AndroidHealthClinic

Stage afgewezen op basis van geloof

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij sturen veel mensen hun kinderen naar een christelijke school, omdat die een braver imago heeft. Niet zozeer omdat ze christelijk zijn.
Ik denk ook dat de 'angst' niet zozeer bij het geloof ligt, maar bij de niet-christelijke hobby's. Iemand die op zaterdag om 00:00 uur thuis moet zijn, kan nooit echt bezig zijn met feesten enzo. Christelijke hobby's zijn braver, dus weer een betere invloed naar de kids.

Een werkgever mag alleen de voorkeur geven aan vrouwen als in een bepaalde functie in een bedrijf beduidend minder vrouwen werken dan mannen. Een voorkeur voor allochtonen mag alleen als er in een functie beduidend minder allochtonen werken dan in de rest van de regio.

Werkgevers mogen sollicitanten uit groepen waarvoor geen voorkeursbeleid geldt, niet bij voorbaat uitsluiten. Er is geen overheidsbeleid dat stelt dat minderheden of vrouwen structureel voorrang moeten krijgen.

Er werken daar toch meer christelijke leraren? Dan mogen zij niet voorrang geven aan christelijke stagaires lijkt me?

Onderscheid bij sollicitaties op grond van godsdienst en levensovertuiging

Een werkgever mag van sollicitanten eisen dat ze een bepaalde godsdienst of levensovertuiging hebben, als dat van belang is voor de vervulling van de functie. Zo mag een gereformeerd ziekenhuis verpleegkundigen vragen met een gereformeerde levensovertuiging. Verpleegkundigen komen veel in contact met patiënten en dragen zo bij aan de identiteit van de instelling. Om die reden mag deze eis niet worden gesteld aan een kok die uitsluitend in de keuken bezig is.

ede ligt ook in de bible belt he ...rare mensen daar

Lijkt me zeer logisch als je bij godsdienstige scholen gaat solliciteren. Heeft Nederland geen vrijzinnige staatsscholen waar alles wordt gegeven?

Omgeving Ede is toch wel aardig biblebelt, (zeker Barneveld) maar wist niet dat Ede zelf ook zo was, heb er een tijdje gewoond, maar dat was ver na mijn middelbareschooltijd.

Scholen als het Marnixcollege zijn toch niet zo christelijk? of wel?

Onderscheid bij sollicitaties op grond van godsdienst en levensovertuiging

Een werkgever mag van sollicitanten eisen dat ze een bepaalde godsdienst of levensovertuiging hebben, als dat van belang is voor de vervulling van de functie. Zo mag een gereformeerd ziekenhuis verpleegkundigen vragen met een gereformeerde levensovertuiging. Verpleegkundigen komen veel in contact met patiënten en dragen zo bij aan de identiteit van de instelling. Om die reden mag deze eis niet worden gesteld aan een kok die uitsluitend in de keuken bezig is.

onderwijs moet dringend gescheiden worden van geloof

Lijkt mij ook niet dat je graag in zo een omgeving zou willen werken..

Bedankt voor het meedenken allemaal. Heb zojuist een stageplek weten te scoren bij een christelijke school. Ze vonden het op zich geen probleem dat ik niet geloof, maar ik moet wel de identiteit van de school uitdragen. Wat zoveel inhoud als meedoen met het gebed in de ochtend, en tijdens het verhaal over bijvoorbeeld de evolutie ook het christelijke verhaal erbij. Ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken :p.

Bedankt voor het meedenken allemaal. Heb zojuist een stageplek weten te scoren bij een christelijke school. Ze vonden het op zich geen probleem dat ik niet geloof, maar ik moet wel de identiteit van de school uitdragen. Wat zoveel inhoud als meedoen met het gebed in de ochtend, en tijdens het verhaal over bijvoorbeeld de evolutie ook het christelijke verhaal erbij. Ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken :p.
waaaaaaaaaaat? moet je serieus over creationistische crap praten in het vak biologie? dacht srs dat het alleen nog maar zo erg was in amerika:roflol:

edit: en wat betekent 'het christelijke verhaal erbij' eigenlijk concreet?

waaaaaaaaaaat? moet je serieus over creationistische crap praten in het vak biologie? dacht srs dat het alleen nog maar zo erg was in amerika:roflol:

edit: en wat betekent 'het christelijke verhaal erbij' eigenlijk concreet?

Only god know's man... XD ik heb echt geen flauw idee. Maar ze zeiden erbij dat als ik me er niet comfortabel bij voelde, dat een andere leraar dat gedeelte zou overnemen. Ik vind het wel prima allemaal, studiepunten binnen harken :p

''het christelijke verhaal'' lijkt me simpelweg te gaan over hoe de wereld en alles is ontstaan in christelijk opzicht (vanuit de bijbel dus).

''het christelijke verhaal'' lijkt me simpelweg te gaan over hoe de wereld en alles is ontstaan in christelijk opzicht (vanuit de bijbel dus).

dus "aan de ene kant hebben we een wel geverifieerd natuurlijk mechanisme genaamd evolutie, aan de andere kant knipte god met zn vingers en poef er verschenen een hoop dieren"?
ergste van al is dat er zelfs niets van gezegd wordt in de media/politiek, amerika is dan zelfs nog progressiever dan nederland, daar proberen ze deze crap tenminste te bannen uit wetenschappelijke vakken.

dus "aan de ene kant hebben we een wel geverifieerd fenomeen genaamd evolutie, aan de andere kant knipte god met zn vingers en poef er verschenen een hoop dieren"?
ergste van al is dat er zelfs niets van gezegd wordt in de media/politiek, amerika is dan zelfs nog progressiever dan nederland, daar proberen ze deze crap tenminste te bannen uit wetenschappelijke vakken.

Beiden is kwestie van geloof. Kinderen en jeugd moet aangeleerd worden dat de wereld niet gelooft in 1 enkel ding maar dat er verschillende theorieen zijn van onder andere hoe de wereld is ontstaan.

Beiden is kwestie van geloof. Kinderen en jeugd moet aangeleerd worden dat de wereld niet gelooft in 1 enkel ding maar dat er verschillende theorieen zijn van onder andere hoe de wereld is ontstaan.

zeg jij nu serieus dat evolutie een kwestie van geloof is? doe eens een keer een boek open ipv dbb vol te spammen ;)

zeg jij nu serieus dat evolutie een kwestie van geloof is? doe eens een keer een boek open ipv dbb vol te spammen ;)

Als je ver denkt wel.
Ik ben die eeuwige discussies over religie en evolutie zat.

Een mens moet er geloof in hebben dat de wetenschappers geen bullshit uitkramen en dat hetgeen ze te zien krijgen echt is.

Een mens moet er geloof in hebben dat het boek waarin alles staat (bijbel, koran etc) echt is en een echt bewijs is hoe alles is ontstaan.

In dat opzicht: ja, het is beiden een kwestie van geloof (geloven).
Is evolutie een kwestie van religie? Nee, dat is iets anders.

Veel mensen willen niet snappen dat het beiden kan en dat mensen nog steeds een keuze hebben. Beiden moeten dus aangeleerd worden vind ik en de mens vindt zelf wel uit wat hij/zij gelooft (als waar aanneemt).

Als je ver denkt wel.
Ik ben die eeuwige discussies over religie en evolutie zat.

Een mens moet er geloof in hebben dat de wetenschappers geen bullshit uitkramen en dat hetgeen ze te zien krijgen echt is.

Een mens moet er geloof in hebben dat het boek waarin alles staat (bijbel, koran etc) echt is en een echt bewijs is hoe alles is ontstaan.

In dat opzicht: ja, het is beiden een kwestie van geloof (geloven).
Is evolutie een kwestie van religie? Nee, dat is iets anders.

Veel mensen willen niet snappen dat het beiden kan en dat mensen nog steeds een keuze hebben. Beiden moeten dus aangeleerd worden vind ik en de mens vindt zelf wel uit wat hij/zij gelooft (als waar aanneemt).
meen je deze post nu serieus? Je bent aan het trollen, toch?

meen je deze post nu serieus? Je bent aan het trollen, toch?

Nee (geen troll).
Ik heb een hekel aan mensen die kortzichtig zijn.
Er zijn mega veel gelovigen.
Er zijn mega veel mensen die in de evolutie theorie geloven.

Waarom kortzichtig zijn en alleen evolutie theorie uitleggen aan kinderen/jongeren, als er duizenden jaren aan geschiedenis (en nog steeds) geschreven is door/over de ''gelovigen''.

Wist je dat er een theorie bestaat die zegt dat een mens is gecreeert uit een rots, die toen versmolten werd door een soort goedje dat uitgekomen is door een explosie en dat dus versmolten is tot organisme en zo de mens is ontstaan?
Dat is ook geloof..die ''wijze'' theorie uberhaupt geloven..

Nee (geen troll).
Ik heb een hekel aan mensen die kortzichtig zijn.
Er zijn mega veel gelovigen.
Er zijn mega veel mensen die in de evolutie theorie geloven.

Waarom kortzichtig zijn en alleen evolutie theorie uitleggen aan kinderen/jongeren, als er duizenden jaren aan geschiedenis (en nog steeds) geschreven is door/over de ''gelovigen''.
Wist je dat er een theorie bestaat die zegt dat een mens is gecreeert uit een rots, die toen versmolten werd door een soort goedje dat uitgekomen is door een explosie en dat dus versmolten is tot organisme en zo de mens is ontstaan?
Dat is ook geloof..die ''wijze'' theorie uberhaupt geloven..
29e062e3631110ba782eee7023494de2a38b630ae3348d87c8e1a5bfdfe62dbb.jpg

Terug
Naar boven