virusje
Huge Freak
- Waardering
- 961
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kan je een voorbeeld geven wat er bijvoorbeeld hedendaags te testen zou zijn, wat niet wetenschappelijk verklaart zou kunnen worden, en dus de religieuze kant zou ontkrachten?
Zoals jij al zegt, kan je niet een enkele zin uit een religieus boek pakken, zoals 'let there be a platypus'.
Dit alleen laat al zien dat religie in ieder geval deels onjuist en misleidend is.
Iemand haalde aan dat wetenschap testbaar is en religie niet, vandaar dat ik het aangaf. Ik zei ook enkel dat het belangrijk is dat creationisme vertellen op school, ook belangrijk is.
Uit een wetenschappelijk boek valt ook wel te citeren, het gaat erom wat erover wordt uitgelegd, geleerd en beschreven. Zo ook over creationisme.
Waarom lees je een Engelstalige Bijbel?
De zinnen die jij bedoelt is niet het enige dat voorkomt in Genesis trouwens.
Zoals eerder gezegd is de bijbel ook voor meerdere interpretaties mogelijk, voor zover de stichtingen en kerken dit verkondigen. Ik geloof dat als men leert over de evolutie, dit ook niet blijft bij een zinnetje uit een boek, maar ook wordt uitgebreid met uitleg?
dat zei ik, en dat was in de context van evolutie vs 'god said let there be' bij ontstaan van dieren en electromagnetisme/fluiddynamica vs thor's hammer bij bliksem, wat volledig juist is.
En ben je wel helemaal bij de les? Het gaat er niet om dat creationisme wordt verteld op school. Tijdens het vak godsdienst mag men het zoveel vertellen als men wil. Het gaat erom dat de school wilt dat het verteld wordt samen met de lessen over evolutie, daar zit het probleem.
wat betreft dat over genesis... Genesis is idd groter dan 1 zin, maar het gaat niet over genesis, maar het ontstaan van dieren, en dat begint en eindigt in de bijbel wel bij 'god said let there be x and he saw that it was good'.
Het gaat erom dat de school wilt dat het verteld wordt samen met de lessen over evolutie, daar zit het probleem.
omdat creationisme geen f**k te maken heeft met biologie, noch met wetenschap.Ik laat de rest voor wat het is, voelt voor mij zinloos.
Hier gaat het dus om:
Waarom is dit precies een probleem?
een voorbeeldje:
"Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen. "
begin en einde van mensenschepping. Al gefalsifieerd door de wetenschap.

geef me dan eens een link naar een oudere vertaling waar het onstaan van dieren wel testbaar is en waar nog geen enkele van de uitspraken gefalsifieerd is door de wetenschap?Dit komt uit de Nieuwe Bijbelvertaling. Zo is het dus allemaal anders, want in de Statenvertaling uit 1977 staat dit dus niet zo.
Zo verandert de wetenschap ook steeds.
Ik ben enkel benieuwd naar het probleem..(zie vorige post)
Hoezo zou je creationisme op school aanbieden als op meerdere manieren onomstotelijk is bewezen dat het een incorrecte theorie is?
Hell wat ben je toch een complex meisje. Als je er dan zo op hamert dat religie getest kan worden, geef dan een voorbeeld! Je lult er nu alleen omheen terwijl er van de wetenschapskant voorbeelden genoemd worden. Draai er niet omheen, maak ons slimmere mensen en leer ons hoe je religie kan testen!![]()
geef me dan eens een link naar een oudere vertaling waar het onstaan van dieren wel testbaar is en waar nog geen enkele van de uitspraken gefalsifieerd is door de wetenschap?
en zie mijn vorige post
Biologie: studie van alles wat leeft
Zegt toch genoeg?
Van alles wat leeft, ja.
Maar staat biologie voor; HOE dit tot leven is gekomen? Daar zijn dus verschillende theorieen van en IMO past het prima binnen biologie, als dit niet de rest van de stof die geleerd moet worden in de weg zit.
Meeste mensen hebben een probleem met een apart vak Geloofsovertuiging. Door het stukje over hoe de mens en de dieren ontstaan zijn uit religieus opzicht bij biologie te doen, pak je het even samen zonder en te diep op in te gaan.
Zoals ik al zei, je moet kinderen een keuze geven, niet een manier opdringen. Door het samen te voegen laat je die keuze meer vrij.
Biologie: studie van alles wat leeft
Zegt toch genoeg?
Van alles wat leeft, ja.
Maar staat biologie voor; HOE dit tot leven is gekomen? Daar zijn dus verschillende theorieen van en IMO past het prima binnen biologie, als dit niet de rest van de stof die geleerd moet worden in de weg zit.
Meeste mensen hebben een probleem met een apart vak Geloofsovertuiging. Door het stukje over hoe de mens en de dieren ontstaan zijn uit religieus opzicht bij biologie te doen, pak je het even samen zonder en te diep op in te gaan.
Zoals ik al zei, je moet kinderen een keuze geven, niet een manier opdringen. Door het samen te voegen laat je die keuze meer vrij.

Het is wat veel om op te noemen, maar bijvoorbeeld door karma.
Kun je iets meer uitleggen, van karma naar iets dat te testen is is voor mij een te grote stap
Sommige geloven dat als je goed doet, je ook goed ontmoet. Alsmede dus ook als je niet goed doet, je slechte dingen kunt verwachten. Als je iets slechts doet en je krijgt dit dus terug door middel van karma, heb je een bewijs dat het dus klopt. (inb4 nee want wetenschap zegt dat...)
Het is een religie, geloven is dus nodig.
Alleen gaat het hier niet om geloven/niet geloven, maar om de lessen.
Opzich heb je gelijk, dit zorgt voor twijfels en dan ga je je afvragen of de rest ook waar is. Of toch niet?
Het ligt een beetje aan de persoon. Als je kinderen hebt die een beetje voor hunzelf kunnen denken en verder kijken dan hun neus lang is, snappen zij wel dat het ontstaan van mens en dier door God een religie is en niet iedereen dit gelooft, alsmede dat niet iedereen de evolutie theorie gelooft (inb4, ja maar bewijs!..)
Blijft dan wel een gevaar voor de minder openstaande mens, die dus echt gaat twijfelen aan de rest van de biologie lessen.

Sommige geloven dat als je goed doet, je ook goed ontmoet. Alsmede dus ook als je niet goed doet, je slechte dingen kunt verwachten. Als je iets slechts doet en je krijgt dit dus terug door middel van karma, heb je een bewijs dat het dus klopt. (inb4 nee want wetenschap zegt dat...)
Het is een religie, geloven is dus nodig.
Opzich heb je gelijk, dit zorgt voor twijfels en dan ga je je afvragen of de rest ook waar is. Of toch niet?
Het ligt een beetje aan de persoon. Als je kinderen hebt die een beetje voor hunzelf kunnen denken en verder kijken dan hun neus lang is, snappen zij wel dat het ontstaan van mens en dier door God een religie is en niet iedereen dit gelooft, alsmede dat niet iedereen de evolutie theorie gelooft (inb4, ja maar bewijs!..)
Blijft dan wel een gevaar voor de minder openstaande mens, die dus echt gaat twijfelen aan de rest van de biologie lessen.
hell, lees je aub even in over de evolutietheorie want het blijft beschamend om aan te zien dat je blijft praten over 'geloven in de evolutietheorie'.
Geen enkele persoon die de evolutietheorie begrijpt gelooft erin, want als je m werkelijk begrijpt dan zie je in dat het zomin een kwestie van geloven is als F=m*a gebruiken om een probleem op te lossen in mechanica.