AndroidHealthClinic

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Ik had gisteren flink wat spierpijn in de benen en borst dus besloten om het schema iets om te gooien (oftewel bench en sq samen een dag later)

Helaas ook nog belt vergeten dus dl moest allemaal beltless.

Wide stance sumo dl (beltless dusj)
6 x 107.5
5 x 107.5

Blockpulls (2 schijven hoog)
8 x 107.5
8 x 107.5

Chins
3 x
3 x
3 x

Vbar pulldown
8 x 47.5
8 x 47.5
8 x 47.5

OHP
8 x 27.5
8 x 27.5
8 x 27.5
Toch best te doen zonder belt dan gewicht;)

Altijd wennen iets andere schema's. Lekker spierpijn kweken:P

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.002
Koop een abb-wheel, goede toevoeging voor je core en flink wat spierpijn naderhand :o

Ze zijn ook niet superduur
Toevallig heb ik er 1:P

Ik ga eerst even rustig aan opbouwen met hanging knee raises en wood choppers.. wel een idee om deze later toe te voegen:)

Heeft mij zeker geholpen bij het beter bracen bij compounds.

Spierpijn gaat gelukkig na 3-4x weg bij mij, want die is niet te zuinig :roflol:
haha ja het is zeker een goede. Deed deze vroeger wel veel. Sinds het powerliften train ik mn core nauwelijks (of eigenlijk laatste jaar gewoon niet..). Elke keer dat ik denk van nu moet het heb ik direct een week spierpijn (meteen afgestraft:P). Wel indirect natuurlijk, want chinups, squats en deadlifts zijn ook erg goed voor de core!

Toch best te doen zonder belt dan gewicht;)

Altijd wennen iets andere schema's. Lekker spierpijn kweken:P
Ja dat viel wel mee indd:) Is ook anders met zwaardere gewichten natuurlijk, nu nog veel volume op een lage intensiteit

Zeker wennen:P Heb mn hammies verwaarloosd en heb nu al spierpijn van alleen bw glutehamraises. No pain no gain right:P?

• #1.003
Treen van gisteren. Squats gingen mooi, maar bench weer minder (herstel op moment net onvoldoende..)

Sq
8x 85
8x 85
8x 85
7 x 85
Op kracht geen rpe 8, maar zuurstof raakt op een gegeven moment gewoon op. Squats doe ik veeel liever met minder reps en zware gewichten

bench
5 x 55
4 x 55 @8

Bench paused closegrip (-10 cm)
5 x 50
5 x 50
5 x 50

+ armen/delts/legex&glutehamraise

• #1.004
Ik voelde me gisteren niet bepaald fit. Sinds de pds aanval van dinsdag heb ik veel te weinig slaap en eten gehad. Merk dat mn lichaam een flinke klap heeft gehad. Ondanks dat ging deadlift nog wel aardig, bench en squat hebben we het maar niet over:$

Sumo dl
+2.5 kg
8 x 110 vpr maar niet boeiend verder:p
7 x 110
7 x 110

Rdls
+7.5 kg
8 x 100
8 x 100

Bench
6 x 55 (perongeluk paar reps paused)
7 x 55
5 x 55 (voelde niet lekker in mn schouder:/)
Probeerde nog incline maar voelde instabiel dus overgeslagen

OHP strict
+2.5 kg
7 x 30
6 x 30
6 x 30

+ uprightrows / lat raises

Laatst bewerkt:
Bij 8 reps squat zuurstof tekort?
Adem je wel goed tijdens je reps?

• #1.006
Squat
+ 5 kg
6 x 90
5 x 90

Chinups
6 x 72.8
5 x
4 x

Lat pulldown vbar
+2.5kg
9 x 50
8 x 50
8 x 50

Low pully rows
+3kg
9 x 73
9 x 73
8 x 73

+
Bi's/tri's

• #1.007
Vervelend dat het niet lekker voelde allemaal. Gaat eten nu wat beter? Anders gewoon even 3 dagen ofzo op onderhoud en dan pas verder cutten zodat je lichaam wat kan herstellen.

Heb het zelf ook met squats. Hartslag gaat snel omhoog en ademhaling moeilijk, maar is na de set wel heel snel stabiel. Het is bij mij ger dan bij andere lifts omdat je borstkast "open" staat doordat je armen naast je lichaam zitten.

• #1.009
Vervelend dat het niet lekker voelde allemaal. Gaat eten nu wat beter? Anders gewoon even 3 dagen ofzo op onderhoud en dan pas verder cutten zodat je lichaam wat kan herstellen.

Heb het zelf ook met squats. Hartslag gaat snel omhoog en ademhaling moeilijk, maar is na de set wel heel snel stabiel. Het is bij mij ger dan bij andere lifts omdat je borstkast "open" staat doordat je armen naast je lichaam zitten.
Ik heb vanaf woensdag wel weer normaal kunnen eten, maar had erg weinig eetlust. Hele spijsverteringskanaal was nog van streek. Vandaag wel flink honger weer!

Ja heb het alleen met lowbar squats. Ook niet met boxsquats bijvoorbeeld.

Komt deels door de hoek en flinke ROM. ik heb geexperimenteerd met elke set bracen of juist achter elkaar door. Vreemd genoeg lijkt het laatste minder energie te kosten (denk omdat de set korter is).

Als ik die mensen met korte pootjes (sorry!!!) zie squaten en bijna rechtop dan is het opzich niet gek dat het voor sommigen weinig energie kost:p Mijn vriend is daar een mooi voorbeeld van huhu.

Goed dat je eetlust weer terug is :D

Dat denk ik ook van de hoek en rom. Laatste kost mij ook energie, maar gaat wel ten koste van m'n techniek. Dus dan maar even doorbijten met telkens opnieuw bracen in mijn geval.

Dan heb je een groot voordeel inderdaad!

• #1.011
Training van vandaag ging opzich wel lekker. Gisteren ook wel. 7-10 reppers boxsquat met 60 kg voor 6 sets.

Sumo dl ging ietsje minder omdat de vloer daar ongelijk is en ik bumperplates heb gebruikt.. volgende x gewoon normale plates (ondanks dat dat niet mag)
T&g blockpulls gingen lekker!

Sumo
7 x 110
7 x 110

Blockpulls (2 schijven dik)
11 x 110 vpr
12 x 110 vpr
8 x 110 (daarna ging de schijven wiebelen:/)

Bench
7 x 55
8 x 55
6 x 55

Closegrip paused bench
6 x 50
5 x 50

Chinups (strict)
5/4/4 x bw

Vbar lat pulldown
9 x 50
8 x 50
8 x 50

OHP (strict)
10 x 30 vpr
11 x 30 vpr
7 x 30 leeegg

Zware treen was dit.

OHP gaat mooi vooruit, maar die doe ik ook pas sinds enkele weken. Begin die nu ook echt leuk te vinden:)

Blockpull idem!

Eerste block zit er bijna op. Nog 1 dag en dan deloaden.

Laatst bewerkt:
  • #1.012
Owja morgen ff aan einde vd treen die dl challenge doen. Ff lekker doodgaan:p

Flinke training zeg!

Succes alvast morgen :o
Heb je voor jezelf een doel?

• #1.014
  • #1.016
Vind ik niet gek zo'n tijd!

Zou nice zijn als dat lukt, met name conditioneel ook :)
Haha ja dat + verzuring:p

Ik ben een vrij explosieve puller dus ik vermoed dat ik de grootste gros aan reps in 30 sec doe.. daarna doodgaan rep voor rep (gok ik):p

Ik ga wel eerst squaten voor de dl

• #1.017
Ik heb besloten om de challenge donderdag te doen. Ik had aardig wat spierpijn van de deadlifts/blockpulls van zondag in de traps, glutes, en adductoren. Tijdens het squaten voelde ik ook mijn onderrug wat zeuren.

Maar goed, gisteren dus de laatste zware training van blok 1! De deload komt goed uit, want alles voelt stram en ik voel een lichte irritatie in de knie (dit is gekomen door paar sprintjes op de fiets). Niks ergs verder.

Squat
7 x 90 met wiebelstang :/
6 x 90
6 x 90
Geen rpe 9 zoals in het schema staat, maar ik wou mijn knie en rug niet overbelasten.

Leg extension (vanuit deze hoek voel ik niks in de knie mocht je je dat afvragen)
10 x 93
10 x 93
9 x 93
9 x 93

Glutehamraise
13 x
13 x
12 x
Volgende x verzwaren

Upright rows
10 x 32
10 x 36
10 x 36
10 x 36

Lateral machine
13 x 16
12 x 18
12 x 18

+
Bi/tri's

Volgende blok beperk ik het isolatie werk en ik wil dat ook volledig gaan bijhouden. Nu zit er te weinig structuur in.

• #1.018
Deze week ga ik de grote 3 deloaden.

Train van gisteravond
Dl challenge
24x75 (ded)

4x100
4x100

RDL
5x90
5x90

SQ
4 x 80
4 x 80
Ivm deload even wat nieuws geprobeerd, omdat ik laatste tijd wat voelde zeuren in de knie en heup. Close stance + boksschoenen (zonder sleeves ook, maar die ga ik na de deload wel weer dragen).
Voelde veel beter!! Wie weet gaat dat mijn competitie stance worden. Eerst ff testen met zwaardere gewichten.

Bench
4 x 50
4 x 50

OHP (geen deload voor nodig.. pas net 3 weken mee begonnen)
7 x 30
7 x 30
11 x 30 vpr (+ belt)
Ik heb hem heeeeuull lang geleden ook gedaan, maar ik kreeg ALTIJD last van mijn rug en schouders (op een verkeerde manier). Ik deed hem gewoon totaal fout. Nu span ik de billen en core hard aan en ik voel niks meer in de rug!! Kan nog beter natuurlijk, maar hij voelt iig goed nu:)

Upright rows
3 sets (gewicht vergeten)

Machine lateral raise (18 kg) superset
Rear delt flys machine (23 kg)
3 sets

----

Vandaag lekkere bro train gedaan:D
Flink verzuurd door gisteren XD
Chins
4 x
3 x
3 x
3 x
3 x

Lat pd smal onderhands (nieuw)
10 x 45
10 x 45
10 x 45

Low pully rows
10 x 73
10 x 73
10 x 73

Bicep curl
10 x 2 x 10
10 x 2 x 10
10 x 2 x 10

Tri pushdown
12 x 32
12 x 32
12 x 32

One arm curl
3 sets

Tri cable kickbacks
3 sets

+ voor de fun
Straight lat pulldown
13 x 23
13 x 23

Vanwaar de keuze om geen sleeves te dragen in je deload?

• #1.020
Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven