markhispania3
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 582
Volgens mij sturen veel mensen hun kinderen naar een christelijke school, omdat die een braver imago heeft. Niet zozeer omdat ze christelijk zijn.
Ik denk ook dat de 'angst' niet zozeer bij het geloof ligt, maar bij de niet-christelijke hobby's. Iemand die op zaterdag om 00:00 uur thuis moet zijn, kan nooit echt bezig zijn met feesten enzo. Christelijke hobby's zijn braver, dus weer een betere invloed naar de kids.
Een werkgever mag alleen de voorkeur geven aan vrouwen als in een bepaalde functie in een bedrijf beduidend minder vrouwen werken dan mannen. Een voorkeur voor allochtonen mag alleen als er in een functie beduidend minder allochtonen werken dan in de rest van de regio.
Werkgevers mogen sollicitanten uit groepen waarvoor geen voorkeursbeleid geldt, niet bij voorbaat uitsluiten. Er is geen overheidsbeleid dat stelt dat minderheden of vrouwen structureel voorrang moeten krijgen.
Er werken daar toch meer christelijke leraren? Dan mogen zij niet voorrang geven aan christelijke stagaires lijkt me?
Onderscheid bij sollicitaties op grond van godsdienst en levensovertuiging
Een werkgever mag van sollicitanten eisen dat ze een bepaalde godsdienst of levensovertuiging hebben, als dat van belang is voor de vervulling van de functie. Zo mag een gereformeerd ziekenhuis verpleegkundigen vragen met een gereformeerde levensovertuiging. Verpleegkundigen komen veel in contact met patiënten en dragen zo bij aan de identiteit van de instelling. Om die reden mag deze eis niet worden gesteld aan een kok die uitsluitend in de keuken bezig is.

.