XXL Nutrition

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.041
Heb me ingeschreven voor de DRC.. totaal (tot dusver) 18 deelnemers in de -72!!!! Echt bizar! Wel heul gezellig:)

• #1.042
5 x 115 dl @ rpe 6-7
Normaal laat ik het gewicht gewoon vallen, maar geen bumperplates dus moest iets langzamer zakken. Ik probeer sowieso om wat minder gehaast mn reps te doen zodat ik beter kan focussen op mn techniek. De bar gaat nu niet eerst naar voren dus gaat al veeeuull beter nu. Heup schiet nu ook niet eerst omhoog. Beetje bij beetje..
Deadlifts zijn momenteel wel favoriet, hoop echt die +150 te halen over 2 maand:) Geschatte max is nu 147.5-152.5

Drukke ploeg dus! Volgens mij liften ook relatief de meeste vrouwen in de -72 klasse.

Squats niet diep genoeg omdat het boven parallel was? Of gewoon niet naar je zin?

35 plus in de -83 mannen dacht ik. Lekker druk weer :p

• #1.048
Drukke ploeg dus! Volgens mij liften ook relatief de meeste vrouwen in de -72 klasse.

Squats niet diep genoeg omdat het boven parallel was? Of gewoon niet naar je zin?
Meeste in -63 en -72.. was 2 jaar terug echt veel minder:p Echt een stormloop van deelnemers (wel positief vind ik!). Veel nieuw talent ook.

Meer op parallel. Wel jammer. Ik moet denk ik toch mn sq schoenen aan, ik kom dan makkelijker op diepte.

Ja ook al zoveel. Volgens mij heb je best wel een grote kans om eerste te worden, dat zou toch vet zijn!

35 plus in de -83 mannen dacht ik. Lekker druk weer :p
Indd druk:p

Laatst bewerkt:
Meeste in -63 en -72.. was 2 jaar terug echt veel minder:p Echt een stormloop van deelnemers (wel positief vind ik!). Veel nieuw talent ook.

Meer op parallel. Wel jammer. Ik moet denk ik toch mn sq schoenen aan, ik kom dan makkelijker op diepte.

Ja ook al zoveel. Volgens mij heb je best wel een grote kans om eerste te worden, dat zou toch vet zijn!

Indd druk:p
Dat zou zeker vet zijn! Ga mn best doen;) :p

• #1.050
Vandaag best lekker getraind ondanks tijdnood (alweer:p). Hoort er nu eenmaal bij als je een gezin hebt, mn meisje had een loopwedstrijd en we hadden kaarten voor een goochelshow in het theater.. wel mooi dagje zo:)

Dls
6 x 115
6 x 115

Blockpulls
6 x 125
7 x 125

Squats
5 x 92.5
6 x 92.5
Nu wel goed op diepte en zonder sq schoen:)

Gobletskwots
10 x 34
10 x 38
10 x 38

GHR superset legextension
10 x 10 / 12 x 93
10 x 10 / 12 x 93
10 x 10 / 12 x 93

Laatst bewerkt:
  • #1.051
Heul gefrustreerd door die bumperplates:p
6x115 sumo

7x125 t&g blockpulls
Had mn been nog opengehaald met deze set door mn reeva's.. auuww:(

Wat zijn reeva's?

Squat je nu op sokken/blote voeten?

• #1.054
Wat zijn reeva's?

Squat je nu op sokken/blote voeten?
Dit zijn ze!

Nee op bokschoenen
1491154068852.jpg

Same question.

Kom alleen een of ander model tegen op google.
Zie hierboven:)

Dat is voor sterkere grip en/of minder eelt?

Heb zelf gemerkt dat als m'n eelt eraf gaat het deadliften echt pijnlijk is, heb het dus blijkbaar echt nodig.

• #1.056
Dat is voor sterkere grip en/of minder eelt?

Heb zelf gemerkt dat als m'n eelt eraf gaat het deadliften echt pijnlijk is, heb het dus blijkbaar echt nodig.
Het zorgt voor meer grip en minder eelt. Ik heb jarenlang pijn geleden tijdens dl-en en besloot daarom een paar maanden terug deze aan te schaffen. Geen ellendige sets meer met afgescheurd eelt!!!

Elke keer dat je hersenen een pijnprikkel ervaren verlies je spanning (en kracht). Mijn coach destijds adviseerde straps te gebruiken voor de resterende sets, maar dit is nog beter. Kracht in de handen moet je alsnog wel hebben.

Grip was ook zonder handschoen geen issue op de wedstrijd (toen voor het eerst weer zonder reeva gelifd).

Ander positief ding vind ik dat ik weer mensen op werk normaal de handen kan schudden haha:p

Voor mij ook het overwegen waard vanwege bovenstaande punten. Ga er eens naar kijken!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:D:D

Het zorgt voor meer grip en minder eelt. Ik heb jarenlang pijn geleden tijdens dl-en en besloot daarom een paar maanden terug deze aan te schaffen. Geen ellendige sets meer met afgescheurd eelt!!!

Elke keer dat je hersenen een pijnprikkel ervaren verlies je spanning (en kracht). Mijn coach destijds adviseerde straps te gebruiken voor de resterende sets, maar dit is nog beter. Kracht in de handen moet je alsnog wel hebben.

Grip was ook zonder handschoen geen issue op de wedstrijd (toen voor het eerst weer zonder reeva gelifd).

Ander positief ding vind ik dat ik weer mensen op werk normaal de handen kan schudden haha:p

Pijnprikkel en verlies spanning en kracht? Zal wel iets persoonlijks zijn. Imo kun je daar prima op trainen al ligt het ook wel aan de pijngrens die je hebt offcourse.

je traint nu altijd met de reeva's in plaats van alleen de resterende sets wanneer je pijn hebt?

Terug
Naar boven