Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je leest niet goed of je bent een van die kortzichtige mensen
Ik ga voor allebei![]()
Tja, kortzichtigheid kent alleen wetenschap en verder niks.
Nothing to do here anymore![]()
Wetenschap is gewoonweg theorie gebaseerd op waarheden, maar claimt niet de waarheid en staat open voor verandering.
Betekent niet dat wetenschap de waarheid heeft, dat geeft het zelf al aan, omdat het open staat voor verandering.
Wetenschap en het fundament van wetenschap is gebaseerd op de 5 zintuigen, dat is wel een beperking.
Religie daarentegen claimt de waarheid en staat niet open voor verandering.
Als je het nieuws een beetje volgt, wordt dat ook een stuk duidelijker.Religie bestaat, net zoals wetenschap, uit verschillende stromingen, verschillende ''waarheden'' en verschillende uitingen.
Ook religie opzich verandertAls je het nieuws een beetje volgt, wordt dat ook een stuk duidelijker.
Wat mij alleen irriteert is dat wetenschap vaak door (niet wetenschappers) mensen wel als waarheid wordt gezien en religie niet.
Religie bestaat, net zoals wetenschap, uit verschillende stromingen, verschillende ''waarheden'' en verschillende uitingen.
Ook religie opzich verandertAls je het nieuws een beetje volgt, wordt dat ook een stuk duidelijker.
Wat mij alleen irriteert is dat wetenschap vaak door (niet wetenschappers) mensen wel als waarheid wordt gezien en religie niet.
De 3 grote religies veranderen niet hoor, mensen hebben alleen verschillende interpretaties van het boek, maar het boek blijft hetzelfde.
omdat je wetenschap kan testen hell, daarom wordt dat geaccepteerd als "waarheid".
Neem bv de gravitatietheorie: F= GMm/r^2, je kan als je skeptisch bent een hoop voorwerpen in een vaccuum laten vallen en effectief testen dat aantrekking tussen voorwerpen op die manier werkt.

Dat betekent niet dat iedereen dat moet doen hoor, het is alleen jammer.De 3 grote religies veranderen niet hoor, mensen hebben alleen verschillende interpretaties van het boek, maar het boek blijft hetzelfde.
Dingen uit de religie kan je ook testen maar omdat jij niet gelooft in religie en kortzichtig bent, wil je geloven dat je dit niet kan testen, dat religie niet als waarheid kan worden gezien.
Dingen uit de religie kan je ook testen maar omdat jij niet gelooft in religie en kortzichtig bent, wil je geloven dat je dit niet kan testen, dat religie niet als waarheid kan worden gezien.
Religie en wetenschap gaat prima samen trouwens, maar ook dat is voor sommige mensen te moeilijk om te zien door een plaat voor hun kop
Jij gelooft in wetenschap en vind de rest bullshit. I get it.
Ik sta open voor meerdere invloeden, zowel wetenschappelijk als religieus. Voel ik me beter bij, dus waarom nietDat betekent niet dat iedereen dat moet doen hoor, het is alleen jammer.
) oh dat wist ik niet. Sorry dan. Maar leg me dan eens even uit hoe ik de claim "god said let there be a platypus, and he saw that it was good" kan testen?
dan ga ik er me de hele avond mee bezig houden zodat ik niet meer kortzichtig ben
Zei ik ''wat de wetenschap tegenspreekt''?
Nee.
Waarom denkt iedereen toch dat religie en wetenschap niet samen kan?..
Ik zei dat religie valt te testen. Niet tov wetenschap, niet letterlijke zinnen uit de bijbel, gewoon religie.
Zei ik dat je elke zin uit de bijbel kan testen?
Ik zei dat religie is te testen. Als je simpelweg een zinnetje eruit pakt en dit denkt te kunnen testen, dan blijf je toch kortzichtig helaas.
Religie bestaat toch uit de interpretatie van die boekjes?
Het boek blijft hetzelfde?
Ja, de naam van bijvoorbeeld de Bijbel is hetzelfde.
Alleen bedoel je dan de State vertaling? De Herziene Statenvertaling of de Nieuwe Bijbelvertaling?
De inhoud verandert namelijk gewoon.
Verder heb ik het natuurlijk over alle religies, niet alleen de grote 3.
de discussie begon over creationisme naast evolutie te vertellen op school, maw theorien die het ontstaan van verschillende dieren beschrijven (want dat is het enige wat evolutie doet).
Om dan aan te halen dat sommige dingen uit de bijbel testbaar zijn is irrelevant, het is enkel relevant als de claims die het onstaan van dieren testbaar zijn of niet. En voor zover mijn kennis reikt van de bijbel (die nog best groot is), zijn "god said let there be... and he saw that it was good" de enige verzen in de bijbel die het ontstaan van dieren beschrijven.
Zei ik dat je elke zin uit de bijbel kan testen?
Ik zei dat religie is te testen. Als je simpelweg een zinnetje eruit pakt en dit denkt te kunnen testen, dan blijf je toch kortzichtig helaas.
---------- Toegevoegd om 16:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------
Zei ik ''wat de wetenschap tegenspreekt''?
Nee.
Waarom denkt iedereen toch dat religie en wetenschap niet samen kan?..
Ik zei dat religie valt te testen. Niet tov wetenschap, niet letterlijke zinnen uit de bijbel, gewoon religie.
Ja oke zo kan je het idd ook bekijken.
Wetenschap is dan ook interpretatie van teksten.
De Thora is altijd hetzelfde gebleven.
Door de jaren heen zijn er met vertalingen dingen veranderd, maar de koran bijv. is nooit veranderd.
Maar ik snap hoe je het bekijkt, stel ik interpreteer de Thora ook weer anders en voeg dit samen met stukken uit bijv. de koran en dan kom ik weer met een nieuwe ''verbeterde'' religie.