XXL Nutrition

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
Sinds gistermiddag ineens last van een benauwd gevoel en duizeligheid. Desondanks toch gaan trainen, maar een gedeelte van de training heb ik vandaag gedaan en morgen doe ik een deel van vandaag. Is niet anders! Gaat vandaag iets beter, maar ik voel me nog steeds niet fit.

Wide stance sumo dl @ rpe 7
+1 set +5kg
7 x 105
7 x 105
6 x 105
Ging easy, maar kreeg ineens last van mn kuiten richting de lockout :S Herkent iemand dit? Eerste x dat mij dit op valt overigens.

Conventional
6 x 90
6 x 90

Chinups
7 x 72.4 kg (pr) (amrap)
3 x
3 x

Biceps/triceps 3 sets

---
Train vandaag
Squats
+5 kg
6 x 85
6 x 85
Zwaar..

Bench
+ 2.5 kg
6 x 52.5
6 x 52.5
Ook zwaar..

Incline bench
+ 2.5 kg
10 x 37.5
10 x 37.5
10 x 37.5
Heel easy

Pulldown vbar
+2.5 kg
10 x 47.5
10 x 47.5
10 x 47.5

Low pully rows
+ 2.5 kg
10 x 66.5
10 x 66.5
10 x 66.5

---
Morgen wat mobiliteits oefeningen, boxsquats, armen en schouders

Wat bedoel je met "last" van je kuiten?

Ik heb wel eens met squats dat het voelt alsof m'n kuiten niet meer kunnen aanspannen dan dat ze doen tijdens de opgaande beweging. Alsof ze tegen een max aanzitten. Dan moet voor m'n geval niet alles uit m'n tenen maar uit m'n kuiten komen :p
Doet overigens geen pijn oid.

Bedoel je zoiets?

Misschien komt het omdat je niet fit bent. Lichaam reageert soms raar :p

Wat bedoel je met "last" van je kuiten?

Ik heb wel eens met squats dat het voelt alsof m'n kuiten niet meer kunnen aanspannen dan dat ze doen tijdens de opgaande beweging. Alsof ze tegen een max aanzitten. Dan moet voor m'n geval niet alles uit m'n tenen maar uit m'n kuiten komen :p
Doet overigens geen pijn oid.

Bedoel je zoiets?
Ja zoiets. Geen pijn, maar soort kramp (maar zodra ik naar beneden ga is het direct weg). Weird..

Je zou bijna denken dat ik mn kuiten moet gaan trainen:p

Doe nu wel wide stance sumo dus staat veel meer spanning op de kuiten

Misschien komt het omdat je niet fit bent. Lichaam reageert soms raar :p
Hehe ja dat kan ook:p

Zoiets heb ik dus ook met squats. Terwijl ik die juist erg smal doe. Denk niet dat het een kwestie is van te zwakken kuiten, dat zou ik raar vinden :p

Heb namelijk niet het idee een lift te falen door kuiten. Alleen dat gevoel is er.

Deel vd train van gisteren.
Boxsquat (had al vrijdag gemoeten, maar kon niet anders)
+ 2.5kg
7 x 57.5
7 x 57.5
7 x 57.5
7 x 57.5
7 x 57.5
7 x 57.5

Frontsquat
6 x 50
6 x 50
Toen last van pols:/

OHP
8 x 25
8 x 25
8 x 25

GHR
12 x
12 x
12 x

-----
Train van vandaag
Benen waren vermoeid dus ging allemaal beetje moeizaam
SQ (+ 5kg)
6 x 85
5 x 85
5 x 85
5 x 85

CHINS
+ 1 set
6 x 72.5 @9
4 x
4 x
4 x

Wide stance sumo
+5 kg
6 x 105
6 x 105

Block pull (2 platen hoog)
+5 kg
8 x 105
8 x 105

+
ABS

Nice train!

Bench gaat sinds de meet niet zo mooi. Lijf moet denk ik wennen aan constante spanning en hoger volume:p
Bench t&g
+2.5kg
7 x 52.5 @7
6 x 52.5
5 x 52.5
5 x 52.5

Bench closegrip paused
+2.5 kg
6 x 47.5
6 x 47.5

Vbar pulldown
+2.5 kg
9 x 47.5
9 x 47.5
9 x 47.5

+ delts/armen

Vanaf donderdag week 3. Alle sets op rpe 8 dan dus weer stukje zwaarder.

Ben zo te lezen niet te enige die geen kuiten traint? :o

Alle pl-ers trainen geen kuiten :D

Ben zo te lezen niet te enige die geen kuiten traint? :o

Alle pl-ers trainen geen kuiten :D

Haha ja het voelt als verspilde energie, blijf toch altijd teamnocalves:D
Wel lullig, mijn kerel zijn kuiten zijn al niet de kleinste en werden nog groter toen hij ging squaten:/ Verschil moet er zijn:p

---

Laatste trainingen gingen goed:) Energie is terug en slaap ook weer goed. Dieet ging ook goed, alleen gisteren en vandaag ga ik niet tellen ivm uit eten etc. Ik eet verder gewoon mijn normale maaltijden.

Heb alles netjes in de sheet ingevuld, maar ben te lui om hier alles over te tikken:p

Bench heb ik 6 reppers gedaan met 55 (+ 2.5 kg). Sumo DL 7 reppers met 107.5 (+2.5 kg)
Rpe tussen de 7-8. Moest 8 zijn, maar als ik mijn filmpjes terug kijk dan was het toch wat lager. Maar goed, rpe 9 vind ik makkelijk in te schatten dus ben benieuwd volgende week.

Flink wat spierpijn vandaag. Ook in mn abs (dat voelde ik al tijdens de rdls:p). Hebben meer mensen dit door rdls? Punt is wel dat ik nauwelijks buikspieren train. Ben daar sinds een week weer mee begonnen lol.

Boxsquats van vandaag
+2.5 kg @ rpe 8
7 x 60
7 x 60
7 x 60
7 x 60
7 x 60
6 x 60
Best zwaar aan t einde:p

Glute bridges (nieuw)
10 x 60
10 x 60
10 x 60
Even gecheckt op de site van Bret Conteras voor de juiste uitvoering. Glutes zijn niet bepaald sterk dus ik merk dat andere spieren het snel overnemen. Voor elke rep moest ik ipv een anterior tilt naar een posterior tilt buigen (geen idee hoe ik dit anders moest uitleggen). En ja, die hielp indd erg goed om mijn heupbuigers uit te schakelen zodat de glutes het werk doen. Dit doe ik momenteel ook bij de glutehamraise. Zo voel ik enkel mm hams en glutes ipv mn onderug.

Ik heb van nature een anterior pelvic tilt dus vandaar dat soort fratsen.

Verder nog armen. Totaal 4 oefeningen, 3 sets per oefening.

Morgen nog meer benen.. auww..

Ik voel m'n abs bij RDL's niet anders dan bij andere oefeningen. Maar doe dan ook 1x pw ab rollouts. Denk dat het een kwestie van gewenning is voor de RDL's en dat je abs ook sinds kort traint.
Plus je gebruikt gewoon je abs dus lijkt me niks geks als je ze voelt.

Lekker he glute bridges. Vind ze kut om uit te voeren maar ze geven me veel voldoening.
Goed dat je let op je bekkenkanteling als je daar al "last van hebt". Onderrug voel je wel licht, maar de focus ligt toch op glutes en hams. Probeer in je hoofd te onthouden dat je moet doen alsof je je boodschap inhoudt, dan gaat die pelvic tilt al gauw goed gedurende je sets denk ik.

Spelen met de plaatsing van je voeten kan helpen met hoe het fijn voelt en hoe je het beste je glutes kan gebruiken. Zelf zet ik m'n voeten best in de buurt van m'n billen en zet ik alleen m'n hakken op de grond, van heb ik voor mijn gevoel een betere rom en betere contractie van glutes.

Ik voel m'n abs bij RDL's niet anders dan bij andere oefeningen. Maar doe dan ook 1x pw ab rollouts. Denk dat het een kwestie van gewenning is voor de RDL's en dat je abs ook sinds kort traint.
Plus je gebruikt gewoon je abs dus lijkt me niks geks als je ze voelt.

Lekker he glute bridges. Vind ze kut om uit te voeren maar ze geven me veel voldoening.
Goed dat je let op je bekkenkanteling als je daar al "last van hebt". Onderrug voel je wel licht, maar de focus ligt toch op glutes en hams. Probeer in je hoofd te onthouden dat je moet doen alsof je je boodschap inhoudt, dan gaat die pelvic tilt al gauw goed gedurende je sets denk ik.

Spelen met de plaatsing van je voeten kan helpen met hoe het fijn voelt en hoe je het beste je glutes kan gebruiken. Zelf zet ik m'n voeten best in de buurt van m'n billen en zet ik alleen m'n hakken op de grond, van heb ik voor mijn gevoel een betere rom en betere contractie van glutes.
Ik had trouwens wel een riem om bij het uitvoeren van de rdls.. maar indd, ook kwestie van gewenning natuurlijk (al vond ik het zelf best bijzonder:p).

Het is niet echt mijn oefening (wie weet komt dat nog), maar het is voor een goed doel:) Zal jou tip (mbt de boodschap ophouden:p) in mijn achterhoofd houden de volgende keer!

Ik plaats mijn voeten ook vrij dicht bij en indd meer op de hakken.

Ik had gisteren flink wat spierpijn in de benen en borst dus besloten om het schema iets om te gooien (oftewel bench en sq samen een dag later)

Helaas ook nog belt vergeten dus dl moest allemaal beltless.

Wide stance sumo dl (beltless dusj)
6 x 107.5
5 x 107.5

Blockpulls (2 schijven hoog)
8 x 107.5
8 x 107.5

Chins
3 x
3 x
3 x

Vbar pulldown
8 x 47.5
8 x 47.5
8 x 47.5

OHP
8 x 27.5
8 x 27.5
8 x 27.5

..

Laatst bewerkt:
Koop een abb-wheel, goede toevoeging voor je core en flink wat spierpijn naderhand :o

Ze zijn ook niet superduur

Heeft mij zeker geholpen bij het beter bracen bij compounds.

Spierpijn gaat gelukkig na 3-4x weg bij mij, want die is niet te zuinig :roflol:

Terug
Naar boven