heeeu, dan hebben we morgen praktisch dezelfde training :o.
Fijn dat je er weer zo'n zin in hebt, morgen er lekker tegenaan!

Heeeu, dan hebben we morgen praktisch dezelfde training :o.
Fijn dat je er weer zo'n zin in hebt, morgen er lekker tegenaan!
Ik kijk er naar uit en ik zie er tegen op:p haha.. Morgen eerst deadliften en mijn oude pr evenaren op de sumo van 132.5, maar dan wel met een hoop triples en doubles ervoor! Hopelijk ook netter dit x, de mentale drempel ben ik al over.

Squaten ga ik tot 112.5 wat ook een pr is. Zou zondee prblemen moeten gaan obv vorige week, maar heb natuurlijk wel de zware dl ervoor (wat zeker wel invloed heeft). We gaan t zien.

Ben iig benieuwd morgen!

Hoezo niet squat voor deadlift?

Succes alvast met je big ass training :)

Hoeginghethoeginghet? :D

Terug
Naar boven