XXL Nutrition

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.061
Pijnprikkel en verlies spanning en kracht? Zal wel iets persoonlijks zijn. Imo kun je daar prima op trainen al ligt het ook wel aan de pijngrens die je hebt offcourse.

je traint nu altijd met de reeva's in plaats van alleen de resterende sets wanneer je pijn hebt?
Stond artikel over op op strengththeory dacht ik. Zal het even weer een keer opzoeken.

Ligt natuurlijk wel aan hoeveel pijn je ervaart. Mijn eelt scheurde na enkele weken dl-en weer af en het hele feestje begon opnieuw :/ Plezier in het dl-en werd voor mij daardoor een stuk minder.

Ik train nu standaard met reeva's tenzij ik wristwraps om heb. Eigenlijk alle push oefeningen zijn met wristwraps en alle pull met reeva's. Heb nog wel een beetje eelt, maar echt minimaal.

• #1.062
Maandag niet getraind door een migraineaanval (naast koppijn krijg ik ook last van mijn evenwicht en misselijkheid:/). Gisteren ook nog niet 100%, maar ik voelde me goed genoeg om te trainen.

Bench ging niet mooi (veel last van mn pols weer en spanning in de spierknopen). Stom genoeg ging de rest wel goed.

Bench paused
5 x 55
5 x 55
5 x 55

Chinups
4 x bw
4 x bw
4 x bw

Wide grip bench
Noouu dat doe ik dus niet weer (om meerdere redenen). Voortaan weer closegrip (of wat anders).

Seated cable row (terug van weggeweest)
8 x 54
8 x 54
8 x 54

OHP
7 x 32.5 vpr
5 x 32.5 (te weinig rust)
7 x 32.5

Ennn nog een beetje bi/tri/rear-lateraldelts

Afgelopen dagen heb ik niet aan mijn voeding gehouden. Wel nog ingevoerd, maar niet alles afgewogen (dus vrij kansloos). Gewicht gisteren 71.1 en vet wederom 18% (wel halve mm af, maar dat is vrijwel niets).

Ik zit wat minder lekker in mm vel momenteel (vooral heel moe.. miss door overgang naar zomertijd?) Ik merk dat ik dan qua dieet ook soepeler wordt en beweeg niet meer zoveel.

Ergens spookt er door mijn hoofd dat ik beter even op onderhoud kan gaan eten (en dan met kleine stappen weer in kcal omhoog). Ik weet het nog ff niet.

Zal voor nu even kiezen waar je mentaal goed bij voelt, omdat je wat minder lekker in je vel zit. Desnoods is het 2 weekjes ander dan gepland, wellicht voel je je dan wel weer lekkerder.

Zal voor nu even kiezen waar je mentaal goed bij voelt, omdat je wat minder lekker in je vel zit. Desnoods is het 2 weekjes ander dan gepland, wellicht voel je je dan wel weer lekkerder.

Daar sluit ik mij geheel bij aan, een kleine diet break kan voor het brein af en toe geen kwaad:)

Maandag niet getraind door een migraineaanval (naast koppijn krijg ik ook last van mijn evenwicht en misselijkheid:/). Gisteren ook nog niet 100%, maar ik voelde me goed genoeg om te trainen.

Bench ging niet mooi (veel last van mn pols weer en spanning in de spierknopen). Stom genoeg ging de rest wel goed.

Bench paused
5 x 55
5 x 55
5 x 55

Chinups
4 x bw
4 x bw
4 x bw

Wide grip bench
Noouu dat doe ik dus niet weer (om meerdere redenen). Voortaan weer closegrip (of wat anders).

Seated cable row (terug van weggeweest)
8 x 54
8 x 54
8 x 54

OHP
7 x 32.5 vpr
5 x 32.5 (te weinig rust)
7 x 32.5

Ennn nog een beetje bi/tri/rear-lateraldelts

Afgelopen dagen heb ik niet aan mijn voeding gehouden. Wel nog ingevoerd, maar niet alles afgewogen (dus vrij kansloos). Gewicht gisteren 71.1 en vet wederom 18% (wel halve mm af, maar dat is vrijwel niets).

Ik zit wat minder lekker in mm vel momenteel (vooral heel moe.. miss door overgang naar zomertijd?) Ik merk dat ik dan qua dieet ook soepeler wordt en beweeg niet meer zoveel.

Ergens spookt er door mijn hoofd dat ik beter even op onderhoud kan gaan eten (en dan met kleine stappen weer in kcal omhoog). Ik weet het nog ff niet.

Misschien toch geen slecht idee eventjes je voeding op te hogen en gewicht stabiel te houden.

Kan het ook komen door verandering van je trainingen? Volgens mij heb ik dit nl wel vaker in je log gelezen en was je net weer met iets nieuws bezig. Kan t ook mis hebben en dat toeval is :p

Overgang zomertijd is allang geweest ja:P

• #1.066
Ik lees nu pas de berichten, maar heb inderdaad besloten om terug op obderhoud te eten.

Daar sluit ik mij geheel bij aan, een kleine diet break kan voor het brein af en toe geen kwaad:)
Klopt!! Ik heb indd besloten om mijn lijf meer rust te geven.

Misschien toch geen slecht idee eventjes je voeding op te hogen en gewicht stabiel te houden.

Kan het ook komen door verandering van je trainingen? Volgens mij heb ik dit nl wel vaker in je log gelezen en was je net weer met iets nieuws bezig. Kan t ook mis hebben en dat toeval is :p

Overgang zomertijd is allang geweest ja:P
Ik las nu pas jullie berichten, maar heb inderdaad besloten om mn gewicht stabiel te gaan houden.

Ik wil er niet zo'n mauwlog van maken, maar heb wel aardig wat dingen aan mijn hoofd gehad. Iig besloten om bij het begin te beginnen. Meer rust en slaap.

• #1.067
Treen van gisteren

Sq
5 x 97.5
5 x 97.5
5 x 97.5
5 x 97.5
Rip onderrug (zeurde al voor skwots)

DL
4 x 120
3 x 120

Sq smallstance ipv fr. Sq
5 x 70
5 x 70

Rdl (geskipt ivm rug).. doe ik vanavond

GHR
12 x 10
12 x 10
12 x 10

Leg Ext
9 x 95
9 x 95
9 x 95

• #1.068
Mentaal is alles weer wat rustiger (na de breakdown voelde ik toch wel een opluchting.. blijkbaar iets teveel hooi op mn vork genomen qua prive dingen). Vandaag mama-dochter dag dus dagje naar wildlands, snoep eten, sushi, cupcakes bakken, shoppen:p Mn vriend is hele dag metalcore en spul aan t luisteren (festival).

Treen van gisteren ging wel aardig. Bench gaat weer wat minder door mn pols. Baal er wel van. Voor pl was het nog mn favo lift, maar nu met mn crappy arch, klote bankjes bij f4f (net niet de goede rackhoogte etc) en gedoe met mn pols vind ik benchen niet echt leuk (rip gainz).

Gelukkig nu db press sinds 2 weken als assistance waardoor ik iig weer iets heb qua chesttraining wat ik leuk vind:) Ook geen last van pols dan.

Bench paused
5 x 57.5
5 x 57.5
4 x 57.5
4 x 57.5
4 x 57.5

Db press (incline)
8 x 2 x 20
8 x 2 x 20
8 x 2 x 20
Vrij makkelijk, maar eerst ff techniek goed krijgen.

RDL (omdat ik die do niet gedaan had)
8 x 110
4 x 110 (verloor mn grip:(.. heb echt straps nodig!)

OHP (zwaar vandaag O.o)
4 x 35
4 x 35
4 x 35

Tri pushdown
12 x 36
10 x 38.5
10 x 38.5
----

Train van vandaag
Brodag:)

Chinups strict
GymBw 74 kg na pannenkoeken ontbijt en bak kwark met haver:p
3 x Bw + 6kg
3 x bw + 6kg
6 x bw @ rpe 9
4 x bw leeeggg

Lat pulldown widegrip overh.
8 x 52.5
7 x 52.5
7 x 52.5

Straight lat pd
10 x 32
10 x 32
10 x 32

Daarna nog Biceps & rear/lateraldelts

• #1.069
Echt super blij met de treen van vandaag. Ik had er weinig van verwacht. Ik heb niet al te best geslapen dankzij mn kerel die midden in de nacht thuis kwam van een metalfestival en daarna paar keer wakker geworden door uitgaanspubliek (altijd fijn:/).

Deadlift
5 x 120 rpe 6
5 x 120
5 x 120
Had meer moeten doen (rpe 8), maar ben toch nog wel wat voorzichtig. Paar dagen geleden ging dl ruk, dus hier blij mee!

Blockpull (2 plates hoog)
3 x 132.5 RIP grip:(
4 x 130 weer grip probleem:/

Squats (zonder kneesleeves en squatschoenen.. sleeves vergeten)
4 x 97.5
5 x 97.5 (ietsje meer rust genomen)

Goblet squats
8 x 38
8 x 38

Front squat (ja toch weer proberen!!)
Ging nu wel weer goed.. ik had blijkbaar vorige de bar te stevig vast gepakt, daardoor had ik mn ellebogen niet hoog genoeg en lag de stang dus verkeerd.. weer vanaf hier opbouwen.
8 x 40
8 x 40

GHR
12 x 15
12 x 15
12 x 15

Leg ext
10 x 95
10 x 95
10 x 95

Echte pl-ers gebruiken geen straps, maar doen extra grip training :p

• #1.071
Qua voeding niet echt rustig aan gedaan (zeg gerust dik lopen vreten). Merk wel dat ik minder spierpijn heb (zal wel toeval zijn hoor).

Nu wel weer rustig aan. -84 kg is nog een nogo:p

• #1.073
ok ff vraagje.. ik zei hierboven ergens dat -84 ECHT een nogo is.. ben daar ff over na gaan denken.

De vraag is of ik wel zin heb om krampachtig te doen aankomende 9 weken en met welk doel? Ook al zou ik 73 kg zijn in de -84, qua wilks en plaatsing maakt het weinig verschil. Feit is wel dat ik met een hoger gewicht geen stress heb OM mijn gewicht en waarschijnlijk ben ik dan ook iets sterker.

Ik zit nu met enkele dagen flink carbs eten + natrium alweer op 72.4 kg :P Dan zou ik dus 9 weken lang echt elke g moeten tellen om niet zwaarder te worden of ik moet wederom heel veel vocht lozen (wat ook weer wat stress geeft).

Je snapt mn punt. Ben ff benieuwd wat jullie zouden doen.Heb overigens tot 19 mei om te beslissen, maar dan kies ik liever voor een leanbulk nu mocht ik voor de -84 willen gaan.

Sowieso is mijn plan om na de wedstrijd tot mijn vakantie (eind juli) te gaan cutten, want ja.. zomershape enzo:P Huidige shape vind ik eigenlijk wel prima. Ben niet heul droog ofzo, maar dat trekt me ook steeds minder aan. Paar % minder vind ik nog mooier, maar hoef echt niet naar de 10% meer toe.

Laatst bewerkt:
72.4 is maar weinig er boven en kun je op onderhoud blijven eten. Echter zul je idd wel moeten gaan tellen. En zoals ik lees is dat nu niet echt haalbaar voor je?

Het ligt eraan wat je doel is voor die wedstrijd. In je gewichtsklasse -72 kunnen meten Hoe je ervoor staat incl wilks etc of gaat het je puur om het behalen van je punten en maakt plaatsing je niet uit? Dan kun je voor -84 kg gaan idd.

Je hebt er zo 1/2 kilo af ja.

Je kan ook 100-150 kcal boven onderhoud eten en is gewichtstoename minimaal.

Je kan natuurlijk ook full choco yolo gaan en naar 83.9 gaan :D

Die paar kilo eraf cutten is zo gebeurd ja

• #1.076
72.4 is maar weinig er boven en kun je op onderhoud blijven eten. Echter zul je idd wel moeten gaan tellen. En zoals ik lees is dat nu niet echt haalbaar voor je?

Het ligt eraan wat je doel is voor die wedstrijd. In je gewichtsklasse -72 kunnen meten Hoe je ervoor staat incl wilks etc of gaat het je puur om het behalen van je punten en maakt plaatsing je niet uit? Dan kun je voor -84 kg gaan idd.
Qua wilks zou ik beter uit komen in de -84 of ik zou puur voor mijzelf een x aantal wilks willen halen. Qua plaatsing maakt het ook geen verschil en dat is ook niet heel interessant voor mij. Zoveel mogelijk liften wel.

Op onderhoud eten kan prima, maar dan kan ik mij geen uitstapjes veroorloven. Die ruimte is er n u niet. Beidde is nog een optie natuurlijk.
Je hebt er zo 1/2 kilo af ja.

Je kan ook 100-150 kcal boven onderhoud eten en is gewichtstoename minimaal.

Je kan natuurlijk ook full choco yolo gaan en naar 83.9 gaan :D

Die paar kilo eraf cutten is zo gebeurd ja
Mijn gevoel neigt indd naar100-200 kcal boven onderhoud. Paar kg vocht eraf is wel te doen, maar ik vraag mij nu af met welk doel. Qua plaasting maakt het niet uit, dus alleen qua wilks nog.

Ik heb wel het gevoel dat meer voedsel helpt qua energie en kracht tov puur op onderhoud. Helemaal als ik dit langzaam opbouw. Ik eet momenteel echt ruim minder dan 2 maand geleden (scheelt zo'n 1000 k).

Laatst bewerkt:
Qua wilks zou ik beter uit komen in de -84 of ik zou puur voor mijzelf een x aantal wilks willen halen. Qua plaatsing maakt het ook geen verschil en dat is ook niet heel interessant voor mij. Zoveel mogelijk liften wel.

Op onderhoud eten kan prima, maar dan kan ik mij geen uitstapjes veroorloven. Die ruimte is er n u niet. Beidde is nog een optie natuurlijk.

Mijn gevoel neigt naar indd 100-200 kcal boven onderhoud. Paar kg vocht eraf is wel te doen, maar ik vraag mij nu af met welk doel. Qua plaasting maakt het niet uit, dus alleen qua wilks nog.

Ik heb wel het gevoel dat meer voedsel helpt qua energie en kracht tov puur op onderhoud. Helemaal als ik dit langzaam opbouw. Ik eet momenteel echt ruim minder dan 2 maand geleden (scheelt zo'n 1000 k)
Volgens mij heb je je keuze al wel gemaakt;)
Als t allemaal geen verschil maakt en het voor jou op t moment beter voelt vrijer met je voeding om te kunnen gaan lekker in -84 gaan liften.

• #1.078
Volgens mij heb je je keuze al wel gemaakt;)
Als t allemaal geen verschil maakt en het voor jou op t moment beter voelt vrijer met je voeding om te kunnen gaan lekker in -84 gaan liften.
Ben er nog niet 100% van overtuigd, maar ik denk dat ik het maar ff aan moeten kijken en niet te gek moet maken qua eten, dan kan ik altijd nog beslissen.

Ik zoek nog ff naar goede argumenten om wel in de -72 mee te doen:P

• #1.079
oja ik weeg mij nuchter, dus + eten/drinken/suit komt daarna 1-2 kg bij. Nog steeds wel haalbaar, maar dan mag ik geen gram meer aan komen:P

Ben er nog niet 100% van overtuigd, maar ik denk dat ik het maar ff aan moeten kijken en niet te gek moet maken qua eten, dan kan ik altijd nog beslissen.

Ik zoek nog ff naar goede argumenten om wel in de -72 mee te doen:P

Omdat je liever een sixpack hebt dan een bierfust? :D

Terug
Naar boven