Fitness Seller

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.024
Dat scheelt best veel imo om je eigen spullen mee te nemen. Zijn best aardig wat attributen die je kan gebruiken per training :(
Klopt:(

Je wilt niet weten hoe ik er soms bij loop met 1 paar sq schoenen, belt, kneesleeves, wristwraps, liter fles, handdoek, koptelefoon, telefoon :roflol:

Ik ga toch maar eens vragen of ze alleen voor mij een uitzondering willen maken.. mijn halve kilo en 1.25 kg schijfjes etc heb ik daar al liggen (gaan ze ook gewoon niet zelf aanschaffen:/)

• #1.025
Train van vandaag

Goblet squat
10 x 30
10 x 34
10 x 34

Incl bench
8 x 40
8 x 40
8 x 40 @7

Incline dumbell press (miss 2 jaar geleden voor t laatst gedaan:p)
Laatste tijd weer last van mn pols met bench:/ Met db press voel ik niks dus wel fijn als afwisseling. Coordinatie is flink kut nog:p
7 x 2 x 18
7 x 2 x 18
7 x 2 x 18

Front squat
8 x 40
8 x 40
8 x 40

One leg glute bridge
15 x
15 x

OHP
6 x 33.5
5 x 33.5
5 x 33.5

Facepull 3 sets
Reardeltflys 3 sets

Train je bij basic fit of fit for free zeker?

• #1.029
Echt absurd veel spierpijn vandaag in de borst/rug/triceps :/ Herstel is toch echt wat minder nu, maar daarentegen begin ik eindelijk flink droger te worden:) Ook weinig slaap gehad vannacht dus dat helpt ook niet mee

Deload DL
4 x 100
4 x 100

Blockpull
6 x 100
6 x 100

Deload skwots
5 x 80
5 x 80

Bicep cable curl
10 x 27
10 x 27
10 x 27

Bicep rope curl
10 x 23
10 x 23
10 x 23

Ben alleen ghr & legex vergeten.. geeft opzich niet. Ben morgen vrij snel klaar met bench en rug want ik heb toch een hele lichte treen.

Di-wo zijn mn rustdagen, daarna week 1 van het kracht schema. Zin in!!:D

Laatste tijd weer last van mn pols met bench:/ Met db press voel ik niks dus wel fijn als afwisseling. Coordinatie is flink kut nog:p

Miss kijken of je polsgewricht wel neutraal blijft bij de uitvoering. Soms komt 't ook voor dat de bench zelf scheef staat (door een half geplaatst matje oid), wat niet zo fijn is voor je pols :(

• #1.031
Miss kijken of je polsgewricht wel neutraal blijft bij de uitvoering. Soms komt 't ook voor dat de bench zelf scheef staat (door een half geplaatst matje oid), wat niet zo fijn is voor je pols :(
Ik heb door het boksen ooit een polsblessure gekregen, maar ik merk dat ik mn pols ga kantelen op het moment dat ik last heb (wat het wellicht ook weer verergerd). Ik heb een tijd weer pijnvrij gebencht, maar ik heb nu weer last met alleen al tikken:(

Ik heb door het boksen ooit een polsblessure gekregen, maar ik merk dat ik mn pols ga kantelen op het moment dat ik last heb (wat het wellicht ook weer verergerd). Ik heb een tijd weer pijnvrij gebencht, maar ik heb nu weer last met alleen al tikken:(

Licht benchen is natuurlijk nooit leuk, misschien een optie om voorlopig toch lager te gaan in gewicht en wat meer nadruk te leggen op techniek? Dan heb je alsnog je squat en deadlift training om voldoening in uit te halen.

• #1.033
Licht benchen is natuurlijk nooit leuk, misschien een optie om voorlopig toch lager te gaan in gewicht en wat meer nadruk te leggen op techniek? Dan heb je alsnog je squat en deadlift training om voldoening in uit te halen.
Ik zit momenteel in mn deload dus de deload komt als geroepen:p Vandaag een hele lichte sessie en pas vrijdag weer benchen. Het is aanwezig, maar qua pijncijfer op zn ergst een 4. Irritant, maar niet heel pijnlijk.

• #1.034
Laatste deload train

Bench
2x4x50

Closegrip bp paused
2x4x50

bench voelt weer goed!! Nu al zin in de nieuwe week:)

Chins
2x3

Latpd overh.
2x8x50

low pully rows
2x10x73

OHP
5x30
2x5x32,5
6x32,5 @9

Tri pushdown
2x12x36

Bi curl
2x8x27

Lateral flys + lateral machine

GHR
3x12x10

Legex
3x10x91

Alles op rpe 7 of veel minder (muv ohp)

• #1.035
preview van nieuwe schema.. eerste 2 dagen zijn zga klaar

Wat ik absoluut niet fijn vind is om oefeningen te spreiden over de week (bijv maandag bp, di incl bp of ma dl, di blockpull) dus dat heb ik ook veranderd in het nieuwe schema. Ik heb het idee dat dat mijn herstel belemmerd (met name met bench, omdat ik al vrij snel doms ervaar in de borst). Ik heb meestal wel genoeg energie om meerdere push oefeningen te doen in 1 training zonder in te leveren op gewicht. Herstel duurt uiteraard dan langer, maar niet langer dan 2-3 dagen. Hebben meer mensen dit?

Indeling nu is als volgt
lower-abs/upperpush/upperpull-abs/lower/upper

Er zitten enkele (semi) nieuwe oefeningen bij.

Frontsquat heb ik nu als vaste oefening in het schema. Incl db heb ik vorige week voor het eerst weer gedaan en vond het eigenlijk wel een fijne oefening! Aangezien ik nog weinig db werk deed, leek mij dit een goede keus.

Squat ga ik smaller doen + boksschoenen (wel met belt + sleeves). Dit voelde de laatste training erg goed namelijk.

Closegrip lat pd wordt overh. lat pd.

Close grip bench wordt wide grip bench en t&g wordt paused.

upper lower strength schema.png

Heb zelf bijna nooit (meer) spierpijn/doms in chest en/of triceps. Verder doe ik niet heel veel push oefeningen. Maar over het algemeen herstel ik snel verder van push oefeningen dan pull merk ik. Althans, ik heb daar veel minder (lang) spierpijn van, waardoor push weer makkelijker is.

Heb nooit lang spierpijn. In iedergeval niet in zo'n mate dat ik de dag erop niet zou kunnen benchen.
Heb vaak ook wel 1 dag bench andere dag incline of andere variatie. Zelfde met oefeningen voor benen. Kwestie van wennen imo.

Zal toch wel met een reden zijn dat jouw schema ook zo ingedeeld is;)
Misschien eens een kans geven?

• #1.038
Heb zelf bijna nooit (meer) spierpijn/doms in chest en/of triceps. Verder doe ik niet heel veel push oefeningen. Maar over het algemeen herstel ik snel verder van push oefeningen dan pull merk ik. Althans, ik heb daar veel minder (lang) spierpijn van, waardoor push weer makkelijker is.
Met doms bedoel ik trouwens dat je in de spier prikt en voelt dat het gevoelig is, niet zo erg dat ik daadwerkelijk met aankleden en dergelijke voel. Ligt echter wel.aan de intensiteit van het schema, week 4 is nogal pittig met elke set op rpe 9 (1 rep van failure af). Week 1 was wel vrij easy.

Heb nooit lang spierpijn. In iedergeval niet in zo'n mate dat ik de dag erop niet zou kunnen benchen.
Heb vaak ook wel 1 dag bench andere dag incline of andere variatie. Zelfde met oefeningen voor benen. Kwestie van wennen imo.

Zal toch wel met een reden zijn dat jouw schema ook zo ingedeeld is;)
Misschien eens een kans geven?
Verschil bij jou de intensiteit dan ook? Bijv 1 dag zwaar bench + veel sets en dan relatief makkelijke sets incline de dag daarop.

Het is imo niet mijn schema, maar heb hem gekregen (dus ook niet toegespitst op op mij persoonlijk helaas). Heb het boek wel gelezen en daar staan duidelijke richtlijnen in waar een programma aan moet voldoen dus dat hou ik in mijn achterhoofd bij het aanpassen ervan. Meerdere beensessies achter elkaar heb ik weer totaal geen problemen mee. Zal wel persoonlijk zijn dan denk ik. Wellicht heeft het iets te maken met met al het littekenweefsel, misschien wordt een deel van de chest snel overbelast. Ik heb geen idee:P

Een hogere frequentie van de lifts is indd altijd even wennen.

Laatst bewerkt:
Intensiteit verschilt dan idd per training.

• #1.040
Afgelopen week deload gehad, maar helaas niet helemaal fris & fruitig. Weinig slaap gepakt door de overgang naar zomertijd + door verkeerd slapen last gekregen van de rug. Ja serieus:p

Maar goed, knie en heupen voelden wel weer top!

Train van gisteren
Sq (small + bokschoenen)
6 x 92.5
6 x 92.5
6 x 92.5
Easy, maar niet diep genoeg helaas:/

Sumo dl
5 x 115 rpe 7
5 x 115
(Feitelijk vprs)

RDL
7 x 100
6 x 100
Last van mn grip, heb ik normaal nooit

Front squat
4 x 60 RIP rug + pols.. gewicht verlaagd naar 45 kg.. nof steeds poep

GHR
2 setjes met 10 kg (reps vergeten te noteren)

Leg extension
10 x 93
10 x 93

Nu flink spierpijn:p

----

Vandaag een korte training, ik had maar een uur tijd helaas

Bp paused
6 x 55 rpe 7.5
6 x 55 rpe 8
5 x 55

Incl. Db press (poging 2)
8 x 16
8 x 18
2 x 8 x 20 rpe 7-8
Beter dan vorige keer, wel enkele minder stabiele reps nog. Veel meer chestpomp dan van bench!! Komt maybe ook omdat ik een db press noob ben:p
Heb m 2 jaar niet gedaan dus ook direct PRs lol

OHP (zooo zwaar na al dat benchen!!)
6 x 32.5
5 x 32.5
5 x 32.5
Veel zwaarder dan de vorige training

Tricep pushdown
10 x 36
10 x 36
10 x 36

Terug
Naar boven