AndroidHealthClinic

Squatten met verhoging onder hak

:headbang::headbang:

So much to learn.

Defranco agile 8 meerdere keren per week gan doen. Ben er zelf nu ook net mee begonnen.

Wat maakt het uit als je bijvoorbeeld een houten lat onder je hakken legt? Ik zie er wel meer in de sportschool die iets onder hun hakken doen ter verhoging. Mijn hak kwam in het begin ook altijd iets van de grond bij het naar beneden bewegen. Probeer een houten lat/balkje en leg er in het midden een schijf van bv 20. Kg op tegen het wegglijden.

Wat maakt het uit als je bijvoorbeeld een houten lat onder je hakken legt? Ik zie er wel meer in de sportschool die iets onder hun hakken doen ter verhoging. Mijn hak kwam in het begin ook altijd iets van de grond bij het naar beneden bewegen. Probeer een houten lat/balkje en leg er in het midden een schijf van bv 20. Kg op tegen het wegglijden.

Dan werk je om een probleem heen in plaats van oplossen.

Dan werk je om een probleem heen in plaats van oplossen.

dat is punt 1 (het is wel oke als je dan ook aan het probleemgaat werken ook nog)

punt 2: veiligheid.
Achteruitstappen op een verhoogje met een zwaar gewicht in je rug? No way
Vooruitstappen ook niet, dan kijk je omlaag en is je techniek naar de knoppen.

Ligt eraan hoe zwaar hij squat. Als het maar 60 kilo is bijv. zal het weinig uitmaken.

Maakt minder uit maar principieel moet je zulke oefening gewoon stabiel uitvoeren en niet op verende zolen. Aan de andere kant postte wazzup laatst ergens nog een dude die insane gewichten squatte op renschoenen, dus alles is relatief natuurlijk.

Maakt minder uit maar principieel moet je zulke oefening gewoon stabiel uitvoeren en niet op verende zolen. Aan de andere kant postte wazzup laatst ergens nog een dude die insane gewichten squatte op renschoenen, dus alles is relatief natuurlijk.

Dat wil natuurlijk nog niet gelijk zeggen dat het niet slecht is ..

Schijnt dat je gaat blaffen als je schijven legt bij het squatten.

http://www.youtube.com/watch?v=91UAt0HxQ3o

Nee maar ff serieus, voeten op een schijf en voeten staan (slechts) heel ligt naar buiten + knieen voor tenen. Terwijl menigeen predikt dat dit allemaal niet mag.

Laatst bewerkt:
Zowiezo is zijn Squat niet hoog ... Stel dat hij 150+ squat dan waren zijn luchtkussentje al geknapt ...

Lijkt mij hilarisch .... BOEm, PSSSsssst, Schoentjes aan de ruk

:sd:

Nee toch niet. Request for dat filmpje dat wazzup postte. 200+ kg zonder boem anders

Je hebt stijve enkels of lange bovenbenen, hierdoor kun je dus niet goed doorzakken.

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt stijve enkels of lange bovenbenen, hierdoor kun je dus niet goed doorzakken.

Ik heb gemeten...

UB(Van onderkant kont, tot bovenkant schouder): 57CM
Benen(van enkel tot einde bovenbeen): 105CM
Nek+hoofd(vanaf bovenkant schouder tot bovenkant hoofd): 32cm

Dus ja, hele lange benen, erg kort bovenlichaam :).

Defranco agile 8 meerdere keren per week gan doen. Ben er zelf nu ook net mee begonnen.

Thanks man, dit ga ik eens in mijn dagelijkse routine gooien!

Het probleem is niet dat mijn hakken naar voren komen of dat mijn knieën niet voorbij m'n tenen kunnen gaan, het probleem is een kleine buttwink en het feit dat mijn bovenlichaam super ver naar voren leunt.

Ik zal maandag eens een filmpje laten maken door m'n vriendin, dat heldert hopelijk wel wat op. :D

Laatst bewerkt:
Hallohallo,

Ik merk al best lang dat mijn bovenlichaam ver voorover buigt tijdens het squatten.
Ik heb een kleine buttwink maar dan is het meer zo dat mijn rug van hol naar recht gaat, hij bolt niet echt gelukkig.

Het is ook zo dat ik 1m92 ben en hele lange benen en een erg kort bovenlichaam heb, wat vast ook niet meehelpt.

Maar nu is het zo, dat wanneer ik een 1.5 á 2cm verhoging onder mijn hakken plaats, mijn bovenlichaam opeens in een veel rechtere positie blijft.

Ik heb een lichte lordosis vanwege inflexibele hamstrings, mijn heupflexoren zijn redelijk oké qua flexibiliteit.

Kan het kwaad wanneer je een verhoging onder je hakken gebruikt, ligt de nadruk dan ergens anders en hebben jullie eventuele tips hoe ik het beste kan stretchen om hetzelfde te bereiken (qua bovenlichaam hoek) zonder verhoging?

Alvast bedankt!

Youtube: "so you think you can squat (5 delen).

Terug
Naar boven